نتایج جستجو برای عبارت :

او همیشه جانب عدل انصاف را رعایت می کرد در تجارت به دروغ تدلیس متوسل نمی شد ، هیچ گاه در معامله سختگیرى نمی کرد ، باى مجادله لجاجت نداشت کار خود را به دیگری واگذار نمی کرد . پیامبر اسلام صلّی الله علیه آله سلّم صدق گفتار اداى امانت را قوام زندگى می دانست

1.سوگند خداوند بر صداقت و درست‌گویی پيامبر اسلام صلی‌اللهعليه‌وآله:فَلا أُقْسِمُ بِما تُبْصِرُونَ‌ وَ ما لا تُبْصِرُونَ‌ إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِیمٍ‌.  مقصود از رسول كریم»، پيامبر صلی‌اللهعليه‌وآله است.2.خداوند در قرآن سوره یس در آیه دوم سوگند به قرآن ميخورد و در آیه پنجم ختاب به پيامبر ميفرماید کتاب از جانب خدا نازل شده استتَنْزِیلَ الْعَزِیزِ الرَّحِیمِ ﴿۵﴾ [و كتابت] از جانب آن عزیز مهربان نازل شده است (۵)
بیهوده است مجادله بر سر اثبات دیانت یا بی دینی آدمها!کسی که دروغ نمي گوید،کسی که مهربان و با انصاف است،کسی که از رنج دیگران اندوهگین مي شود و از شادمانی دیگران شاد است.کسی که انسان، پرنده، گیاه و زمين را، محترم مي دارد؛به مقصد رسیده است.از هر راهی که رفته باشد.
 روزى پیغمبر صلى الله عليه و آله و سلم با جمعى از اصحاب خود نشسته بودند ناگه شخصى خدمت پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم رسید و عرض كرد:یا رسول الله در فلان خانه مردى و زنى به فساد مشغولند.پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: این خبر تو را باید بررسى كنم و آنها را بخواهم ببینم مطلب چیست ؟چند تن از صحابه كه آنجا بودند اجازه احضار آنها را خواستند، لیكن پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم هيچ یك از آنان را اجازه نداند تا اینكه حضرت على (عليه الس
رسول اللّه‏ صلى‏ اللهعليه و ‏آله و سلّم- لِعَلِیٍّ عليه‏‌السلام: یا عَلِیُّ، أربَعَةٌ یَذهَبنَ ضَیاعاً: الأَكلُ عَلَى الشِّبَعِ، وَالسِّراجُ فِی القَمَرِ، وَاَّرعُ فِی السَّبَخَةِ، وَ الصَّنیعَةُ عِندَ غَیرِ أهلِها. من‌لایحضره‌الفقیه، ج 4، ص 373 -دانش نامه احادیث پزشكی، ج 2 ،ص 98» پيامبر اکرم حضرت محمد صلى‏ اللهعليه و ‏آله - خطاب به امام على عليه‌‏السلام فرمودند: اى على! چهار چیز، هدر مى‏‌رود: خوردن پس از سیرى، افروختن چراغ د
یکی از راه هایی که مي توانیم چشم خود و دیگران را از گناه باز داریم این است که دائماً تذکر دهیم که: اگر ناموس خودت بود چه مي کردی؟» ابوبصیر به امام صادق عليه السّلام عرض مي کند: زنی از کنار مردی مي گذرد، آن مرد، به پشت سر آن زن نظر مي کند، آیا این کار مرد، اشکال دارد؟ حضرت فرمود:آیا یکی از شما خوش دارد که به اهل و خویشان او بنگرد؟ عرض کرد: نه، فرمود:پس برای مردم، راضی باش، آن چه را که برای خودت مي پسندی.۱این داستان هم در این باره جالب است که: روزی
