نتایج جستجو برای عبارت :

شبهه در میان اختلاس گران حتی یک کرواسی زن بی حجاب نیست.

اختلاس به معنی حیف میل کردن، ی، یدن، ربودن است، معمولا در جوامع غربي افراد دولتی کمتر می‌توانند دست در بيت‌المال کرده و ی نمائید زیرا سال‌هاست که در خزانه و بيت‌المال نقدینگی ندارند و یا آنکه زیر ذره‌بين هستند و کمتر افرادی می‌تواند اختلاس‌های میلیونی و میلیاردی کند اما در ایران چون اکثرا ذره‌بين کوچکتر است و یا جوابگو نیست یا آنکه علم آن را ندارند اختلاس‌های زیادی را شاهد هستیم و هر روز اخبار اختلاس انتشار می‌شود فلان مبل
حجاب شرعی بر دو نوع حجاب ظاهری و حجاب باطنی است، که در دین مبين اسلام همانطور که بر حجاب باطنی تأکید شده است، بر حجاب ظاهری نیز تأکید فراوانی شده است. حجاب در لغت به معنای مانع، چیزی که بين دو چیز جدایی افکنَد، پوشاندن و پوشش است.
مخالفان حجاب که به کارکرد جنسیتی آن معتقدند، ادعا می‌کنند که حجاب زنان را تبدیل به يک شیء»می‌کند و میگویند : حجاب تنها مختص مسلمانان نیست، بلکه تا حدود ۱۹۵۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی هم زنان بر سر خود پوشش داشتند، يک روسری که با آن سر و موهای خود را می‌پوشاندند؛ بنابراین هیچ نشانه مذهبي در آن دیده نمی‌شود.
معنای حجابحجاب در لغت به معنای مانع، چیزی که بين دو چیز جدایی افکنَد، پوشاندن و پوشش (سِتر) است. به پرده حائل ميان قفسه سینه و شکم، حجاب حاجز» می‌گویند. امروزه واژه حجاب در زبان عامه مردم و متون فقهی، به معنای پوشش شرعی زنان به کار می‌رود.در کتاب لسان العرب چنین آمده است: الحجاب: الستر و امراه المحجوبه: قد سترت بستر»، حجاب یعنی پوشش و زن محجوب یعنی زنی كه با پوششی پوشیده شده باشد.»
حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می دهد که پرده،‌ وسیله پوشش است، ‌ولی هر پوششی حجاب نیست، بلکه آن پوششی حجاب نامیده می شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد. حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بعد ایجابي و سلبي است. بعد ایجابي آن، ‌وجوب پوشش بدن و بعد سلبي آن، ‌حرام بودن خودنمائی به نامحرم است،‌ و این دو بعد باید در کنار يکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.
حجاب در زبان عربي به معنی ‌پوشش‌”‌ است؛ زنان مسلمان باید موها و گردن‌شان را بپوشانند. هم‌چنین، بيش‌تر زنان مسلمان علاوه بر داشتن حجاب، از پوشیدن لباس‌های تنگ که برجستگی‌های بدن‌شان را نشان می‌دهند، خودداری می‌کنند. قرآن يکی از فواید حجاب را این‌گونه بيان می‌کند: ‌هر گاه از زنان رسول متاعی می‌طلبيد از پس پرده طلبيد، که حجاب برای آن‌که دل‌های شما و آن‌ها پاک و پاکیزه بماند، بهتر است‌.”‌ (سوره‌ی احزاب: آیه‌ی ۵۳)
حجاب در مسیحیت در مسیحیت، حجاب زنان امری واجب به شمار می‌آمده است. جرجی زیدان»، دانشمند مسیحی در این‌باره می‌گوید: اگر مقصود از حجاب، پوشانیدن تن و بدن است، این وضع، قبل از اسلام و حتي پیش از ظهور دین مسیح، معمول بوده است و آثار آن هنوز در خود اروپا باقی مانده است.» مسیحیت نه تنها احکام دین یهود در مورد حجاب زنان را تغییر نداده و قوانین شدید آن را استمرار بخشیده است، بلکه در برخی موارد، قدم را فراتر نهاده و با تاکید بيشتری وجوب حجاب را مطر
