نتایج جستجو برای عبارت :

مدارس نقش فرهنگی آموزشی

1-توجه بیشتر مسولان آموزش و پرورش در بازسازی و نوسازی مدارس به معماری مدارس و زیباسازی آن2-ایجاد فضایی با نور مناسب، تهویه مناسب، رنگ آمیزی شاد و فضای سبز در سطح مدارس3-بکارگیری روش های فعال تدریس و مشارکت دانش آموزان با توجه به تاثیر آن در نشاط آنها4-بسترسازی فرهنگي، علمی، آموزشي درباره موضوع مورد مطالعه با برگزاری سمینارها، کارگاه ها، دوره های آموزشي، تهیه بروشورهای و کتابچه های آموزشي در خصوص نقش و اهمیت شادی و داشتن نگرش مثبت و سازنده د
بازگشایی مدارس؛ چالش‌ها و راه‌کارها این روزها بازار پرالتهاب گمانه‌زنی‌ها و سناریوهای گوناگون درباره بازگشایی مدارس در کانال‌ها، رسانه‌های مکتوب، خصوصا صدا‌و‌سیما داغ است. طبق اعلام وزارت آموزش‌و‌پرورش، از ۱۵ شهریور همه دانش‌آموزان باید تحت آموزش قرار بگیرند، اما کیفیت عرضه خدمات آموزشي با توجه به دسته‌بندی مدرسه‌ها (منطقه‌های سفید، زرد و قرمز) می‌تواند به صورت حضوری، نیمه حضوری، تلویزیونی، بسته‌های آموزشي یا شبکه شاد باشد
بازگشایی مدارس روی لبه هشدار!؟ از 27 اردیبهشت ماه براساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا و وزارت آموزش‌و‌پرورش، تمامی مدارس کشور با رعایت پروتکل‌های ایمنی و سلامت به‌مدت یک‌ماه باز خواهند بود. با توجه به برنامه‌ریزی و تمهیدات انجام گرفته در خصوص بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان می‌توانند بصورت کاملا اختیاری و داوطلبانه» و بر اساس نیاز به دریافت خدمات و رفع مشکلات درسی به مدرسه مراجعه نمایند و حضور کلیه‌ مدیران، کادر اجرایی و کادر آموز
سیستم آموزشي فنلاند بارها به عنوان بهترین سیستم آموزشي دنیا انتخاب شده است و دانش آموزان فنلاندی اغلب در زمینه های علمی و فرهنگي سرآمد هستند. این مسئله حاصل اصلاحاتی اساسی است که حدود 40 سال پیش در مدارس این کشور اتفاق افتاده است . در ادامه مطلب به علت شاد بودن دانش آموزان مدارس فلالند خواهیم پرداخت . 
نشاط و امید در مدارس یکی از مباحثی است که از رئیس جمهوری تا وزرای مستعفی و حال حاضر وزارت آموزش وپرورش به آن تاکید داشته و دارند. با همه این تاکیدات دانش آموزان همیشه در گرما، سرما و بلاهای طبیعی به دنبال تعطیلی مدارس هستند. به عبارتی دیگر از مدارس فراری هستند. جامعه شناسان و کارشناسان آموزشي معتقدند مدارس ما نشاط ندارد و فضای خشک و بی رو ح مدارس موجب شده است که بسیاری از دانش آموزان به اجبار به مدرسه بروند و همیشه به دنبال تعطیلی باشند.
بهترین مدرسه دنیا به نظرت میتونه کجا باشه و یا بهتر بگم بنظرت چه مشخصاتی ممکنه داشته باشه ؟ شاید ندونید که کشور فنلاند بهترین مدارس را در دنیا داره و نظام آموزشي فنلاند یکی از معتبر ترین سیستم های آموزشي است که حتی به جاهای مختلف دنیا صادر میشه .طبق تحقیقات بعمل آمده بچه ها کمترین وقت را در مدرسه می گذرانند و بهترین نتیجه را میگیرند. اما این مدارس چه مشخصاتی دارن ؟ دانش آموز محور بودن این مدارس یکی از مشخصه های اصلی آن است .
