نتایج جستجو برای عبارت :

كردها، ترك ها، لرها، بختياري ها فارس ها از جمله اقوام ساكن زاگرس هستند كه فرهنگ ها سنتهاي مختلفي را دارند با توجه به نوع زندگي فرهنگ، لباسهاي متفاوت خاص قوم خود را نيز دارا هستند.

از "خانه اَبو" تا " خانه خدا ". فرهنگ کشور ما ایران، در کنار خرده فرهنگ هایی از اقوام مختلف، از دو لایه اساسی فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی تشکیل شده است. در تلاقی تاریخی این فرهنگ ها در کشور، نه تنها حذف و یا مجذوب شدن یک فرهنگ در فرهنگ دیگر منتج نشد، بلکه این فرهنگ ها با حفظ اصول و مبانی خود، با همزیستی پویا و دیرینه ای در کنار یکدیگر، یک فرهنگ اشتراکی بوجود آورده که در حال حاضر، با درایت های حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حال دو
ایران عزیز ما دارای فرهنگ و تاریخ دیرینه‌ایست. اقوام مختلف با گویش، زبان، فرهنگ و لباس‌های گوناگون در کنار یکدیگر با آرامش و دوستی زندگی می‌کنند.هر کدام از این تفاوت‌ها نشان و امضای خاصی از آن قوم را نشان می‌دهد. اما لباس آیینه‌ی تمام نمای فرهنگ، تاریخ و محل ست یک قوم است. لباس اولین چیزیست که در ظاهر افراد دیده می‌شود و معمولا ‌می‌توان اقوام مختلف را براحتی از تفاوت آن‌ها در لباس‌هایشان تشخیص داد.اقوام کرمانج در ایران یکی از اقوا
در خصوص اقتصاد، دو نگرش متفاوت وجود دارد. اقتصاد در نگاه مدرن گاه به عنوان یك علم» مطرح است كه همچون ریاضیات و علوم فنی، مبتنی بر سلسله مفروضاتی شكل گرفته است. از سوی دیگر برخی معتقدند اقتصاد را نمی‌توان مانند دیگر رشته‌های فنی و مهندسی بی‌طرف دانست. اصول و ارزش‌های فرهنگی شكل‌دهنده اقتصاد هستند و عملاً اقتصاد را نمی‌توان مستقل از فرهنگ و با توجه به وابستگی اقتصاد به فرهنگ، نباید مبنای مشتركی برای رفتارهای اقتصادی در همه فرهنگها و ج
چگونگی شاداب سازی مدارس با توجه به فرهنگ اسلامی ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند.
چگونگی شاداب سازی مدارس با توجه به فرهنگ اسلامی ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشكلا
فرهنگ کار نقش مهمی در نگرش افراد نسبت به کار دارد و یا به عبارتی دیگر رفتار متفاوت افراد در محیط کار ناشی از فرهنگ های متفاوت کاری می باشد.لذا شناخت صحیح فرهنگ کار نقش مهمی در تغییر رفتار و یا اصلاح رفتار دارد.دانستن دیدگاههای مختلف در مورد این واژه ضروری به نظر می رسد.
طب سنتی، طب بومی ایرانی است و با چند هزار سال قدمت با فرهنگ، جغرافیا و اقلیم های متفاوت ‏ایران تناسب دارد .جایگاه علم طب و پزشکی در فرهنگ و تمدن ایرانی، جایگاه رفیع، والا و شایسته‌ای است. طبیبان در فرهنگ و تمدن ایرانی، حکیمانی بودند که در عرصه‌های مختلف، سرآمد عصر خویش بودند. حکیم در فرهنگ و تمدن ایرانی، تنها طبیب و پزشک حاذق نبود؛ بلکه او جامع علوم بسیاری بود که از جمله آنها علم طبابت و داروسازی و داروشناسی بود.