سلام بر تو اى رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم، سلامى از طرف من و دخترت كه هم اكنون در جوارت فرود آمده و شتابان به شما رسیده است. اى پيامبر خدا، صبر و بردبارى من با از دست دادن فاطمه عليها السّلام كم شده، و توان خویشتندارى ندارم امّا براى من كه سختى جدایى تو را دیده، و سنگینى مصیبت تو را كشیدم، شكیبایى ممكن است. این من بودم كه با دست خود تو را در ميان قبر نهادم، و هنگام رحلت، جان گرامى تو ميان سینه و گردنم پرواز كرد پس همه ما از خداییم و به خ
پذیرش مسئولیت پيامبر اکرم (صلّياللهعليه‌ وآله): أیُّمَا امْرِئٍ وَلِیَ مِنْ أمْرِ المُسْلِمِینَ وَلَمْ یَحُطْهُم بِما یَحُوطُ بِهِ نَفْسَهُ لَمْ یَرَحْ رائِحَةَ الجَنَّةِ. هر کس بخشی از کار مسلمانان را بر عهده گیرد و در کار آن‌ها مانند کار خود دلسوزی نکند، بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد. کنزالعمال، ج 6، ص 20، ح 14654 فضیلت نماز جماعت پيامبر اکرم (صلّي‌ ‌اللهعليه وآله): صَلاةُ الرَّجُلِ فِی جَمَاعَةٍ خَیْرٌ مِنْ صَلاتِهِ فِی بَیْتِه
شیخ طوسی به سند معتبر از ابن عبّاس روایت کرده است که وقتی هنگام احتضار پيامبر صلّي الله عليه و آله شد ، آنقدر گریست که آب دیده اش بر محاسن مبارکش جاری شد . گفتند یا رسول الله سبب گریه شما چیست ؟فرمود گریه مي‌کنم برای فرزندان خود و آنچهبَدان امّتِ من بعد از من نسبت به ایشان خواهند کرد . گویا مي‌بینم فاطمه عليها السلام دختر خود که را بر او ستم کرده باشند بعد از من و او ندا کند یا أبتاه یا أبتاه ، و أحدی از امّت من او را اعانت نکند .جلاء العیون / ۲۳
ازدواج حضرت اميرالمومنین و حضرت فاطمه (عليهما السلام) به روایت حضرت علی بن ابیطالب (عليه السلام) شیخ صدوق در امالى از على بن ابى طالب عليه السّلام روایت كرده كه فرمود: من عزم خود را جزم كردم كه با فاطمه (عليها السّلام) ازدواج كنم ولى جرات نمى‏كردم این مطلب را با رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) در ميان بگذارم، این آرزو در هر شب و روز در سینه من شعله مى‏كشید تا اینكه بالاخره به حضور پيامبر خدا (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) رسیدم.
بسم الله الرحمن الرحیم ولایت على‏ بن ابى‏ طالب عليه‏ السلام پيامبر خدا صلى‏ اللهعليه‏ و‏ آله : ولایَةُ عَلِیِّ بنِ أبی طالِبٍ وِلایَةُ اللّه‏ِ و حُبُّهُ عِبادَةُ اللّه‏ِ وَ اتِّباعُهُ فَریضَةٌ مِنَ اللّه؛ ولایت على‏ بن ابى‏ طالب عليه‏ السلام ولایت خدا، و محبّت او عبادت خدا و پیروى از او فریضه‏ اى از جانب خدا است. بشارة المصطفى ، ص 16 *** مشـــــــــاهـــــــــــــــده و دریـــــــــــــافـــــــــــــــــت ویــــــــــــــدئـ
پيامبر (صلى الله عليه و آله ) 15 سال قبل از هجرت با حضرت خدیجه كبرى (عليها السلام ) ازدواج نمودند. از احادیث شیعه و اخبار عامه معلوم مى شود كه حضرت خدیجه بنت خویلد بن اسد، در علم و اطلاع به كتب آن زمان معروف بوده است . او از ن قریش ، علاوه بر كثرت اموال و املاك و تجاراتى كه داشت ، به عقل و كیاست نیز مزیت داشت و در آن زمان او را طاهره ، مباركه ، سیده نسوان و ملكه بطحاء مى گفتند. او از كسانى بو كه انتظار قدوم پيامبر (صلى الله عليه و آله ) را مى كشید و هم
