نتایج جستجو برای عبارت :

اگه به طوع رغبت نیاید

انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد.
انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این ک
انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این ک
انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این ک
 انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این
 مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوستتا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوستواله و شیداست دایم همچو بلبل در قفسطوطی طبعم ز عشق شکر و بادام دوستزلف او دام است و خالش دانه ان دام و منبر امید دانه‌ای افتاده‌ام در دام دوست
در فرهنگ و ادب فارسی برای شادی مفاهیمی نظیر خوش و خرّم، سرور، تازگی، طراوت، شادمانی، سرزندگی، زنده‌دلی، سبکی و چالاکی، طرب، خرسندی، خجستگی، کامروایی، رغبت درونی، ضدافسردگی و نظیر آن، در نظر گرفته‌شده است.
هوالنور :)# واقعا چه فازیه؟ هر بار بعد یه هفته میام اینجا میبینم یه نفر از دوستام وبلاگشو حذف کرده. الان توی این ماه ۴ نفر حذف کردن رفتن بدون خدافظی. اصل مطلب این که شما خواستین برین قبل رفتن راه ارتباطی هم نخواستین بدین یه خدافظی بکنین :) نه که یهویی غیب شین. :| بعد این همه سال هنوز به این قسمت ش عادت نکردم# یه سری عکس خوشگل پیدا کردم دلم میخواد باهاشوم قالب بسازم عوض کنم یه کم تنوع بشه. ولی فعلا حالش و وقتش نیست حالا شاید آخر هفته اگه وقت شد. بعد ک
یک مدرسه موفق در طراحی فضای آموزشی و عملکرد محیطی باید به صورت یک جامع مشارکتی عمل کند در بسیاری از مدارس که در طراحی یک فضا مانند کلاس درس – کتابخانه و …. بر اساس اصول فرهنگی که مورد پذیرش مردم منطقه است باید عمل شود و در نتیجه حس مشارکت و رغبت بیشتری را در بین استفاده کنندگان بر می انگیزد.
‌من که جز هم‌نفسی با تو ندارم هوسیبا وجود تو چرا دل بسپارم به کسیزنده‌ام بی تو و شرمنده‌ام از خود هرچندکه دمی از سر رغبت نکشیدم نفسینا امیدم مکن از صبر و بگو می‌آیدعادل ظلم ستیزی، ملک دادرسیبه کجا پَر بکشد در هوس آزادیآنکه از بال و پرش ساخته باشد قفسیمن کسی جز تو ندارم که به دادم برسدمی‌توانی مگر ای عشق به دادم نرسی !فاضل نظری 
دیشب اتفاقی سریال "در لحظه گرگ و میش " را می دیدم. مدتی است کمتر فرصت تلویزیون و رغبت آن را دارم. تلویزیون با همه داشته هایش به نظر دچار بیماریهایی است که علاجی اساسی میطلبد. راستش شگردهای جدید کارگردان در تصویر زیرپوستی از نوعی سکانسهای جنسی ، به نظرم عجیب آمد. زن قصه فیلم ، بارها پشت به دوربین یا با زاویه های مختلف در مقابل دوربین ، مانتویش را در می آورد. اصرار کارگردان به این صحنه ،برای من ،معنا دار است .
