محتویات ۱ استوار ۲ زدبازی ۳ پوشش رسانه ای ۴ اثرها ۵ منابع ۶ لینک به خارجاستوار بهزاد لیتو بعداز ملاقات با عرفان در دبی و شناختطولانی تر به دعوت از عرفان وارد مجموعهاستوار شد و عملماهرخویش را مقدمه کرد بهزاد اولینترانهخویش به اسمکارگردان» را در سال ۱۳۹۰ با حضور عرفان تحت عنوان خواننده مهمان منتشر کرد. بعد از آن لیتوبعداز مدتی از استوارغیر وابسته شد و ویبرهان این عمل را پیشرفت طولانی ترخویشتیتر کرد.
کتاب مجموعه مقالات پیامبر اسلام(ص) عرفان و معنویت نو در دو جلد روانه بازار نشر گردید.
این کتاب حاوی مقالات برگزیده همایش پیامبر اسلام(ص) عرفان و معنویت نو است
که در زمستان ۸۷ در دانشگاه تهران برگزار شده است.
دکتر محمدتقی فعالی، دکتر علی نصیری،دکتر حمید مظاهری سیف، دکتر محمد اسدی گرمارودی از جمله نویسندگان این مقالات می باشند.
بسم الله الرحمن الرحیم شرح دروس معرفت نفس علامه حسن حسن زاده آملی جلسۀ یازدهم (درس دوم) پایانِ جلسۀ قبل به نکته ای پرداختیم که اجازه بفرمائید پیرامون آن عرایضی تقدیم بداریم. آن نکته در این مورد بود که هر یک از افرادِ انسان برای خودشان جدولِ وجودی خاص هستند که به دریای نامتناهی وجود اتّصال دارند و هر یک از این جدول ها مطابق با بافت و چینشِ خاصّ خودش حقایق را می گیرد. مسائلِ فلسفه و عرفان کلیاتی دارد و جزئیاتی، در علم و عرفان و معرفت، انسان باید
شادباش ای عشق پرسودای من / ای طبیب جمله علت های من
واژه عشق ، بیش از هرچیزی مورد توجه عارفان قرارگرفته است. این کلمه به ابتکار عارفانی؛ مانند مولانا وارد ادبیات دینی هم شد.این درحالی که درقرآن کریم واژه ای به نام عشق نیامده است.دراین کتاب شریف از مشتقات واژگانی ؛ چون "ود " و "حب" استفاده شده که نمی توانند مترادف کاملی برای آن باشند.با این وجود ، عشق با این کلمات نسبت آشکاری دارد .زیرا که آندو درون مایه عشقند .عشق بدون حب بی معناست.نقطه مشترک
به نام خدای سبحان - سلام علیکمبرای ترویج فرهنگ کتابخوانی، برخی از کتب مشهور در بازار نشر و در دسترس از طریق کتابخانههای عمومی، اینجا معرفی و در صورت وم نقد میشوند.پس از معرفی و نقد 37 کتاب، این بار به سراغ دو کتاب (نگاهی متفاوت به عرفان حلقه) و (افسون حلقه) به ترتیب از انتشارات صهبای یقین و سایان رفتهایم.در این دو کتاب مبانی عرفان حلقه و ارتباط آن با درمان به خوبی بررسی شده و مقالاتی در نقد ادعاهای مؤسس این فرقه به رشته تحریر درآمده است.ن
مقدمه. خیلی وقتا جداییها ناگزیره نرسیدنهای آدمیزادی پر از حسرته گاه بدون یک روز آشنایی بین دو آدم احساسی آنچنان قوی بوجود میاد که انگاری زندگی بی هم یعنی مرگ ، یعنی آغاز عشق شروع وابستگی و اگر درست یا غلط راه به جدایی رسید چه باید کرد؟ گاه به نتیجه میرسیم جدایی بهتره و جدا شدن را آغاز میکنیم دلتنگیهای در پسِ این دوری تحملش سختتر است همراه با غروری که توان ابراز دلتنگی را از انسان میگیرد گاه رابطه به با هم بودنهای واقعی نمیرسد یعنی
کتاب آغازی بر یک پایان» نوشتهی شهید سیّد مرتضی آوینی است.مقالات پایانی کتاب دربارهی انتظار» است و طی آن شهید آوینی عصر تمدن غرب را تمام شده دانسته و معتقد است تا رسیّدن به موعودی که انسان در انتظار اوست فاصلهی زیادی نمانده است.صفحات آغازین کتاب را که ورق میزنیم، درباره حضرت امام (ره) میخوانیم:امام به ما آموخت که انتظار در مبارزه است» و این بزرگترین پیام او بود، و پس از او اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد، همین است که برای ظ
