نتایج جستجو برای عبارت :

نسل های بازاریابی

بازاريابي محتوا چیست؟ تولید و انتشار مطالب مفید و مرتبط، برای جذب بازار هدف، بازاريابي محتوا نام دارد. استراتژی بازاريابي محتوا آن است که مخاطب با استفاده از مطالب رایگان، اعتماد و علاقه بیشتری به کسب‌وکار شما پیدا کند و در نهايت از شما خرید کند. بازاريابي محتوا برای تمام کسب‌و‌کارها قابل استفاده است. شما توسط بازاريابي محتوا به مخاطبان نشان می‌دهید متخصص هستید و می‌خواهید به خریداران کمک کنید تا با دانش بیشتر درست تصمیم بگیرند.
اصول بازاريابي چیست عدم تسلط به اصول بازاريابي یکی از مهمترین خلع هاي هر مدیر کسب و کاری کوچک است. شاید در هنگام صحبت با مدیر بازاريابي خود مثلا با واژه جمعیت شناختی ” برخورد نماید یا مثلا به شما پیشنهاد نماید تا آمیخته بازاريابي ” را تعیین نماییم. هرچه تعداد جلسات شما با تیم بازاريابي بیشتر میشود ، نقاط ضعف شما بیشتر مشخص شود. اما زمانی که از اصول بازاريابي صحبت میکنیم ، به کتاب اصول بازاريابي کاتلر به عنوان پدر علم بازاريابي با حدود 6
فرایند کلی بازاريابي در مقالات قبلی در مورد سیستم بازاريابي صحبت کردیم، در این مقاله به تشریح فرایند کلی بازاريابي خواهیم پرداخت . در عکس بالا فرایند کلی بازاريابي را مشاهده می کنید که در هسته مرکزی، مصرف کنندگان هدف قرار دارد و در لایه هاي بعد به ترتیب آمیخته بازاريابي ، مدیریت تلاش هاي بازاريابي ، سیستم بازاريابي و عناصر محیطی در برگیرنده آن قرار دارد . در ادامه در خصوص بخش هاي مختلف مدیریت تلاش هاي بازاريابي بیشتر توضیح خواهیم داد .
در مقاله قبل با عنوان مفاهیم اساسی بازاريابي ، به تعریف بازاريابي و اصول اولیه پرداختیم. در این مقاله می خواهیم به سیستم نوین بازاريابي و اامات اولیه طراحی استراتژی بازاريابي بپردازیم و در ادامه با رویکردهاي بازاريابي آشنا خواهید شد . تصویر بالاعناصر اصلی یک سیستم نوین بازاريابي را نشان می دهد. به طور معمول، بازاريابي در حضور رقبا باید نیاز مشتری نهايی را برآورده کند. شرکت و رقبا، پیشنهادهاي مربوطه خود و پیامهايشان را به صورت مستقیم و ی
قیف بازاريابي دیجیتال Digital Marketing قیف بازاريابي دیجیتال چیست ؟ ابزار و کانال هاي قیف دیجیتال مارکتینگ بالای قیف (TOFU) وسط قیف (MOFU) پایین قیف (BOFU) بالای قیف بازاريابي دیجیتال Top Of Funnel بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بازاريابي رسانه هاي اجتماعی (SMM) تبلیغات کلیکی (PPC) میانه قیف بازاريابي دیجیتال Middle Of Funnel پایین قیف بازاريابي دیجیتال Bottom Of Funnel تجزیه و تحلیل و ارزیابی قیف بازاريابي دیجیتال شاخص هاي کلیدی ارزیابی عملکرد قیف
 بازاريابي چریکی چیست؟احتمالا شما هم بارها با واژه بازاريابي چریکی یا بازاريابي پارتیزانی مواجه شده اید و شاید در ذهن شما تداعی کننده ی نوعی بازاريابي آزاردهنده و نامناسب باشد، ولی این روش در دنیای تجارت امروز بسیار پرکاربرد بوده و سرشار از خلاقیت و نوآوری می باشد. 