روز دوم قرار بود گشت شهری بهمراه ناهار باشه. ساعت نه توی لابی هتل پسیفیک اکسپرس جمع شدیم. البته بعد از خوردن صبحانه سلف سرویس.قبل ازینکه بریم کلی به شکممون صابون زدیم که حالا میریم کلی چیزای متنوع و خوشمزه میخوریم. اولا که انقدر بوی تند ادویه جات استفاده شده توی غذاهاشون تند و بیخود بود که رغبت نمیکردیم بریم توی رستوران، ولی خب رفتیم. و دوم اینکه غذاهاشون اصلا معلوم نبود چی بود!! برنج کته با سبزیجات نیم پز و ادویه مخصوص، اونم صبح
از حضرت علی(ع) در رابطه با ایمان سؤال شد، پاسخ داد: ایمان استوار بر چهار پایه است: شـكیبایی ، بـاور ، عـدالـت ، جهـاد . شكیبایی را چهار شعبه است: اشتیاق، ترس، زهد، انتظار. آن كه مشتاق بهشت است دل از شهوات گرداند. آن كه در ترس از آتش است از محرمات دوری كرد. آن كه بی رغبت به دنیاست مصائب را آسان شمرد. و آن كه در انتظار مرگ است بـه سـوی خیـرات شـتافت. باور را چهار شعبه است: بینایی زیركانه، دریافت حكیمانه، پندگیری از دیگران، و اقتدا به روش پاكان.
از حضرت علی(ع) در رابطه با ایمان سؤال شد، پاسخ داد: ایمان استوار بر چهار پایه است: شـكیبایی ، بـاور ، عـدالـت ، جهـاد . شكیبایی را چهار شعبه است: اشتیاق، ترس، زهد، انتظار. آن كه مشتاق بهشت است دل از شهوات گرداند. آن كه در ترس از آتش است از محرمات دوری كرد. آن كه بی رغبت به دنیاست مصائب را آسان شمرد. و آن كه در انتظار مرگ است بـه سـوی خیـرات شـتافت. باور را چهار شعبه است: بینایی زیركانه، دریافت حكیمانه، پندگیری از دیگران، و اقتدا به روش پاكان.
شبی که ماه کامل شد باعث می‌شود که نرگس آبیار، موقعیت ویژه‌ای در میان سینماگران زن ایرانی پیدا کند چرا که او به سراغ موضوعی رفته که کمتر فیلمساز زنی در ایران برای بیان آن رغبت نشان می‌دهد: تروریسم. او ماجرایی واقعی در مورد گروه تروریستی و تکفیری جندالله در جنوب غربی ایران را دستمایه فیلم پرهیجان و نفس گیر خود ساخته است. گروهی که بر اساس ایدئولوژی جهادی وهابی و ضد شیعی و نیز با انگیزه‌هایی برخاسته از نفرت قومی، دست به عملیات تروریستی و کشتا
سایت های مختلفی تحت عنوان سایت همسریابی معتبر رایگان فعالیت می کنند اما ما نباید گول این صفت هایشان را بخوریم. قبل از اینکه در سایتی ثبت نام کنید بهتر است که به خوبی در مورد آنها تحقیقات لازم را به عمل بیاورید تا بتوانید بهترین سایت با بهترین امکانات و خدمات را بیابید. امروزه با بزرگ شدن بستر اینترنت و همه گیر شدن آن، دیگر کسی رغبت نمی کند که کارهایی که در گذشته انجام میداده را باز هم به همان شیوه قبلی شان انجام دهد.
تست هالند یا سنجش تمایلات شغلی که به آزمون رغبت‌سنج هالند (Holland) یا کدهای هالند (Holland Codes) نیز مشهور است به‌منظور کشف اشتیاق ذاتی افراد به انواع مشاغل طراحی گردیده است . این آزمون برگرفته از تئوری انتخاب شغل بر مبنای تیپ‌های شخصیتی افراد، ارائه‌شده توسط روانشناس مطرح آمریکایی، جان هالند است که با انجام آن می‌توان تیپ شخصیتی فرد و شغل و حرفه متناسب با آن را شناسایی کرد. دکتر هالند معتقد است که مردم بهترین عملکرد خود را در محیط‌های کاری‌ای
در رابطه با همه تیپها اصول زیر برای جذب نوجوان و کودکان به نماز نقشی سازنده دارد: 1- محبت 2- تشویق از طریق ذکر فضائل و پاداش های اعمال روا و مناسب در اسلام. 3- ستایش عمل دیگران بدون تحقیر کردن نوجوان. 4- روحیه دادن. 5- آراستن ظاهر. 6- آسان گیری و مراقبت از او که خود را در عبادت خسته نکند. روش های تجسمی، تصویری، عرضه و نمایش و اجرای برنامه هایی از این قبیل در تلویزیون و دیگر عرصه ها نقش فوق العاده ای دارند و در ایجاد رغبت و جلب نوجوانان و کودکان مؤثر است.
