چکیده وجود مهارتهایی در زندگي براي استفاده حداکثری از دوران کوتاه عمر یکی از اامات اساسی زندگي انسان است. حال اگر این مهم با عقاید انسان پیوند خورده باشد اهمیتی دوچندان می یابد که علاوه بر شادی و نشاط ظاهری درجات و مقامات باطنی را براي انسان به ارمغان می آورد. گوش جان سپردن به احادیث والای معصومین و عمل بر اساس آن در شرایط مختلف زندگي از انسان موجودی کامل، ماهر و با شخصیتی منسجم می سازد که خیر دنیا و عقبای خود را رقم می زند.
ا*** "یک هدیه از خدا" **
در انتظارت امسال صد قاصدک رها شد//
صد قلب پاک و آبی اسیر لحظه ها شد //
وقتی که آمدی تو //
خورشید خنده ای کرد//
یک ماه و صد ستاره اظهار بندگی کرد//
یک آسمان فرشته در حیرت از زمین شد//
سجاده های مردم با عطر گل عجین شد//
یک کوله بار خالی، پر شد ز عشق و ایمان /
حرف دل مرا باز فهمید نور عرفان/
وقت سحر شدم ابر، آزاد گریه کردم //
از ناسپاسی خود هردم گلایه کردم //
ار اینکه با خدایم آسان شدم صمیمی //
گشتم رها ز دردی ، یک درد بس قدیمی//
هر قطره
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
ریچارد کارسون معتقد است که شادمانی حالتی از ذهن است نه رشته ای از حوادث، احساس آرامش بخش که می توانید همیشه تجربه اش کنید و با آن زندگي کنید و نه چیزی که براي یافتنش نیاز به جستجو داشته باشید، شادمانی در خارج از وجود شما نیست شادمانی یک احساس است. مهمترین خصوصیات آدم های شاد عبارت است از: 1- کنترل زندگي 2- توجه به جسم و روح 3- زندگي را صحنه برد و باخت نمی دانند 4- از زندگي یاد می گیرند 5- برنامه ریزی دارند 6- هدفمند هستند و با یادآوری شادی های زندگي ا
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت بردن از دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد
ریچارد کارسون معتقد است که شادمانی حالتی از ذهن است نه رشته ای از حوادث، احساس آرامش بخش که می توانید همیشه تجربه اش کنید و با آن زندگي کنید و نه چیزی که براي یافتنش نیاز به جستجو داشته باشید، شادمانی در خارج از وجود شما نیست شادمانی یک احساس است. مهمترین خصوصیات آدم های شاد عبارت است از: 1- کنترل زندگي 2- توجه به جسم و روح 3- زندگي را صحنه برد و باخت نمی دانند 4- از زندگي یاد می گیرند 5- برنامه ریزی دارند 6- هدفمند هستند و با یادآوری شادی های زندگي ا
بعضی ها انگار به صورت ذاتی شاد و سرزنده هستند و بعضی دیگر نیز به نظر می رسد که به قول معروف، نافشان را با غم و دلمردگی بریده اند! افراد غمگین تصور می کنند که شاد بودن باید در ژنشان باشد و مسئله شاد زندگي کردن، مهارتی نیست که آن را بیاموزند و بتوانند خودشان را تغییر دهند. بهتر است بدانید برخلاف نظر این عده، ما انسان ها تنها موجوداتی هستیم که می توانیم تصمیم بگیریم زندگي شادی داشته باشیم یا زندگي مان را صرف انجام کارهایی کنیم که ما را غمگین و افس
لایف استایل رندگی به سبك نابغعه ها: افراد دارای اعتماد به نفسی بالا هستند با شورواشتیاق زندگي میكنندو همیشه احساس رضایت دارند من براي داشتن سبك زندگي دذست موارد زیر را انجام میدهم: 1.به سلامت جسم و روح اهمیت میدهم 2.رژیم غدایی مناسب دارم 3.استراحت وخواب مناسب 4.مدیتشن انجام میدهم به امید زندگي بهتر
چگونه مدرسه شاد داشته باشیم؟؟؟؟؟؟ دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی
ساخت اولين قرص شیمیایی آسپرینیکی از رویداد های هفتم بهمن ماه ساخت اولين قزص شیمیایی آسپرین توسط فلیکس هوفمان بود. اولين قرص شیمیایى و دارویى مُسكِّن توسط یك داروساز با تجربه آلمانی به نام فلیكس هوفمان اختراع شد كه بعدها با نام آسپرین شهرت یافت. فلیكس هوفمان كه تحصیلات خود را در رشته شیمی به پایان رسانیده بود و یك كارگاه بزرگ داروسازی داشت، این قرص را در 27 ژانویه 1900م براي تسكین دردهای كوچك و عوارض ساده درست كرد. مصرف آسپرین در سالهای بعد ب
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند.
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند.
ریچارد کارسون معتقد است که شادمانی حالتی از ذهن است نه رشته ای از حوادث، احساس آرامش بخش که می توانید همیشه تجربه اش کنید و با آن زندگي کنید و نه چیزی که براي یافتنش نیاز به جستجو داشته باشید، شادمانی در خارج از وجود شما نیست شادمانی یک احساس است.مهمترین خصوصیات آدم های شاد عبارت است از:1- کنترل زندگي 2- توجه به جسم و روح 3- زندگي را صحنه برد و باخت نمی دانند 4- از زندگي یاد می گیرند 5- برنامه ریزی دارند 6- هدفمند هستند و با یادآوری شادی های زندگي اح
مقدمه همه پیشرفتهای شگفت انگیز دنیای كنونی، زاده یادگیری انسان است. محیط و آنچه در آن است پیوسته در معرض تغییرقرار دارد و انسان براي هماهنگ شدن با آن تغییرات و یا براي مقابله و مبارزه با آنها و یا براي درك چگونگی تغییرات و ارائه راه حلهای مناسب براي سازگاری و براي ادامه زندگي، پیوسته در كوشش و تلاش براي یادگیری و افزودن بر دانش خویش است ( 1). شتاب تغییر و تحول در جهان امروز در زمینههایی چون تحولات تكنولوژی اطلاعات، شرایط پیچیدهای را ایجاد كرد
چند ساعت دیگه برا اولين بار قراره بیام خونت ،خونه ایی كه توش تو دیگه مالِ من نیستی و به معنای واقعی براي یه آدم دیگه ایی جز منی.نمیدونم قبل تر وقتی به این روز فكر میكردم چقدر سختم بوده و چقدر دلم میخواسته آسمونو جر بدم از فكر اینكه مال من نباشی اما الان میدونم دارم بایه حال خوب میام پیشت
كرونا ؛ اولين محصول عصر هوش مصنوعی عصر نبرد ابزارخوره های شیطانی با دل افزارها همانطور كه تصور می شد براي ورود به هر عصری تغییر و تحول نیاز است و به علت اینكه براي تغییر و تحول همیشه مقاومت از سوی اكثرهم دیده می شود، اقلیت توانایی و تاثیر گذاری لازم براي تغییر را ندارند و لاجرم لازم است دچار پیشرفت اجباری گردیم. جالب است كه با این همه پیشرفتی كه حاصل شده است، بشر به علت حفظ منافع فردی و گروهی و نه جمعی، براي تغییر روی خوش نشان نمی دهد و در ادام
یكسالگی مجردیم گذشت، می خواستم جشن بگیرم اما باید عزا بگیرم. هنوزم برام مقدسه روزی كه كلی آرامش بهم داد.دیدن كوه با برف بدون برف از پنجره چ صفایی داره! تصمیم گرفتم اونطوری كه دوست دارم زندگي كنم نه اونطوری كه دیگران دوس دارن. همش امید داشتم صبر كنم درست میشه، اما هیچ وقت درست نمیشه، طاقتم از دست دادم. رسیدم به سرانجامماینطوری رابطه ادما بد میشه، دوس داری تو صورتش بالا بیاری. چ روزی بود! خیلی انتظارشو كشیدم. خیلی خسته شدم. عصرم با اب سرد دوش گ
چگونه مدرسه شاد داشته باشیمدانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام
محمدعلی محمدیان. کارشناس مسائل آموزشی دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند.
محمدعلی محمدیان. کارشناس مسائل آموزشی دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگي مجبورند براي گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند.
تمام زندگي من ،همسر عزیز تر از جانم،بهروزِ مهربانم ،خوشحالم و هزاران بار خدای مهربان را شاكرم كه تو را به من هدیه داد خوشحالم و به خود می بالم كه همیشه تو را در كنارم دارم و چه لذت بخش است دوش به دوش تو قدم زدن ، و از آن شیرین تر با تو همكلام شدن ! عشق ،قلب كوچكم را از خود بی خود كرده ، چرا كه تنها تو را در میان دیگران باور كرده است ! اكاش زودتر از اینها تو را یافته بودم گل من . زیرا احساس میكنم با عشق تازه متولد شده ام! حال .تو مرا لیلای خویش می
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها براي افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگي كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگي خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگي دارند.
درباره این سایت