چگونه انتظار حیا و عفاف از جوانان داریم وقتی. حجاب اولویّت چندم؟ در سالـــــروز بزرگداشت شهدای مسجد گوهرشاد که جمعی از مؤمنین غیور، علیه کشف حجاب رضاخانی اعتراض کرده و در این راه جان شریف خود را از دست دادند و در روز ملّی عفاف و حجاب، بر آن شدیم تا به پاسخ يک سؤال مهم در زمینه عفاف و حجاب بپردازیم و آن این است که حجاب باید اولویّت چندم باشد؟ اساساً حجاب باید در چه مرتبه‌ای از اهمیّت برای نظام اسلامی قرار داشته باشد؟ چه میزان از توان و نیروی
درباره حجاب دو مسأله وجود دارد. يکی بحث شرعی بودن حجاب است و يکی بحث اام قانونی حجاب است. اگر حجاب از حیث قانونی اامی نداشته باشد، هیچ خدشه‌ای به تصویر دینی آن وارد نمی‌شود. مگر در باب نماز یا واجبات دیگر هیچ‌کس نمی‌گوید که این واجبات را از حیث قانونی، اامی کنیم با اینکه در وجوب این مسائل، تردیدی نیست . صحبت اصل ی عده‌ای از شخصیت‌های فرهنگی مثل مرحوم شهید مطهری، شهید بهشتی آیت‌الله طالقانی و شخصیت‌های دیگر این است که این اام حکو
همان طور که اشاره کردید در دین اسلام هم تأکید شده که زنان و مردان دارای حجاب بوده و عفیف باشند. اما آیا شکل و نوع حجاب هم برای افراد و به خصوص برای زنان مشخص شده است؟ این پرسش مهمی است که پاسخ آن، بسیاری از شبهات در مورد حجاب و عفاف را مرتفع می‌کند. دقت داشته باشید که شکل پوشش و حجاب، موضوعی نیست که دین آن را تعیین کند. هرچند در آیات قرآن کریم در مورد اینکه زنان چادر و مقنعه خود را تا روی سینه‌ها بکشند هم اشاره شده است.
عفت (عفاف)، حالتی نفسانی (درونی) است که از چیرگی شهوت بر افراد جلوگیری می کند. راغب اصفهانی می نویسد: العفّة حصول حالة للنفس تمنعها عن غلبة الشهوة.» این واژه در قرآن کریم به معنای عفت و خودنگهداری آمده است: وَ أَن یَسْتَعْفِفْنَ خَیرٌ لَّهُنَّ» و یا الذین لا یجدون نکاحا .»، خودنگهداری هم در مورد نُمودهای است مانند آنچه در آیات مذکور آمده، هم در مورد مال حرام یا شبهه ناک مانند: وَ مَن کانَ غنیّا فَلْیَسْتَعْفِفْ؛ آن کس که توانگر اس
                      تفاوت اختلاس و ی1- در ی، مرتکب می‌تواند کارمند دولت باشد یا فرد عادی باشد اما در اختلاس مرتکب باید ااماً کارمند دولت باشد.2- در اختلاس باید مال متعلق به دولت یا سپرده شده به دولت را بر حسب وظیفه قانونی تصاحب کند اما در ی مال می‌تواند متعلق به دولت باشد یا نباشد.3. در اختلاس همانند خیانت در امانت، اول مال به مرتکب سپرده می‌شود بعد تصاحب می‌کند لذا بعد از تصاحب مال، جرم واقع می شود اما در ک
معرفی کتاب مسئله حجاب از استاد شهید مرتضیمطهری به مناسبت هفته حجاب و عفاف وم پوشیدگی زن در برابر نامحرم يکی از مسائل مهم اسلامی است که هیچ ضدیتی با آزادی و استقلال زن ندارد و به معنای گوشه نشینی او و دور شدن از اجتماع نیست حجاب نوعی مصونیت در برابر پلیدی ها در زن ایجاد ميکند که حضور در اجتماع را برای زن آسانتر ميکند این کتاب در ابتدا تاریخچه حجاب را در ميان اقوام مختلف مانند عرب جاهلیت و یهود و ایران باستان بررسی کرده و در ادامه به علل و ریش
حجاب در قرآن واجب بودن حجاب برای زنان از ضروریات دین مبين اسلام است. واجب بودن حجاب از نظر قرآن، گفتار پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) نیز به حکم عقل و اجماع رأی فقها و علمای اسلام امری ثابت است. در قرآن، حدود چهار آیه به واجب بودن حجاب دلالت دارد. اما در مورد حفظ عفت و پاسداری از حریم آن، بيش از ده آیه در قرآن وجود دارد.