دوستان، آشنایان سلام ،حال شما؟ اگه عنوان وبلاگ دیده باشین حتما فهمیدین که موضوع اصلیه وبلاگ نویسندگیه اما اون وسط مسطا واسه اینکه آدم حداقل رغبت کنه وارد وبلاگ بشه ،معرفی و نقد داریم از بهرین انیمه ها وانیمیشن ها و دیگه چی ؟! دیگه اینکه موسیقی و آهنگ بساط بزن برقصم داریم آهنگای خوبی که میشناسمو واستون میزارم و بخش مورد علاقه من شبای خاطره گویی،اینطوریه که هر شب پنجشنبه ها شب خاطره گوییه یه خاطره من میگم یه خاطره شما (البت این خاطره ها میت
برای اولین بار درسال1900آموزش وپرورش آمریکا اصطلاحاتی مثل کمک دیداری » و وسایل کمک تدریس » را وارد جریان آموزش و پرورش نمود و همچنین در دانشگاه ها و دوره های تربیت معلم آمریکا اولین بار درس وسایل دیداری ـ شنیداری و تکنولوژی سمعی وبصری متداول شد. عکس العمل روانشناسان درمقابل این پدیده نوین این بود که: آن را با رویکرد فناورانه نپذیرفتند بلکه بیشتر به رویکرد فردگرایانه آموزش و رغبت و توانایی یادگیری فراگیران توجه نمودند .
فرض کنیم که درصد بالایی از دانش‌آموزان مدرسه را دوست ندارند و در این مورد که مواد درسی را نیز مفید به حال خود نمی‌دانند با هم توافق داشته باشیم. حال باید فکر کنیم که چگونه مدرسه‌ای مطلوب برای دانش‌آموزان بسازیم که آن را دوست داشته باشند. باید راه کارهایی را کشف کنیم که بتواند دانش‌‌آموزان را جذب نموده و آنان را با میل و رغبت در محیط مدرسه نگاه دارد. راه کارهای پیشنهاد شده از پنج قسمت تشکیل شده‌اند.
نمونه های شادی گروه های مختلف اجتماع، برداشت های گوناگونی از شادمانی دارند. ارسطو در این باره معتقد است: مردم عادی، لذت را شادی فرض می کنند؛ افراد موفق، عملکرد خوب را برابر شادی می شمارند و دانشمندان، زندگی متفکرانه و جست وجوگرانه را معادل شادی می دانند. برتراند راسل می نویسد: رغبت همگانی، نشانه انسان شاد است و برخی از مردم نیز خندیدن همیشگی و بگو و مگو نداشتن در زندگی را شادی می دانند. موارد زیر از نمونه های شادی به شمار می روند: قدر زحمت ها
للهُمَّ عَظِّم رَغبَتی فیه وَ اجعَلهُ نُوراً لِبَصَری وَ شِفاءً لِصَدری وَ ذَهاباً لِهَمّی وَ غَمّی و حُزنیبار خدایا، میل و رغبت مرا به قرآن بزرگ گردان و آن را روشنایی دیدگانم و سلامتی دلم و پاك‌كننده‌ی غم وغصه و اندوهم قرار بده
اَللهُمَّ زَیِّن بِهِ لِسانی وَ جَمِّل بِه وَجهی وَ قَوِّ بِهِ جَسَدی و ثَقِّل بِهِ میزانیبار خدایا، زبانم را به خواندن قرآن زینت بخش و چهره‌ام را به سبب آن زیبا گردان و بدن وجودمان را با پیروی از آن نیرومند فرم
گیریم که پاییز آمده باشدبرگ ها هم زیر پا خش خش و شیطنت کنند'باران' هم ببارد و مثل دلتنگی هایم بند نيايد که نيايدعطر کاهگل باران خورده ی خانه های روستا هم مستت کندولی تواگر اینجا نباشیبا من دیوانگی کنیکوچه ها را با هم گز کنیمپیاده برویم و به آبان برسیممرا به مهرِ پاییز و دلبری هایش چکار؟فریبا_رضایی_مقدم 