كتاب:بازاريابي آنلاین زعفران ایرانپیشگفتاردر طول تاریخ بازاريابي و استراتژی‌هاي بازاريابي به شدت تحت تأثیر تکنولوژی‌ها و فن‌آوری‌هاي دوران خود بوده‌اند و در طول زمان از این فن‌آوری‌ها در جهت تحول در استراتژی‌هاي خود بهره برده‌اند، به طوری که با ظهور رادیو، تلویزیون، کامپیوتر و غیره، بازاريابي نیز نقش‌هاي خاص خود را ایفا نموده و سعی نموده است تا با استفاده از این ابزارهاي تکنولوژی، به نحوی در راستای دستیابی به اهداف خود استفاده ن
 قیف بازاريابي از آن اصطلاحاتی است که در دنیای بازاريابي و تبلیغات به‌ویژه در بازاريابي فضای مجازی ودیگر زمینه هاي دیجیتال مارکتینگ زیاد آن را می‌شنوید. قیف بازاريابي به ما کمک می‌کند تا برای تبدیل کردن مخاطبان یا کاربران به یک مشتری و حتی بعد از آن به یک مشتری وفادار، مسیر مشخصی داشته باشیم و بتوانیم در هر مرحله به مخاطب خود کمک کنیم راحت‌تر به چیزی که می‌خواهد برسد.در این مطلب قصد داریم به مفهوم قیف بازاريابي بپردازیم و بیشتر در مورد
یک طرح بازاريابي (Marketing Plan ) می‌تواند بخشی از یک طرح کسب و کار(Business Plan) باشد. باید توجه داشت فرآیند بازاريابي از طریق اجرایی کردن آمیخته بازاريابي صورت می‌گیرد. برای اثربخشی بیشتر برنامه‌هاي بازاريابي باید به صورت یک قالب نوشتاری که به آن طرح بازاريابي گفته می‌شود، تدوین شود. چکیده این فرآیند شامل حرکت از کل به جزء، از چشم‌انداز (Vision) به ماموریت (Mission) و به اهداف کلان (Goals) و به اهداف عینی (Objectives)، حتی تا برنامه‌اقدام افراد سازمان
بازاريابي چریکی چیست؟ احتمالا شما هم بارها با واژه بازاريابي چریکی یا بازاريابي پارتیزانی مواجه شده اید و شاید در ذهن شما تداعی کننده ی نوعی بازاريابي آزاردهنده و نامناسب باشد، ولی این روش در دنیای تجارت امروز بسیار پرکاربرد بوده و سرشار از خلاقیت و نوآوری می باشد. برای درک مفاهیم اصلی مانند معنای بازاريابي چریکی یا همان Guerrilla Marketing بهتر است به بزرگان این عرصه و صاحب نظران بین المللی بازگردیم، از همین رو در این مقاله بخش هايی از کتابی با ع
یک ویروس نسبتاً مؤثر می‌تواند سلول میزبان را تبدیل به یک کارخانه تکثیر ویروس كند. حال بازاريابي ویروسی با تبدیل شبکه اینترنتی مشتریان و مشترکان به ماشین عظیمی که خبرها را توصیه‌ای پخش می‌کنند، شرکت را در معرض دید همه قرار می‌دهد . پیام تبلیغی یک شرکت با استفاده از ترغیب مشتریان به معرفی آن شرکت به دوستان و آشنایان می‌تواند به طور چشمگیری افزایش یابد. در واقع شرکت از مشتریان خود برای انجام این کار استفاده می‌كند و مشتری با هر بار استفاده
كتاب: بازاريابي آنلاین زعفران ایرانانتشارات موجكپیشگفتاردر طول تاریخ بازاريابي و استراتژی‌هاي بازاريابي به شدت تحت تأثیر تکنولوژی‌ها و فن‌آوری‌هاي دوران خود بوده‌اند و در طول زمان از این فن‌آوری‌ها در جهت تحول در استراتژی‌هاي خود بهره برده‌اند، به طوری که با ظهور رادیو، تلویزیون، کامپیوتر و غیره، بازاريابي نیز نقش‌هاي خاص خود را ایفا نموده و سعی نموده است تا با استفاده از این ابزارهاي تکنولوژی، به نحوی در راستای دستیابی به اهدا
