نتایج جستجو برای عبارت :

ي فرستند از اعلي به اسفل مي آوردند از فراخناي حظاير قدس به تنگناي زندان سراي دنيا مي رسانند بر حال سرنوشت او تأسف مي خوردند اينک او را بنگر در حالي که بر دو بال ظلومي جهولي نشسته راه طاعت صلاح پيش گرفته حوريان قدسيان به ميمنت صلح ميان او هو به جبران آن تخ

بنگر اینک روح را که چگونه خود را در قفس به این طرف و ان طرف میزند تا رها یابد . بنگر اینک شور و غوغای ادمیان را که چگونه قدم میگذارند به سمت مکانی عجیب .مکانی که وقتی واردش می شوی انگا کسی قلبت را از درون فشار میدهد و نفس برایت کم میشود . انگار نفس کشیدن حرام است .بنگر اینک را که چگونه جا ماندی برای چیزی که شاید بنگر اینک اشفتگی و غمت را که تا چهلمین روز سال بعد برایت ارامشی نیست . بنگر پاهایی که میتوانست درد تاول ها را تحمل کند و به خاطر از
در نگاه من دنیا دینای وارونه ای بود
عشق را قربانی کردم تا سرنوشت یکه تازی کند
و حالا توان محاکمه سرنوشت را ندارم!
در کودکی هیام توان آنرا نداشتم که حقم را از عشق بگیرم
و اینک از سرنوشت!
در دنیا من پرنده های خسته
به اضطراب پرواز پرنده پرشکسته عشق می اندیشم!
✍آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) :گاهی انسان یک دعاهایی میکند که به صلاحش نیست. آن حاجت را در دنیا به او نمیدهند، ولی در قیامت میدهند. میگوییم: خدایا این چیست؟» میگوید: در دنیا دعا کردی، صلاح نبود به تو بدهیم، اینحا دادیم. » ذوق میکند و میگوید: عجب! کاش هیچ یک از دعاهای من مستحاب نمیشد و همه را اینجا به من میدانند، اینجا بهتر است. »خیلی وقت ها بچه به پدر و مادرش میگوید: به من شیرینی بدهید»، ولی پدر و مادر صلاح نمیدانند. مثلا شام خورده، صلاح نیست ش
سرنوشت ستاره‌ها به سه صورت زیر است: ۱) ستاره‌های متوسط مثل خورشید ما، پس از اینکه سوختشان تمام می‌شود تبدیل به کوتوله سفید می‌شوند، این اصطلاح برای توصیف مرحله‌ای از تکامل ستاره‌ای به کار می‌رود که ستاره پس از تبدیل شدن به غول سرخ، در آن مرحله از انقباض باز می‌ایستد و لایه‌های خارجی خود را بصورت سحابی به فضا میفرستند و در نهایت به کوتوله سفید تبدیل می شود. در مرحله کوتوله سفید، ماده ستاره‌ای فشرده می‌شود و به جسمی کم نور، به اندازۀ ز
 اشاره مستقیم مولانا به کندالینیاین جا کسی است پنهان دامان من گرفتهخود را سپس کشیده پیشان من گرفته این جا کسی است پنهان چون جان و خوشتر از جانباغی به من نموده ایوان من گرفته این جا کسی است پنهان همچون خیال در دلاما فروغ رویش ارکان من گرفته این جا کسی است پنهان مانند قند در نیشیرین شکرفروشی دکان من گرفته جادو و چشم بندی چشم کسش نبیندسوداگری است موزون میزان(#سوشومنا) من گرفته چون گلشکر من و او در همدگر سرشته (آیدا پینگالا و سوشومنا)من خوی او
فرزندانتان از آن شما نیستند.!
گرچه در کنار شما آسوده اند اما در تملک شما نیستند
شما مجازید که عشق خود را به ایشان هدیه کنید نه افکارتان را .!
آنها خود فکورند .
بران خلیل جبران"
 
 
چه راه طولانی تا اینجای زندگی اومدم خیلی خسته ام از راه رفتن و افتادن ای کاش این راه تموم بشه و راحت شم .
