من و این فنجون قهوه داغ ِ داغ . رو بخاراش اسم تو حک میشه چه توهم شیرینی ! سرده . بین من و ژاکتم که روی صندلی کناریم ِ یک ابدیت فاصله ست ! انگار یه حسی مانع میشه دست ببرم سمتش دستمو حلقه میکنم دور لیوان گرماش می پیچه تو وجودم تلخ ِ تلخ به تلخی ِ حقیقت ِ نبودن ِ تــ ـ ـ ـــو تصویری از تو پیش رومه پشت هاله ای از اشک عکس توست یا خیالی از تو ؟؟!! هرچه هست . من دل خوش میکنم به ثانیه ای .
از زندگی چی می خوام؟ این که صبح خوشحال باشم از این که یه روز دیگه پیش رومه. نترسم از اینکه پلک هام رو باز کنم. شوق داشته باشم برای زندگی. دلم با زندگی باشه. بقیه هم همین طور. من رو بخوان. دلشون با من باشه. به درد هم بخوریم. به سادگی خوردن یه فنجون چای با سوهان محمد. به سادگی بالا رفتن از پله برقی های یه مرکز خرید. چه فرقی می کنه کجای دنیا؟! هرجا که حالم خوب باشه. مالدیو یا روسیه. به سادگی چرخ زدن جلوی موزه ارمیتاژ با اون لباس.
فقط کافیه رقص انگشتان نوازندهای رو روی یک ساز ببینم. فرقی نمیکنه چه سازی باشه. در هر صورت انگشتام به گزگز میافتن. حس میکنم جای انگشتام روی اون سازه! طبق عادت ، خودم رو جای نوازنده تصور میکنم تا گزگز دردناک انگشتام از یادم بره! اما مگه میشه نادیدهاشون گرفت؟! مگه میشه اون فریاد های اعتراض آمیز رو نادیده گرفت؟ دوباره سعی میکنم. اما نه، انگار خفه کردن اون فریادها واقعا سخته ! جوری که حسابی کلافه میشم! در هر صورت نه کلاویهای روبهرومه
دل کلوشه، گُل کَلومه، گُل کَلومه هر طرف سِی ایکُنم تا رو به رومه ، رو برومه بختو اقباله مو جوره ، جوره جوره قاصدُم مِن بهسش یه پیومه ، یه پیومه گُل دلش تنگه مونه قلبه مو ماله تونه هر چقه بَد بُکنه اَر که تَش ریی دل بِنه، ریی دل بِنه خوم کلشوشُم او کلو هر دوتامون عاشقیم مَهسه مَهس ایبو دِلَل تا که سیله یَک کُنیم تا که سیله یَک کُنیم قاصدُم اومد وَ دَر ، بی خوش خَوَر، بی خوش خَوَر قاصدُم خَش اومدی وَ ایی سفر، وَ ایی سفر گُل پیوم داده وَ باش، به
دل کلوشه، گُل کَلومه، گُل کَلومه هر طرف سِی ایکُنم تا رو به رومه ، رو برومه بختو اقباله مو جوره ، جوره جوره قاصدُم مِن بهسش یه پیومه ، یه پیومه گُل دلش تنگه مونه قلبه مو ماله تونه هر چقه بَد بُکنه اَر که تَش ریی دل بِنه، ریی دل بِنه خوم کلشوشُم او کلو هر دوتامون عاشقیم مَهسه مَهس ایبو دِلَل تا که سیله یَک کُنیم تا که سیله یَک کُنیم قاصدُم اومد وَ دَر ، بی خوش خَوَر، بی خوش خَوَر قاصدُم خَش اومدی وَ ایی سفر، وَ ایی سفر گُل پیوم داده وَ باش، به
خب خب خب، الان یه هفته میشه حدودا که اومدم قارهی جدید،غرب آمریکا :))) هنوز خونهی خودم نرفتم و گوشی و سیم کارد هم ندارم فعلا. فردا هم کلاسا رسما شروع میشه. از شهر بخوام بگم که خب خیلی قشنگه و بعضی وقتا اینقدر قشنگه که باورم نمیشه چیزی که دارم میبینیم واقعی ه. میخوام هدفمو بذارم اینکه فقط عین خر درس بخونم و ربانمو قوی کنم. همین دوتا. به اینا برسم خودش کلی کاره. دیگه امید که بهترین خودم بشم. فعلا خبر خاصی نیست جز جدید بودم محیط بریم ببی