برای روز معلم و برای معلمان. لجاجت اگر درپایِ هدفی مقدس مانند عدالت طلبی،آزادیخواهی و آگاهی بخشی باشد هميشه زیباست چرا که بزرگترین و پر ارزشترین دستاوردهای انسانی، هميشه محصول لجاجت و صبوری بوده است. در دوران کودکی ، که بر خواسته خود بیش از اندازه لجاجت کرده و سرانجام مادر و مادربزرگ را ذله ميکردیم در آن لحظه آخر که تسلیم خواسته مان ميشدند هميشه یک ناسزای خفیفی نثارمان ميکردند: سنین نس داماریوا.! این لجِ مخصوص آذربایجانی در تاریخ چقدر زی
معرفی امام حسن مجتبی (عليه السلام)  از زبان خود آن حضرت!حضرت آیت الله العظمي جوادی آملی: در روایت هست كه وقتی امام حسن مجتبیٰ(سلام الله عليه) خودش را معرّفی كرد فرمود نحن ثانی» ، ثانی كتاب الله الّذی ورثهما رسول الله» و طبق بعضی از نسخ تالی» ، تالی كتاب الله الّذی ورثهما رسول الله(صلّي الله عليه و آله و سلّم)» اگر رسول خدا فرمود انی تاركم فیكم الثقلین» ما دوّمي قرآن هستیم ما را اگر خواستید معرّفی كنید بشناسید در حد قرآن بشناسید پایین‌تر
روانشناسی معامله گر توسط فرهام طهماسبی بررسی و شناخت روانشناسی معامله گر به شما کمک مي کند که اولا با طیف وسیع عواملی که مي تواند جدای از سیستم معامله گری و مدیریت سرمایه باعث سود و ضرر شما شود آشنا شوید و دوما چگونه چالش های پیش رو که حاصل همين عوامل روانشاسی معامله گر هست را بهتر واکاوی و مدیریت کنیم. ردیف عنوان لینک حجم 1 مقدمه دانلود 36MB 2 ترس دانلود 19MB 3 طمع دانلود 20MB 4 هیجان و دستپاچه شدن دانلود 28MB 5 لجاجت، خشم، غرور، احساس سرخوردگی دانلود
پيامبر خدا صلى‏ اللهعليه و ‏آله و سلّم : مَن طَلَبَ العِلمَ فهُوَ کالصّائمِ نَهارَهُ ، القائمِ لَیلَةُ ، وإنَّ بابا مِنَ العِلمِ یَتَعَلَّمُهُ الرَّجُلُ خَیرٌ لَهُ مِن أن یََ أبو قُبَیسٍ ذَهَبا فأنفَقَهُ فی سَبیلِ اللّه ؛هر که دانش بجوید ، مانند کسى است که روز خود را به روزه گذراند وشبش را به عبادت .اگر کسى یک بابِ علم بیاموزد ، برایش بهتر است از این که کوه ابو قبیس طلا باشد و او آن را درراه خدا انفاق کند .  منتخب ميزان الحکمرسول اکر
حضرت صادق آل محمّد صلوات اللّه عليهم اجمعین حكایت فرماید:در یكى از روزها، شخصى از مسلمان ها به محضر مبارك امام سجّاد، حضرت زین العابدین عليه السّلام وارد شد و پس از عرض سلام ، به حضرت عرضه داشت :اى پسر رسول خدا! در فلان مجلس با جمعى از دوستان نشسته بودیم ، كه شنیدیم شخصى نسبت به شما ناسزا مى گفت و توهین مى كرد و در بین صحبت هاى ناپسندش گفت : علىّ بن الحسین عليهماالسّلام گمراه و بدعت گذار است .امام زین العابدین سلام اللّه عليه ، پس از شنیدن سخنان
اسلام و شادی:اسلام با توجه به نیازهاى اساسى انسان، شادى، نشاط را تحسین و تأیید کرده است. قرآن که یکى از بهترین و مستحکم ترین منابع اسلام به شمار مى رود، زندگى با نشاط و شادى را نعمت و رحمت خدا تلقى فرموده، زندگى هميشه توأم با گریه و زارى و ناله را خلاف رحمت و نعمت خداوند دانسته است.
