نتایج جستجو برای عبارت :

طایفه شیروزهی

به نام خداوند لوح و قلم / حقیقت نگار وجود و عدم طايفه راکی برجوئی تیره های طايفه راکی برجوئی هرچند که در کتاب تاریخ بختیاری سردار اسعد بختیاری، طايفه راکی مشتمل بر چهار تیره‌‌ (قاسموند، کلاوند، ارزانی وند و مدملیل)، معرفی شده است. اما امروزه طايفه راکی برجوئی، با وجود استقلال طايفه مدملیل راکی از آن، و با گذشت زمان، به طايفه ای تبدیل شده است كه، با توجه به افزایش جمعیت، تش‌های آن به تیره و اولادها به تش و کربوها به اولاد تبدیل شده‌اند.
1- حاج سردار ملک عبدالرحمان گرگیج زاهدان 2-سردارحاج رشیدخان گرگیج سیستان 3-سردارجوادجرگه(گرگیج)در استان کرمان 4_کدخدا رحیم خان گرگیج در زاهدان 5-حاج چنگیزخان کرگیج درگلستان 6-حجت الاسلام والمسلمین حاج حسین جرجندی از معتمدین طايفه دررودبارجنوب استان کرمان 7-حجت الاسلام والمسلمین حاج ابراهیم گرگیج از معتمدین طايفه درسیستان 8-حاج پرویزچشک( گرگیج) ازمعتمدین طايفه گرگیج دراستان گلستان  9-حاج علیم خان گرگیج از معتمدین طايفه درایرانشهر 10-حاج
معرفی طوایف ایل بیرانوند طايفه زیدعلی بیرانوند طايفه زیدعلی بیرانوند یکی از شناخته شده ترین طوایف در استان لرستان است. شهرت طايفه زیدعلی بیشتر به سبب جسارت ‌و شهامت افراد این طايفه و مبارزات طولانی در برابر رژیم های وقت میباشد. تعداد زیادی از مبارزان طايفه زیدعلی بین سالهای ۱۳۰۱ تا ۱۳۲۰ توسط رژیم رضاشاه اعدام شدند تعداد زیادی دیگر کشته شدند و بیش از نیمی از طايفه زیدعلی در زمان رضاشاه به شمال کشور تبعید شدند.
محل ست فعلی طايفه شیخوند عبارتند از : سرفیروزآباد روستای گلم کبود علیا سرفیروزآباد روستای گلم کبود وستا سرفیروزآباد روستای گلم کبود سفلا سرفیروزآباد روستای نور سرفیروزآباد روستای نجف آباد سرفیروزآباد روستای گوونی سرفیروزآباد روستای سرونو درود فرامان روستای کنجور درود فرامان روستای شیرازی 2)طايفه مال حسنوند (مال حَسن) : این طايفه در زمان تقسیم اراضی به سرفیروزآباد روستای سرونو کوچ کرده و ماندگار شدن 3)پیر حسنوند (پیرحَسن) : این طايفه ه
کشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت: 1:1 توسط:میر عارف شاهمرادب سلام وخسته نباشید لطفا کسی که این مطالب رو نوشته یا براتون گفته است رو من یه شماره تلفنی ازش داشته باشم تا در مورد طایعه شاهمرادی اطلاعاتب بدست بیارم سلام علیكم شجره نامه ها ی نوشته شده در این وبلاگ از كتاب آتشكده اردستان می باشد .یكی از دوستان كه از طايفه میرشاهمراد می باشد بعد از مطاله این كتاب در رابطه با طايفه میر شاهمراد تحقیقات بیشتری كرده لذا می توانید با تلفن (09131267682) با حاج آقا سید عبدال
از کلیه خوانندگان این مطالب خواهشمندیم که اگر در مورد تاریخ و حوادث تاریخی طايفه مشایخ امام زاده محمود و حوادث تاریخی که مربوط به بزرگان این طايفه هست مطالبی در اختیار دارند برای این وبلاگ با ذکر نام و نشانی ارسال کنند ،امید ان هست که با همکاری هم و ذکر وقایع تاریخی ،تاریخ این طايفه بزرگ را زنده کرده باشیم کلیه دوستان مطالب تاریخی خود را در جهت پیشبرد تاریخ طايفه به همین وبلاگ بفرستند و اگر شجره نامه از تیره و اولاد خویش دارند برا وبلاگ بف
