نتایج جستجو برای عبارت :

فعل های ماضی المعجم درس ۵ عربی

محتوای الکترونیکی درس چهارم عربي هشتم بصورت تعاملی شامل : المعجم ( بصورت صوت ، تصویر ، مثال و ترجمه ) ، متن درس ، کلید واژه ، بدانیم ، تمرین هاي الکترونیکی ، آزمون الکترونیکی و بازی درسی ( قابل اجرا روی کامپیوتر ) لطفا بعد از دریافت جهت استفاده  بدون مشکل نام محتوا را تغییر ندهید و آن را داخل درایو یا پوشه ای که فارسی است قرار ندهید
 
دانلود محتوای الکترونیکی درس چهارم عربي هشتم
به نام خدا درس انواع فعل هاي گذشته (ماضي) و فعل هاي مضارع قبل از بیان انواع فعل ها ، بن و شناسه را باید به خوبی یاد بگیریم طرز به دست آوردن بن فعل ماضي : اگر از آخر مصدرن» را برداریم بن ماضي به دست می آید. سوختن //سوخت َ ن » نشانۀ مصدر است. شناسه: به آخر فعل اضافه می شود و شخص فعل را نشان می دهد. فعل هاي ماضي پنج شناسه دارند که عبارتند از؛ م / ی / ندارد /یم / ید / ند 1)گذشته ساده/ مطلق =بن ماضي+شناسه هاي ماضي : رفتم / رفتی/ رفت / رفتیم / رفتید / رفتند.
اقسام فعل ها: 1-ماضي ساده کتب :نوشت 2-ماضي نقلی قدکتب:نوشته است 3-ماضي ساده منفی یانقلی منفی ماکتب لم یکتب :ننوشت 4-ماضي استمراری منفی ماکان یکتب کان لایکتب لم یکن :نمی نوشت 5-ماضي استمراری کان یکتب:می نوشت 6-ماضي بعید کان (قد) کتب:نوشته بود 7-ماضي بعیدمنفی ماکان (قد)کتب :ننوشته بود
ماضي بعید ( Past Perfect ) همون طور که میدونید کاربرد ماضي بعید ( Past Perfect ) اینه که به عملی اشاره میکنه که قبل از کار و عمل دیگه ای انجام شده باشه. نحوه ساخت ماضي بعید ( Past Perfect ) در زبان فارسی ( جهت آشنایی بیشتر ) : صفت مفعولی ( بن ماضي + ه ) + بودم / بودی / بود / بودیم / بودید / بودند مثال : پدرم بیرون رفته بود.
انواع فعل ماضي و مضارع از مصدر رفتن »
ماضي ساده  : رفتم ، رفتی ، رفت ، رفتیم ، رفتید ، رفتند
ماضي استمراری : می رفتم ، می رفتی ، می رفت ، می رفتیم ، می رفتید ، می رفتند
ماضي نقلی : رفته ام ، رفته ای ، رفته است ، رفته ایم ، رفته اید ، رفته اند
ماضي بعید: رفته بودم ، رفته بودی ، رفته بود ، رفته بودیم ، رفته بودید ، رفته بودند
ماضي التزامی : رفته باشم ، رفته باشی ، رفته باشد ، رفته باشیم ، رفته باشید ، رفته باشند
مضارع اخباری : می روم ، می روی ، می رود ، می
با توجه به اینکه دانش آموزان عزیز در پایه هفتم درس پنجم با فعل ماضي آشنا می شوند و تا پایان کتاب اشخاص مختلف فعل ماضي را فرا می گیرند  و به دلیل اینکه آموزش بدانیم درس پنجم پیش نیاز فراگیری فعل ماضي است ، این محتوای الکترونیکی تقدیم می گردد . دانلود آموزش الکترونیکی بدانیم ( قواعد ) درس پنجم