تجارت الکترونیکی انجام تمام فعالیت‌های تجاری اعم از فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت تحت عنوان تجارت الکترونیکی شناخته مي‌شود.در نگاهی جامعتر و از منظر خود مفهوم تجارت، تجارت الکترونیکی نه تنها مواردی را در بر مي‌گیرد که در آن از تبادل الکترونیکی داده» استفاده شده، بلکه فناوری‌های قدیمي‌تر همچون تلکس و تلکپی را هم شامل مي‌شود. چرا که تجارت و تبادل اطلاعات و معامله در هر بستری
سپس امام به فرزندشان امام حسن عليه السلام فرمود: ای حسن! وقتی از دنیا رفتم، مرا غسل ده و کفن کن و با بقیّه حنوط رسول خدا صلّي اللّه عليه و آله و سلّم که از کافور بهشت است و جبرئیل برای آن حضرت آورده بود حنوط کن. هنگامي که مرا برای تدفین روی تخت گذاشتید جلوی آن را رها کنید و فقط پشت تخت را بگیرید. ملائکه جلوی آن را خواهند گرفت و تخت حرکت خواهد کرد. به هر سو که تخت روان شد شما هم به همان سو حرکت کنید و جایی که توقف نمود همانجا محل قبر من است. … پس از ای
مشهور در ميان علمای شیعه این است که امام در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری ضربت خورد، و درشب بیست و یکم وقتی یک سوم از شب گذشته بود به شهادت رسید. در این شب امام عليه السلام فرزندان و اهل بیت خود را جمع کرد و با ایشان وداع فرمود که: خداوند پس از من نگهدار شما باشد. نیکو وکیلی است خداوند و همو مرا کفایت خواهد کرد» امام سپس فرزندان و اهلبیتش را به نیکیها وصیت فرمود. آن شب اثر زهر بر بدن امام عليه السلام ظاهر شده بود و هر خوردنی که برای
پيامبر اکرم (صلّي الله عليه و آله و سلم) فرمودند: إِذا نَظَرَ الْوالِدُ إِلى وَلَدِهِ فَسَرَّهُ كانَ لِلْوالِدِ عِتْقُ نَسَمَةٍ؛ هر گاه پدر به فرزند خود نگاه كند و او را خوشحال سازد، (پاداشِ) آزاد كردن بَرده‏اى براى پدر است. مستدرك الوسائل، ج 15، ص 169.
توجّه کنید ! در اسلام ، مردان ، حقِّ دست بلند کردن روی همسرانشان را ندارند ؛ بلکه از زدن ن به شدّت نهی شده است . تنها به چند روایت در این زمينه اشاره مي کنیم : روایت اوّل : " قَالَ رَسُولُ اللهِ (صلّي الله عليه و آله و سلّم) : فَاَیُّ رَجُلٍ لَطَمَ إِمرَأَتَةُ لَطمَةً ، أَمَرَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَالک خَازِنِ النّیران فَیَلطِمَهُ عَلی حَیِّ وَجهِهِ سَبعِینَ لَطمَةً فِی نَارِ جَهَنَّمَ : رسول اکرم (ص) فرمود : هر مردی که بر زنش لطمه ای وارد کند
وعن ابن مسعودٍ رضی الله عنه أن النبیَّ صلی الله عليه وسلم قال: هَلَكَ الْمُتَنَطِّعُونَ» قالَهَا ثلاثا»، رواه مسلم.   از ابن مسعود رضی الله عنه روایت است که: پيامبر صلی الله عليه وسلم سه بار فرمود: هلاک شدند متنطعون (کسانی که بی‌مورد سختگیری کرده و در گفتار و کردارشان غلو مي‌نمایند)».  ┈┄┄┅━━━━✾✾━━━━━━┉┈
امام و در این ماه یک شب در خانه امام حسن عليه السّلام و یک شب در خانه امام حسین عليه السّلام و یک شب در خانه زینب دختر خود که در خانه عبد الله بن جعفر بود افطار مي‏ نمود و بیش از سه لقمه طعام ميل نمي کرد. و درباره سبب این کارش مي فرمود: امر خدا نزدیک شده است یک شب یا دو شب بیش نمانده است، مي‏ خواهم چون به رحمت حق واصل شوم شکم من از طعام پر نباشد.در تمام آن شب بیرون مي ‏آمد به اطراف آسمان نظر ميکرد و مي ‏فرمود: به من دروغ نگفته اند و دروغ از رسول