آن نه عشقست که از دل به دهان می‌آید              وان نه عاشق که ز معشوق به جان می‌آید  گو برو در پس زانوی سلامت بنشین                    آن که از دست ملامت به فغان می‌آید  کشتی هر که در این ورطه خون خوار افتاد        نشنیدیم که دیگر به کران می‌آید  یا مسافر که در این بادیه سرگردان شد                دیگر از وی خبر و نام و نشان می‌آید  چشم رغبت که به دیدار کسی کردی باز               باز بر هم منه ار تیر و سنان می‌آید  عاشق آنست که بی خویشتن از ذوق سماع
ای خدای من! دکتر با دکتر چه قدر فرق دارد؟! دکتر سروش ما با اینکه در خارج زندگی می ­کند و محبوب آن همه شبکه غربی است و آن همه از معرفت و مبارزه با آفات و خرافات می ­گوید ولی باز هنوز به پیامبر شدن رغبتی پیدا نکرده است و شکسته نفسی می ­کند و می ­گوید طاقت پیامبری را ندارم و حتی ادعای پیامبری هم ندارم! آخر خودش می­گوید: والله من پیغمبر نیستم. ادعای پیغمبری هم نکردم … نه پیغمبر هستم، نه ادعای پیغمبری دارم، نه طاقت پیغمبری دارم نه رغبت به پیغمبری دا
اهل بیت (ع) برای هزاران موضوع از واژه اعوذ بالله استفاده کرده اند از این موضوعات فهمیده می شود که این موضوعات مانند شیطان ویران گرند یکی از ان موارد اینست که فرمودند اعوذ بالله من بوارالایم به خدا پناه می بریم از مردان و نی که کسی رغبت نمی کند با آنها ازدواج کند . در قنوت نماز عید فطر ما از این موضوعات به خدا پناه می بریم بدیهی است روزه ماه رمضان باید منجر به اصلاح این موضوعات شود .ما در کتابی تحت عنوان حمل ناهموار» این موضوعات را گردآوری
مدارس امروز از نظر فضای آموزشی و امکانات گوناگون که در روند آموزش نقش موثری دارند، بسیار پیشرفته تر هستند. سهولت استفاده از ابزارها و ایاب و ذهاب و کتب درسی و کمک درسی و . که همه جزو پیشرفتهای قابل توجه در این حیطه است. ما امروزه معلمان دلسوز و به روزی داریم که تلاشهای آنها در جهت بهبود روشهای تدریس و تربیتی است و این مساله بارزترین تفاوت معلم دیروز و  امروز است مدرسه باید محیطی شاد و پرانرژی و فارغ ار استرس باشدکه هم معلم و هم دانش آموز با ش
فرض کنیم که درصد بالایی از دانش‌آموزان مدرسه را دوست ندارند و در این مورد که مواد درسی را نیز مفید به حال خود نمی‌دانند با هم توافق داشته باشیم. حال باید فکر کنیم که چگونه مدرسه‌ای مطلوب برای دانش‌آموزان بسازیم که آن را دوست داشته باشند. باید راه کارهایی را کشف کنیم که بتواند دانش‌‌آموزان را جذب نموده و آنان را با میل و رغبت در محیط مدرسه نگاه دارد. راه کارهای پیشنهاد شده از پنج قسمت تشکیل شده‌اند این پنج قسمت عبارتند از: 1- مشخص کنید که دا

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

به تو چه؟!