دشواری تعریف فرهنگ، موجب صدور گزاره‌هایی مربوط و نامربوط نسبت به مقوله فرهنگ می‌گردد. اخیراً برخی از صاحبنظران، برای حل مشکل تعریف فرهنگ، گفته‌اند که فرهنگ همان زندگی است! و مگر زندگی را می‌توان تعریف کرد؟! اما از آنجا که زندگی ملموس‌تر است، درک همدلانه‌تری از آن داریم؛ هرچند تعریف زندگی همچون تعریف فرهنگ، کاری است بس دشوار! چرا که زندگی علی‌الدوام در تغییر و دگرگونی است و شما نمی‌توانید چیزی را که قرار» ندارد به تحدید و تعریف درآور
به گزارش سهیل سنقر به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی: جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع" فرهنگ سازی و ساماندهی آداب و رسوم مراسمات ترحیم و ختم در میان اقوام" در شهرستان سنقروکلیایی برگزار گردید.در ابتدای جلسه کماسی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن قرائت و پیگیری مصوبات جلسه پیشین به اهمیت، تنوع و گوناگونی مراسم ختم در فرهنگ مردم ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: تنوع و گوناگونی سنت اجتماعی سوگواری و ختم در ا
برای #البرز‌زارعی ناگهان رقصید آتش در تمام زاگرس سوخت گچساران و دهدشت و چرام زاگرس باشت ایلی داشت ایلِ پُرچویلی داشت آه! کو غرور بابوئی و کو احترام زاگرس؟ یال اسب آریوبرزن نمی‌پیچد به باد ننگ اسکندر سند خورده به نام زاگرس نقش بسته رد خون بر برف و باران پس چه شد رد پای کبک‌های خوش‌خرام زاگرس؟ لاشه روی لاشه افتاده میان درهها کس نمی‌کوبد به طبل انتقام زاگرس تپه‌ها جزغاله و کوه و کمر جزغاله‌تر تلخ شد شب‌های تابستان به کام زاگرس هر چه وَت
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند.
 چگونگی شاداب سازی مدارس با توجه به فرهنگ اسلامی ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند.
برای #البرز‌زارعی ناگهان رقصید آتش در تمام زاگرس سوخت گچساران و دهدشت و چرام زاگرس باشت ایلی داشت ایلِ پُرچویلی داشت آه! کو غرور بابوئی و کو احترام زاگرس؟ یال اسب آریوبرزن نمی‌پیچد به باد ننگ اسکندر سند خورده به نام زاگرس نقش بسته رد خون بر برف و باران پس چه شد رد پای کبک‌های خوش‌خرام زاگرس؟ لاشه روی لاشه افتاده میان درهها کس نمی‌کوبد به طبل انتقام زاگرس تپه‌ها جزغاله و کوه و کمر جزغاله‌تر تلخ شد شب‌های تابستان به کام زاگرس هر چه وَت
هفته گذشته نمایشگاه شکوفه‌های گیلاس» در موزه امام علی(ع) در قالب هفته فرهنگ‌ ژاپن برگزار شد.