*تقدیم به روح پاک حاج سهراب میرزایی عزیز* خبرآمدخبری تلخ بهم ریخت مرا درد پیدا شد و با خویش در آمیخت مرا (مردم شهر به دادِ دل ایلم برسید ) رفت سهراب به فریاد قبیله م برسید یل بی باک بلیوندبه دل خاک نشست دل یک طايفه ازرفتن سهراب شکست از غم رفتن اوطايفه بسیارگریست آسمان ،کوه و زمین‌،پنجره ، دیوارگریست زده آن داس اجل، برجگرطايفه ام بعدسهراب شکسته کمر طايفه ام ایلمان رابگرفت گردوغبار غم او شدسیه پوش دل طايفه ازماتم او آسمان کوه وزمین ازغم هجرش ل
شانزدهم اردیبهشت دهمین سالگرد و سالروز درگذشت اسوه اخلاق و مردم داری، بزرگمردی تاریخ ساز، فرهیخته ای دلاور، نخبه ای از جنس مردم، مردمداری مرد، رادمردی آزاده، کلانتری وارسته، جان فدایی فداکار، امانت داری راستگو، زنده یاد فقید آ فاضل خان بختیاری بهرامسری  آسترکی خدمات ایشان برای طايفه  1.تاسیس شرکت تعاونی هفتم تیر چالقو در سال 13632. راه اندازی و بازگشایی مدارس طايفه در لالی3. پیگیری و احداث جاده در منطقه ست طايفه در لالی 4. پیگیری  و راه
به گفته سرکار خانم پروین بهمنی پژوهشگر موسیقی قشقایی در برنامه نغمه ها از شبکه چهار سیما در مورد یک تحقیق میدانی در رابطه با شاهنامه خوانی در ایل قشقایی و چگونگی ورود شاهنامه و شاهنامه خوانی به ایل قشقایی که تنها ترک زبانانی هستند که در ایران به شاهنامه خوانی علاقه دارند و علت این امربه طايفه مال از ایل بختیاری بر می گردد که در چندین قرن پیش فردی به نام "تاته قلی محمد بیگ" از طايفه مال بختیاری و در زمان "سلطان محمد خان قشقایی" به خ
واجب الحج شدگانی که از این بوم برند عازم خانه ی حق اند و زحق بی خبرند دلشان چون حجرالاسود سخت است و سیاه از خدا غافل و مشتاق طواف حجرند واجب الحج شده اند امسال از مال كسان ناكسان بین كه به سوی چه كسی ره سپرند به اله كه این غافله این حجاج ریا كار و دنی ظاهر آراستگانند ولی بد سیرند برده از یاد به كل مسئله ی خمس و زكات زیر دین فقرا مانده به پا تا به سرند زن و مرد و پسر و دختر و هم میهنشان همه از جور همین طايفه ی خونین جگرند هست در كوی همین طايفه بس پیر
تركمنهای ایران (2)در مقاله تركمنهای ایران» كه در شماره چهل و دوم مجله هنر و مردم» به طبع رسیده بود، از دهكده اینچه برون Ince Burun نیز كه در دشت گرگان» (تركمن صحرا) و كنار رودخانه اترك» قرار دارد توصیفی شده بود. اینك در مقاله حاضر پس از مقدمه ئی درباره دین و مذهب مردم اینچه برون و طلبه های دینی و مساجد آن، موضوعهای زیر هم به ترتیب توصیف خواهد شد:مراسم مذهبی ـ مراسم تدفین و سوگواری ـ تقسیم ارث و تملك طايفه بر زمین ـ زیارت اهل قبور، قبرستان و سنگ ق
یاد و خاطر خوبان هرگز از اذهان پاک نخواهد شد. هرگز طنین صدای دلنشینشان ، مهربانی های بی حد و مرزشان از یادها فراموش نخواهد شد. باشد که در بهشت برین کنار یکدیگر و درپناه حضرت حق باشید. روحتان شاد. علی آقا یعقوب وند و حیاتقلی الماس نژاد 
قوم بختیاری» شاخه ای بزرگ از قوم لُر» و شیعه‌ مذهب اند که‌ در ناحیه‌ای‌ گسترده واقع در استان‌ های چهارمحال‌ بختیاری، اصفهان، خوزستان، لرستان، مرکزی پراکنده اند. قوم بختیاری از اتّحاد دو شعبة بزرگ چهارلنگ» و هفت لنگ» متشکّل از ۹ ایل» یا باب» تشكیل‌ یافنه است.