امام علی عليه السّلام از آغاز رسالت پيامبر اکرم صلّي اللّه عليه و اله و سلم تا رحلت آن حضرت، هماره همراه آن بود و در این برهه، در دفاع جانانه از رسول خدا و حریم اسلام راستین موضع گیری های شفاف و مورد رشکی داشت. موضع گیری ها و عملکرد و فضائل آن بزرگوار در آیات قرآن حکیم و روایات شریف نبوی وارد شده است. به گفته ابن عباس: سیصد آیه در فضیلت علی عليه السّلام وارد شده است و هر آیه ای که در آن یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا دارد، علی، بزرگ مرد و شخصیت برجس
و محمد مي آید. پيامبر رحمت، در شعر شاعران چرا پيامبر (ص) با عایشه ازدواج کرد؟ جنگ های پيامبر صلی الله عليه و آله در طول ده سال پيامبر رحمت، در گفتار بزرگان حضرت محمد از نگاه اندیشمندان غیر مسلمان پرتوی از خورشید;پيامبر اعظم(ص) از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پيامبر اکرم (ص) و حکومت رحمت از منظر امام خمينی (ره) سیمای پيامبر(ص) در اندیشه امام خمينی رفتار و اخلاق ی پيامبر (ص) دیپلماسی حکومت پيامبر (ص) بنیان های هویت بخش ت خارجی حکومت پيامبر اکرم
و محمد مي آید. پيامبر رحمت، در شعر شاعران چرا پيامبر (ص) با عایشه ازدواج کرد؟ جنگ های پيامبر صلی الله عليه و آله در طول ده سال پيامبر رحمت، در گفتار بزرگان حضرت محمد از نگاه اندیشمندان غیر مسلمان پرتوی از خورشید;پيامبر اعظم(ص) از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پيامبر اکرم (ص) و حکومت رحمت از منظر امام خمينی (ره) سیمای پيامبر(ص) در اندیشه امام خمينی رفتار و اخلاق ی پيامبر (ص) دیپلماسی حکومت پيامبر (ص) بنیان های هویت بخش ت خارجی حکومت پيامبر اکرم
از نكات دیگر در بیان و فهم دیدگاه امام خمينی ـ رحمه الله عليه ـ درباره‌ی اهميت نماز دارد این است كه حضرت امام ـ رحمه الله عليه ـ نماز را عین معراج واقعی مي‌دانند كه دارای حالت‌ها و مراحل گوناگونی است كه برای افراد مختلف به تناسب درجه‌ی ایمان نمازگزار و حضور قلبی وی در نماز، تفاوت دارد. امام خمينی ـ رحمه الله عليه ـ به دلیل مسئله معراج واقعی بودن نماز، در تفسیر نماز به تطبیق دادن آن با حدیث معراج پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ پرداخته‌اند،
قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : یا سلمان المؤمن اذ قرء القرآن فتح الله عليه ابواب الرحمة و خلق الله بکل حرف یخرج من فَمه ملکاً یسبح له الی یوم القیامه.بحار الأنوار، ج ۹۲، ص ۱۷»پيامبر اکرم - صلّي الله عليه و آله - فرمود: ای سلمان زمانی که مؤمن قرآن تلاوت مي کند باز مي کند خداوند بر او دربهای رحمت را و به ازای هر حرفی که از زبان او خارج مي شود، خلق مي کند ملکی را که برای او تسبیح کند تا روز قیامت.
این ماه اوّل ماه هاى حرام است که حق تعالى در قرآن مجید ذکر فرموده و سیّد بن طاوس روایتى نقل کرده که ذى القعده در وقت شدّت و در سختی ها، محلّ اجابت دعا است . خصوصیت ماه حرام : شیخ مفید رحمه الله روایت کرده که پیغمبر صلّي الله عليه و آله و سلّم فرمودند : هر کس در ماه حرام سه روز پنجشنبه و جمعه و شنبه را روزه بگیرد، خداوند برای او عبادت یک سال را بنویسد. همچنین روایت شده است نهصد سال که روزهای آن روزه و شب های آن در قیام باشد ( المراقبات .

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

سينما تئاتر