در كانال هاي بازاريابي پیچیدگی وجود دارد كه علت آن مجموعه ای از محتویات و تعاملات است و این امر شامل اجزای عمومی یعنی عاملین فعالیت ها و منابع است ، و هم چنین فصول مشتركی مثل تعاملات و هماهنگی و همكاری و رقابت در آن دخالت دارد و علاوه براین به یكپارچگی وسیكل كامل در اقتصاد و جامعه و عوامل بوم شناختی نیز نیازمندیم . عامل بوم شناختی در جایی كه همه چیز در یك زمان اتفاق می افتد محدودیت بیرونی ایجاد میكند . هنگامی كه عوامل اجتماعی به اقتصاد و عوامل
زمانی که با کلمه­ ی بازاريابي مواجه می ­شویم به یاد تبلیغات و فروشندگی یا همان ویزتوری می­ افتیم، در حالی­ که در روند بازاريابي، فاکتورهاي فروش و تبلیغات از اجزای کوچک آن به شمار می­ روند. چراکه بازاريابي شناسایی نیاز مشتری و پیداکردن راه­ هايی برای فروش کالا و خدمات و تأمین نیاز مشتری است. بازاریاب این راه­ ها را شناسایی و برای فروش محصول خود، تبلیغ می کند. بنابر دیگر تعاریف علمی صورت گرفته، بازاريابي مجموعه ­ی فرآیندها و فعّالیّت­ هايی ا
مقاله:بازاريابي بین المللی زمینه ساز جهانی شدننوویسنده: دكتر مهدی نورسیناحوزه هاي تخصصی: مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت بازرگانی بازاريابي بین المللمدیریت مدیریت دولتی مباحث ویژه مدیریت دولتی جهانی سازی
بازاريابي با هدایای تبلیغاتی اگر خواهان پیشی گرفتن از رقبای خود هستید، راه هاي مختلفی برای بازاريابي و ارتقای کسب و کار شما وجود دارد. در این راستا، هدایای تبلیغاتی ابزارهاي مفید و سودمندی هستند که در صورت استفاده از آنها می توانند موجب ترفیع جایگاه برند و آرزوی شما شوند. همانند هر استراتژی بازاريابي دیگری شما در ابتدا باید تحقیقات مختصری به عمل آورید و پیش از آن که اقدام به بازاريابي با استفاده از هدایایی تبلیغاتی نمایید، به چندین پرسش م
برای-شروع،حل مشکل و توسعه كسب و كار- ارایه و توسعه مدل هاي نوین کسب و کار برای شرکت ها و سازمانها-مدیریت و مشاوره بازاريابي- انجام تحقیقات بازار و بازاريابي- ایجاد بازارهاي داخلی و بین المللی برای محصول و خدمات- صادرات و واردات"با تیمی مجرب و متخصص از حوزه هاي مدیریتی، بازاريابي، مالی، حسابداری و حقوقی در خدمت دوستان عزیزم هستیم"                                     شماره تماس:۰۹۱۴۳۹۱۴۶۳۲sahandmarketing@ایمیل: hadibmhadi@yahoo.com
نخستین وظیفه مدیر بازاريابي، ایجاد تقاضا برای محصولات سازمان است. اما این فقط یکی از انواع وظایف اوست. کنترل و پیگیری نیازهاي واحد تجاری و انجام اقدامات مورد نیاز برای آن به منظور دستیابی به اهداف سازمان از دیگر وظایف مهم مدیر بازاريابي است. به عبارت دیگر می توان گفت مدیریت بازاريابي مدیریت تقاضاست. در این مقاله به موضوع مدیریت تقاضا در بازاريابي می پردازیم.
