نتایج جستجو برای عبارت :

بر اساس نظر محققان دانشمندان كه در هشت تپه در اطراف رود مهمه پنج تپه را در اطراف رود دويرج» شناسايي شده است . منطقه دهلران از قديم مورد پژوهش هاي مختلفي قرار گرفته كه قديمي ترين آنها به سال 1903 ميلادي بر مي گردد . بر اساس آثار مدارك به دست آمده از تپه ها

لیستی از برترین محققان دنیا در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. بر اساس این فهرست، دانشمندان جهان اسلام و به‌خصوص ایرانی‌ها حضور چشمگیری در بین بهترین پژوهشگران جهان دارند. هرساله لیستی از برترین محققان و پر استناد ترین پژوهشگران جهان توسط کلاریویت آنالیتیکس منتشر می‌شود. امسال نیز این لیست منتشر شد که بیانگر حضور دانشمندان ایرانی در میان بزرگترین دانشمندان جهان بود.
توفان‌های گردوغبار محور مطالعات بسیاری بوده است و پژوهش های زیادی در مورد علت و چگونگی به وجود امدن آن و راههای مقابله با آن بیان شده است و بسیاری از محققان در جاهای مختلف دنیا طرح ها و برنامه های خود را برای مقابله با این ریزگردها ارائه می کنند.در جدیدترین مقاله که پژوهشگران چینی با همکاری محققان ایرانی منتشر کرده‌اند، با استفاده از داده‌های مختلف محیطی، به این نتیجه رسیده‌اند که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ پدیده توفان گردوغبار ۵۰ بار تک
درمانهای خانگی کبودی و ورم چشم-پس از یک ضربه فیزیکی محکم به صورت، در نواحی اطراف چشم، لکه های تیره ای ایجاد شده و سیاه می شود. این اختلال اغلب زمانی ایجاد می شود که مایعات در زیر بافت های اطراف چشم جمع شده و ضمن تورم، دچار تغییر رنگ می گردد. پارگی عروق خونی در پوست اطراف چشم، علت اصلی این تیرگی است. کبودی چشم چیست و چه کاری می توانم انجام دهم؟ رنگ آبی تیره و کبودی در بافت اطراف چشم ، را سیاهی چشم می گویند.
اصول کار ترانسفورماتور براساس دو قانون ساده در برق است. قانون اول: زمانی که جریان الکتریکی از یک سیم پیچ عبور می کند یک میدان مغناطیسی یا شار مغناطیسی در اطراف آن ایجاد می شود. قانون جالب دیگر به این صورت است که اگر میدان مغناطیسی در اطراف یک سیم نوسان کند، در سیم پیچ جریان الکتریکی ایجاد می شود که در مهندسی برق به آن القای الکترومغناطیسی گفته می شود. بنابراین اگر سیم پیچ دوم (سیم پیچ ثانویه) در کنار یک سیم پیچ اول (سیم پیچ اولیه) قرار دهیم و یک
گران‌ترین و ارزان‌ترین برج‌های اطراف دریاچه چیتگر کدامند؟ چرا؟ قیمت آپارتمان در چیتگر ، شهرک گلستان و برج های اطراف دریاچه چیتگر در منطقه 22 : ساخت و ساز برج‌ها در منطقه 22 تهران در سالهای اخیر رونق و سرعت زیادی پیدا نموده است که البته این رونق ساخت و ساز در سال 1392 با دریاچه چیتگر سرعت و کیفیت دو چندانی به خود گرفت. به طوری‌که به مرور سازنده‌های شخصی ساز که پیش از آن رغبتی برای ساخت و ساز در منطقه 22 تهران نداشتند به منطقه 22 ورود نمودند و شر
مسجد جامع گروزنی یکی از زیبا ترین مساجد روسیه است و اساس آن الهام گرفته از مسجد سلطان احمد یا مسجد کبود در استانبول است .نمای معبد مسلمانان پایتخت چیچن از سنگ مرمر سفید است .مناطق اطراف مسجد بسیار وسیع است در این مسجد جشن ها و مراسم هایی به خصوص گرفته میشود نام این مسجد را رییس جمهور چیچن انتخاب کرد. این مسجد جز آثار تاریخی این کشور و همچنین این شهر میباشد.این مسجد که قلب چیچن نیز معروف است و با کاشی کاری های زیبا و یکی از مساجد بلند روسیه شناخ
ایندرخت کهنسال در محدوده زمین های بایر که مربوط به اراضی ملی می باشد قرار دارد. طبق بررسیهای میدانی در دشت اطراف این درخت، هیچگونه درخت دیگری وجود ندارد. این درخت دارای قطر برابر سینه حدود 213 سانتی متر است و سن آن حدود 2100 تا 2300 سال تخمین زده می شود. بزرگی تاج پوشش آن 194 متر مربع را شامل می گردد و موجب شده است تا از فاصله دور بواسطه بزرگی تاج و محیط باز اطراف به خوبی قابل تشخیص باشد. این درخت نزد مردم منطقه ارزش آیینی دارد که به صورت بستن پارچه های
آیا مصرف شکلات تاثیری بر هوش دارد؟ محققان در دانشگاه استرالیای جنوبی طی یک پژوهش جدید نشان داده‌اند که مصرف شکلات به بهبود عملکرد شناختی مغز کمک می‌کند. طی پژوهشهای انجام شده در سالهای گذشته، محققان دریافتند که خوردن کاکائو می‌تواند به کم کردن وزن، کاهش فشار خون و حتی کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی کمک کند؛ اما در حال حاضر، یک یافته جدید در پژوهشی نوین که توسط یک تیم از دانشمندان شکلات دوست انجام شده، نشان می‌دهد که مصرف شکلات سبب افزایش
محققان آمریکایی هشدار دادند سیگارهای الکترونیکی سلامت قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان با بیان اینکه سیگارهای الکترونیکی به سلامت قلب ضرر می‌رساند، اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده باور به اینکه این سیگارها بی‌خطر هستند را رد می‌کند.نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است ذرات ریز موجود در هوای آلوده که وارد جریان خون می‌شوند به طور مستقیم بر قلب تاثیر می‌گذارند که به گفته محققان این ادعا در مورد سیگار
گفتارهای معنوی " گفتارهای معنوی " مجموعه‌ای است متشکل از سیزده گفتار از استاد شهید مرتضی مطهری در موضوعات مختلف . تاریخ و مکان ایراد هر یک از سخنرانیها در ابتدای آنها ذکر گردیده است . این گفتارها از آن جهت در یک مجموعه گرد آوری شدند که موضوعات همه آنها در اطراف مسائل معنوی‌ است و این کار دو حسن دارد یکی اینکه ذهن خواننده در طول مطالعه کتاب‌ در مسائلی از یک سنخ سیر می‌کند و دیگر آنکه آثار چاپ نشده استاد شهید با نظم خاصی انتشار یافته دچار پراک
روزانه حجم زیادی از اقلام آزمایشگاهی دور انداخته می‌شوند؛ اما از آنجا که در اغلب موارد آغشته به مواد سمی هستند، شرایط برای بازیافت آن‌ها پیچیده می‌شود. بر اساس آمار روزانه، محققان از لوله‌های پلاستیکی، دستکش‌ها و پی‌پت‌هایی استفاده می‌کنند که همه در نهایت به زباله‌دان شهری منتقل می‌شوند. بر اساس تخمین یک مطالعه‌ی آزمایشی دانشجویان دانشگاه مک‌گیل، آزمایشگاه‌ها سالانه در محوطه‌ی خود ۱۰۰ تن ضایعات پلاستیکی و ۲۷۵ تن ضایعات شیشه‌ا
رهن و اجاره آپارتمان در چیتگر یکی از جستجو‌های معمول در اینترنت برای کسانی است که معمولاً در جستجوی آپارتمانی برای رهن و اجاره آپارتمان در چیتگر یا منطقه 22 به‌ویژه اطراف دریاچه خلیج فارس می‌گردند. این جستجوی عامیانه و این لحن معمول که منطقه 22 تهران را به عنوان چیتگر می‌شناسند از قدیم وجود داشته و هنوز هم معمول و متداول است در صورتی که ما در منطقه 22 از قدیم محله‌ای یا منطقه‌ای به اسم چیتگر نداشته‌ایم و در واقع منطقه چیتگر که به آن چیتگر ش
بیگ بنگ: گروهی بین‌المللی از محققان با بررسی نمونه‌های به دست آمده از اجساد نشان دادند برخی از ژن‌ها پس از مرگ فعال‌تر می‌شوند، یافته‌ای که علاوه بر کمک به دانشمندان حوزه‌های مختلف علمی،‌ می‌تواند به عنوان ابزاری در تحقیقات پلیسی و قضایی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
 ایسنا : در پی ناآرامیهای امشب در شهر کربلا و تجمع در اطراف کنسولگری ایران در این شهر، سرکنسول ایران در کربلا تاکید کرد که اوضاع آرام شده و شرایط تحت کنترل است.با تداوم ناآرامیها در شهر کربلا چند فرد آشوبگر در مقابل کنسولگری ایران در این شهر تجمع کردند.سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا در پی این حوادث تاکید کرد که نیروهای امنیتی بر اوضاع کنترل دارند و شرایط در اطراف این مقر دیپلماتیک کشورمان به حالت طبیعی بازگشته است.میرمسعود حسینیا