والا عرض شود به خدمت که دیروز خوب بود. به حدود 80 درصد لیست دیروز رسیدم و خب آخر روز هم سر فیلم خوابم گرفت :))) صبح ولی دیر پا شدم عوضش اما یه صبونه ی مشتی زدم ،میخوام این برنامه ی اسموتی خوردن رو اجرا کنم ببینم چی میشه. حالا ادامه ی امروز رو داشته باشیم و مثل دیروز مینویسم که میخوام چی کار کنم.هرکاری یه ددلاینی داره و اکه تا ددلاینش تموم شد که شد اگه نشد برا بعدا. غذا که پختم 15 دقیقه وامیستم و بعد می خورمش. به غذای داغ در حال پخت نوک نمیزنم
بسم رب النور» خبرهاي سمینار پیامدهای اجتماعي-روانی سیل در ایران؛ سمینار پیامدهای اجتماعي-روانی سیل در ایران، روز چهارشنبه ۳۰بهمن ۹۸، در تالار گفتگوهای دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران، با حضور محققان و فعالان این حوزه برگزار شد . »اختلال استرسی پس از حادثه (PTSD)، عاملی تاثیرگذار بر سلامت روان خانواده های سیل زده وضعیت خسارت مالی وارد شده بر خانوار، ابتلا یکی از اعضاء خانواده به استرس پس از حادثه و سن عواملی هستند که ابتلا به PTSD بالا را
احمد راسخی لنگرودی - رومه اطلاعات دوشنبه 23 تیر 1399 چرا برخی در هیچ شرایطی تن به مقررات اجتماعي نمیدهند؟ چگونه است که برخی افراد، اجتماعي فکر نمیکنند و از همبستگی اجتماعي میگریزند و حتی در مواقع بحران، برخلاف دیگران ساز خود را مینوازند؟ چرا وقتی خطری بزرگ جامعه را تهدید میکند و فرد فرد جامعه حکم سرنشینان یک کشتی را پیدا میکنند و سرنوشت هر یک به دیگران پیوند میخورد، برخی رفتاری از خود بروز میدهند که با كنش جمعی و همبستگی اجتما
امروزه آسیب های اجتماعي به عنوان یك تهدید جدی سلامت كودكان و نوجوانان را با خطر مواجه ساخته است. رشد شهرنشینی، پیدایش جامعه توده وار یا گسترده، برخورد و تضاد میان هنجارها، از هم پاشیدگی روابط متقابل بین افراد، تأثیر گروه همسال و. توجه به آسیب های اجتماعي را امری اجتناب ناپذیر ساخته است. اگرچه آسیب های اجتماعي می تواند بسیار گسترده باشد لیكن می توان مسائلی از قبیل اعتیاد ، فرار از خانه ، خشونت ، انزوای اجتماعي، ناهنجاری های رفتاری، سرقت و
بدون شك ناآشنایی كافی كودكان و نوجوانان با مهارتهای اجتماعي ریشه اغلب آسیبپذیریهای اجتماعي آنهاست؛ از این رو بررسی نقش آموزش مهارتهای اجتماعي در كاهش آسیبهای اجتماعي در مدارس میتواند بسیار كمككننده باشد. آموزش و پرورش، ۱۲ سال با افراد ارتباط دارد ضمن آنكه مدرسه یكی از مورد وثوقترین محیطهای اجتماعي است. از سوی دیگر مردم و خانوادهها نیز در زمان حضور فرزندانشان در مدرسه، با این محیط در ارتباط هستند.
