نتایج جستجو برای عبارت :

اگر به طوع رغبت نیاید به اکراه اجبار برگیر بیاور

تاثیر اکراه در قتل گاهی با وجود این‌که شخصی مرتکب جرم شده است، قانون اجازه‌ی تعقیب و مجازات متهم را نمی‌دهد. به عوامل مانع تعقیب متهم، عوامل رافع مسئولیت گفته می‌شود که عبارتند از: اکراه، اضطرار، اجبار، مستی، جنون و صغیر بودن. در این نوشتار به بررسی عامل اکراه با روی‌کرد ویژه به اکراه در قتل می‌پردازیم. مفهوم اکراه اکراه به این معناست که شخصی دیگری را از طریق فشارهای روحی و روانی در موقعیتی قرار دهد که مجبور شود بین ارتکاب جرم و از دست دا
الان ساعت ۴.۴شب وارد یکشنبه شدیم ۱۱اسفند من همیشه از مرگ میترسیدم ولی الان خودم خیلی بهش نزدیک میدونم بخاطر همین تصمیم گرفتم از امشب بنویسم وبعد از من بخونی حس میکنم آخرین روزهای عمرم حس میکنم وقتی جنازم میزارن تو خاک هیشکی سر خاکم نمیاد ومن تو این زمستون سرد تو خاک سرد خیلی غریبانه بدون هیچ کسی دفنم میکنن خیلی با اکراه خیلی با اکراه 
کسی که راهی برای خودش انتخاب کرد، بد یا خوب، حتا حق گله جلو آیینه را نیز ندارد. کسی را مجبور نکردند که بیاید. خانه‌ات را رها کن، خانواده‌ات را رها کن. علائق‌ات را ببر. اگر چنین کاری صورت گرفت، اجبار و احتیاج درونی بود. این اجبار متعلق به خود آن شخص بود. خودش انتخاب کرد. در میان مسائل چیزی که وجود دارد، یک آزادی انتخاب نیز هست. پس دیگر گله برای چه؟ برای خانواده؟ برای پدر؟ برای مادر؟ آیا خاطرات واقعیت‌ها، قشنگ‌تر، لذت‌بخش‌تر و رنج‌آورتر نیست
 اجبار که نبود، تو راهت را از گذر بالا انتخاب کرده بودی و من از گذر گاه پایین،تو تماشای کوه ها را دوست داشتی و من را رفتن توی دشنها را، تو خیره به خورشید نگاه کردن را ترجیح میدادی و من در سایه به تو را خیره ماندن را
اجبار که نبود، تو دستهایت کشیده و وسیع بودند و من دستهایم مثل قلب یک ذره ایم،کوچک و له شدنی. تو معمولیترین آرزوهایت از حوالی پیچیده ترین توانایی های من هم عبور نمی کرد و اوج آرزوهای من برای تو مثل لباسهای قدیمی تنگ دوران کودکیت ،منا
ازدواج اجباری مصداق زیرپا گذاشتن حقوق انسان هاست. و نمونه ای از خشونت جنسیتی محسوب می شود که دختران جامعه قربانیان اصلی آن هستند. ازدواج اجباری هیچ جایگاهی در قانون ندارد. طبق قانون، هر عقدی که به اجبار و زور خانواده باشد باطل است. و به رسمیت شناخته نمی شود. از دیدگاه دینی نیز عملی مثل ازدواج، اگر از روی اجبار باشد، مشروعیت ندارد.
هرگاه تهدید به ‌قدری قوی باشد که علاوه بر سلب رضایت، اراده نیز از تهدیدشونده گرفته شود، وی هیچ مسئولیتی نخواهد داشت و مسئولیت کیفری متوجه اجبار کننده خواهد بود.تهدیدتهدید یعنی ترساندن دیگری به ‌قصد وادار کردن وی به انجام دادن خلاف و جرمی که بر خلاف میل آن شخص است به‌ طوری که تهدیدشونده از ترس، مجبور به اطاعت از تهدیدکننده باشد. تهدید در کلیه کشورها از جمله ایران جرم تلقی شده و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است. ما در این نوشتار به بررسی ا
دل تمام شد و به دل کسی ننشست. با این حال، بیشتر افرادی که دل را "دل ننشین" یافتند را آنانی تشکیل دادند که ماجراها ورویدادهای سریال را، مو به مو و بی کم و کاست، از قسمت نخست تا قسمت چهلم تعقیب نمودند. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چطور می شود کسی از تماشای یک سریال خوشش نيايد، اما ان را، به قول بچه ها، تا ته ته تعقیب نماید!؟ این امر، دقیقا، به این می ماند که بچه ای با خوردن دو سه لقمه اول غذا آن را نامطبوع تشخیص دهد، اما، بی آنکه اجبار پدر و
علاوه بر اینکه دوچرخه سواری یک تفریح خوشحال کننده هست , علاوه بر اینکه موجب حفاظت از سلامتی میشه , علاوه بر اینکه موجب کاهش آلودگی هوا و ترافیک میشه , علاوه بر اینکه استرس رانندگی رو کاهش میده , علاوه بر اینکه زیبایی مسیر طی شده رو می بینید , علاوه بر اینکه دغدغه جای پارک رو از بین میبره , احتمالا به زودی زود استفاده از دوچرخه تبدیل به یک اجبار گریز ناپذیر میشه !!
انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد.
شب به تندی فرا رسید و احساسات را شدت بخشید تاریکی همه جا را فرا گرفت و تخیلات و اوهام را بیدار ساخت. احساسات به آرامی از هر مقاومتی در برابر نت هایی که من نگاشتم ناتوان شدند در برابر نغمه ی شبانه ای که من ساخـته ام. شب آرام آرام افراشته می شود، این است جلال و شکوه. درکش کن، حسش کن، بیمناک و لطیف. صورتت را از نور پر زرق و برق روز برگير افکارت را از این نور سرد احساس ناشدنی برگير و به نغمه ی شبانه ام گوش ده.
انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این ک
سلامت را نمی‌خواهند پاسخ گفت سرها در گریبان است کسی سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را نگه جز پیش پا را دید، نتواند که ره تاریک و لغزان است وگر دست محبت سوی کس یازی به اکراه آورد دست از بغل بیرون که سرما سخت سوزان است نفس، کز گرمگاه سینه می‌آید برون، ابری شود تاریک چو دیوار ایستد در پیش چشمانت نفس کاین است، پس دیگر چه داری چشم؟ ز چشم دوستان دور یا نزدیک مسیحای جوانمرد من! ای ترسای پیر پیرهن چرکین هوا بس ناجوانمردانه سرد است … آی … دمت
سلامت را نمیخواهند پاسخ گفت سرها در گریبان است کسی سر برنیارد ،کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را نگه جز پیش پا را دید نتواند که ره تاریک و لغزان است و گر دست محبت سوی کس یازی به اکراه اورد دست از بغل بیرون که سرما سخت سوازان است نفس ، کز گرمگاه سینه می اید برون ابری شود تاریک چو دیوار ایستد در پیش چشمانت نفس کاین است پس دیگر چه داری چشم زچشم دوستان دور یا نزدیک؟ مسیحای جوانمرد من ! ای ترسای پیرِ پیرهن چرکین هوا بس ناجوانمردانه سرد است ای
انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این ک
              سرّ خدا که عارف سالک به کس نگفت                                                              در حیرتم که باده فروش از کجا شنیدسعد بن عبدالله القمی الاشعری، قال بلیت باشدّ النواصب منازعةً فقال لی یوماً بعد ما ناظرته: تباً لک و لاصحابک، انتم معاشر الروافض تقصدون المهاجرین و الانصار بالطعن علیهم و بالجحود لمحبّة النبی لهم، فالصدّیق هو فوق الصحابه بسبب سبق الاسلام. الا تعلمون ان رسول الله صلی الله علیه و آله انما ذهب به لیلة ا
ی به عنف یا اکراه یا اغفال یا بیهوشی از سوی م،مستوجب مجازات اعدام برای م است. چنانچه زن نیز باکره باشد مرتکب طبق قانون مجازات اسلامی، به پرداخت ارش البکاره و مهر المثل نیز محکوم می شود و اگر باکره نباشد، فقط به مجازات و پرداخت مهر المثل محکوم می شود.اما در خصوص تاثیر گذشت در رابطه با حدود، اصل بر آن است که گذشت شاکی تاثیری در سقوط و تخفیف مجازات ندارد.
انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این ک
هیچ وقت به کسی نگید من دلم می خواد تو چنین و چنان باشی. چون اون هرگز چنین و چنان نخواهد شد. یا همین طوری بپذیریدش یا ازش بگذرید. درخت بید، چه با رضایت خودش بره دور از برکه آب، چه با اجبار، به هر حال خشک می شه.