اصطلاح‌ باب‌» به‌ مفهوم‌ پیوستگى‌ و همبستگى‌ جغرافیایى- ى‌ میان‌ چند طايفه‌ است‌ و گفته‌اند كه‌ به‌ هنگام‌ ضعف‌ حكومت های‌ مركزی‌ ایران‌، قدرت های‌ بزرگ‌
شاهنامه خوانی و ورود سنت شاهنامه خوانی در ایل قشقایی مسئله حادث است . مسئله نویی است مسئله تازه ایست . 1246 یک نفر از ایل بختیاری یکی از سردمداران طايفه ی مال که طايفه ی مشهوری بود کوچ میکنه میاد توی دمودستگاه سلطان محمد خان ایلخانی ، یعنی اواسط دوره قاجار اونجا چه اتفاقی میافته . اونجا شروع میکنه آرام آرام طايفه ی خودش رو وارد ایل قشقایی و در نهایتا کشکولی میکنه . کشکولانی ها . این نحوه ی ورود مال ها هست به ایل قشقایی . وقتی که وارد می
مرحوم سردار حاج ملا احمد کشانی فرزندمیرزاخان ایشان یکی از دلاوران بلوچ و طايفه کشانی هستند ایشان یکی از سفید ریشان بلوچ بود که در زمان ایشان هیچوقت جلسه بین طوایف بلوچ سرحد بدون صلح وصلاحتمام نمی شد معروف است که در هر صلح وصلایی از خود چک میکشید و چندین راس گوسفند سی تا چهل تا میکشت تا از از دو طايفه درگیر پذیرایی کند ایشان در زمان شاه تجارت کاروانی میکرد ایشان و حاج بلوچ خان شه بخش دو کاروان دار بزرگ بلوچ بودن و بعد از انقلاب تامین داده ایشا
مولای من سلام . روزگاری غریبی است جناب ِجان. از میان تلّ صورتهای ماسک زده و ماسک نزده، لبخند را نایاب چون طلا در میان انبوه ریگ باید جستجو کرد. حالا همه در ویران شدگی این سرزمین متفق القول هستند و اختلاف در ویرانگر است. این سو می‌گویند آن سو مقصر است و آن سو می‌گویند این سو. مانند اعراب جاهلیت که طايفه ای کمر به قتل نبی بسته بودند تا هر مرد از هر طايفه شمشیری بزند و معلوم نباشد که خون گردن کیست؛ از بس این تن ِوطن زخم دارد که معلوم نیست کدام شمش
باسمه تعالی - طوایف مهمی که در روستای کوچ نهارجان یا کوچ باقران فعلی می زیسته اند به اندازه ای که حافظه بنده یاری دهد به قرار ذیل از آنها نام می برم وامید وارم اگر اشتیاهی رخ دهد ویا طايفه ای از قلم بیفتد اهل اطلاع آنرا به حساب بی اطلاعی من گذاشته واطلاعات تکمیلی را به حقیر اطلاع دهند تا رفع نقص گردد وتکمیل شود .طوایف معروف عبارتند از 1- طايفه ملا هاشم که بنده خیلی آز آنها اطلاع ندارم که کدام خانواده ها از نسل آن مرحوم انداز نام بردن ها چنین بر م
بسمه تعالی»دکالی طايفه ای است مهاجر که بنا به دلایلی از سرزمین هاران واقع در افغانستان کنونی به این منطقه کوچ کرده اند. این طايفه بزرگ از ۵ پشت رند به نام های ۱-آخردادزهی (از نوادگان آخرداد) ۲- دادشاه زهی (از نوادگان دادشاه) ۳- لولک زهی (از نوادگان سید لال محمد) ۴- جنگی زهی (از نوادگان جنگی) می باشند.۵- زنگی زهی  به امید خدا در قسمت های بعدی بطور کامل دلایل هجرت آن ها به این منطقه شرح داده می شود. 