گویا سعدی با یک شعر دل خدا را ربوده بودسعدی بیتی جاودانه در مدح پرودگار سرود که در ادب و عرفان سرزمین ما جاوادانه شد.جامی دیگر شاعر عارف سرزمینمان گزارشی از یکی از منکران سعدی می دهد که خداشناسی سعدی را قبول نداشت.تا این که او خود شبی در عالم رویا دید که!سعدی آن بلبل شیراز چمندر گلستان سخن دستان زن شد شبی بر شجر حمد خدایاز نوای سحری سحر نمای بست بیتی ز دو مصراع به همهر یکی مطلع انوار قدم جان ازان مژده جانان می یافتبر خرد پرتو عرفان
متن آهنگ منو دورم کن از عرفان کالبد - منو دورم کن میخوام از همه فاصله بگیرم یه سفر کوچولو به بالای ابرانزدیک ماه شیم و هم صحبت باستاره ها شبم و شب با قطاربرگردیم بیدار شیم**منو ببر دورم کن از آدمای شهربریم یه جا که فقط تو باشی و خودمبریم یه جا هر چی داشتمو گم کنمبریم یه جا که فقط بشه تورو پیدا کنم بزار بشه پنجره ها پر ازقطره های بارونی که شبیه چشم توئنبزارم بوی عطرم بگیره کلِ شهروهمون که خریدی شبِ تولدم صب کن ببین همه مال منیبغلم کن که ببینن عا
نوعی طریقت مبتنی بر آداب سلوک و بر اساس شرع جهت تزکیه نفس و اعراض از دنیا برای وصول به حق و استکمال نفس است. تصوف در لغت، پشمینه پوشی است و نسبت این جماعت، به دلیل پشمینهپوشی است و این نشانه زهد، بودهاست. تصوف بیشتر با آداب طریقت همراه است؛ در حالی که عرفان، مکتبی جامع و مطلق سلوک معنوی و اعم از تصوف است و در بعضی موارد، عرفان، سلوک برتر، دانسته شدهاست.[۱]بعبارتی تصوف، روشی از سلوک باطنی است. در تعریف تصوف، نظرات مختلفی بیان شده اما
حضور خداوند در قلب ذاتا علم است این که می فرمایند اهل ذکر باشید , اهل #دعا باشید , یکی از خواص بسیار بسیار شیرین دعا این است که حضور حق می آورد و حضور حق. عین علم است چرا که شناخت ذات حق , حقیقت علم است.
اسم تو نور امـید است و صفای سینه هاست
دین تو اسلام عشق است و بدور از کینه هاست
روز میـلادت شدم مست می عرفان تو
آیه شرع است و حق است، خط به خط قرآن تو . . .
ولادت پیامبر مهربانی ها وامام جعفرصادق مبارک
ومن الله توفیق
امید جاودانه 24 آبان1398
مجید پورولی کلشتری از داستان نویسان جوان انقلاب اسلامی در یادداشت پیش رو به سخنان الهی قمشهای در تلویزیون واکنش نشان داده و معتقد است مدیران تلویزیون سوادی ندارند که بخواهند بفهمند او چه اباطیلی میگوید.
او گفته و خوبم گفته:
یک مدیر باسواد و باشرف تلویزیون پیدا بشود و بگوید این اباطیلِ الهی قمشهای در تلویزیون که نه منبع روایی دارد و نه منبع قرآنی و با تمام عقاید امامیه در تضاد است چرا باید در تلویزیون پخش شود؟! آقاجان این تلویزیون جم
1.علی چهره ای 547 2.مهران صابری منش 5403.عرفان میرمحمدی 530 4.علی خازنی 5175.محمد رضا سهراب زاده 514 6.امیر محمد عیوضی 5106.ایمان جهان کران 494 7.علیرضا طاهرخانی 4848.امیر علی فرزی 480 9.محمدجواد غلامی 47010.نوید مجیدی نوا 454 11.امیر علی درویشی 45012.یونس مبینی 440 13.حسام اعیادی 390
دل مرنجان که ز هر دل به خدا راهی هستهرکه را هیچ به کف نیست به دِل آهی هستمولانا ماه و خورشید است در ادبیات فارسی و تاریخ عرفان و آگاهی بشر. مولوی مثنویها ساخت از ناگفتهها اما در نهایت میگوید: من ز بسیاری گفتارم خمش» چرا که نرسد صدای سروش به گوش نامحرم. ۸مهر، روز بزرگداشت مولانا (جلال الدین محمد بلخی ) شاعر و عارف نامی ایرانی گرامیباد
سلام، مرداد 95 یک مغازه اجاره کردیم، این اولین کسب و کارمان بود. سه شریک، هر کدام 2 دانگ. من و جواد و عرفان. جواد شرط گذاشت که فروشندگی با خودش و برادرش باشد. گفتم قبول. و حالا دست در پوست گردو، و حالا جواد تمام سهم را نخواهد و گرنه تصمیم به جدایی گرفته اند و ای کاش خودم را وابسته نمیکردم، از خدا میخواهم که کمکم کنه مثل همیشه
تو سالن آمفی تئاتر دانشگاه، وقتی داشتم فیلم به وقت شام » رو می دیدم، از استرس تمام ناخنای دست چپم رو جویدم! آنقدر استرس بهم وارد شد که سردرد گرفتم!