آسیب شناسی اجتماعي social-pathology مفهوم جدیدی است که از علوم زیستی گرفته شده و مبتنی بر تشابهی است که دانشمندان بین بیماری های عضوی و آسیب های اجتماعي(کجرویها) قائل می شوند. واژه آسیب شناسی از دیدگاه پزشکی به فرایند ریشه یابی بیماری ها گفته می شودآسیب اجتماعي به هر نوع عمل فردی یا جمعی اطلاق می شود که در چارچوب اصول اخلاقی و قوامد عام عمل جمعی رسمی و غیر رسمی جامعه محل فعالیت کنشگران قرار نمی گیرد و در نتیجه با منبع قانونی و یا قبح اخلاقی و اجتماع
آسیب شناسی اجتماعي social-pathology مفهوم جدیدی است که از علوم زیستی گرفته شده و مبتنی بر تشابهی است که دانشمندان بین بیماری های عضوی و آسیب های اجتماعي(کجرویها) قائل می شوند. واژه آسیب شناسی از دیدگاه پزشکی به فرایند ریشه یابی بیماری ها گفته می شود.آسیب اجتماعي به هر نوع عمل فردی یا جمعی اطلاق می شود که در چارچوب اصول اخلاقی و قوامد عام عمل جمعی رسمی و غیر رسمی جامعه محل فعالیت کنشگران قرار نمی گیرد و در نتیجه با منبع قانونی و یا قبح اخلاقی و اجتما
پیشگیری یكی از ت ها و اقدامات اساسی در حوزه كنترل اجتماعي است. این ت به كلیه اقدامات و راهكارهای مستقیم و غیر مستقیم بازدارنده از وقوع جرم و انحراف و آسیب های اجتماعي معطوف می باشد و از این جهت یك ت پیشینی است كه در برابر انواع مجازات و اقدامات تامینی و تربیتی كه ت پسینی است، قرار می گیرد. پیشگیری در مقام ت پیشینی، نسبت به ت پسینی یا پیشگیری كیفری كه مدتا بر مجازات، آن هم از انواع شدید آن استفاده می كند، كارآمدتر، موث
آسیب شناسی اجتماعي social-pathology مفهوم جدیدی است که از علوم زیستی گرفته شده و مبتنی بر تشابهی است که دانشمندان بین بیماری های عضوی و آسیب های اجتماعي(کجرویها) قائل می شوند. واژه آسیب شناسی از دیدگاه پزشکی به فرایند ریشه یابی بیماری ها گفته می شودآسیب اجتماعي به هر نوع عمل فردی یا جمعی اطلاق می شود که در چارچوب اصول اخلاقی و قوامد عام عمل جمعی رسمی و غیر رسمی جامعه محل فعالیت کنشگران قرار نمی گیرد و در نتیجه با منبع قانونی و یا قبح اخلاقی و اجتماع
از زوایه انسان ،كه هر انسان با هر دین وآئین واعتقاد وفكر ،ومذهب وگرایش ومسئله وارتباط با جناح یا حزب خاصی یا با ترحم یا با هدایت ویا با همراهی اعتقاد دارند كه به گروههای آسیب پذیر یاری نمایند مثلاً هر انسانی دوست دارد به پیر مرد یا پیرزنی كمك كند وهر انسانی دوست دارد به نابینایی كمك كند و.از زاویه اجتماعي اگر به این آسیب های اجتماعي بموقع رسیدگی نشود افزایش جرم وجنایت را در پی دارد كه مخرب انضباط اجتماعي است.از جنبه ی ، كه اگر توجه نش
ارتقای کیفیت محیط در بافت های ناکارآمد شهری رویکردی اجتماعي – مکانی از کیفیت زندگی الهام لشکری 1399، اولین کنفرانس ملی عمران، معماری و فناوری اطلاعات در زندگی شهری یكی از گرایش های نوین كه تأثیر شگرفی در فرایند تحول دیدگاه ها و روش های برنامه ریزی شهری در نیمه دوم قرن بیستم داشته است، نظریه های اجتماعي و كیفی توسعه است كه در قالب مفاهیمی همچون كیفیت زندگی، رفاه اجتماعي، عدالت اجتماعي و. نمود یافته است.
مهارتهای اجتماعي و ارتباطی یكی از مهم ترین مولفه های تعیین كننده در موفقیت كودكان به حساب می آید.برقراری تعامل موفقیت آمیز با دیگران یک مهارت است و کسب، تحول و نگهداری این مهارت در تمام طول زندگی، بسیار مهم است. یكی از ویژگی های مهم كودكان طیف اتیسم ضعف در تعاملات اجتماعي است. کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی بهار در کرج با تشکیل کلاس های گروهی و کمک به برقراری ارتباط بهتر در کودکان آن ها را آماده می کند برای تعاملات اجتماعي بهتر، کاردرمان
رحیم زایرکعبه-دکترای جامعهشناسی فصلنامه غروب، سال 4، شماره 13، بهار 1398 چکیده این نوشته با اتخاذ رویکردی جامعهشناختی، مفاهیم نظری گیدنز درباره آگاهی را به دو نوع آگاهی اجتماعي مبتنی بر عمل و استدلال تقسیم بندی نموده و سپس هر یك از آنها را به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار میدهد. به این صورت كه آگاهی اجتماعي مبتنی بر عمل موجب میانذهنیت مشترك در بین مردم شده، تغییر وضعیت اجتماعي را رقم میزند. آگاهی اجتماعي مبتنی بر استدلال نیز با هدایت ره
نویسنده : دکتر صفی اله ملکی دکترای جامعه شناسی گرایش گروه های اجتماعي اگرچه به اشتباه احساسات و هیجانات را به یك معنی در زبان فارسی Emotion ترجمه كرده اند اما اكثر روانشناسان از جمله جمیز - لنگه هیجان را یك امر اجتماعي می داند كه به صورت ادراكی - آگاهانه و یادگیری اجتماعي بوده كه از طریق تجربه از دوران كودكی در انسان حاصل می شود. لذا هیجان بیشتر جنبه شناختی و عاطفی دارد و به صورت انتزاعی در ذهن افراد ساخته و تكوین می گردد كه در جوامع و مكان های مخت
چکیده: انسان موجودی اجتماعي است و تنها در جمع و اجتماع است که تمام قوا و استعدادهای او شکفته شده و به مقام والای خلیفه اللهی دست پیدا می کند. برای رسیدن به چنین مقامی انسانها نیاز به برنامه ای منسجم و دقیق دارند که روابط اجتماعي آنها را سامان داده و سعادت و آرامش را برای جامعه به ارمغان آورد. قوانین و مقررات انسانی به دلیل نقص قانونگذارش همیشه ناقص و خدشه پذیر است پس باید به قوانینی توسل جست و مقرراتی را پیاده نمود که از هر گونه نقص و کاستی به
** آسیبهای اجتماعي چیست؟ آسیب یا كجروی اجتماعي به هر نوع عمل فردی یا جمعی اطلاق میشود كه در چارچوب اصول اخلاقی و قواعد عمل جمعی عام رسمی یا غیررسمی جامعه محل فعالیت كنشگران قرار نمیگیرد و در نتیجه با منع قانونی و یا قبح اخلاقی و اجتماعي روبرو میگردد .به همین دلیل كجروان سعی دارند كجرویهای خود را ازدید ناظران قانون، اخلاق عمومی و نظم اجتماعي پنهان كنند. زیرا در غیر این صورت با تعقیب قانونی، تكفیر اخلاقی و طرد اجتماعي مواجهه میشو
مهارتهای اجتماعي و ارتباطی یكی از مهم ترین مولفه های تعیین كننده در موفقیت كودكان به حساب می آید.برقراری تعامل موفقیت آمیز با دیگران یک مهارت است و کسب، تحول و نگهداری این مهارت در تمام طول زندگی، بسیار مهم است. یكی از ویژگی های مهم كودكان طیف اتیسم ضعف در تعاملات اجتماعي است. کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی بهار در کرج با تشکیل کلاس های گروهی و کمک به برقراری ارتباط بهتر در کودکان آن ها را آماده می کند برای تعاملات اجتماعي بهتر، کاردرمان
آسیب شناسی اجتماعي همچون سایر حوزههای اجتماعي و عللی ، از شیوه عملی برای بررسی موضوعات مورد نظر خود استفاده میکند. به عبارتی برای مطالعه و بررسی علل ، زمینهها و راه حلها در زمینه کجرویها و آسیبها ، هم از لحاظ ذهنی به صورت شناخت مفاهیم خاص و هم به کمک ابزار وسایل تحقیق عینی به صورت پژوهشهای علمی استفاده میشود. چنین پژوهشهایی پیرامون انحرافات اجتماعي به صورت تحقیق علمی به حدود ۸۰ – ۹۰ سال پیش باز میگردد. البته در آن زمان این پژوهشها ک
قابل توجه هنرجویان آموزشگاه سینمایی اسطوره ، اخبار ما را از طریق وب سایت و کانال تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید اینستاگرام ostoure.academy کانال تلگرام ostoureacademy@ وب سایت ostoureacademy.blogfa.com آموزشگاه سینمایی اسطوره +پینوشت:خبرهاي خوب، سریال به زودی.