کورائیمطبق بررسی های به عمل آمده با توجه به آثار و بقایای سفالی کورائیم به دوران پیش از تاریخ {اواخر هزاره دوم قبل از میلاد}تا دوران اسلامی بر میگردد.  طبق گفته اهالی بومی و روایات و داستان هایی که در بین اهالی نقل میشود کوراییم و خوراییم دو برادر بوده اند که در زمانهای دور دو روستای مجاور کوراییم و خوراییم را به نام خودشان بنا نهاده اند.لازم به ذکر است طبق گفته اهالی روستای موسوم به خوراییم هم در نزدیکی این شهر کوچک وجود دارد.عده ای دیگر از
مهم ترین طوایف سیستان شامل طوایف براهویی و نارویی میباشندطوایف براهویی ساکن سیستان:چنال .زیرکاری.یاغی زهی.جماهی.انشینی.کوهی زهی.سیاهی زهی . هارونی.باران زهی . ساسولی .زهری.سنجرانیطوایف نارویی: حرماگی . شیر زهی. میروزهی.وطوایف:جر.شهرکی.سرابندی.میز.و.و طوایف خاش و زاهدان مرکز طوایف :شهنوازی.میز بلوچ زهی . کرد.سهراب زهی.مرادزهی. براهویی.انشینی.قنبرزهی.نارویی.حرماگی .ممسنی براهویی.مینگل براهویی. زهری براهویی. ملازهی بلوچ. رند بلوچ . ریگی .ج
روانشاد آ سهراب بلیوند یکی از بزرگان و کدخدایان نام آور و جنگاور بختیاری از ایل بهداروند و طايفه بلیوند، که در جنگ سفید دشت همراه با دیگر مبارزان بختیاری مردانه جنگید و نام درخشانی از بختیاری بر صفحه ی تاریخ ایران بر جای نهاد.سرزمین بختیاری، منطقه ی بیدکان 
پس از آن نظر کردم و اینک جماعتی عظیم از هر ملت و طايفه و قوم و زبان پیش روی خود دیدم که هیچ‌کس آنان را نمی‌توانست شماره کند و همه پیش تخت و در پیشگاه بره ایستاده بودند. همگان ردای سفید بر تن داشتند و شاخۀ نخل به دست.مکاشفه 7:9
نادر شاه و ایل بزرگ افشار
نادر شاه افشار از پادشاهان مشهور ایران است.وی موسس سلسله ی افشاریه بوده و به مدت 12 سال بر ایران حکومت رانده است. حکومت نادر شاه همراه با افتخار آفرینی های بسیار از جمله بیرون راندن افغان ها از ایران که به اصفهان پایتخت صفویان مسلط شده بودند و فتوحات فراوان از جمله بحرین،خوارزم ،بخارا و از همه مهمتر فتح هندوستان بود.نادر شاه ضمن دفع شورشیان افغان با ازبک ها و روس ها هم در افتاد و حافظ و گسترش دهنده ی تمامیت ارضی ایران
کیفیت ولادت حضرت علی ( ع ) نخستین فرزند خانواده هاشمی است که پدر و مادر او هر دوفرزند هاشم اند . پدرش ابوطالب فرزند عبدالمطلب فرزند هاشم بن عبدمناف است و مادر او فاطمه دختر اسد فرزند هاشم بن عبدمناف می باشد . خاندان هاشمی از لحاخ فضائل اخلاقی و صفات عالیه انسانی در قبیله قریش و این طايفه در طوایف عرب ، زبانزد خاص و عام بوده است . فتوت ، مروت ، شجاعت وبسیاری از فضایل دیگر اختصاص به بنی هاشم داشته است .