. حتی اگه فداکاری های شهدای مدافع حرم رو درک کنیم، درک اینکه چه بر پدر و مادراشون گذشته خیلی سخته .
پ ن:
شهیدا خونشون نذر سحر بود
مث گل عمر اونا مختصر بود
خدایا یادگار عاشقامون:
سفر بود و سفر بود و سفر بود
( میلاد عرفان پور )
التماس دعا
این کتاب نوشته موهان داس و می باشد و ترجمه اینجانب (عرفان ناصری) با همکاری آقای دکتر علی شهیدی (دانشیار گروه مهندسی آب دانشگاه بیرجند) و آقای مهندس محمد ناظری تهرودی می باشد و در صورت تمایل جهت سفارش و خرید این کتاب می توانید به سایت زیر مراجعه کنید: http://press.birjand.ac.ir/product/%D8%A2%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%DB%8C/
بسم الله الرحمن الرحیم
قبل از ورود به وادی سیر و سلوک، توبه واقعی و کنده شدن از گناه از شرایط ضروری این مسیر است.
و از مومات توبه، محاسبه گذشته و جبران حقوق از دست رفته است.
ای عزیز، محاسبه ی عمر را جدی بگیر و با دقتی فراوان گذشته ات را محاسبه کن تا با رفع موانع، زمینه ی فتح حقایق فراهم آید.
#عرفان_عملی
#محاسبۀ_عمر
تراب عتبة المهدی محسن دامادی پور
چه میبینی به بینیِ هزارهبه سازوبرگِ چینیِ هزارهنگه کن در جهانبینی، نه بینیکه بِنْماید برینیِ هزارهنبین در ژست بینی هزارهببین در بازبینی هزارهتو تنها دیده ای بینی او راندیدی نازنینیِ هزارههزاره اهل بینش است و برهانهزاره کار و کوشش است و عرفانهزاره از تعصب گشته زخمیهزاره از جهالت دیده تاوان
با سلام کتابخوان دی ماه به شرح زیر می باشد عنوان نویسنده مترجم ناشر مناسبت مخاطب تعداد صفحه حماسه 9 دی(مجموعه بیانات رهبری پیرامون حماسه 9 دی) انقلاب اسلامی حماسه 9 دی عموم مردم 246 امیرکبیر فرهاد حسن زاده مدرسه قتل امیرکبیر نوجوان 88 عصر طلایی دایناسورها عرفان خسروی نشر طلایی نوجوان 64 پر چائو ون شوان سحر ترهنده فاطمی كودك 32
انتظار قرآن و انتظار از قرآن نوشته حجت الاسلام دكتر نجارزادگان
الرسائل الفقهیه نوشته آیت الله سید حبیب حسینیان تحقیق سید مصطفی حسینیان
تحلیلی بر قیام سال ۳۵ هجری نوشته دکتر سید محمد طیبی
پیامبر (ص). عرفان و معنویت نو ج ۱ و ۲ نوشته جمعی از نویسندگان
پس از غروب با اصلاحات جدید نوشته یوسف غلامی
مجموعه شعر باران در کویر سروده دکتر جمشید معصومی
مهر | دین و اندیشه | جمعه، مهر 1399 - 17:39 حضرت زینب(س) به همه انسانهای تاریخ اعلام کرد میتوان زن بود و به همه مردان و ن عالم درس خوب زیستن و ژرف نگریستن را داد. به گزارش خبرگزاری مهر، متن زیر یادداشتی است که بخشعلی قنبری استاد ادیان و عرفان به مناسبت اربعین حسینی نوشته است: زینب (س) بهرغم آنکه زن است مردانه ایستادگی کرد تا در همه عرصهها و صحنههای زندگی فضیلتهایی چون صلح، ایثار، امید و جوانمردی باقی بماند و به همه انسانهای تاریخ اعلا
نگاهی بر زندگی شیخ عطار نیشابوری:نامش محمد بن ابراهیم لقبش فریدالدین و کنیهاش ابوحامد بود در شعرهایش بیشتر عطار و گاهی نیز فرید تخلص کرده است. این چه شوریست از تو در جان ای فرید نعره زن از صد زبان هل من مزید؟عطار یکی از شاعران و عارفان قرن ششم و هفتم و یکی از بلند آوازهترین ستارگان ادبیات فارسی و عرفان اسلامی است. وی در سال ۵۴۰ هق. در نیشابور به دنیا آمده است و در سال ۶۱۸ هق در هنگام حمله مغول به شهادت رسید ای
نمرات آزمون کلاس 9/1 - دروس 23 و 24 99/02/24 "نمرات از 5 نمره محاسبه شده است " نا م خانوادگی نمره نام نمره نام نمره نام نمره بلاد سربیشه 5 محمدی 4.25 پیر فلک 4.75 سلمانیان 0.25 شهبازی 3.75 سامان رضائی 2.25 میرزائی 1.5 محسن حیدری 2.75 علی ترابی 4.75 ابراهیمی 0.5 لطیف کار 2.25 قطبی 2.75 عرفان ترابی 4.75 نوروزی 4.75 آل یاسین 1.5 علی عسگری 2.5 اکبری 4.75 زرشکی 3 علی پور 2.5 عامری 1.75 سبزه علی 5 اکبریان 4.75 زیبائی فر 1.25 مرتضی حیدری 2.75 محمد فولادی 4.75
سبک بیان و فلسفه نیچه نه در قالب های کلاسیک و فلسفی تاریخ پردازان، و آن نظام سیستماتیک منظبط فکری و منطقی خود را محدود و محصور می سازد، و نه در قالب های خشک و سترون از نوع پوزیتویسم و ماشینچیان عصر مدرنیسم! و انزجارهمیشگی نیچه از آن نوع فلسفه اشراق و عرفان مخنث و مشاطه گری است که مطلق و واحد مدام در بند خودآرایی و عاشق و معشوق و تجلی است، تا با مستحیل گشتن در عالم کثرات، خودشیفتگی از خود بی خود خود را در غیر خود و در آئینه غیرمتجلی سازد! انزجار
وقتی که چشمانت خم انگور باشد دیگر نباید راه عرفان دور باشد بی چنگ و دندان دل به چشمت میسپارد آهو، پلنگت هر قدر مغرور باشد من غرق لیلایم، انا الحق میشود این مجنون این بارت اگر منصور باشد زاهد دلش پیش تو و رویش به کعبه تا بین عشق و آبرو مجبور باشد تا بوی یوسف بادها را مینوازد یعقوب بیچاره نباید کور باشد ای عشق برخیز و به قلبم وصله ای زن »حتی اگر یک و صله ی ناجور باشد ای عقل از مردن نترسانم که بی عشق دنیا برایم تنگ تر از گور باشد حسن میرزانیامجموع
از آن جایی که تمام دورهء زندگی سید نصرالله صرف تحصیل علوم و فنون و عوالم معنوی شده بود، فقط دو سال از عمر شویی او می گذشت، و در این مدت قلیل، سالی یک چکیدهء فضل و معرفت به عدهء ابنای بشر افزوده بود؛ زیرا در ادبیات فارسی و عربی و فرانسه، در تحقیق و تبحر و فلسفهء غربی و شرقی، در عرفان، علوم قدیمه و جدیده، سیدنصرالله بی آن که اثری از خود گذاشته باشد انگشت نمای خلایق شده بود. او مانند سایر فضلا و ادبا نبود که در نتیجهء نوشتن مقالات عریض و طویل در
صـــوتِ داودی» به مناسبت درگذشت استادشجریان دگرصوت ِ خوش ونازت به دل دمسازنمی آید صدایِ دلنشین تو رفیقِّ سازنمی آ یــد نـــدای دلنشینِ ربــــنا وصوت قرآنت غزل ازسعدی وحافظ،مه شیراز نمی آید دگر از نازان(1*)ودگر جانِ جهانِ(2)تــو دگرازگلعُذاران (1*) چهچهِ آواز نمی آید تو بودی مردِ عرفان وهنر درکشورِایــران دریغارفتی ازدست بجاآن بــازنمی آید خدایارحمتش فرما شجرراجا به رضوان ده هنرمندی به مثلِ اوبه دشتِ نــازنمی آید زمن اهلِ هــنر راتسل
درباره این سایت