ژاپنی‌ها در این هفته به علاقه‌مندان ایرانی نحوه پوشیدن کیمونو و چگونگی آداب و رسوم نوشیدن چای به شیوه ژاپنی را آموزش می‌دادند و برخی اشعار و آموزه‌های زن» را خطاطی می‌کردند. در پایان مراسم افتتاحیه کوبایاشی سفیر ژاپن در ایران و در جمع خبرنگاران به چند نکته تامل‌برانگیز اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم فرهنگ معاصر ژاپن در کنار فرهنگ سنتی این ک
سؤال :چگونگی شاداب سازی مدارس با توجه به فرهنگ اسلامی  جواب :ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشكلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشكلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشكلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
                                                               به نام خدا به مناسبت 86 سالگی ایران شناس و بختیاری پژوه آمریکایی پروفسور جین رالف گارثویت    مدیران کل محترم ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری ، و لرستانو نیز دیگر نهادها و سازمان های ذیربط   تاریخ تمدن و فرهنگ دیرپا و متنوع و متکثر ایران و اقوام و عشایر پرشمار آن همواره مورد توجه مورخان توانمند و دوستدار این سرزمین قرار گرفته است. ایران ش
مردم شناسی یکی از گرایش های رشته علوم اجتماعی است. این بر کسی پوشیده نیست که موضوع مورد مطالعه علوم اجتماعی به طور کلی، انسان، جامعه و بحث های از این قبیل است. مردم شناسی مطالعه فرهنگ جوامع گوناگون در زمان ها و مکان های مختلف است، جوامعی کوچک تا جوامع بزرگی که امروز می شناسیم. ت کار اصلی یک مردم شناس مطالعه فرهنگ جوامع مختلف، در مکانها و زمانهای متفاوت، از قدیمیترین ایام تا امروز است و در این میان توجه ویژه ای به سیر تحول فرهنگ، علل تغییرات ف
فرهنگ را می توان در دو گروه کلی بخـش بندی کرد که از نظر فـهم گردشگری، امروزه اهمیت بسیاری دارد. از این نـظر فرهـنگ به دو بخـش سنتـی و مدرن قابل تقسـیم است و در این دو بعـد دارای چـشـم اندازه های متفاوتی می باشد. آنچه که در گردشگری بیـشتر مد نظر اسـت پردازش جـلوه های مختلف فرهنگ های سنتی می باشد. در جهان سنتی،‌ فرهنگ در قالب های اندیشگی و رفتار هایی شکل می گیرد که در هر جامعه ای بنیاد زندگی جمعـی را تشکیل می دهـند و از نسلی به نسل دیـگر انتقال م
مرتضوی این روزها دیگر از زمزمه های آرام و دلنشین خبری نیست؛ نجواهایی که روزگاری دردها و آرزوهای مادران این سرزمین را برای مان تداعی می کرد، در عصر شتاب و روزگاری که فرهنگ زیر چرخ های توسعه اقتصادی پنهان شده، رنگ باخته است و بی پیرایه ترین زبان ذهن ن این سرزمین رفته رفته کوتاه و کم رنگ تر می شود و نسل امروز با لالایی ها بیگانه تر. حال که می شود شکوه فکر و فرهنگ اقوام خراسان شمالی را در لالایی ها به تماشا نشست، کاش دستی پیدا شود و جهانی را بر
پیشرفت همه جانبه در گرو تقویت فرهنگ عمومی جامعه شناسان تعریفهای زیادی از فرهنگ ارائه داده اند كه اختلافات ظریفی با یكدیگر دارند اما به طور كلی میتوان آنرا مجموعه ای از آداب و رسوم، دانشها، باورها، هنرها، قوانین و ارزشهای یك جامعه بشری دانست. فرهنگ دو جنبه مادی و غیر مادی دارد و اصولا مفهومی جدا از تمدن است، بنابراین همه جوامع بافرهنگند حتی بومیان آدم خوار برزیل. اصلا " بی فرهنگی" تعبییری بی معنی و اشتباه است چرا كه مفهوم فرهنگ به خودی خود ار
زایش تراژدی :این کتاب را نیچه در ۱۸۷۱ نگاشت . موضوع آن سیر تحول تراژدی یونان و سرچشمه گرفتن آن ، از آیین رقص هم سرایان مذهب دیونوسوس بود و اثبات این نظر که تراژدی دو شیوه متفاوت زندگی را در هم می آمیزد. در واقع در زایش تراژدی نیچه داستان رویارویی خویشتنداری آپولون (رب النوع فرهنگ و تمدن) با نیروهای تاریک و غریزی دیونوسوسی (خدای نباتات) را با توجه به فرهنگ یونانی بیان نموده و فرهنگ دنیای یونان باستان را به چالش کشید.