این مطلب به طور کامل در مجله( turkish journal of ancient near eastern studies )شماره اول(2019ص83-94) با همکاری روبرتو دان منتشر شده است.روستای دوستان از توابع دهستان شپیران بخش کوهسار سلماس، به خط مستقیم هوایی در 40 کیلومتری جنوب غرب سلماس، و حدود 70 کیلومتری شمال غرب ارومیه، قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا 20 متر است. این روستا حدود 100 خانوار و 500 نفر جمعیت دارد که تیره هایی از ایل شکاک هستند و عمدتاً به کشاورزی و دامداری مشغولند. روستا دارای آثار تاریخی ارزشمندی است
منظور از بینش یا شهود توانایی درک محیط و موضوعات اطراف به صورت غریزی است نه بر اساس فرایند تفکر و دلیل سازی خودآگاه. این دقیقا همان موضوعی است که محققان از آن به عنوان شهود یا بینش نام میبرند و جالب است بدانید که در بین نوازندگانی که در حال نواختن آهنگ مشابه بودند این موضوع به خوبی مشهود بود. توانایی همگام سازی در بین بقیه افراد هم حضور دارد اما در بین گیتاریست ها اوضاع کمی متفاوت‎‌تر است زیرا هنگام نوازندگی این توانایی به شدت تقویت می‌شو
پیچ‌ها که با وجود مارپیچ‌هایی در اطراف یک شفت بلند مشخص می‌شوند، رایج‌ترین اتصال‌دهنده‌های جهانی هستند. هنگامی که دو یا چند جسم جامد نیاز به اتصال داشته باشند، غالبا از پیچ برای این کار استفاده می‌شود. آنها یک راه‌حل آسان و موثر برای اتصال چندین جسم جامد به یکدیگر هستند. انواع مختلف پیچ برای موارد مصرف مختلف در حالی که همه پیچ‌ها دارای مارپیچ در اطراف شفت خود هستند، وما یکسان نیستند و هر کدام برای کاربرد خاص طراحی شده و مورد استفاده
مرکز پژوهش های کاربردی :: طرح‌های پژوهشی :: اولویت با توجه به اهمیت پژوهش و انجام طرح‌های کاربردی مبتنی بر دانش روز، بانک کشاورزی اقدام به استخراج عناوین اولویت‌های پژوهشی و برون‌سپاری آنها نموده تا علاوه بر کمک به اشاعه فرهنگ پژوهش در جامعه، از ظرفیت‌های علمی موجود به منظور ارتقاء سطح عملیات بانک بهره‌مند گردد. محققان و پژوهشگران محترم درصورت تمایل به ارائه پیشنهاد پژوهشی در خصوص هر یک از موارد ذیل، لازم است فرم طرحنامه مربوطه را دانل
تات یادگار هزاره ها ماهیت تاتها: متاسفانه تا به حال در مورد تاتها مطالعات آنچنانی صورت نگرفته است. منابع و مدارك آنچنانی جهت شناخت این قوم وجود ندارد و چندین مطالب بسیار ناقص در برخی كتابها آمده كه نویسندگان بعدی آنها را تكرار نموده اند و هیچ كار جدیدی صورت نگرفته است. لذا امروزه بر نویسندگان و روشتفكران این قوم وظیفه است تا در این وادی قدم گذاشته و مطالعات و تحقیقاتی برای روشنگری بیشتر در این زمینه بپردازند اما آنچه از مطالعه آثار موجود بد
چگونه الکترومغناطیس توانایی ردیابی ف را دارد؟ #فیاب ها به روش های مختلفی کار می کنند ، اما چه علمی پشت حتی ساده ترین انواع آنها نهفته است؟ یک #ردیاب ف، شامل یک سیم پیچ (که در اطراف سر مدور در انتهای دسته پیچیده شده) معروف به سیم پیچ فرستنده است. هنگامی که برق از طریق سیم پیچ جریان می یابد ، یک میدان مغناطیسی در اطراف آن ایجاد می شود. همانطور که ردیاب را روی زمین می چرخانید، میدان مغناطیسی را نیز به حرکت در می آورید.
• آیت‌الله مرتضی مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و کم نظیر در تاریخ اسلام و یکی از دانشمندان اسلام شناس و محققان توانا به شمار میرود که با تلاش و مجاهدت فراوان توانست در تمامی رشته‌های معارف اسلامی، صاحبنظری ژرف اندیش و محققی دقیق و در پاره‌ای حوزه‌ها همچون فلسفه، فقه و اصول در قله اجتهاد قرار گیرد. •جایگاه مطهری چندان ویژه است که بعد از او صدها کتاب، پایان نامه، مقاله درباره زندگی و آثار او نوشته شده است.
