نتایج جستجو برای عبارت :

ساختار فرهنگی آموزشی علمی

ساختار كلی مقاله علمي : عنوان: عنوان مقاله باید رسا، مختصر، جذاب و گویا بوده و معرف مقصود نویسنده و محتوای مقاله باشد. چكیده : حدود 200 ـ 100 كلمه، نیم صفحه شامل هدف، روش، یافته‌ها، نوآوری، نتایج در برگیرنده معرفی كلی و نكات مهم و كلیدی مقاله، و بیانگر هدف، قلمرو و اهمیت مقاله ، بیان اختصاری و كلی دستاوردها و نوآوریهای مقاله و بیان ضرورت موضوع مقاله و مروری فشرده بر ساختار مقاله (در چکیده باید ساختار، نوآوری یا دستاورد مقاله و روش تحقیق به روشن
*ایجاد فضای مناسب برای تبادل اندیشه و گفتگو میان نخبگان و اندیشمندان در حوزه های مختلف رشته روانشناسی*فراهم آوردن محیطی پویا و دانش محور جهت تقویت فعالیت های گروهی و بین رشته ای در حوزه مختلف علم روانشناسی*ارتباط مستمر و پویا بین دانشگاهیان، اعضای انجمن ها و تشکل های علمي و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور*شناسایی، بومی سازی و انتشار دانش و تجربیات برتر حوزه های مختلف علم روانشناسی داخل و خارج از کشور*پاسخگویی به نیازهای جاری و آینده رشته روان
امروزه وسایل كمك آموزشي ، اعم از ساده یا پیچیده ، به عنوان ابزاری برای ایجاد تسهیل در امر تدریس و یادگیری در نظامهای آموزشي به كار می روند . این وسایل از حیث اینكه تئوری و عمل را با هم تركیب كرده ،باعث ماندگاری یادگیری و تنوع بخشی در كلاس درس شوند ، دارای اهمیت هستند . با توجه به پیشرفت های علمي و تكنولوژیكی در عصر حاضر ، وسایل كمك آموزشي به عنوان یك رابطه توانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا كنند . 
مدرسه، مهمترین پایگاه ایجاد آگاهی فناوری اطلاعات مقدمه دنیای قرن بیست و یكم در واقع دنیای استیلای فناوری نوین اطلاعات بر پدیده ها و فعالیت های علمي، اقتصادی، فرهنگي و ی خواهد بود. سیستم های آموزشي به تبع آن آموزش و پرورش، هرگز نمی تواند خود را منفك از دیگر نهادهای اجتماعی، ملی و فعل و انفعالات گسترده بین المللی بداند، زیرا جامعه آموزشي مركز ثقل تغییرات و تحولات هزاره سوم خواهد بود. در قرن حاضر منابع طبیعی سرمایه نیست بلكه داشتن اطلاعا
در تاریخ 10/11/1364 به موجب قانون، سازمان میراث فرهنگي شکل گرفت. براساس این قانون، به وزارت فرهنگ و آموزش عالی اجازه داده شد تا از ادغام 11 واحد پراکنده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز وزارت فرهنگ و آموزش عالی، سازمان میراث فرهنگي را به صورت سازمانی وابسته به خود تشکیل دهد. این قانون در روز پنجشنبه دهم بهمن ماه 1364در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 12 بهمن 1364 به تایید شورای نگهبان رسید. سازمان میراث فرهنگي- براساس قانون، به وزارت فرهنگ و آموز
تعریف هویت با توجه به تغایر فرهنگها و به تبع آن هویت ملتها با یکدیگر، شاید اگر درصدد تعریف هویت برآییم، تعاریف بسیاری به میزان تنوع فرهنگها و هویتها به دست آید؛ چرا که ساختار فرهنگي و هویتی هر جامعه و هر ملتی با در نظر گرفتن تمام متعلقات آن جامعه و ملت سنجیده می شود. تاریخ، زبان، مذهب، ت، اقتصاد، جایگاه جهانی و رتبه اندیشه و تاثیرگذاری در سطوح کلان علمي و فرهنگي جهان از جمله گزاره های موثر در تعریف هویت است.
در متون دینی و منابع اسلامی نیز به موارد زیادی برمی‌خوریم كه نشان از جایگاه ویژه‌ی زن در جامعه دارد حضور فعال زن مسلمان ایرانی در حوزه‌های مختلف علمي، آموزشي، فرهنگي، پژوهشی، اجتماعی موید این مطلب است. بنابراین، اسلام با ظرافتی شایان توجه، نقش زن را در حوزه‌های مختلف جامعه به ویژه در حوزه‌ی تعلیم و تربیت فرزندان صالح و مجاهدان راه خدا تبیین كرده است.
به پیوست جزوه آشنایی با ساختار سازمانی بانک جهت رفاه حال دانشجویان گرامی رشته امور بانکی دانشگاه علمي کاربردی یاسوج 1 تقدیم میگردد.  با کلیک روی کلمه دانلود و یا  روی لینک زیر جزوه را دانلود نمایید   لینک جزوه آشنایی با ساختار سازمانی بانک  http://s8.picofile.com/file/8344541334/%D8%AC%D8%B2%D9%88%D9%87_%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%A8%D8%A7_%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1_%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9%DB%8C.pdf.html
1- فضای آموزشي مدرسه خوب ( كلاس درس ) متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان محرك و جذاب باشد . 2- مدرسه خوب دارای محیطی زیبا و با طرا وت و نشا ط آور است . 3 – درمدرسه خوب ابعاد كلاسها و صندلیها استاندارد و متناسب با سن دانش آموزان می باشد . 4- فضای فرهنگي ، هنری و فن آوری برای رفع نیازهای علمي و تحقیقی دانش آموزا ن مهیا می باشد . 5- مدرسه خوب به شكوفایی استعداد و توانایی جسمی دانش آموزا ن اهتمام دارد و در جهت تامین فضا و امكانات ورزشی كوشا می باشد .
1.ارتباط موثر با مسئولین كشوری.2. مباحث فرهنگي3. توجه به چهره های علمي ، فرهنگي، اجتماعی ، ورزشی  و الگوسازی برای جوانان.4. عدالت در توزیع منابع و امكانات ارزیابی و سئوال از عملكرد مسئولین شهرستانها واستانی.5. شناخت دقیق و صحیح از اولویت‌ها ، مزیت ها و نقاط ضعف شهرستانها.6. برنامه‌ریزی و اجرای مسائل تربیتی در مدارس و دانشگاه‌ها.7. حمایت از نشریات استانی در راستای اعتلای فرهنگ عمومی جامعه و ترویج آرمانها ، اصول و ارزش های انقلاب اسلامی.8. تلاش د
 چکیده:  وضعیت ملالت آور و کسالت بار مدارس، تگذاری برای افزایش شادی و نشاط را ناگزیر کرده است. نظام آموزشي نیز ایجاد مدارس شاد و با نشاط را جز اهداف خود معرفی می­ کند. در مقاله حاضر استدلال می­ شود نظام آموزشي برای تحقق این هدف چه ت­ هایی را در پیش گرفته است. برای گرد آوری داده ها از اسناد رسمی موجود و مصاحبه های نیم ساخت یافته و برای تحلیل داده ها از تحلیل محتوای کیفی استفاده شده است. یافته ها حاکی از آن است که در ساختار معنایی نظام آم
انیمیشن های زیست شناسی انیمیشن های زیست شناسی 1 آشنایی با انواع مویرگ ها آشنایی با ساختار قلب ارتباط مغز و مویرگ ها آشنایی با ساختار قلب انیمیشن های زیست شناسی 2 فصل اعصاب انتقال پیام عصبی انتقال پیام عصبی از یک سلول به سلول دیگر انتقال پیام عصبی به سلول ماهیچه ای انتقال عصبی ساختار مغز هدایت پیام عصبی تقسیم سلولی تنظیم چرخه سلولی ژنتیک مندلی ساختمان DNA سانترومر مقایسه میتوز و میوز تولید مثل در جانوران تخمک زایی حرکت اسکلت ساختار ماهیچه با
پیشگفتارمفهوم‌ ت‌ فرهنگي‌ از جمله‌ مفاهیم‌ تازه‌ای‌ است‌ كه‌ از حدود چهار دهه‌ قبل‌ در كشورهای‌ جهان‌ مورد توجه‌ قرار گرفته‌ است‌. نگاه‌ به‌ فرهنگ‌ بعنوان‌ یكی‌ از زمینه‌های‌ اصلی‌ توسعه‌ و امكان‌ مدیریت‌ فرهنگي‌ برای‌ تغییر در عناصر فرهنگي‌ و دستیابی‌ به‌ اهداف‌ از پیش‌ تعیین‌ شده‌ و توجه‌ به‌ نقش‌ دولت‌ها در برنامه‌ ریزی‌ فرهنگي‌ بستر مناسبی‌ برای‌ شكل‌گیری‌ مفهوم‌ ت‌ فرهنگي‌ بوجود آورده‌ است‌.
بررسی ساختار اداری ، نظام کشوری و لشکری در عصر طاهریان نظام کشور داری در عصر طاهری: حدود جغرافیایی قلمرو حکومت طاهری حکومت طاهریان خراسان طی نیم قرن تداوم و اقتدار در پیش نخستین نمونه از نوع حکومت های ایرانی بعد از اسلام بود. منابع اشاره ای روشن بر تشکیلات حکومت و نظام کشورداری این روزگار نداشته اند. حدس می زنند در شکل اداره ی حکومت، باتوجه به شناخت طاهر و عبدالله از ساختار ی خلافت عباسی گزیده‌ی همان تشکیلات اداری خلافت در قالبی کوچک ت
تعریف برنامه ریزی درسی و برنامه ریزی آموزشي گردآورنده: یوسف فرمانی دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی برنامه درسی محصول برنامه ریزی درسی است. برنامه ریزی درسی curriculum planning یا curriculum development شامل سازماندهی یک سلسله فعالیتهای یاد دهی و یادگیری به منظور ایحاد تغییرات مطلوب در رفتار یادگیرنده ها و ارزشیابی میزان تحققق این تغییرات است. بنابراین فرایند برنامه ریزی درسی شامل سازماندهی فعالیت ها و ارزشیابی می باشد و هدف آن ایجاد تغییرات مطلوب و محور آن
دانش آموزا ن در كارهای گروهی و فعا لیتهای آموزشي ـ تربیتی مثل شورای دانش آموزی ،اقامه نماز، انجمن علمي و . باعلاقه شركت دارند. 4- معلمين و همه افرادی كه با دانش آموز سر و كار دارند از سواد كافی برخوردارند و با مسایل تعلیم و تربیت و روانشناسی آشنایی دارند. 5- كارهای مدرسه خوب تقسیم شده و هریك از افراد نسبت به نقشی كه در آن دارند هم توانایی لازم و هم آشنایی كامل دارند . 6- مدیر و دبیرا ن مدرسه خوب با فرایند یاد دهی - یادگیری و روانشناسی تربیتی آشنا
مدرسه پیشروامروز در سطح بین‌المللی با اصطلاح ”مدرسه پیشرو مواجهیم. مدرسه پیشرو مدرسه‌ای است كه در آن نقش مدیر، ساختار مدرسه، كاركردها و اصول و مبانی حاكم بر آن به شكل نوینی تعریف و بازسازی شده است.(1) مدرسه پیشرو مدرسه‌ای است كه می‌تواند كاركرد خود را با توجه به نیازهای روز جامعه و كودكان تغییر دهد و آن را ارزیابی كند. آنچه مدرسه پیشرو را از مدارس صنعتی متمایز می‌سازد، تفاوت در ساختار و كاركردهای مدرسه است. در رویكرد سنتی توجه همه به كم
رومه ایران/دکتر رضا نصری غرض از نوشتن این مقاله تضعیف شورای نگهبان» نیست. نگارنده از بیان این مطالب هیچ انگیزه جناحی ندارد و هدف ی هم دنبال نمی‌کند. هدف از این مقاله بیان یک ایراد حقوقی و طرح یک پیشنهاد اصلاحی است تا مجلس شورای اسلامی - آنطور که باید و شاید - واقعاً در رأس امور قرار بگیرد، چرا که بدون اعمال این اصلاحات، ساختار کنونی چنین اجازه‌ای به آن نمی‌دهد. اما چرا مجلس در ساختار کنونی در رأس امور نیست؟ چون در ساختار کنونی شورا