درنشست کتاب خوان با موضوع حجاب و عفاف کتاب های برای ریحانه نوشته محمود اکبری توسط مرجان ذوالفقاری ؛فلسفه حجاب نوشته ملیحه خدمتگذار توسط فاطمه عسیی زه ئی ؛نیازها و حجاب دختران و زنان نوشته محسن ماجراجو توسط سحر اسفندیاری ؛ حجاب دختران :حجاب اسلامی و بهداشت خانواده نوشته فاطمه طیری قاضی توسط زهرا عبدوس ؛ عطر عفاف نگرشی نو بر عفاف و حجاب نوشته ناهید طیبي توسط سارا غفران حلیم معرفی و به اشتراک گذشته شد.
گاهی ملحدین شبهه کنند به اینکه خدا یا از شیء خلق کرده که آن شیء مخلوق او نیست واز دست او خارج است یا از لاشیء خلق کرده که شبهه خلقت از عدم بوجود آید.غافل از اینکه خدا نه از لا شیء ونه از شیء خلق نکرده بلکه خلقت خدا لامن شیء بوده است. 
با سلام در همه ادیان به حجاب و پاکدامنی سفارش شده است ، اما در دین اسلام که کامل ترین دین است به طور مفضل درباره آن بحث شده است . در برخی از نظرات عزیزان از من خواسته بودند تا حجاب سایر ادیان را مورد بررسی قرار دهم و از من پرسیده بودند که چرا زنان ادیان دیگر حجاب ندارند ؟ جواب من نیز این است که در همه ادیان الهی به حجاب و عفاف زن توجه شده اما به مرور زمان این دستورات مورد بي توجهی و تغییرات شدند و تنها دین اسلام است که هیچ گونه تغغیری در دستورات آ
 ✍️پاسخ:✅این شبهه که بخشی از تلاش های گسترده شبهه پراکنی علیه حجاب است، احتمالا با رويکرد به ۵۹ سوره احزاب بازگو شده است:یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹]اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [ چادرهاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار ب
شماره نظریه : 7/98/2040شماره پرونده : 98-142-2040کتاریخ نظریه : 1399/03/13 استعلام : با توجه به تبصره 3 ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبين ارتشاء اختلاس و ی در صورت پرداخت مال مورد اختلاس توسط متهم قبل از صدور کیفرخواست، حبس تعلیق می‌شود با توجه به اام قانونگذار مبنی بر تعلیق حبس، سوالات ذیل مدنظر می‌باشد: 1-آیا در تعلیق قید شده در تبصره 3 همان‌گونه که قانونگذار در ماده 46 قانون مجازات اسلامی مشخص کرده است باید مدت زمان مشخص شود؟ 2-در صورت مشخص
با سلام . امروز تصمیم گرفتم مطلبي را ارائه دهم که کمتر کسی به آن توجه می کند و آن هم حجاب و عفاف در فضای مجازی است . همانطور که می دانیم انسان در جوامع گوناگون، نیازمند رعایت عفاف و حجاب است و امروزه با نفوذ اینترنت و ابزارهای گوناگون فضای مجازی در ميان مردم، تشکیل جوامع مجازی، بحث عفت و حجاب در آن ضرورت یافته است . آیا عفاف در جامعه مجازی و تأثیر آن بر عمل در این جامعه، برای کاربران ارزشی مشخص شده است؟ آن‌چه من دیده‌ام، خلاف این را می‌گوید.
اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به‌عنوان يک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بيماری‌های جسمی و روانی می‌داند. ازنظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد، بلکه نوعی پرده است که در روابط ميان زن و مرد وجود دارد. در اسلام، حجاب مانع گمراهی و خودنمایی و حافظ حرمت و آداب عفت حیا است. هدف اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان با فراغت کامل بتواند وظایف و رسالت اساسی خویش را انجام
وضعیت حجاب در دبي کاملا اختیاری است اما زنان دبي در این شهر يک لباس بلند با رنگ مشکی به تن ميکنند و تمام بدنشان را میپوشانند، به طور کلی وضعیت حجاب در دبي باید به گونه ای باشد که به عقاید و آداب و رسوم مردم دبي احترام گذاشته شود.