ئە و شوێنانە ی!! ،ھەر لە ئێستاوە لە رزیان لێ ھاتووە!و بە ئێمە ئەڵێن بڕۆ دواوە!!!باش بزانن ئێمە مناڵ نین بچینە دواوە!/با خۆتان ڕەدمان بکەن ؛گەرچی ھیچ لە خۆمانا شک نابەین !؛بەڵام دیسان ئیفتخارە/جارێ زمان ڕائەگرم بەڵام وا دیارە موھەندسی ئینتخابات لە لایە ن دەزگا و درگا تایبە تە  ڕەش و سوورە کانە وە دەسی پێ کرد!/چکۆلەتان ساحە چۆڵ ناکە م بە مەیلی خۆم! گە ر چی دڵخۆش بە ھەڵبژاردن نیم بە گشتی!/دوکتۆر محە ممە د قە دە می  کاندیدای پارلمان سە قز و بانە
از گذشته رسم بود که هر طايفه جمع می شدند و تعدادی گاو و گوسفند خریداری و ذبح میکردند و این کار رو جلوی مسجد ها انجام میدادند ,هر خونه با خودش ظرفی می اورد و به مساوات گوشت ها تقسیم میشد امسال هم مثل سالهای قبل به همون شکل انجام گرفت
قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک که روستایی کوهستانی با ساختاری طايفه‌ای (طايفه سلیمانی کرمانی) بود، واقع در شهرستان رابر، از توابع کرمان زاده شد.او اصالتاً نسب لر داشت. نام پدرش حاج حسن بود. وی یک خواهر و یک برادر بزرگتر و یک برادر کوچکتر داشت.او از ۱۲ سالگی روستای خود را برای کار در شهر کرمان ترک کرد. در نوجوانی به کار بنایی مشغول بود و در سالهای ابتدای جوانی، از پیمانکاران سازمان آب کرمان بشمار می‌آمد.قاسم سلیمانی یکی دو سال پی
شب مهم‌ترین روز زندگیمصادف شده با سالگرد شب هشت سالگیشب امیدشب کریمبا کریمان کارها دشوار نیستگوش این طايفه آواز گدا نشنیدههر چه که گفته اند از آن بیش استالهی به حق الحسن مکن امید کسی را تو ناامیدیا زهرا به حق پسرت حسن رحم کنین به ما خانم جان سی و یک اردیبهشت نیمه رمضان
.به نام خدا خاندان آاسکندر پرچمی راکی برجوئیآاسکندر پرچمی، فرزند آقامراد، یکی از بزرگان تیره قاسموند طايفه راکی برجوئی، در اواخر دوره قاجار بود. وی در دوره جوانی به میان طايفه احمد خسروی رفت و عزیزالله خان احمد خسروی، ازدواج نمود، حاصل این ازدواج فرزندانی شدند که برخی از آنان، ستاره هایی درخشان از دانش و فرهیختگی در ایل بختیاری شدند و به قول زنده نام استاد قاید خسروی در میان بختیاری، به "خاندان میرزاها" مشهور گردیدند. از جمله: میر
*تمام کسانی که با طوایف ترکمن برخورد داشته اند متوجه این حقیقت شده اند که ترکمن ها برخلاف دیگر عشایر وطوایف "قومی بدون سرکرده اند." سازمان ی ترکمن های یموت را ساختاری چند بخشی به حساب آورده اند و آن راساختاری با هرج ومرج منظم توصیف نموده اند. یموت ها فاقد نهادهایی مانند اقتدارمتمرکز و ماشین اداری قضایی تخصصی بوده و در گروه هایی مکانی متشکل می شدند که امور آنان بر پایه اجماع مردان بالغ ویا در صورت دست نیافتن به اجماع بر پایه نزاع وجنگ بین

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

communication- the management pr-cultur E and s