به نام خدا درس: تگذاری آموزشی عنوان: خلاصه فصل چهارم کتاب فرهنگ آموزشی ژاپن ترجمه دکتر ابوالفضل بختیاری استاد: دکتر ابوالفضل بختیاری دانشجو: حمید عبدی مقدمه وجود وقایع و مراسم مدرسه، از جمله نظافت مدرسه، در سالهای پیش از جنگ نیز در بعضی از مدارس در گوشه و کنار کشور ثبت شده اند و بعضی، ریشه آنها را به اعتقادات عامیانه و یا حتی به وقایع روستایی در ژاپن قدیم نسبت می دهند. اما در همین اواخر، این فعالیتهای فوق درسی بخشی از تلاش برای شکل دهی کش
تورم اقتصادی و فرهنگ اکثریت مردم ایران علاقه زیادی به تورم دارند و بر خلاف صحبت های معمول که از تورم گله می کنند در دل به تورم علاقمند هستند. برای مثال بسیاری از مردم یا ملک شخصی دارند، یا اتوموبیل، یا مقداری طلا، دلار و یا در بورس سرمایه گذاری کردند. هر کس هر چه دارد دوست دارد گران تر شود. حتی اگر هیچ چیز نداشته باشد و فقط یک پیراهن و شلوار و گوشی موبایل داشته باشد باز دوست دارد قیمت همین ها هم از قبل گران تر شود.
نمایشگاه تمام ایرانی با طعم اقتصاد مقاومتی و فرهنگ ملیبه گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عصر دوشنبه چهارمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی با نام ایران نوشت با حضور حسن عباسی و البته حضور پرشور مردم در روز نخست افتتاح شد.نمایشگاهی که چهارمین دوره آن در اصفهان و پنجمین دوره آن در تهران و کرج آغاز به کار کرده است و یزد نیز میزبان این نمایشگاه خواهد بود. به گفته مسؤول برگزاری این نمایشگاه تعدادی جوان مؤمن و انقلابی که دغدغه فرهنگ اصیل ایرانی اس
فرهنگ ملی: اینكه فرهنگ ملی چیست؟ و آیا معنی و تعریف مشخص و مورد توافقی در مورد آن وجود دارد یا نه موضوع این مقاله نیست.آنچه قابل بحث است اینكه درمباحث مدیریت زمانی كه در مورد فرهنگ ملی صحبت می شود، از اصطلاحی بنام فرهنگ منطقه ای بحث می شودكه در واقع دارای دو بعد درون مرزهای ملی(یك كشورباحاكمیت ی شخصی) و برون مرزهای ملی(یعنی آن مناطقی كه خارج ازمرزهای ملی یك كشورخاص است امادارای شباهت های فرهنگی بافرهنگ داخل مرزهاست مثال های متعددی نیزدر
اخبار مردم و سرزمین بختیاری را که هر روز در ذهنمان مرور می کنیم سال ها شکست و اندوه و در جا زدن جلوی چشمانمان رژه می روند. تمام مطبوعات و صفحات مجازی که خبرهای مردم بختیاری را پوشش می دهند پر شده است از بیماری ،تصادف، مرگ، محرومیت، بیکاری، حاشیه نشینی و هزاران دردی که گلوی بختیاری را می فشارد.چند ماهنامه هم که درباره ی تاریخ و فرهنگ بختیاری فعالیت دارند در دوران مشروطه و قاجار جای مانده اند و همچنان در جا می زنند.
در دیدگاه اول؛ قبول رابطه ی یکسویه از فرهنگ به حوزه های دیگر، معمولاً با قبول اصالت فرهنگ همراه است و از مفروضات دیدگاه مادی است.در دیدگاه دوم؛ که به پذیرش رابطه ی متقابل میان فرهنگ ها و حوزه های دیگر زندگی اجتماعی می انجامد در برنامه ریزی فرهنگی به همان میزان که به خلاقیت و آفرینش فرهنگی و معنویت توجه می شود به نتایج فرهنگی برآمد از برنامه ریزی اقتصادی، ی و اجتماعی هم توجه می شود .در نگاه یکسویه که به فرهنگ اصالت داده می شود به رغم تأکید

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها