شاد و شوخطبع بودن معلم در کلاس موجب توجه بیشتر دانشآموزان به درس میشود. همیشه فضایی شادی در کلاس ایجاد کنید، با این کار دانشآموزان ارتباط بهتری با معلم و مدرسه برقرار میکنند. اگر رفتار معلم در کلاس درس خشک و جدی باشد، دانشآموزان نمیتوانند ارتباط خوبی با معلم برقرار کنند. هرچه فضای کلاس شادتر باشد، انگیزهی دانشآموزان برای يادگيري نیز بیشتر میشود. البته ایجاد تعادل در حفظ یک فضای شاد که از کنترل نیز خارج نشود، از مهارتهای
شاد و شوخطبع بودن معلم در کلاس موجب توجه بیشتر دانشآموزان به درس میشود. همیشه فضایی شادی در کلاس ایجاد کنید، با این کار دانشآموزان ارتباط بهتری با معلم و مدرسه برقرار میکنند. اگر رفتار معلم در کلاس درس خشک و جدی باشد، دانشآموزان نمیتوانند ارتباط خوبی با معلم برقرار کنند. هرچه فضای کلاس شادتر باشد، انگیزهی دانشآموزان برای يادگيري نیز بیشتر میشود. البته ایجاد تعادل در حفظ یک فضای شاد که از کنترل نیز خارج نشود، از مهارتهای
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار میكند. چنانچه قرار باشد که روح دانشآموز پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز شود. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد، شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانشآموزان وجود خواهد داشت. معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمیتوانند ارائه كنند، آنان از لحاظ انتقال فکر با دانشآموزان هماهنگ نیستند و برای پاسخگویی به نیازهای دانشآموزان آمادگی ندارند.
1) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان.2) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود. 3) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس. 4) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالت والدین به منظور تقویت توانايي های فردی و اتکا به نفس. 5) وضعیت فیزیکی کلاس شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان 6)
1) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان. 2) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود. 3) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس. 4) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالت والدین به منظور تقویت توانايي های فردی و اتکا به نفس. 5) وضعیت فیزیکی کلاس شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان 6)
1) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان. 2) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود. 3) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس. 4) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالت والدین به منظور تقویت توانايي های فردی و اتکا به نفس. 5) وضعیت فیزیکی کلاس شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان 6)
سنگین و حجیمبودن کتابهای درسی دانشآموزان در تمام مقاطع که علاوه بر ایجاد خستگی و ددگی دانشآموزان، عملا فرصتی برای آموزش عمیق مطالب باقی نمیگذارد. محیط خشک و بدون جذبه مدرسه، ساختمان فرسوده و تزئینات و رنگآمیزی نامناسب و نورگیرنبودن کلاسهای مدرسه، تدریس به شیوههای عموما سنتی، معلممحوری، اام پذیرش بیچونوچرای دانشآموز، عدم تعامل دوجانبه معلم و دانشآموز در فرایند کلاس که موجب بیحوصلگی و خستگی زودرس میشود. را
نقش معلم در اشتیاق دانش آموزا ن برای حضور در کلاس درس معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار میكند. چنانچه قرار باشد که روح دانشآموز پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز شود. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد، شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانشآموزان وجود خواهد داشت. معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمیتوانند ارائه كنند، آنان از لحاظ انتقال فکر با دانشآموزان هماهنگ نیستند و برای پا
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می کند.چنانچه قرار باشد روح دانش آموز پرورش و رشد یابد،باید این روند از روح معلم آغاز شود. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت.معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه کنند، آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و برای پاسخگویی به نیاز دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم باید با توجه ب
ارتباط بین دانش آموزان و معلمان تاثیر بسیاری در شادی مدارس دارد.در ساعت هایی که دانش آموزان با معلم صمیمی تر اند کلاس شادتر،فعال تر،و يادگيري بیشتر می شود. اما اگر محیط کلاس خشک باشد دانش آموزان دوست دارند هر چه زودتر آن زنگ تمام شود یا معلم آن درس غیبت کند.به امید اینکه همۀ کودکان جهان از تحصیل خوب و عالی به همراه شادی برخوردار شوند.
جو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضعیت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحیه ی شاد و با نشاد وارد کلاس شود،دانش آموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی و نشاط در کلاس حالت ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن و بزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست. برخی از معلمان تصور می کنند اگر همیشه عبوس باشند و اخم کنند ،شاگردان از آنها حساب می برند و می ترسند،در حالی که تحقیقات انجام شده نتایج
1) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان. ۲) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود. ۳) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس. ۴) گذشت و بخشش درمورد اشتباهات دانش آموزان و سخت گیری کردن در برخی موارد برای دانش آموزان بی قید و بی خیال. ۵) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالت والدین به منظور تقویت ت
شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان.تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود.مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس.گذشت و بخشش درمورد اشتباهات دانش آموزان و سخت گیری کردن در برخی موارد برای دانش آموزان بی قید و بی خیال.
۱) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان. ۲) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود. ۳) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس. ۴) گذشت و بخشش درمورد اشتباهات دانش آموزان و سخت گیری کردن در برخی موارد برای دانش آموزان بی قید و بی خیال.
شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان.تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود.مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس.گذشت و بخشش درمورد اشتباهات دانش آموزان و سخت گیری کردن در برخی موارد برای دانش آموزان بی قید و بی خیال.
شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان.تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود.مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس.گذشت و بخشش درمورد اشتباهات دانش آموزان و سخت گیری کردن در برخی موارد برای دانش آموزان بی قید و بی خیال.
شکوفایی خلاقیت در کلاس درس :به نظر میرسد ،برای انسان ها داشتن نشاط و روحیه شاد مهمتر ازغذا و خواب است.بچه هایی که احساس شادی نمیکنند یاد نخواهند گرفت.آیا ملاحظه کرده اید که انسان با چه شور و عشقی به دست ساخته خود مینگرد؟خداوند نیز هنگامی که انسان را آفرید با عشق از روح خود در آن دمید و فرمود:فتبارک ا.احسن الخالقین.این یکی دیگر از روشهایی است که برای فعال کردن کلاس ارائه میشود،تلاشی که دانش آموزان برای خلق کارهای جدید و متفاوت از دیگران به ک
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموز پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت . معلم هایی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ، آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند .
1) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان. 2) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روشدیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود.3) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس.4) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالتوالدین به منظور تقویت توانايي های فردی و اتکا به نفس.5) وضعیت فیزیکی کلاس شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم بای
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم بای
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم بای
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد. چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم بای
1) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان. ۲) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود. ۳) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس. ۴) گذشت و بخشش درمورد اشتباهات دانش آموزان و سخت گیری کردن در برخی موارد برای دانش ۵)یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالت والدین به منظور تقویت توانايي های فردی و اتکا ب
) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان. 2) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روشدیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود.3) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس.4) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالتوالدین به منظور تقویت توانايي های فردی و اتکا به نفس.5) وضعیت فیزیکی کلاس شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان 6
جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحیه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.
جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحیه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.
۱) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان.۲) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود.۳) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس.۴) گذشت و بخشش درمورد اشتباهات دانش آموزان و سخت گیری کردن در برخی موارد برای دانش آموزان بی قید و بی خیال.۵) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالت والدین به منظور تقویت تو
۱) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان.۲) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود.۳) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس.۴) گذشت و بخشش درمورد اشتباهات دانش آموزان و سخت گیری کردن در برخی موارد برای دانش آموزان بی قید و بی خیال.۵) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالت والدین به منظور تقویت تو
معلم شاد و با روحیه معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگ
درباره این سایت