این راه واقعا طولانی بود !
http://uupload.ir/view/48d2_zendan_hesamodin_rezae.mp3/دانلود لینک بالاZendan Hesamodin rezaeدانلود آهنگ زندان حسام الدین رضاییآهنگ سهم من از همه دنیا حسام الدین رضاییآهنگ زندان حسام الدین رضاییآهنگ انفرادی حسام الدین رضاییآهنگ زندان حسام الدین رضاییآهنگهای حسام الدین رضاییمتن آهنگ زندان حسام الدین رضاییحسام الدین رضایی زندانسهم من از این زمونهیه قفس با میله ی زردسهم من از این زمونهتنهایی و گریه و دردحسام الدین رضاییانگاری بخت سیاهمنمیخواد یه روزی خوب شهخیلی سخته که
کتاب قصه‌ی عشق اثر جبران خلیل جبران، داستان عشق عمیق خلیل جبران به دختری به‌ نام سَلما» است. قصه‌ی عشق، در حوصله‌ی کلمات نمی‌گنجد اما هر دلی قابلیت عاشق شدن را دارد. خلیل جبران می‌گوید: قصه‌ی عشق من و سَلما، برای سبک‌باران ساحل‌ها نوشته نشده است؛ کسانی که درد عشقی نچشیده‌اند. جبران خلیل جبران، شاعرى است که ساحت قدسى کلام را درک کرده است. کمتر کسى همچون او توانسته به کلمه عشق بورزد و حقِ کلمه را به خوبى ادا کند.
دو کشاورز بودند که همیشه موقع ناهار هر چه آورده بودند سر سفره می‌گذاشتند و با هم میخوردند. در یکی از روزهای خدا که این دو کشاورز سر سفره نشسته‌بودند، میهمانی هم سر رسید. کشاورز اول، 2 قرص نانی که با خود آورده بود سر سفره گذاشت و کشاورز دوم، 3 قرص نانی که با خود آورده بود بر سر سفره گذاشت. همگی پس از بسم الله شروع به خوردن کردند و هر سه، به یک اندازه از نان‌ها خوردند. آخر ناهار ، میهمان، پس از تشکّر از آن دو کشاورز و شکر خدا، 5 سکّه سر سفره گذاشت
نمیدونم شمایی که این مطلب رو میخونید عزیزی رو از دست داده اید یا نه ولی امیدوارم از دست ندهید چون صبر ایوب میخواد تنها راه مقابله باهاش صبر کردن و پناه بردم به قرآن کریم و بد ندیدن مرگ است تغییر زاویه دید و یقین دادن به خودتون که مرگ رهایی از زندان تن و رهایی از دنیایی است که در آن روح اسیر زندان تن است. و راه حل دیگه ادامه دادن به زندگی با روح اون عزیز است و هر کاری که فکر میکنید روح آن عزیز رو شاد میکنه براش انجام بدید.
گنج در درون ماست و ما از آن بی خبریم. بخشی از وجود ماست. و ما همه جا آنرا جستجو می کنیم مگر در درونمان. از اینروست که بدبخت و بیچاره و ناکام و ناامیدیم. به درون خود بنگر! به وجود خود بنگر تا پادشاهی خداوند از آن تو شود. تو هرگز این گنج را گم نکرده ای، حتی برای یک لحظه.
استان‌وایر- جمعی از زندانیان سیاسی مستقر در بند هشت زندان اوین» با انتشار بیانیه‌ای، از شیوع ویروس کرونا در این زندان و ناکافی بودن توجه مسوولان زندان نسبت به سلامت زندانیان ابراز نگرانی کردند. در این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار ایران‌وایر» قرار گرفته، آمده است: چنان‌که پیش‌بینی می‌شد، ویروس کرونا در پاییز سال جاری اوجی تازه و بلندترگرفته است وهر روزشماری بیشتر ازانسان‌ها را به کام مرگ می‌کشد.
در این جا چار زندان است به هر زندان دو چندان نقب، در هر نقب چندین حجره، در هر حجره چندین مرد در زنجیر . از این زنجیریان، یک تن، زنش را در تب تاریک بهتانی به ضرب دشنه ئی کشته است . از این مردان، یکی، در ظهر تابستان سوزان، نان فرزندان خود را، بر سر برزن، به خون نان فروش سخت دندان گرد آغشته است . از اینان، چند کس، در خلوت یک روز باران ریز، بر راه ربا خواری نشسته اند کسانی، در سکوت کوچه، از دیوار کوتاهی به روی بام جسته اند کسانی، نیم شب، در گورهای تاز
موسی بن جعفر الکاظم، یا موسی کاظم ملقب به ابو ابراهیم، ابوالحسن و ابو عبدالله هفتمین امام شیعیان دوازده امامی بعد از پدرش جعفر صادق می‌باشد. موسی کاظم در ۷ صفر ۱۲۸ در ابواء (منطقه‌ای در میان مکه و مدینه) به دنیا آمد. و بیست و پنجم رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام)، در سال 3 هجری است.امام موسی کاظم (ع) چگونه به شهادت رسیدند؟هارون حضرت امام را از مدینه دستگیر نموده به طرف بصره فرستاد. امام هفتم علیه السّلام مدت یک سال در آنجا زندانی ب
قدمی بر سر چشمان وجودم بگذارچشم من بارانی است گرد و زنگ بر دل منبی تو من روی تو را می بینماز دور، از نزدیکبی تو من دست به دعا برداشتمبهر شاد کامی تودر کنارت دل منجسم من دور از تو استقدمی بر چشمان وجودم بگذاربه سجودم بنگراشک هایم بنگرشربت وصل تو را می جویمنی ز راه دنیااز طریق آسمانآسمانی که پر از احساس استمن سراغ از کویتاز مقربان حق می گیرمچون که این جا.مردمان چشم حقیقت بسته اندبا هوس می گذرانند عمریآسمان جای من و تو استبه محبوب قسمقدمی بر سر
زینب جلالیان پس از سە ماه نگهداری در بند قرنطینە زندان مرکزی کرمان بە زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شد. طبق گزارش سازمان حقوق بشری هەنگاو، پنجشنبە ٣ مھر، زینب جلالیان زندانی سیاسی کُرد پس از سە ماه بازداشت در بند قرنطینە زندان مرکزی کرمان بە زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شدە است. این زندانی سیاسی، روز سەشنبە ٩ اردیبهشت (٢٨ آوریل)،از زندان مرکزی خوی بە زندان قرچک ورامین منتقل و در این زندان بە ویروس کرونا مبتلا و پس از دو ماه بە زندان مرک
جهان را بنگر سراسرکه به رختِ رخوتِ خوابِ خرابِ خوداز خویش بیگانه است.و ما را بنگربیدارکه هُشیوارانِ غمِ خویشیم.خشم‌آگین و پرخاشگراز اندوهِ تلخِ خویش پاسداری می‌کنیم،نگهبانِ عبوسِ رنجِ خویشیمتا از قابِ سیاهِ وظیفه‌یی که بر گِردِ آن کشیده‌ایمخطا نکند.و جهان را بنگرجهان رادر رخوتِ معصومانه‌ی خوابشکه از خویش چه بیگانه است!ماه می‌گذرددر انتهای مدارِ سردش.ما مانده‌ایم وروزنمی‌آید.#احمد_شاملو
میگویند "سختی آدم را میسازد, بزرگ میکند"… میگویم سختی یک جامعه را, یک شهر را هم بزرگ میکند, بالغ میکند, خودآگاه میکند."جدی میکند"… مردم کازرون این چندسال خیلی هزینه دادند بابت "جدی نگرفتن انتخابات"… شهرشان تجزیه شد, در آتش سوخت,چهار جوانشان بیگناه کشته شد, خیلی هاشان زندان کشیدند(بخاطر سیستم قضایی و امنیتی ناسالم حاصل از انتخابات جدی گرفته نشده ی قبلی!) ازطرف رسانه های ملی سانسور شدند,تهمت فتنه گر خوردند
د- آزادی و اختیار انسان انسان بر اساس خلقت ویژه الهی که دارد دارای بالاترین سطح از اختیار و قدرت انتخاب در زندگی مادی دنیوی و معنوی است. همانگونه که قبلاً اشاره شد انسان ترکیبی از خَلق و خُلق است که خَلقش بدست خدا و خُلقش و تربیت و ساختن و پرورش نفسش بر عهده خود اوست و می تواند به اعلی علیین و یا اسفل سافلین واصل شود. آزادی و اختیار روی دیگر سکه مسئولیت انسان نیز محسوب می شود و این دو به متقضای حکمت الهی با یکدیگر هماهنگ و همراهند.
صلاح کار کجا و من خراب کجا ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا دلم ز صومعه بگرفت و خرقه سالوس کجاست دیر مغان و شراب ناب کجا چه نسبت است به رندی صلاح و تقوا را سماع وعظ کجا نغمه رباب کجا ز روی دوست دل دشمنان چه دریابد چراغ مرده کجا شمع آفتاب کجا چو کحل بینش ما خاک آستان شماست کجا رویم بفرما از این جناب کجا مبین به سیب زنخدان که چاه در راه است کجا همی‌روی ای دل بدین شتاب کجا بشد که یاد خوشش باد روزگار وصال خود آن کرشمه کجا رفت و آن عتاب کجا قرار و خواب
‍ من باز در خیال تو ای گل بهاری‌امای بازتاب عاشقی و بیقراری‌امشب‌های من به یاد تو زیبا سحر شوندای تو شکوه هر شبهٔ زنده‌داری‌امچون نقشِ قلبِ مانده به روی درخت‌هانقش خیال توست به دل یادگاری‌امبندی به پای و بار به دوشم نهاده‌ایدر انتظار چشم تو و دستیاری‌امزیبا نشسته‌ای تو در این شعر حُزن منبنگر چسان به رودِ خیال تو جاری‌امخرّم دوباره باز به دل نقش غم زده‌ستبازا که مرهمی به همه دلفگاری‌ام#بهناز خرّم
پنج معیار مهم شادی در اسلام با این زاویه دید عوامل ذیل را می توان از معیارهای شادی دانست: اطاعت خداوند: شادی، وقتی است که انسان توفیق طاعت خداوند را پیدا کرده باشد و از گناه، دوری گزیند؛ چنانچه علی علیه السلام می فرماید: سرور المؤمن بطاعة ربه و حزنه علی ذنبه. شادی مؤمن، به طاعت پروردگارش می باشد و حزنش بر گناه و عصیان است. و در روایت دیگر به مناسبت عید فطر فرمود: انما هو عید لمن قبل الله صیامه و شکر قیامه / این عید برای کسی است که خداوند نماز و رو
ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی؛ دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی بزن ای آهِ غمگین نفسی بانگ یاحق؛ قفس سینه بشکن بزن یاحق الله الله کو صبح فتح و ظفر؟ کی می آید پایان رنج بشر؟ عالم در شور و نواست؛ انسان بر دیرِ فناست! یک سو طغیانِ ستم؛ یک سو آهنگِ بلاست نه خروشِ آوایی؛ نه امیدی از جایییا رب دل ها خون شد؛ از غربت و تنهایی ستم از حد بیرون شد؛ غمِ دل ها افزون شد رفت از عالم یکسر، آرام و شکیبایی بنگر خصمِ سرکش را؛ بنگر دود و آتش را یکسو ذبح انسا
آرش کمان از کف داده کوروش ز تخت برخاستِ آریو لشکر فراخوانده رستم، سهراب قربانی آورده رئیسعلی دمام میزند کوچک جنگلی، ستار و باقرخان همه سر تعظیم فرود آوردند امیر کبیر به فین اِستاده، دست مریزاد می گوید سید الشهدای مقاومت آوردند سلمان فارسی، محمدی شده و به تفاخر ایستاده . قاسم سلیمانی آوردند. شاید.
تأسف‌آور است که برای تصویب لوایح FATF دروغ می‌گویند/ برجام کافی نبود؟/ بس کنید، به ملّت تکیه کنیدخطیب نماز جمعه تهران گفت: مسئولان و حقوق بگیران خود را ارباب نبینند، این حقوق‌ها از جیب مردم و از سفره همین مردم جنوب شهر و مدافعان انقلاب و حرم است آیت الله صدیقی کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۷آبان) تهران، وم توجه به یاد خدا را مورد تأکید قرار داد و گفت: این موضوع، مخصوصاً درباره مسئولان و حقوق بگیران ملّت، اهمیت ویژه‌ای دارد.
از امروز تمام `ای کاش`ها را دور ریخته ام و به انتظارت نشسته ام.به انتظار مردی که روزی همه دین و دنیایم را به او باختممنتظرم تا بیایی و عکس های دونفره ای را که نگرفته ایم بگیریم،خاطراتی که نساخته ایم بسازیم،قدم هایی که نزدیم،شعرهایی که برایم نخواندی،گلِ سَری که برایم نخریدی،منتظرم تا همه را جبران کنییایی و نجواگونه در گوشم بگویی”میدهم بهای چشمان کم سویت رابیا و پایان بده به تمام حرف و حدیث های پشت سرمان!آخ که چه آشوبی شود وقتی که تو می آ
11 چیزهایی که شما نمی توانید درباره مارکو پولو بدانید حقایق جالب درباره زندگی مارکو پولو و سفرهای افسانه ای وی به خاور دور را کشف کنید. 1- سفرنامه معروف مارکو پولو در زندان به زندان افتاد. به خاطر روایتی پر رنگ و پرطرفدار درباره سفر خود به سمت شرق ، که به سادگی با عنوان "سفرهای مارکو پولو" شناخته می شود ، مارکو پولو به یاد می آید. از قضا ، این اثر از سالهای آزمایشی پولو به عنوان یک کاشف در حالی که او در پشت میله های زندان دراز کشیده شده نوشته شده ا
خبرگزاری هرانا – یک زندانی در زندان باز خرم آباد، شب سه شنبه ۷ بهمن ماه، از طریق حلق آویز کردن خود دست به خودکشی زد. این اقدام با مداخله همبندی‌های وی ناموفق ماند. به گفته نزدیکان این زندانی، خودکشی او به دلیل بدرفتاری مسئولان زندان و لغو مرخصی وی صورت گرفته است.به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب سه شنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۸، یک زندانی در زندان باز خرم آباد از طریق حلق آویز کردن با ملافه، اقدام به خودکشی کرد.ه
شکست افراد موفق در ابتدای کاراگر از آن دسته افرادی باشید که فکر می کنند زندگی ناعادلانه است، کاملا حق با شما است. بعضی افراد در رسیدن به موفقیت خیلی خوش شانس هستند و خیلی زود به نتیجه می رسند حال آنکه عده ای دیگر باید زحمت خیلی زیادی بکشند. اگر خود را جزو دسته ی دوم می دانید، صبوری و ثبات قدم کلیدهای موفقیت دستیابی به اهداف تان است.
سخی ریگی, وبلاگ نویس بلوچ, محبوس در زندان اهواز, که جهت تحمل حبس توام با تبعید در این زندان بسر می برد با توجه به اتمام دوران محومیت حبس ۱۰ ساله خود از این زندان آزاد شد. به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از کمپین فعالین بلوچ, ۱۵ تیرماه ۱۳۹۸, سخی ریگی, وبلاگ نویس و فعال رسانه ای محبوس در زندان اهواز با توجه به اتمام دوران محکومیت حبس ۱۰ ساله خود از این زندان آزاد شد. این فعال رسانه ای از سال ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از بابت اتهامات نشر ا

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

999