مشاهده تصاویری از محیط نرم افزار  **دارای تاییدیه شماره 15549 از  وزارت آموزش و پرورش ** نرم افزار جامع عربي هفتم در راستای اهداف كتاب درسی طراحی و ساخته شده است .جهت استفاده دبیران ارجمند در کلاس درس و دانش آموزان عزیز در منزلامکانات این نرم افزار عبارت است از : المعجم هر درس بصورت تعاملی با استفاده از صوت و تصویر مناسب آن واژه  و امکان تکرار ارئه متن درس ها بصورت مالتی مدیا و امکان خود ارزیابی و مشاهده ترجمه صحیح متون  جهت رفع اشکالات روان
** بهترین ابزار کمک آموزشی  درس عربي نهم**آموزش تمام دروس با استفاده از امکانات چند رسانه ای و تعاملی جذاب با امکان تکرار تلفظمطابق با آخرین تغییرات کتاب درسیبازی هاي آموزشی منطبق بر کتاب درسی در پایان هر درستمرین هاي الکترونیکی جذاب با بازخورد مناسب و ارائه نتیجه در پایان هر درسآزمون هاي الکترونیکی با تایمر و امکان ارائه نتیجه و مرور آزمون بدانیم ( قواعد ) کاملا تعاملی و استفاده از تصاویر جذاب برای یادگیری بهتر  کلید واژه ( قواعد تصویری ) ب
ما به صورت ضمیر پرسش نیز هست ، ولی این ما » نفی ساز است.ما به فعل ماضي افزوده می شود و منفی می سازد.در فارسی و ترکی استانبولی نیز حضور دارد.مثال : ما بصورت مَشو ، مَده ، و.در ترکیه بصورت ما و مه در آخرما ، چه بصورت ما و چه بصورت مخفف یعنی مَ ، منفی ساز قدرتمند عربي و فارسیست. عربي و فارسی، دو زبان غنی! قریب قدیم! غریب امروز!
خلاصه" فص حكمة روحیة فی كلمة یعقوبیة" از فصوص الحكم لابن عربي سید غیور الحسنین در این فص اجمالا 5 نکات ذکر شده اند. 1- بحث روح و ارتباط آن با یعقوب علیه السلام. 2- بحث دین و تقسیم آن 3- سه معنای دین: انقیاد، عادت، جزاء 4- اراده الهی وفایده تکلیف 5- بحث حدیث "شیّبتنی سورة هود وأخواتها " تفصیل مطالب: • این فص را ابن عربي بعد از فص اسماعیلیه قرار داده است به حسب سیر تاریخی، نه سیر درجات انبیاء. 1- بحث روح و ارتباط آن با یعقوب علیه السلام کلمه روح را با فتح
متنی در محیط هاي مجازی میان ایرانی ها بعد از به کار بردن اصطلاح خلیج عربي به جای خلیج فارس دیدم که نسبتا به اشاعه خوبی داشت. با این مضمون: اسمش: به عربي فامیلش: به عربي کتاب مقدسش: به زبان عربي اسطوره هايش: همه عرب زبان مناجات و عبادتش: به زبان عربي شروع ازدواجش: به عربي مرگ و میرش: سبک عربي تقویم زندگیش: براساس عربي ایام اعیاد و عزا: همه عربي بیشتر کلمات گفتاریش: عربي سفرهاي زیارتیش: مقصدش کشورهاي عربي بیشتر بانوانش: حجاب عربي و فقط دغدغه و نگران
 
اصفهان – فریدن
زیارتگاه "خواجه حسن ماضي" در روستای ششجوان شهرستان فریدن استان اصفهان با طول جغرافیایی 07/ 50 و عرض جغرافیایی 04 / 33 درجه و ارتفاع  2400 متر از سطح دریا قرار دارد .[1]
این بقعه در بین مردم محل به "حسن مهزیار" شهرت دارد، آن ها بر این باورند مقبره متعلق به "حسن بن علی مهزیار" از محدثین بزرگ شیعه در قرن سوم هجری است. با این حال تحقیق در منابع و مآخذ معتبر وجود بقعه حسن بن علی مهزیار را در منطقه اصفهان و به خصوص روستای ششجوان تأیید نمی کند بل
با سلام خدمت همکاران محترم و دانش آموزان عزیر ** بهترین ابزار کمک آموزشی برای یادگیری بهتر درس عربي **شامل : آموزش تمام دروس با استفاده از امکانات چند رسانه ای و تعاملی جذابمطابق با آخرین تغییرات کتاب درسیبازی هاي آموزشی منطبق بر کتاب درسی در پایان هر درستمرین هاي الکترونیکی جذاب با بازخورد مناسب و ارائه نتیجه در پایان هر درسآزمون هاي الکترونیکی تایمر دار  با امکان ارائه نتیجه و مرور آزمون و نمایش پاسخ تشریحیبدانیم ( قواعد ) کاملا تعاملی با
وانەی پانزدەهەم پەلکە کارگای شیکاریی­ده‌ق‌: وڵامی پرسیاره‌کان ئاستی زمانی ١. ئەلف- میراتی : شتێکه‌ به‌ میرات به‌ جێ مابێ. بێ- سەرەمەرگ: کاتی گیانه‌ڵاو پێ- سوێند: پاکانه‌ به‌ ناوی خوا - سپی: جۆره‌ ڕه‌نگێکه‌ وه‌ک ڕه‌نگی به‌فر - پرچ: مووی سه‌ر که‌ له‌ عاستی پشت شۆڕ ببێته‌وه‌ - خاو: شتێکه‌ که‌ کرژ نه‌بێ. تێ- ئاوات: شتێکه‌ که‌خۆزگه‌ی بۆ ده‌خوازرێ ٢. ڕابردووی نزیک (ماضي سادە): شکا – هات – ڕۆیشت – نه‌بوو – داینا – پێکه‌نی ڕابردووی بەر
زبانی فرسی تکلم ایرانیان و عده ای در آسیای مرکزی است.نوع نوشتار فارسی همان خط عربي است که با افزودن چهار حرف گچ پژ(گ،چ،پ،ژ،) تفاوت هايی بین این دو زبان به وجود آمده است. بدانگونه که می گویند هشت حرف عربي(ث،ح،ص،ض،ط،ظ،ع،ق)وارد زبان فارسی شده اند؛یعنی کلماتی که این حروف را داشته باشند،عربي هستند.ولی این موضوع برای همه ی کلمات صدق نمی کند.مثلاً اصفهان،طهمورث و یا کیومرث همگی فارسی هستند و ریشه ی عربي ندارند.از تفاوت هاي دیگر فارسی و عربي می توان
اهداف کلی برنامه درس عربي در مقطع متوسطه اهداف کلی برنامه درس عربي در مقطع متوسطه الف) حیطه شناختی (حوزه دانش­ها) · آشنایی با تعداد زیادی از واژگان پرکاربرد قرآن و فرهنگ اسلامی · آشنایی با ساختارهاي مهم جملات عربي · آشنایی با ممیّزات و ویژگی­ هاي زبان عربي در مقایسه با زبان فارسی · آشنایی با قرائت و صحیح خوانی متون عربي · آشنایی با متون مختلف عربي در قالب بیان ارزش­ ها و مسایل اخلاقی · آشنایی با روش تجزیه و ترکیب کلمات و عبارات · آشنایی با مب
زمان گذشته یا حال التزامی؟ در یکی از سایتهاي اینترنتی، دبیری مطالبی درباره ی زمانها نوشته بود که بخشی از آن توجه مرا به خود جلب کرد: ((علی به احمد "گفت": هر وقت پدر و مادر "گفتند" به سمت شمال حرکت خواهیم کرد!)) در اینجا زمان افعال "گفت" و "گفتند" ماضي است و "خواهیم کرد" آینده! * پرواضح است که فعل "گفت" ماضي است و اما درباره ی فعل جمع (گفتند!) این درست است که ساختار ظاهری آن مربوط به زمان گذشته است ولی گمان نکنم بتوان فعل "گفتند" را به زمان گذشته نسبت داد!
چه كردی تو با ما ای مُعلِّم ای دَبیراِنَّما  فی امتَحانِ  عربي  كردید  دیراَنْتَ  حَسَّنتَ  كِلاس  را  با نورِ  دیده  كجای دَهر وقتِ امتحان یك زنگ بودهمیرَكی چه بگویدكه ازاین كارنشایدآگاه داشته است پیش از شُما یك امتحانِ كارگاهگَر شُما راهی به ذِهنَت میرسد ای مهربان كُن شما رَحمی  وُ  بگذر ازسَرِ این امتحانبُگذَرید   ازحال وُ   اضطرابی   نگَرانانْتَ   مُرسَل   فی     روستایِ  تُمگَران    (تشكر از آقای مُرادكهوری،دبیرِ عربي٢)ما امتح
عربي کنکور آسان است عربي کنکور آسان است اوج یادگیری انتشارات گیلنا زنگ پنجم عربي درسی رتبه آور: تست هاي عربي کنکور به سه بخش مختلف تقسیم می شوند: بخش ترجمه بخش متن بخش قواعد بخش ترجمه: بخشیه که اکثر افراد فک میکنن باید تمام لغات رو حفظ باشند.اما اصلا در این بخش لازم نیست که بشینین تمام لغات کتاب ها را حفظ کنید و فقط با تمرین و تکرار و حل تست هاي سراسری لغات لازم را یاد خواهید گرفت. با عربي کنکور آسان است اوج یادگیری البته استاد حسین با یک
سلام خدمت همه زبان‌آموزان و دوستداران زبان عربي گویش‌هاي زبان عربي در بیشتر موارد چنان از هم دورند که بر پایۀ تعریفات زبان‌شناختی در اصل بایستی آن‌ها را به عنوان زبان‌هاي جداگانه بشمار آورد. مقوله زبان عربي بر مجموعه زیادی از گویش ها و لهجه هاي گوناگون دلالت می‌کند که به‌طور کلی به سه بخش تقسیم می‌شود
آموزش عربي متوسطهآموزشگاه علمی میرابی 09102878521تدریس خصوصی عربي آموزش عربي متوسطهتدریس خصوصی عربي کنکور- معلم خصوصی عربي خانمآموزش قواعد عربي- تدریس صرف و نحو عربيآموزش زبان فصیح عربي- کلاس مکالمه زبان عربيتدریس خصوصی عربي نهم- معلم خصوصی عربي کنکورمعلم خصوصی عربي خانم- معلم عربي و ادبیات فارسیآموزش عربي متوسطه- تدریس عربي متوسطه اول و دومتدریس خصوصی عربي و ادبیات- آموزش زبان فصیح عربيتدریس خصوصی عربي کنکور- آموزش عربي متوسطهتدریس تضمینی
صرف 14 صیغه ماضي به شکل فارسی  نکته:علامت منفی کردن افعال ماضي ما»است افعال ماضي با ریشه ذَهَب                                    اول شخص مفرد)  یه اصطلاح داره ( من )  و در عربي هم  یه اصطلاح داره   أنا  ذَهَبتُ (من رفتم)            نام صیغه: متکلم وحدهدوم شخص مفرد) در فارسی یه اصطلاح داره ( تو ) ولی در عربي دو اصطلاح دارهأنتَ   ذَهَبتَ (تو رفتی)          نام صیغه:  مفرد مذکر مخاطبأنتَ   ذَهَبتِ (تو رفتی)            نام صیغه:  مؤنث مخاطبسوم شخص مفرد)  د
اسم زیبا به نظر شما کدام اسم بهتر و زیباتر است و شما تمایل به انتخابش را دارید؟ اسم فارسی و ایرانی یا اسم عربي یا اسم لاتین؟ به نظر می رسد دوستان مذهبی بیشتر علاقه به انتخاب اسم عربي دارند و دوستانی که در خارج از کشور هستند اسم هاي با ریشه لاتین را می پسندند نظر شما چیست؟ در نظرات بنویسید.
سپاس و ستایش برای خدا پروردگار جهانیان. زیرا موفق شدیم در سال گذشته و توانا بر خواندن کلمات و متن هاي ساده هستیم.ما نیازمند به یادگرفت زبان عربي هستیم؛ زیرا زبان دین ماست، و زبان فارسی مخلوطی از بیشتر آنهاست.قطعا زیان عربي از زبان هاي جهانی است.قرآن و احادیث به زبان عربي آشکار است.عربي از زبان هاي رسمی در سازمان ملل متحد است.ایرانیان خدمت کردند به زبان عربي بسیار. فیروز آبادی نوشت واژه نامه ای در زبان عربي اسم آن قاموس المحیط است و سیبویه نوش
شمس و ابن عربي که هر دو عارف هستند، چه تفاوت‌ها و مشابهت‌هايی دارند؟ به نظر چنین می‌رسد که در این میان دو طریق وجود داد: یکی طریق معرفت است و دیگری طریق محبت. البته هیچ عارفی از این دو خالی نیست. هر کسی که به خدا معرفت پیدا کند، عاشق جمال خدا می‌شود. کسی هم نمی‌تواند مُحب خدا باشد و به خدا معرفت نداشته باشد. لذا بحث معرفت و محبت هم در نزد ابن عربي هست و هم در شمس. ولی در ابن عربي، طریق معرفت پُررنگ است و در شمس، طریق محبت.
قواعد درس هشتم  عربي هشتمبا سلام خدمت دانش آموزان عزیز امروز میخواهیم ضمیر سوم شخص جمع را واستون تدریس کنیم .البته به صورت فایل صوتی میخواستم بفرستم اما چون ممکن نت ضعیف باشه و نتونید فایل را باز کنید به این صورت می فرستم .خب در ادامه بحث ضمایر امروز در مورد سوم شخص جمع در فارسی و عربي صحبت می کنیم .در فارسی اصطلاح آن یکی است و آن چیه بچه ها : آنها ( آنان )   اما در عربي چهار تا می باشد    هُما      هُم     هُما   هُنَّ   جدول فعل ماضي ومضارع غا
دانلود طرح درس عربي پایه یازدهم ادوات شرط فرمت فایل : WORD و قابل ویرایش تعداد صفحات فایل : 2 صفحه مختصری از شرح طرح درسی روزانه عربي یازدهم مشترک موضوع : درس عربي (ادوات شرط) مدّت اجرا : 90 دقیقه پایه : یازدهم رشته : تجربی و ریاضی اهداف کلّی فراگیران در این درس با آداب تعلیم و تربیت و مهارتهاي جدید ترجمه و جملات شرطی فارسی و عربي آشنا می شوند اهداف مرحله ای 1ـ آشنایی با کلمات جدید 2ـ یادآوری کلمات کلیدی و مهم دیگری که از دوره هاي قبل آموخته اند 3ـ آشنا
تدریس خصوصی عربي کنکورآموزگاه علمی میرابی 09102878521تدریس خصوصی عربي کنکورتدریس خصوصی عربي تضمینی- معلم خصوصی عربي خانمتدریس خصوصی عربي پایه دهم- معلم خصوصی عربي متوسطهتدریس عربي کنکور در آموزشگاه- معلم خصوصی عربي دهممدرس خصوصی عربي کنکور- کلاس کنکور عربي در شرق تهرانآموزش عربي کنکوری- تدریس نکته و تست عربي کنکورکلاس خصوصی عربي کنکور- تدریس خصوصی عربي کنکورکلاس نکته و تست عربي کنکورتدریس خصوصی عربي از پایه تا کنکورآموزش آنلاین عربي
بسم الله الرحمن الرحیم     فعل ماضي استمراری درزبان عربي            فروردین 99       فعل ماضي ساده :فعلی است که درگذشته انجام وتمام شده است. مانند: رفت .فعلماضي استمراری : فعلی است که در گذشته چند بار تکرار شده و  استمرار داشته است . مانند: می رفت.  زمانی که او بازی می کرد                 زمانی که من تکالیفم را می نوشتم فعل هاي بازی کرد و  نوشتم در گذشته اتفاق افتاده اما فقط لحظه ای بودند . اما فعل هاي بازی می کرد  و   می نوشتم  چند لحظه یا چ
چگونه بدانیم کدام واژه ریشه عربي و کدام ریشه فارسی دارد؟ هرچند برای کسی که به دو زبان چیره نیست کار دشواری است ولی راه هاي ساده ای هم وجود دارد که دانستن آنها جالب است. از میان 32 حرف الفبای فارسی برخی حروف تنها ویژه واژه هاي عربي است . حرف (ث) : هر واژه ای که دارای ث است بی گمان عربي است و ریشه ی فارسی ندارد . جز (کیومرث: مرد دانا یا گاو مرد) ، ( تـَهمورث : دارنده ی سگ نر قوی ) و واژگان لاتین مانند بلوتوث یا نام هايی مانند ادوارد ثورندایک و .

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

dardhavagamha عاشق بارانم