در كتابخانه‌ مركزی ارومیه؛ كارگاه آموزشي روش تحقیق ویژه دانشجویان برگزار شد كارگاه آموزشي روش تحقیق ویژه دانشجویان در سالن جلسات استاد شهریار كتابخانه‌ مركزی ارومیه برگزار شد.به گزارش روابط عمومی اداره كل كتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، كارگاه آموزشي روش تحقیق با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگيان در سالن جلسات استاد شهریار كتابخانه مركزی ارومیه برگزار شد.در این كارگاه مباحثی چون تعریف تحقیق، مراحل تحقیق علمي، معرفی منابع
اصطلاح محتوای ستونی به معنی یک محتوای عمیق هست که به صورت کامل و جامع به یک موضوع می‌پردازد. محتوای ستونی، بخشی از یک ساختار محتوایی به نام ساختار خوشه‌ای هست. ما یک محتوای ستونی درباره موضوعی تولید می‌کنیم که شانس کسب رتبه بالایی دارد(pillar page). سپس حول این محتوا ریز مقالاتی (درباره بخش‌های مختلف همان موضوع) می‌نویسیم. به این ترتیب یک ساختار لینک‌سازی قوی برای کاربر و سئو داریم. مدل خوشه محتوایی چیست؟ مدل خوشه محتوایی بین قطعات مختلف محتو
1- فضای آموزشي مدرسه خوب ( كلاس درس ) متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان محرك و جذاب باشد . 2- مدرسه خوب دارای محیطی زیبا و با طرا وت و نشا ط آور است .3 – درمدرسه خوب ابعاد كلاسها و صندلیها استاندارد و متناسب با سن دانش آموزان می باشد . 4- فضای فرهنگي ، هنری و فن آوری برای رفع نیازهای علمي و تحقیقی دانش آموزا ن مهیا می باشد .5- مدرسه خوب به شكوفایی استعداد و توانایی جسمی دانش آموزا ن اهتمام دارد و در جهت تامین فضا و امكانات ورزشی كوشا می باشد .6- در م
ثبت نام رایگان با مراجعه به مرکز علمي کاربردی دره شهر
شرایط پذیرش و نحوه ثبت نام در رشته های کاردانی و کارشناسی مرکز علمي کاربردی دره شهربا توجه به درخواست دانشگاه جامع علمي‌-‌كاربردی مبنی بر پذیرش كدرشته‌ محل‌های دوره‌های كاردانی فنی و كاردانی حرفه‌ای و پذیرش دوره‌ مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای (ناپیوسته) رشته‌های تحصیلی دانشگاه جامع علمي‌-‌‌كاربردی برای نیمسال دوم سال تحصیلی 96‌–‌1395، بدین‌وسیله به اطلاع كلیه داوطلبان علاقم
واكاوی در روند  تحولات اجتماعی در تاریخ یك صد ساله ایران كه  با  خود فهمی و خود انتقادی آغاز شده و بتدریج به انتقاد از قدرت دربار منجر شده ،  نیازمند نگاهی  معطوف به گذشته است كه از رهگذر آن بتوان نحوه ی ساختاریابیِ نخستین متن هایِ تحول مردمی را مورد ملاحظه و واكاوی قرار داد.
  از آنجایی كه متون در زمینه فرهنگي و تاریخی شان زاده می شوند، از وضعیت تحولات و دگرگونی های فرهنگي دوره خود خبر می دهند  و ساخت معنایی و ذهنیت فرهنگي كنشگران و كوشندگا
● تعریف سیستم اطلاعات:سیستمی که برای کاربران سازمان داده یا اطلاعات فراهم میکند که اگر در این سیستم از کامپیوتر استفاده شود به ان سیستم اطلاعات مکانیزه می گویند.● سیر تکامل سیستمهای اطلاعات:۱) پردازش داده( دوره ۱۹۵۰)۲) سیستم اطلاعات مدیریت(۱۹۶۰-مسایل ساختار یافته)۳) سیستم حمایت از تصمیم(۱۹۷۰-مسایل نیمه ساختار یافته)۴) سیستم خبره(۱۹۸۰-مسایل ساختار نیافته)۵) سیستم اطلاعات مدیریت عالی(۱۹۸۰-مسایل ساختار نیافته)۶) سیستم تصمیم گروهی(۱۹۹۰)۷) شبکه
بهبهان ما -رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با تشریح پیش‌آمدها، چالش‌ها و اقدامات انجام‌شده برای ساماندهی ساختار این دانشگاه در طول یک‌سال گذشته در راستای تحقق اهداف دانشگاه کارآفرین، برخی مسائل را اجتناب‌ناپذیر خواند و با بیان این‌که البته دانشگاه نیز از اخذ مجوزهای لازم غفلت کرده است، گفت: ممکن است وزارتخانه هم بی‌تقصیر نباشد زیرا نظارت و ارزیابی لازم صورت نگرفته است. دکتر سیدمنصور سیدنژاد در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار
ارزیابی الگوپذیری استخوان بندی بافت های روستایی ایران در طرح های هادی بر اساس تحلیل سلسله مراتبی دکتر محمد مهدی عزیزی دریافت | Download آماده سازی استخوانبندی شهر برای ورزش همگانی دکتر مصطفی عباس زادگان دریافت | Download بررسی تأثیر طرح های توسعه شهری معاصر بر ساختار فضایی هسته تاریخی شمال شهر اصفهان دریافت | Download تحلیل توسعه ناحیه های با تاكید برتقویت سازمان فضایی شهرها دکتر نفیسه مرصوصی و همکاران دریافت | Download تحلیل و پیش بینی تحولات ساختار فضا
بنام هستی بخش باسلام خدمت همة دانشجویان دانشگاه علمي كاربردی تیران و كرون به استحضار می رساند چندی بود علاقه مند بودیم با ایجاد فضائی پر شور در دانشگاه موجبات تحرك بیشتر دانشجویان را فراهم آوریم تا با راه‌اندازی انجمن های مختلف توشه دانشجویان عزیز را پس از فراغت از تحصیل پر بار تر نماییم. در این راستا تشكیل انجمن های علمي ، بسیج دانشجوئی ، گروه‌های هنری و ، برخی از این فعالیت ها می باشد . كه برای پویایی و غنای بیشتر مستم حضور شما عزیزا
1- فضای آموزشي مدرسه خوب ( كلاس درس ) متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان محرك و جذاب باشد . 2- مدرسه خوب دارای محیطی زیبا و با طرا وت و نشا ط آور است .3 – درمدرسه خوب ابعاد كلاسها و صندلیها استاندارد و متناسب با سن دانش آموزان می باشد . 4- فضای فرهنگي ، هنری و فن آوری برای رفع نیازهای علمي و تحقیقی دانش آموزا ن مهیا می باشد .5- مدرسه خوب به شكوفایی استعداد و توانایی جسمی دانش آموزا ن اهتمام دارد و در جهت تامین فضا و امكانات ورزشی كوشا می باشد .6- در م
1- دانش آموزان در كارهای گروهی و فعا لیتهای آموزشي ـ تربیتی مثل شورای دانش آموزی ،اقامه نماز، انجمن علمي و . باعلاقه شركت دارند.2- معلمين و همه افرادی كه با دانش آموز سر و كار دارند از سواد كافی برخوردارند و با مسایل تعلیم و تربیت و روانشناسی آشنایی دارند.3- كارهای مدرسه خوب تقسیم شده و هریك از افراد نسبت به نقشی كه در آن دارند هم توانایی لازم و هم آشنایی كامل دارند .4- مدیرو دبیران مدرسه خوب با فرایند یاد دهی - یادگیری و روانشناسی تربیتی آشنایی
یادداشتی از محمد علی محمدیان، کارشناس مسائل آموزشي ( منبع رومه شرق شماره 3367 - شنبه 27 بهمن 97):دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارت‌های زندگی مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگی خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگی اجتما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها

جلکان نشیمنگاه خوانین بهداروند 2