محل تبلیغات شما

با توجه به اینکه پارکور به صحنه بین‌المللی وارد شده و طرفداران بسیار زیادی را در کشورهای مختلف به خود جلب کرده‌ است، چندین تصور غلط و اطلاعات غلطی وجود دارد که در حال گسترش یافتن است.

۱-پارکور و freerunning : این دو یکی هستند و اصطلاحات و فلسفه آن‌ها در اصل یکی است . پارکور یک واژه فرانسوی به معنای هنر جابجایی است با فلسفه خاص خود و فری رانینگ یک واژه انگلیسی است به معنای دویدن آزاد که از فلسفه پارکور تبعیت می‌کند و همه چیز در مورد سرعت است اما اخیرا در سطح جهان مردم آن‌ها را جدا کرده‌اند و مردم اعتقاد دارند که هر کدام بحث‌ها و حرکاتی متمایز از یکدیگر دارند و اهدافشان کاملاً متفاوت از یکدیگر است. در حالی که بنیان‌گذار Freerunning سبستیان فوکان می‌گوید که فری رانینگ همان پارکور است یعنی با فلسفه پارکور یکی است و همه چیز در مورد سرعت است . تمرین کنندگان پارکور تراسور نامیده می‌شوند و تمرین کنندگان فری رانینگ Freerunning” فری رانر Freerunner” نامیده می‌شوند، متأسفانه از نظر مردم شرایط فری رانر و تراسور قابل تعویض نیستند و همین باعث 2 دسته شدن پارکور و فری رانینگ شده‌است و مردم فکر می‌کنند که فری رانینگ ترکیبی از پارکور و حرکات نمایشی است و یک فری رانر نسبت به یک تراسور برتری دارد و این ذهنیت غلط را افرادی ساخته‌اند که توانایی انجام پارکور را ندارند و از این شرایط برای خود کسب اعتبار می‌کنند در حالی که فری رانینگ همان پارکور است و پارکور و فری رانینگ نمی‌توانند نمایشی باشد، زیرا هر دو کاربردی هستند و همه چیز در مورد سرعت است و در سراسر جهان اندک افرادی هستند که قادر به توانایی انجام پارکور یا همان فری رانینگ دارند .

۲-نمایش‌های پارکوری هر نمایشی نمایش‌های پارکوری نیست؛ انجام یک سری حرکت نمایشی هرگز نمی‌تواند پارکور باشد؛ شما می‌توانید از حرکات پارکور به منظور سرگرم کردن خود و دیگران استفاده کنید اما نتیجه نهایی نمی‌تواند به صورت اخلاقی پارکور نامیده شود، زیرا اصول رشته را دنبال نمی‌کند.

۳-حرکات آکروباتیک با پارکور جمع پذیر نیست گاهی دیده می‌شود یک تراسور (پارکور کار) حرکات پشتک و نمایشی انجام می‌دهند و مردم بین تریکینگ، ژیمناستیک و پارکور دچار اشتباه می‌شوند و تصور عمومی به این سمت می‌رود که در پارکور حتماً حرکات آکروباتیک وجود دارد؛ در حالی که آکروباتیک‌ها هرگز با پارکور جمع پذیر نیستند زیرا پارکور مستقل و مشخص است .

۴-پارکور یک ورزش شهری است. پارکور در محیطهای درختی و جنگل‌ها به اندازه شهرها توسعه داده شد است پارکور به معنای امروزی تأثیر گرفته از تمرینات تراسورها در محیط‌های مختلف است و هنوز هم در حال تکامل است؛ بنابرین پارکور صرفاً یک ورزش شهری نیست.

آموزش پارکور در کرج و تهران

ریئس و دبیر کمیته پارکور استان البرز مشخص شدن

جلسه جمعی از پیشکسوتان و مسولان پارکور ایران

پارکور ,فری ,رانینگ ,یک ,حرکات ,نمایشی ,فری رانینگ ,است و ,پارکور و ,سرعت است ,مورد سرعت ,توانایی انجام پارکور

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تولیددرب وپنجره دوجدارهupvcدرتبریز اخبار سیاسی ایران