نتایج جستجو برای عبارت :

مدرسه شاد چه ویژگی هایی دارد

مدرسه خانه دوم ماست! این جمله ایست که از کودکی به ما آموخته شده است و هیچ گاه از یاد نبرده ایم. اما همانطور که محیط خانه و خانواده باید دارای یک سری ويژگي ها باشد تا تربیت فرزندان و روابط بین اعضاء خانواده به بهترین شکل ممکن باشد، محیط مدرسه نیز باید دارای این چنین ويژگي هايي باشد. انتخاب مدرسه خوب ، همیشه یکی از دغدغه های با اهمیت والدین در زمینه تربیت فرزندانشان می باشد. مدرسه خوب ، ويژگي های بسیاری دارد که این خصوصیات هم مادی می باشند و غیر
مدرسه خوب چگونه مدرسه‌ای است و برای داشتن یک مدرسه زیبا چه کارهايي باید انجام داد؟ انتخاب یک مدرسه خوب، اولین قدمی می‌باشد که هر والدینی جهت موفقیت تحصیلی و پیشرفت درسی فرزندان خود به آن توجه می‌کنند و با بررسی‌های زیاد و با توجه به شخصیت فرزندشان، مدرسه را انتخاب می‌کنند چون هر کودکی، شخصیتی متفاوت از دیگری دارد.
ويژگي مدارس مجازی مدرسه مجازی دارای ويژگي های خاصی است که در مقایسه با مدرسه های سنتی تفاوت هايي دارد از جمله: - مدرسه مجازی به مکان محدود نمی شود. - آموزش، فعالانه انجام می شود بدون آنکه معلم و دانش آموز همدیگر را ببیند. - والدین می توانند بر آموزش فرزندان خود نظارت داشته باشند و مرتب از پیشرفت آن ها آگاهی یابند. - هر دانش آموزی می تواند با شناخت علایق و استعدادهای خود، متناسب با آن ها از آموزش های این مدارس بهره گیرد.
مدرسه با نشاط چیست؟ چه ضرورتی احساس می شود که مدرسه با نشاط داشته باشیم؟شاخص های مدرسه با نشاط کدام است؟ معلم یک مدرسه با نشاط چه ويژگي های باید داشته باشد جامعه چه مسئولیتی در مورد این مدارس دارد ؟نقش حاکمیت در راستای مدرسه با نشاط چه هست؟ان شاءالله در مطالب بعدی خواهیم گفت.ونظرات خوانندگان محترم را منتشر خواهیم کرد .
اما علاوه بر مواردی که در بالا با عنوان ويژگي های مادی ذکر شد، مدرسه ای خوب است که بتواند ويژگي هايي غیر مادی خوبی هم ارائه دهد. برخی از این ويژگي ها عبارتند از :مدرسه ی خوب، دارای مدیری با تقویم آموزشی  برنامه اجرایی سالانه است.عوامل مدرسه از مستخدمین گرفته تا مدیران و ناظمان، با دانش آموزان به بهترین نحو ممکن ارتباط برقرار کرده و معمولا رابطه ای دوستانه دارند.معلمان و عوامل آموزشی دارای سطح سواد کافی بوده و از اطلاعات بروزی برخوردار باشند
ويژگي های مادی یک مدرسه خوب بعضا افرادی هستند که به صرف تبلیغات اطرافیانشان اقدام به ثبت نام فرزندانشان در مدرسه می نمایند. اما باید دانست که خوب بودن یک مدرسه به عوامل مختلفی وابسته است. مدرسه باید علاوه بر داشتن محیط آموزشی مناسب، دارای محیط سرگرمی و ورزشی و تفریحی مناسبی هم باشد. یک مدرسه خوب باید دارای هر دو خصوصیت مادی و غیر مادی باشد تا بتواند بازده بالایی در تربیت دانش آموزانش داشته باشد. مدرسه خوب دارای محیطی نشاط آور و زیبا است ابعا
 همه ی افراد دوره ی مهمی از زندگی خود را در مدرسه میگذرانند. از هفت سالگی تا نوجوانی وارد مدرسه میشوند تا خواندن،نوشتن،شیوه تفکر،راه و روش زندگی را یاد بگیرند. در یک مدرسه موارد مهمی هستند که می توانند سرنوشت دانش آموزان را تعیین نماید تا آنها بتوانند در آینده افراد مهم و مفیدی برای جامعه شوند و باید برای دانش آموز بهترین مدرسه باشد.  
مدرسهای که در آن انرژی در جریان باشد.•مدرسه ای که در آن همکاری وجود داشته باشد.•مدرسه ای شاد هست که  نظم در آن حکم ران باشد.•مدرسه ای شاد خواهد بود که در آن همه از قوانین  پیروی کنن.•در مدرسه ای که همه به یک دیگر احترام بگذارند.•مدرسه ای که دارای برنامه های متنوع باشدشادی در آن جا رواج خواهد داشت.• مدرسه  با داشتن پوستر و رنگ های شاد میتواند شاد باشد.•مدرسه با داشتن نمازخانه و کتابخانه شاد و دلباز و پاکیزه میتواند شادی ایجاد کند.
روزهای ماه شهریور یکی پس از دیگری می آمدند اما احساس من این بود که شهریور شصت روز دارد و به این زودی ها تمام نمی شود . من ثانیه شماری می کردم تا مدرسه شروع شود ، هر روز به امید شب اول مهر به خواب می رفتم. آخه من عاشق مدرسه ام هستم فاصله ی خانه ام تا مدرسه به اندازه دو تا خانه هست هر روز سرم را از در حیاط می آوردم بیرون و از دور به رفت و آمد هايي که به مدرسه می شد نگاه می کردم خلاصه شب اول مهر فرا رسید و من اون شب کیف ، کفش و لباس هایم را آماده و بالای س
به نظر من، مدرسه شاد، اول از همه از ظاهرش پیداست که شاد است یا خیر. ظاهر یک مدرسه شاد، حتماً نباید با عکسهای کارتونی روی در و دیوار باشد؛بلکه با مطالب شاد و امیدبخش روی دیوار مدرسه یا حتی یک کار ساده مثل اینکه هر روز به همراه مراسم صبحگاه، یک جمله شاد و امیدبخش بگوییم یا یک فعالیت شاد انجام دهیم. بعد از ظاهر مدرسه، مهمترین عامل شاد بودن مدرسه، کادر مدرسه است؛ که می توانند بیشترین تآثیر را در برنامه ریزی و شاد بودن بچه ها داشته باشند و همچنین ع
فضای فیزیکی مدرسه بدون شک یکی از عناصر مهم آموزش و یادگیری دانش آموزان است. مکان و فضایی که دانش آموز در آن به کسب علم می پردازد، می بایستی در آن احساس آرامش و راحتی کند. در هر مدرسه تعداد زیادی کلاس درس و ساختمان وجود دارد که برای مقاصد مختلف آموزش برای دانش آموزان طراحی شده است.  می دانید که هر ساختمان یا محیطی را نمی توان به عنوان مدرسه در نظر گرفت، بلکه برای ساخت مدرسه، شرایط و ويژگي های خاصی برای ساختمان مدرسه و فضای فیزیکی آن مورد نیاز
 باز آمد بوی ماه مدرسهبوی بازی های راه مدرسه بوی ماه مهر ماه مهربانبوی خورشید پگاه مدرسه از میان کوچه های خستگیمی گریزم در پناه مدرسه باز می بینم ز شوق بچه هااشتیاقی در نگاه مدرسه زنگ تفریح و هیاهوی نشاطخنده های قاه قاه مدرسه باز بوی باغ را خواهم شنیداز سرود صبحگاه مدرسه روز اول لاله ای خواهم کشیدسرخ بر تخته سیاه مدرسه
ويژگي های یک مدرسه خوب برای اولیاء و دانش آموزان:از نظر اولیا و دانش اموزان ويژگي یک مدرسه خوب شباهت زیادی به ويژگي هايي که در مطلب قبل ذکر شد،دارد.در اینجا دوباره مسائل را به طور گسترده تر مورد توضیح قرار می گیرد.1- هماهنگی بین الگوهای تربیتی خانه و مدرسه- هماهنگی بین الگوهای فرهنگی- هماهنگی بین الگوهای اجتماعی- هماهنگی بین الگوهای اقتصادی2- توجه به ارزش های فرهنگی و آموزش صحیح آن ها- پرهیز از اجبار در آموزش ارزش ها- آموزش ارزش ها به صورت عم
بهترین مدرسه جهاناگر به عنوان مثال بخواهیم خصوصیات یکی از بهترین مدارس دنیا را مورد مقایسه قرار دهیم، می توانیم به مدرسه انستیتو رزی سوئیس معروف به مدرسه پاداشاهان اشاره کنیم.نسبت معلمین به دانش آموزان در این مدرسه 1 به 5 بوده و هر کلاس حداکثر دارای 10 دانش آموز می باشد.تعداد دانش آموزان این مدرسه در هر دوره تقریبا 380 نفر می باشد که از 60 کشور مختلف انتخاب شده اند.اندازه محیط این مدرسه حدودا 28 هکتار می باشدسابقه معلمین این مدرسه حدود 10 سال به ب
مدرسه ی خوب چه ويژگي هايي میتواند داشته باشد؟یک مدرسه خوب ، از دانش آموزان خود مراقبت می کند، نیازها، علایق و نقاط قوت دانش آموزان خود را بررسی می کند و می داند و آنها را برای یادگیری و رشد انگیزه می دهد.یک مدرسه خوب تضمین می کند که همه دانش آموزان پایه های سوادی و عددی را بدست آورند و آنها را از لحاظ شخصیتی ، دانش و شایستگی های مهم، به صورت جامع و کامل توسعه دهند.یک مدرسه خوب برای هر دانش آموز یک تجربه مثبت ایجاد می کند و او را به یک یادگیرنده ب
هلند یکی از کشورهايي است که از نظر کیفیت آموزشی رتبه بالایی دارد به مدرسه ابتدایی ویکن» بمعنی آسیاب بادی» در شهر کوچک نایمِخن می رویم. این نام را خود دانش آموزان برای مدرسه انتخاب کرده اند. این مدرسه در محله ای قرار دارد که مردمش از نظر مالی، جزء طبقه متوسط و متوسط رو به پایین هستند. از مادر یکی از شاگردان این مدرسه می پرسیم که ببینیم چرا این مدرسه را برای فرزندانش انتخاب کرده است. او در جواب می گوید: به همراه یکی از دانش آموزان ۱۰ ساله مدرس
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هايي باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود
از آمد بوی ماه مدرسهبوی بازی های راه مدرسه بوی ماه مهر ماه مهربانبوی خورشید پگاه مدرسه از میان کوچه های خستگیمی گریزم در پناه مدرسه باز می بینم ز شوق بچه هااشتیاقی در نگاه مدرسه زنگ تفریح و هیاهوی نشاطخنده های قاه قاه مدرسه باز بوی باغ را خواهم شنیداز سرود صبحگاه مدرسه روز اول لاله ای خواهم کشیدسرخ بر تخته سیاه مدرسه
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هايي باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. 
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هايي باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود
آیا جو و حال و هوای مدرسه مهم است؟ آیا رابطه‌ای بین جو و محیط مدرسه با موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان وجود دارد؟ ممکن است این سوالات به نظر پاسخ‌های بسیار بدیهی داشته باشند اما واقعیت این است که هنوز در بسیاری از نظام‌های آموزشی و در ذهن اکثریت آموزشگران و والدین این باور وجود دارد که مدرسه تنها جای درس خواندن است و بس؛ و هر تلاشی برای تغییر حال و هوای مدرسه منجر به حواسپرتی و دور شدن از کارکرد اصلی آموزش و پرورش است.
هلند یکی از کشورهای اروپایی است که از نظر کیفیت آموزش رتبه بالایی دارد. به مدرسه ابتدایی ویکن» بمعنی آسیاب بادی» در شهر کوچک نایمِخن می رویم. این نام را خود دانش آموزان برای مدرسه انتخاب کرده اند. این مدرسه در محله ای قرار دارد که مردمش از نظر مالی، جزء طبقه متوسط و متوسط رو به پایین هستند. از مادر یکی از شاگردان این مدرسه می پرسیم که ببینیم چرا این مدرسه را برای فرزندانش انتخاب کرده است. او در جواب می گوید: به همراه یکی از دانش آموزان ۱۰ سا
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هايي باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. 
به راستی از نظر شما مدرسه مناسب، چگونه مدرسه‌ای است؟ حتماً عده‌ای می‌گویند مدرسه خوب مدرسه‌ای است که دانش آموزان آن مۆدب هستند و خدای ناکرده کلمات نامناسبی بر زبان نمی‌آورند. شاید هم برخی بگویند مدرسه خوب مدرسه‌ای است که کودکان در آن احساس شادمانی دارند و اول سال تحصیلی بچه‌های کلاس اول با ناراحتی و گریه از مدرسه بیرون نمی‌آیند. از نظر بعضی دیگر هم تنها فاصله مدرسه تا خانه مهم است.
1- توجه به زیبا سازی مدرسه- درخت کاری و گل کاری در حیاط مدرسه  - قرار دادن گلدان در سالن ها و محیط مدرسه - استفاده از رنگ های شاد در کلاس - استفاده از تابلو ها و پیام های بهداشتی شاد و شعر های شادی آفرین  - استفاده از رنگ های شاد برای لباس دانش آموزان - استفاده از رنگ های شاد برای معلمین و کادر اجرایی در مدرسه 2- توجه به وضعیت بهداشت محیط مدرسه-  توجه به نظافت مدرسه و دانش آموزان - رعایت اصول بهداشتی دستشویی ها و آبخوری ها - آموزش صحیح رعایت بهد
ويژگي های یک مدرسه شاد - فضاسازی و زیباسازی حیاط مدارس، از جمله دیوارها، سطح زمین، کاشت درخت و گل و گیاه گذاشتن نیمکت های رنگی و زیبا در حیاط مدرسه، تابلوی زیبای سر در مدرسه، دیوارهای تمیز و زیبا و تزیین شده با نقاشی های زیبا، نماسازی های مختلف. 2- زیباسازی مناسب ساختمان مدارس از جمله هماهنگی کاشی و سرامیک و سنگ - رنگ آمیزی در و دیوارها، پرده های زیبا جهت کلا س ها، زیباسازی راهروهای کلا س ها، دفتر معلمان، اتاق مشاوره و.
آموزش موثر ويژگي های یک مدرسه شاد - فضاسازی و زیباسازی حیاط مدارس، از جمله دیوارها، سطح زمین، کاشت درخت و گل و گیاه گذاشتن نیمکت های رنگی و زیبا در حیاط مدرسه، تابلوی زیبای سر در مدرسه، دیوارهای تمیز و زیبا و تزیین شده با نقاشی های زیبا، نماسازی های مختلف. 2- زیباسازی مناسب ساختمان مدارس از جمله هماهنگی کاشی و سرامیک و سنگ - رنگ آمیزی در و دیوارها، پرده های زیبا جهت کلا س ها، زیباسازی راهروهای کلا س ها، دفتر معلمان، اتاق مشاوره و.
به نظرم می‌توانیم مدرسه را شاد کنیم اما برخی موانع و چالش‌هايي در آموزش و پرورش وجود دارد که اجازه نمی‌دهد مدیر مدرسه فضا را برای دانش‌آموزان شاد کند و حتی می‌توان مراسم صبحگاه را شادتر کرد اما مدیر این اجازه را ندارد و برای همین هم‌اکنون شاهد این هستیم که محیط مدرسه چندان بانشاط نیست.از طرفی متأسفانه دانش‌آموزان در خانه‌های کوچک آپارتمانی زندگی می‌کنند و فضایی برای جنب و جوش ندارند بعد از خانه هم ساعت‌ها در مدرسه هستند و در مدرسه نی
مدرسه شاد، مدرسه ایست خلاقیت در آن موج می زند. دراین مدرسه مهارت های اجتماعی تمرین می گردد. در مدرسه شاد ؛ دانش آموز محور و معلم راهنماست در مدرسه شاد ،همه فعالیت ها هدایت شده ولی خود انگیخته توسط دانش آموز انجام می شود . در مدرسه شاد ،معلم وتاثیر پذیری از او بسیار حائز اهمیت است. در مدرسه شاد، فرصت های زیادی برای دانش آموز ایجاد می گردد تا با توجه به توان و علاقه خود انتخاب و فعالیت نماید . در مدرسه شاد، دانش آموز هم می آموزد هم تجربه می نماید.
در قالب اجرای طرح یك روز برای فردا » دانش آموزان مدرسه مدیریت مدرسه را بر عهده می گیرند . اجرای برخی طرح های آموزشی و تربیتی در مدارس موجب رشد حس مشاركت پذیری دانش آموزان می شود . می توان یكی از هدفهای اجرای این طرح را ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان عنوان كرد . در این روز تعدادی از بچه ها با در اختیار گرفتن تمام كارها و فعالیت هايي را كه در یك روز اولیای مدرسه به طور مستمر انجام می دهند را در دست گرفته و به نوعی حاكمیت مدرسه را به عهده می گیر

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

کارویس