بسیاری از کسانی که در دوره همه گیری ویروس کرونا ، در خانه کار خود را دنبال می کنند یا در وضعیت قرنطینه به سر می برند ، منتظر خبرهاي مثبت هستند . خوب ، وقتی صحبت از کنترل شیوع ویروس کرونای نوظهور است که اکنون COVID-19 نامیده می شود ، خبرهاي خوبی هم وجود دارد . ممکن است نور UV ( ماوراء بنفش ) به تضعیف این همه گیری کمک کند . نور UV در حال حاضر در مراکز پزشکی ، تصفیه خانه های فاضلاب و فراوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد .
مسئله پیوند ساختار اجتماعي با عاملیت انسانی یكی از مسائل اساسی مطرح در تئوری های جامعه شناسی كلاسیك و تئوری های جامعه شناسی معاصر ، مسئله هستی شناسی اجتماعي (Social Ontology ) است . سوالاتی چون اجزای تشكیل دهنده جهان اجتماعي چیست و یا جایگاه علت و معلول كجاست . بطور سنتی در این زمینه دو اردوگاه اساسی وجود دارد : در یكسوی این اردوگاه ،رویكردهای هرمنوتیك و روش شناسی مردمی قرار دارند ( باتاكید بر عاملیت و تعامل ) و در سوی دیگر آن رویكردهای ساختاری / كارك
از کجاااا شرووع کنم :(دیشب ساعتای 7 شب بهم پیام داد : من امروز نرفتم سرکار. سردرد شدید شدممنم از سرررر لج بهش گفتم: اره منم حوصله نداشتم نرفتم سرکار (درصورتی که سرکار تشریف داشتم )گفت : چرا مگه چی شده؟؟؟گفتم: تو صبح ساعت 7 میری سرکار تا ساعت 7 شبمنم 4 میرم تا 10 شب.!!! هیچ وقتی برای هم نمیذاریم.من الان سه روزه ازت خبر ندارماز مامانم بیشتر از تو خبر دارم !!! من همجین زندگی و نمیخااام. دیگه نمیرم سررررررکاااار (زبونم لال میشدو اینو نمیگفتمممم ) مث
تنها موردی که سرعت آن بالاتر از سرعت نور است انتشار شایعه در مورد شماست اینکه شما به چه میزان برای کتمان موردی خاص تلاش می کنید هیچ اهمیتی ندارد. ناخوشایند ترین اخبار ممکن سریعتر از برق یک صاعقه به گوش بدترین افراد می رسد. سرعت دریافت و انتقال شایعات بواسطه مردم جامعه بسیار بالاتر از سرعت اینترنت است. هرگز نباید اجازه دهید تا اخبار احوالات خصوصی و کاری شما به گوش افراد عیب جو برسد. تذکر معروفی را که در کودکی به ما آموختن را بخاطر بیاورید "خبر
شاداب سازی ظاهری در مدارسدر این بخش اکثرا مواردی مورد توجه قرار می گیرد که قابل رویت و قابل لمس کردن باشد و در واقع اموری که لذت بصری ایجاد می کند یا دیدن فضا و محیط زیبا باعث ایجاد نشاط می شود مورد توجه قرار می گیرد.1- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدارس، از جمله دیوارها، سطح زمین، کاشت درخت و گل و گیاه گذاشتن نیمکت های رنگی و زیبا در حیاط مدرسه، تابلوی زیبای سر در مدرسه، دیوارهای تمیز و زیبا و تزیین شده با نقاشی های زیبا، نماسازی های مختلف.2- زیباسا
درباره این سایت