ده های شصد و هفتاد میلادی دوران نفوذ اندیشه های شرقی به حوزه های دانشگاهی محسوب می شود. در سال های نخست دهه ی هفتاد میلادی، هربرت بنسون در دانشگاه هاروارد، دست به تحقیقی زد که به انتشار حجم قابل تاملی از مقالات در زمینه ی آثار و نتایج مراقبه، در نشریات معتبر علمی جهان منجر شد. کتاب وی با عنوان واکنش تن آرامی (Relaxation Response) یکی از آثار پرفروش در سال های میانی دهه ی هفتاد میلادی بود. ورود رنگ زعفرانی که متاثر از لباسهای راهبان بودایی بود به فرانسه
سیاره نهم منظومه شمسی یک سیاهچاله است!طبق نظریه جدید دو محقق، سیاره نهم یا سیاره ایکس در منظومه شمسی در حقیقت یک سیاهچاله است. آنها قصد دارند با تلسکوپی مخصوص شواهد وجود سیاهچاله را رصد کنند. طبق نظریه ای جدید دانشمندان معتقدند سیاره نهم در منظومه شمسی ( که هنوز کشف نشده) در حقیقت یک سیاهچاله بزرگ است.در سال ۲۰۱۵ میلادی محققان دانشگاه کل تک» شواهدی از سیاره نهم یا سیاره ایکس» در منظومه شمسی رصد کردند. به گفته این محققان سیاره حجم این سیار
بر اساس ایات و روایات قرانی شهادت حضرت فاطمه زهرا بسیار ناگوار و سخت بود و باعث ایجاد افسردگی و ناراحتی بسیاری از دوستداران ان حضرت گردید . بر اساس مطالعات دانشمندان علوم فقه و اسلام چندین صحبت در زمان شهادت حضرت وجود دارد بنابراین بر این اساس در زمان های مختلفی برای حضرت مراسم شهادت را برگزار می کنند که در ایران اسلامی هم برگکزار می شود
1-اسکلت داربست بدن است.تمام قسمتهای بدن انسان با ظرافت هر چه تمام تر روی اسکلت قرار گرفته اند.توصیف اسکلت مستم داشتن اطلاعات در مورد استخوانهاست. 2-ساختمان استخوان:یک استخوان بالغ از دو نوع بافت بوجود آمده است.بافت متراکم و بافت اسفنجی.بافت اسفنجی در دو سر استخوانهای دراز و وسط استخوانهای دیگر قرار گرفته است و بافت متراکم در تنه استخوانهای دراز و اطراف استخوانهای اسفنجی قرار دارد.استخوانهای اسفنجی سبک تر از استخوانهای متراکم میباشند.ولی
گلخانه های رو به افول را دریابیمعلی‌الله‌ سلیمی | دبیر تحریریه همشهری محله(پهنه شرق)رومه همشهری: پرورش گل در زمین‌های حاصلخیز از سالهای دور رواج داشته و اکنون هم می‌توان در گوشه و کنار برخی از مناطق، گلخانه‌های فعالی را دید که صاحبان آنها به پرورش انواع گل مشغولند و از این طریق امرار معاش می‌کنند. این گلخانه‌ها در گذشته‌های نه چندان دور، اغلب خارج از بافت‌های مسی قرار داشته و بیشتر در باغ‌های اطراف شهر متمرکز بوده‌اند، اما د
دانشمندان با استفاده از داده‌های ماهواره TESS، اولین سیاره مشابه زمین را کشف کردند که در محدوده قابل ست ستاره خود قرار دارد. TESS (ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذرا) در سال ۲۰۱۸ با هدف کشف سیاره‌های کوچک در اطراف نزدیک‌ترین همسایه‌های خورشید پرتاب شد. این ستاره‌ها به اندازه‌ی کافی درخشان هستند و می‌توان ویژگی‌های جرمی و جوی سیاره‌هایشان را بررسی کرد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره کشف سیاره مشابه زمین بخوانید.
۱ـ اگر شما اهدافتان را برای دیگران بیان کنید احتمال کمتری وجود دارد که به آنها دست پیدا کنید چرا که با این کار انگیزه‌ی خود را از دست میدهید. ۲ـ تاکنون ۴۰۰ فوبیای مختلف توسط روانشناسان شناسایی شده است. ۳ـ وقتی یک آهنگ مورد علاقه ی شماست به این دلیل است که مرتبط با یک رویداد عاطفی در زندگی شما است. ۴ـ نوع موزیکی که گوش میدهید بر درک شما از دنیای اطراف تاثیر گذار است. ۵ـ بر اساس یک مطالعه پول خرج کردن برای دیگران باعث خوشحالی بیشتری در مقای