در بازاريابي و تبلیغات ATL مخفف عبارت Above The Line‌ (بالای خط) و BTL مخفف عبارت Below The Line (پایین خط) است و بعدها هم Through The Line (درون خط!) اضافه شد.امروزه فعالیت هاي بازاريابي (اساسا تبلیغاتی) را می توان به سه بخش تقسیم کرد: – بالای خط (ATL)، زیر خط (BTL)، و از طریق خط (TTL) بازاريابي.
بازاريابي ویدئویی امروزه شکل اصلی بازاريابي است و مانند این است که اگر فیلم نمی سازید ، در گرد و غبار خواهید ماند. مارک ها در حال جلب توجه هستند و اکنون از فیلم ها به عنوان شکل اصلی خود در بازاريابي استفاده می کنند. گزارش ها نشان می دهد بازاریابانی که از ویدئو استفاده می کنند ، درآمدشان 49٪ سریعتر از کاربران غیر ویدئویی است. مشاهده در ادامه مطلب .
بازاريابي محتوا، نوعی رویکرد بازاريابي است که روی تولید و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط با کسب‌وکارها متمرکز است. هدف از این رویکرد، جذب کاربران جدید و حفظ مخاطبین قبلی و در نهايت، تبدیل آن‌ها به مشتری به منظور سودآوری بیشتر برای کسب‌وکارها است. این نوع بازاريابي، بر خلاف تبلیغات و انواع دیگر بازاريابي، رویکرد تهاجمی ندارد و بر جذب کاربر از طریق ارائه محتوای ارزشمند تاکید دارد. البته امروزه نقش محتوای ارزشمند در بهینه سازی سایت در موتو
فیلیپ کاتلر بازاريابي را به سه نسل متفاوت تقسیم نموده‌است:نسل اول بازاريابي: تولید => بازاريابياز نظر کاتلر در سال‌هاي پیش از ۱۹۷۰ ابتدا محصولات تولید و سپس وارد بازار شده و در نهايت توسط بازاریابان به جستجوی چگونگی فروش به اشخاص تفکر می‌شد. از نظر کاتلر این نوع بازاريابي امروزه در بازار منسوخ شده و چنینی بازاريابي ای منجر به شکست خواهد بود.در بازاريابي عصبی بیشتر به ناخودآگاه افراد توجه می شود، سعی بر آن است که از طریق شاخص هايی که از طری
تعریف بازاريابي حسی Sensitive marketing بازاريابي حسی یک متد است که به صورت یکپارچه و سیستمی ، مشتریان بازار هدف را از طریق ارتباطات مرتبط با برند که به ارزش آفرینی منجر می شود به خود معطوف می نماید. در واقع این نوع بازاريابي شناسایی و پاسخگویی به نیازها و خواسته هاي مشتری را از طریق ارزش افزوده ، ایجاد شخصت برند ملموس و با ایجاد حس مثبت در زندگی ایجاد می نماید. کمپین بازاريابي حسی بر اساس یک ارتباط دو طرفه میان برند و مصرف کننده در زمان کنونی با خلق ی
علم بازاريابي یا مارکتینگ بیش از آنکه یک مفهوم تجاری یا علمی باشد، مفهومی فلسفی است که در ابعاد مختلف ارتباطات و حتی زندگی ما جاریست. هنوز هم بسیاری از مردم فکر می کنند بازاريابي (Marketing) ، یعنی این که بروشوری را در دستمان بگیریم و بریم به صد جای مختلف و التماس کنیم که از ما چیزی بخرند! دوستی را می‌شناختم که مدیر بازاريابي (Marketing Manager) یکی از برندهاي معروف رزرو هتل بود و برخی از دوستانش فکر می‌کردند که او مسئول چند بازاریاب است که بروند و بفروشن
هرچه می‌گذرد با پیشرفت رسانه‌هاي اجتماعی و کسب و کارهاي اینترنتی رقابت‌ها شدید و شدیدتر می‌شوند. بازاريابي یکی از اموراتی است که اصول مختص به خود را داشته و هر زمینه‌ای اصول بازاريابي خود را طلب می‌کند. رستوران یکی از اماکن تفریحی و محبوب این روزهاي مردم در سراسر جهان است. کافی است تا حساب کاربری خودتان را در شبکه‌هاي اجتماعی گوناگون باز کنید، آن وقت سرتان با دیدن تصاویر رنگارنگ غذاها گیج می‌رود. نمی‌توان گفت آپلود این تصاویر تنها یک
بازاريابي عمودی چیست؟ یک بازار عمودی بازاری است که در آن تقاضا منحصرا از یک صنعت به‌خصوص ارائه می‌شود و یا تنها قشر خاصی از مردم طالب محصولات آن بازار هستند. شرکت‌هايی که از تاکتیک‌هاي بازاريابي عمودی استفاده می‌کنند، محصولات خود را برای قشر معینی تولید می‌کنند و یا تلاش دارند تا محصولات کنونی خود را برای آن دسته از مشتریان جذاب نمایند. این نوع بازاريابي برخلاف بازاريابي افقی است؛ در بازاريابي افقی تلاش بر این است که تا جای امکان محصو
علم بازاريابي نیز مانند سایر ابزار و مهارت‌هاي تجارت بی‌تاثیر از ظهور هوش مصنوعی نبوده است. اما هوش مصنوعی چه نقشی در بازاريابي دیجیتال می‌تواند داشته باشد؟ امروزه هوش مصنوعی تبدیل به یکی از ضروری‌ترین عناصر تجارت شده و در بسیاری از پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌ها جای خود را باز کرده است. بازاريابي دیجیتال نیز یکی از حوزه‌هايی است که با ورود هوش مصنوعی بسیاری از چالش‌هاي آن رفع شده و دچار تغییر و تحول شده است.
نورومارکتینگ یا بازاريابي عصبی، یک نوع بازاريابي نوظهور است که ابزارها و روش هايی از رشته هايی مانند علم اعصاب و روان استفاده می کند و برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ توسط استاد بازاريابي هلندی ال اسمیتز معرفی شد، اما تحقیقات در این زمینه به اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی باز می گردد. تمام احساسات بشری، افکار و اقدامات فرد _حتی در سطح خودآگاه_ محصول فعالیت عصبی در مغز هستند. این ایده به بازاریابان نوید می دهد که نوروبیولوژی (عصب شناسی)، می تواند عدم قطعیت
بازاريابي رابطه‌مند مستم ایجاد، حفظ وارتقاء و در صورت ضرورت خاتمه ارتباط با مشتریان است، به طوری که اهداف هر دو طرف درگیر در رابطه تأمین شود. بنابراین، سازمان‌ها، جهت ایجاد یک رابطه، می‌بایست فرآیندهاي ارتباطی و تعاملی مورد نیاز را به وجود آورند. بازاريابي رابطه‌مند، هم استراتژی‌هاي دفاعی و هم تهاجمی‌را در بر می‌گیرد. بازاريابي تهاجمی ‌به جذب مشتریان جدیدی می‌پردازد که شامل جذب مشتریان بالقوه یا ترغیب و جذب مشتریان رقیب می‌شود.
کارگاه آموزشی بازاريابي اینستاگراماینستاگرام یکی از سریعترین شبکه هاي اجتماعی در حال رشد است و در طول سالها محبوبیت فراوانی به دست آورده است. بنابراین بازاريابي اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ اهمیت زیادی برای ترویج و رونق در کسب و کارهاي اینترنتی دارد.در حقیقت اینستاگرام یکی از ضروری ترین شبکه هاي اجتماعی در میان مردم است و همچنان دارای محبوبیت بیش از 400+ میلیون کاربر در ماه می باشد. جای تعجبی نیست که کسب و کارها در هر شکل و اندازه ای ب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

دل نوشته های یک دخنر مرموز