 
نشست کتابخوان مجازی کارکنان کتابخانه شهید کاکو با محوریت عفاف و حجاب با همکاری مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ریحانه الرسول شهرستان جویبار با معرفی 5 کتاب در حوزه حجاب و عفاف برگزار شد . کتاب "ترگل "نویسنده عماد داوری دولت آبادی، کتاب "مسئله حجاب "شهید مطهری ،"حجاب عزت است یا اسارت"نویسنده :محمد صادق ذبيحی ،کتاب "حجاب "نویسنده مهدی مهریزی و کتاب "حجاب بي حجاب" نویسنده محمد رضا زائری توسط کتابداران معرفی شد که مورد استقبال قرار گرفت.
پژوهش ها نشان می دهد که زنان ایران از زمان مادها که نخستین ساکنان این دیار بودند، حجابي کامل شامل: پیراهن بلندِ چین دار، شلوار، چادر و شنلی بلند بر روی لباس ها داشته اند. این حجاب در دوران سلسله های مختلف پارس ها نیز معمول بوده است. بنابراین در زمان بعثت زرتشت و قبل و بعد از آن، زنان ایرانی از حجابي کامل برخوردار بوده اند. رواج حجاب در بين زنان قوم یهود، مطلبي نیست که کسی بتواند آن را انکار کند. تاریخ پژوهان، نه تنها از مرسوم بودن حجاب در بين زن
مساله حجاب، يکی از مسائلی است که در طی دوران های مختلف مورد هجمه های داخلی و خارجی قرار گرفته است. حجاب که يکی از واجبات دینی مسلمانان است، از بروز بسیاری از معضلات اجتماعی جلوگیری کرده و مانند سدی در مقابل امیال حیوانی مقاومت می کند. از این رو دشمنان اسلام در طی دوران همواره در پی مخالفت با حجاب برآمده و حتي به دادن تئوری های مختلف روی آورده و حتي عده ای روشنفکر نما در داخل ملل مسلمان نیز سعی به تکرار نظرات منحرف و ضد دین مستکبران داشته اند.
دو واژه (حجاب) و (عفاف) در اصل معنای منع و امتناع مشترک اند. تفاوتی که بين منع و بازداری حجاب و عفت است،‌ تفاوت بين ظاهر و باطن است؛‌ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ‌ولی منع و بازداری در عفت،‌ مربوط به باطن و درون است؛‌ چون عفت يک حالت درونی است، ‌ولی با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، يکی از ویژگی های عمومی انسان است، بنابراین بين حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثر متقابل است. بدی
باید اعتراف کرد تاکنون بيشتر نوشته های مربوط به پوشش، نقطه نظر را بر حجاب زن معطوف کرده و کمتر به پوشش مرد توجه نموده اند در حالی که حجاب از جمله ضروریات دین است که هر مسلمانی چه مرد و چه زن بایستی آن را رعایت نماید؛ هر چند به خاطر وجود حکمت هایی که از تفاوت های جسمی و روحی زنان و مردان ناشی شده، رعایت حدود شرعی آن برای آنها متفاوت بوده و گویای آن است که حجاب تبعیض نیست، بلکه يک تفاوت است. برای روشن شدن هرچه بيشتر این مسئله در ادامه مطلب به بررس
خداوند حجاب را برای زنان واجب نمود تا از چشم بيماردلان در امان بمانند. زنان به مثابه جواهری گرانبها، نیمی از جامعه را تشکیل داده و مسئولیت مهم تربيت نسلهای آینده را بعهده دارند لذا دین مبين اسلام از طریق حجاب موجبات مصونیت آنان را فراهم نموده است.
خداوند حجاب را برای زنان واجب نمود تا از چشم بيماردلان در امان بمانند. زنان به مثابه جواهری گرانبها، نیمی از جامعه را تشکیل داده و مسئولیت مهم تربيت نسلهای آینده را بعهده دارند لذا دین مبين اسلام از طریق حجاب موجبات مصونیت آنان را فراهم نموده است.

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها