نتایج جستجو برای عبارت :

مهارت های زندگی

 مهارتهاي دهگانه ضروری برای داشتن زندگي فردی و اجتماعی موفق:۱- مهارت خودآگاهی۲- مهارت همدلی۳- مهارت روابط بین فردی۴- مهارت ارتباط موثر۵- مهارت مقابله با استرس۶- مهارت مدیریت هیجان۷- مهارت حل مسئله۸- مهارتت تصمیم گیری۹- مهارت تفکر خلاق۱۰- مهارت تفکر نقادانه
دانش_افزاییسازمان بهداشت جهانی مهارت هاي دهگانه ای را معرفی کرده است که هر کس باید این توانایی ها را برای داشتن زندگي فردی و اجتماعی موفق کسب کند: 1- مهارت خودآگاهی 2- مهارت همدلی 3- مهارت روابط بین فردی 4- مهارت ارتباط موثر5- مهارت مقابله با استرس 6- مهارت مدیریت هیجان7- مهارت حل مسئله 8- مهارتت تصمیم گیری9- مهارت تفکر خلاق10- مهارت تفکر نقادانه 
یكی از مهارتهاي مهم زندگي، مهارت نه» گفتن است. هر انسانی می‌تواند با آموختن و گسترش آن به مرور زمان به‌راحتی به دیگران پاسخ منفی بدهد. كسی كه این مهارت را می‌آموزد به‌راحتی می‌تواند كارهايی را كه دوست ندارد رد كند و بسیار مؤدبانه در مقابل خواسته‌هاي غیر منطقی اطرافیان، پاسخ منفی داده و از استرس، نگرانی وخشم ناشی از پذیرش اجباری درخواست‌هاي اطرافیان در امان بماند.
مهارت  جوشکاری E3 و اخذ مدرک مهارت فنی و حرفه ای  مرکز رودان  در سال 1390مهارت  تعویض روغنی  و اخذ مدرک مهارت   مرکز رودان  در سال1392مهارت  تعمیر تلفن همراه و اخذ مدرک مهارت مرکز فنی و حرفه ای میناب در سال 1394مهارت  رایانه کار ICDL  درجه 2 و اخذ مدرک از آموزشگاه آزاد پدیده میناب در سال 1395 
محورهاي همایش------------------توجه به مهارت هاي زندگي در منابع آموزشی.روش تدریس موثر بر ایجاد مهارت هاي زندگينقش نظام مدرسه بر شکل گیری مهارت هاي زندگينقش معلم در ارتقای مهارت هاي زندگيتاثیر فضای مجازی در مهارت هاي زندگيمشارکت پذیری خانواده در تحکیم مهارت هاي زندگيمحورهاي همایشبرگزار كنندگان: انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک شهر تهرانمهلت ارسال چكیده مقالات:مهلت ارسال متن كامل مقالات: 10 آبان 1398تاریخ برگزاری همایش: 30 آبان 1398سایت همایش: tapt.irتلفن
کودکان 6 ساله برای ورود به کلاس اول باید بعضی از مهارت‌ها را داشته باشند تا این مهارت‌ها، پایه‌ای باشد برای این که مطالب درسی را بهتر یاد بگیرند بدیهی است که فقدان هر یک از این مهارت‌ها، خللی در امر یادگیری به وجود می‌آورد.
آیا عشق ورزیدن، یک هنر است؟ برای عشق و عاشقی، باید آموخت. باید یاد گرفت. عشق، مهارت می خواهد. رابطه جنسی، مهارت می خواهد. عین سرمایه گذاری در بورس، عین ماهی گیری، عین نقاشی و موسیقی. همه چیز، مهارت می خواهد و مهارت ،آموختنی است و ارث پدری نیست که به کسی به ارث .
چند مهارت ارتباطی که شما را در شغلتان به موفقیت می رساند! برای موفقیت در هر شغلی نیاز به تجربه و مهارتهاي تخصصی دارید، اما این کافی نیست. گفته می شود روابط عمومی یا مهارتهاي ارتباطی نیز نقش مؤثری در موفقیت شغلی ما دارند. در ادامه قصد داریم شما را با اصلی‌ترین مهارتهاي ارتباطی آشنا کنیم که برای موفقیت شغلی نیاز است: مهارت برقراری ارتباط با دیگران یکی از مهارتهاي ارتباطی مهم در زمینه‌ی کاری، ارتباط با دیگران و درک موقعیت و نظرات آن‌ها
نقش مهارت هاي زندگي در ارتقای بهداشت روانیپیشرفت هاي علمی و فنی سالهاي اخیر انسانها را با انبوهی از مسائل و مشكلات گوناگون مواجه ساخته است . كنار آمدن با این فشارهاي زندگي و كسب مهارت هاي فردی و اجتماعی، همواره بخشی از واقعیت زندگي انسان بوده و در ادوار متفاوت زندگي او، به اشكال گوناگونی تجلی یافته است 
اصطلاح مهارت هاي فردی (Personal Skills) از جمله اصطلاحات رایج دهه‌هاي اخیر است. در ابتدا به این خاطر در این اصطلاح از واژه‌ی فردی استفاده می‌شود که آن را از مهارت هاي سازمانی (Organizational Skills) جدا کنند. مهارتهاي سازمانی شامل مهارتهايی فرض می‌شد که برای تمرین و به‌کارگیری آن‌ها باید بستر سازمانی یا لااقل فضای همکاری و تعامل جمعی فراهم باشد. به عنوان مثال، مهارتهاي تفویض اختیار ، کار تیمی و نیز گزارش نویسی ، از جمله مهارتهايی هستند در نگاه نخست
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند.
مهارت‌ اجتماعی به معنای آگاهی از نحوه تعامل با دیگر افراد به صورت کلامی و غیر کلامی است. کودکان می‌‎بایست مهارتهاي اجتماعی مختلفی را کسب کنند تا بتوانند در زندگي موفق شوند. یکی از مزیت‌هاي مهم پیش دبستانی فرصت دوست‌یابی کودکان با یکدیگر بدون حضور والدین است؛ این امر باعث می‌شود کودکان فرصت یادگیری مهارتهاي اجتماعی و همچنین حل اختلاف با یکدیگر را داشته باشند. از طرفی، برقراری ارتباط با دیگر هم‌سن و سال‌ها می‌تواند برای آن دسته از
اساس و پایه فکری و شخصیتی هر فردی در سنین کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد و در این میان آموزه‌هاي مدرسه تاثیر فراوانی در شکل‌گیری معرفت انسان دارد. اگر تا دیروز تکیه آموزه‌هاي مدرسه بیشتر روی مهارت خواندن و نوشتن بوده اما امروز مهارتهاي دیگر زندگي از جمله چگونه فکرکردن، مقابله با خطرها، فراگیری کامپیوتر و زبان و نیز به آن افزوده شده و دانش آموزان برای زندگي آینده خود نیاز به کسب این مهارت‌ها دارند.
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند.
داشتن مهارت نه» گفتن به خواستگار لازم است زمانی می توان به خواستگار، جواب منفی داد که از قبل نسبت به ملاک ها و انتظارات از همسر آینده آگاهی داشته باشید. شاید گاهی با رد کردن غیر منطقی خواستگارها یکی پس از دیگری پله هاي پشت سرتان را خراب می کنید. حال سوال این است، چرا مهارت نه» گفتن به خواستگار لازم است؟ در طول زندگي همه ما آدم ها، گاهی لازم است، در مورد مسئله ای تصمیم گیری کنیم. ازدواج از مهم ترین تصمیمات زندگي هر فرد در طول عمر خود است.
محمدعلی محمدیان. کارشناس مسائل آموزشی دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند.
محمدعلی محمدیان. کارشناس مسائل آموزشی دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند.
اعتماد به نفس ، تسلط، مهارت : در هر کاری قبل از هر چیز باید اعتماد به نفس داشته باشیم اگر اعتماد به نفس ضعیفی داشته باشیم مطمناً در هر کاری لنگ می زنیم ، پس باید قبل از هر چیز اعتماد نفس خودرا تقویت کنیم و به خود ایمان و باور داشته باشیم که من می توانم ، من از پس این کار بر می آیم ، اگر اعتماد به نفس را در خود تقویت کنم مطمناً فرد موفق عمل خواهم کرد ، در رانندگی تسلط نقش اصلی را ایفا می کند اگر در موقع رانندگی نتوانم به اهرم ها تسلط داشته باشم مطمن
مهارت هاي زندگي مجموعه ای از توانایی هايی است که زمینه سازگاری و رفتار مثبت و مفید را فراهم می آورند. همچنین پژوهش هاي متعدد و گسترده ای تاکنون در جوامع مختلف، تاثیرات مثبت آموزش این مهارت ها را در کاهش مشکلات روانشناختی، رفتاری و اجتماعی از قبیل: کاهش سوءمصرف مواد مخدر، پیشگیری از رفتارهاي خشونت آمیز و افزایش مهارت هاي مقابله با عوامل منفی و خطرساز، برقراری روابط مثبت و موثر اجتماعی و. نشان داده اند.با شروع دوره دانشجویی، یکی از مهم ترین
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند.
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
  
معرفی کتاب مهارت هاي زندگي اثر فیلیپ مک گرا
 
          
کتاب مهارتهاي زندگي» نوشته‌ی فیلیپ مک‌گرا»، نویسنده‌ی کتاب‌هاي روان‌شناسی اجتماعی را مهدی قراچه‌داغی» به فارسی برگردانده است. این کتاب به موضوع برخورد موثر با مسائل زندگي پرداخته است. مک‌گرا بیش از 50 عنوان کتاب با موضوعات مختلف روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تالیف کرده و در این حوزه، برنامه‌ی تلویزیونی دکتر فیل» را در امریکا اجرا می‌کند. مهارتهاي زندگي: برخورد با مسائل
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
خیلی از مهارت‌ها بوده‌اند که در زندگي روزمره به شدت به آن‌ها نیاز داشته‌ایم اما در مدرسه آن‌ها را به ما یاد نداده‌اند. اما برای آموزش هرگز دیر نیست. یکی از کلیدی‌ترین مهارت‌ها، توانایی خوب صحبت کردن، موثر حرف‌زدن و گیرایی و جذابیت کلام است. به صورت مختصر می‌توانیم بگوییم مهارت ف ن بیان ». فقط به این چند مثال خیلی ساده نگاه کنید: یک: بین آموزش‌دهنده‌هاي مختلف، شما از آموزش‌هاي کسی بیشتر بهره و لذت می‌برید که فن بیان قوی ‌تری داشته و
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهاي زندگي مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهاي توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگي خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگي اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

آموزش فن بیان و گویندگی اصفهان ڪمتر از عـادۍ