معنی درسِ بارانِ محبّت.فارسی یازدهم درس: باران محبّت **************************************************************************حق تعالی چون اصناف موجودات می‌آفرید، وسایط  گوناگون در هر مقام بر کار کرد. چون کار به خلقت آدم رسید، گفت "اِنّی خالِقُ بَشَراَ مِن طین" خانه آب و گل آدم من می‌سازم. جمعی را مُشتبه شد گفتند: "نه همه تو ساخته ای؟"معنی بند اوّل: خداوند زمانی که انواعِ موجودات را می‌آفرید، در ساختنِ هر چیز از واسطه و وسیله ای استفاده کرد. وقتی نوبت به آفرینش انسان رسی
 انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این
به نظر کارشناسان مهمترین مسله در پوتین الوند پوش تبریز مسله حفاظتی ازجمله محافظت در برابر سقوط اجسام سنگین ـ عدم لغزش وسپس مسائل بهداشتی و ارگونومیکی میباشد . به لحاظ محافظتی سرپنجه فولادی عامل اصلی در حفاظت از انگشتان در مقابل ضربه میباشد که باید از جنس فولاد آبکاری شده با توان تحمل ضربه حداقل 200 ژول را دارا باشد که در غیر اینصورت خود سرپنجه به عنوان عامل برنده عمل کرده باعث قطع انگشتتان پا میگردد .از لحاظ مسائل بهداشتی و ارگونومیکی به عل
امروز خواستم بنویسم نمیدونم این من بودم که پناه بردم بهش یااون بود که مثل یه سایه بون کنارم بود اما حس خوبی بود یه حس امنیت و آرامش که بهم غرور میداد.بچه ترکه بودم بابابزرگ همیشه برای حل مشکلاتش یه ذکرمیگفت.ننه جونم که نگم وقتی دایی جون رفت و برنگشت هروقت عکسش و پاک میکرد اون ذکرومیگفت من معنیش و نمیفهمیدم و نمیدونستم اما تا ۹سالگی بعد اون بابابزرگ گفت :میدونی بابا ازامروز این تویی که راحت و انتخاب میکنی خوب انتخاب کن نه به اجبار حرمت چ
من نمیدونم وقتی ما تو کاری که میریم و واقعا میبینیم از اون کارخوشمون نمیاد چه اجباری میکنه این نگاه ونظر دیگران مارو که این کارو انجام بدیم .گاهی ام از روی ننگ یا حرف مردم واطرافیان!هیچ وقت اجبار رو قبول نمیکنم  
اجبار محکوم‏ له کارگر به انعقاد قرارداد با شرکت پیمانکار» به جای انعقاد قرارداد با کارفرما فاقد وجاهت قانونی است. شماره رای نهایی: 11/90/900573 رای دیواندرخصوص شکایت مطروحه به شرح فوق الذکر باتوجه بهنقض رأی معترض عنه پاسخ از ناحیه طرف شکایت با وجود ابلاغ قانونی اخطاریه نظر به  اینکه کارفرما اموزش و پرورش بوده و مطابق رأی هیأت حل اختلاف مورخ 21/1/87 ابقاء به کار شاکیه صادر شده وکارفرما حق اجبار کارگر به انعقاد قرارداد با شرکت دیگر نداشته است فلذا
نمیخوام مثه قلب معصوم من تو بازیچه ی دست مردم بشی نمیخوام مثه من که قلبم پره تو هم قاطی با غصه و غم بشی نمیخوام که تنهاییای دلم دوباره برای تو تکرار شه تو تنهایی با گریه اروم بشی یا هر شب واست گریه اجبار شه
خشونت خانگیخشونت خانگی به معنی بدرفتاری، رفتار خشونت‌آمیز و سلطه‌گرانه یک عضو خانواده علیه عضو یا اعضای دیگر همان خانواده است. اگر بخواهیم تخصصی‌تر وارد این موضوع شویم می‌توان گفت: خشونت خانگی عبارت است از هرگونه فعل (عمل) یا ترک فعل یک عضو خانواده علیه عضو دیگر که موجب آسیب جسمی، روانی، عاطفی، جنسی یا مالی شود. مواردی از قبیل: ضرب و جرح، حبس و زندانی کردن، تنبیه بدنی، بهره‌کشی، اجبار به تکدی‌گری، اجبار به تن‌فروشی، اجبار و فشار برای ا
مانند رویای عطر ِ نان ِداغ  ِ پیچیده در سری میانه ی قحطی  ، سرما ، در به دریتو را به یاد می آورم و در خاطره ات می پیچم چنانکه تشنه ی در جنگ مانده ایدر خاطرات آب، آبادی.  مرا به یاد بياور مانند ساحره ای غمگین در حسرت بازگرداندن زمان به هفت روز پیش از این!به قبل خلقت قابیل به قبل عزای پیاپی ! مرا به یاد بياور  تا آوار ِآشوب  ِجهان از یادم برود لاجرم.  
به محض آنکه دانش‌آموزی راه یا شیوه یادگیری خود را انتخاب کند می‌تواند عناوین مورد علاقه خود را برگزیند. معلمان از این که کل طرح درس، با واگذاری حق انتخاب به دانش‌آموزان درهم می‌ریزد و کارشان را دچار مشکل می‌کند، کمتر به آن ها حق انتخاب می‌دهند. در حالی که چنین نیست. دانش‌آموزان در عین انتخاب می‌توانند عناوین معین درسی را دنبال کنند. برای مثال اگر دانش‌آموزی از خواندن مطلبی درباره گیاهان و چگونگی رشد آن ها اکراه دارد، شما می‌توانید به
به محض آنکه دانش‌آموزی راه یا شیوه یادگیری خود را انتخاب کند می‌تواند عناوین مورد علاقه خود را برگزیند. معلمان از این که کل طرح درس، با واگذاری حق انتخاب به دانش‌آموزان درهم می‌ریزد و کارشان را دچار مشکل می‌کند، کمتر به آن ها حق انتخاب می‌دهند. در حالی که چنین نیست. دانش‌آموزان در عین انتخاب می‌توانند عناوین معین درسی را دنبال کنند. برای مثال اگر دانش‌آموزی از خواندن مطلبی درباره گیاهان و چگونگی رشد آن ها اکراه دارد، شما می‌توانید به

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

سعید کاویانپور شالگردن تاریخ