وضعیت فرهنگي و آموزشي شیعیان خوجه به طور کلی یکی از ویژگی های بارز جامعه شیعیان خوجه اثنی عشری در سطح جهان به ویژه تانزانیا، فرهنگ بالای این اقلیت کوچک است که به نظم و انسجام داخلی و بنیه اقتصادی رو به رشد آنها بر می گردد. توجه به مطالعه و کتابخوانی، تسلط به زبان انگلیسی و بالا بودن سطح سواد عمومی از نشانه های این رشد فرهنگي است و بیسوادی در این جامعه کوچک تقریبا ریشه کن شده است. توجه به مدارس و مراکز آموزشي یکی از ویژگی های بارز فرهنگي شیعیان
نشاط و امید در مدارس یکی از مباحثی است که از رئیس جمهوری تا وزرای مستعفی و حال حاضر وزارت آموزش وپرورش به آن تاکید داشته و دارند. با همه این تاکیدات دانش آموزان همیشه در گرما، سرما و بلاهای طبیعی به دنبال تعطیلی مدارس هستند. به عبارتی دیگر از مدارس فراری هستند. جامعه شناسان و کارشناسان آموزشي معتقدند مدارس ما نشاط ندارد و فضای خشک و بی رو ح مدارس موجب شده است که بسیاری از دانش آموزان به اجبار به مدرسه بروند و همیشه به دنبال تعطیلی باشند. نبود
تعطیلی و آغاز با تأخیر فعالیت آموزشي برخی مدارس لرستانصیاد درگاهپور در گفت و گو با خبرنگار مهر از تعطیلی و آغاز با تأخیر فعالیت آموزشي برخی مدارس لرستان در روز چهارشنبه ۲۳ بهمن خبر داد و گفت: به علت بارش برف و برودت هوا فعالیت آموزشي مدارس استان به شرح ذیل اعلام می‌شود: شهر خرم آباد: فعالیت مدارس نوبت صبح ابتدایی با یک ساعت تأخیر از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود. بروجرد و اشترینان : تمامی مدارس نوبت صبح ابتدایی تعطیل و فعالیت آموزشي مدارس متوسطه او
مدارس کشور فنلاند بهترین مدرسه دنیا شاید ندونید که کشور فنلاند بهترین مدارس را در دنیا داره و نظام آموزشي فنلاند یکی از معتبر ترین سیستم های آموزشي است که حتی به جاهای مختلف دنیا صادر میشه .طبق تحقیقات بعمل آمده بچه ها کمترین وقت را در مدرسه می گذرانند و بهترین نتیجه را میگیرند.اما این مدارس چه مشخصاتی دارن ؟دانش آموز محور بودن این مدارس یکی از مشخصه های اصلی آن است .
لباس فرم مدارس؛ جنس نامرغوب، پول مرغوب تهران - ایرنا - لباس فرم مدارس بدلیل استفاده از جنس نامرغوب در تهیه و هزینه غیرمتعارفی که باید برای آن پرداخت شود، طی سال های اخیر به یکی از دغدغه های والدین دانش آموزان تبدیل شده است. به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگي ایرنا، چند سالی است که دانش‌ آموزان با هر لباسی نمی ‌توانند وارد مدرسه شوند، و اولیا مدارس، اولیا دانش آموزان را مجبور می سازند که با مراجعه به یک تولیدی و یا خیاط خانه، لباس فرم دلبندا
دسته ای از روشهای نظارت و راهنمایی آموزشي، روشهای رایج و توسعه یافته کمکهای غیرمستقیم از قبیل آموزش ضمن خدمت معلمان در مدارس، مراکز تربیت معلم و دانشگاههاست. تغییرات و تحولات سریع و گسترده در جامعه و مدرسه برای مدیران مدارس و راهنمایان آموزشي بسیار اهمیت دارد. معلمان مدارس ناگزیرند خود را با این تغییرات هماهنگ و همسو نمایند. آموزش ضمن خدمت روش سودمندی برای تطبیق معلمان با وضعیتهای جدید و ایجاد آمادگی در آنان برای مواجهه با شرایط جدیدی اس
كشور فنلاند، سال‌هاست یكی از موفق‌ترین سیستم‌های آموزشي جهان را دارد. در این سیستم آموزشي كه از هفت سالگی آغاز می‌شود، ارزیابی از روی نمره نقشی ندارد و دانش‌آموزان تا سن ده‌سالگی نیز هیچ ‌گونه تكلیف یا امتحانی را تجربه نمی‌كنند. دانش‌آموزان فنلاندی سال‌ها است از استرس نمره و آزمون رها شده‌اند .
کارگاه آموزشي با موضوع آشنایی رابطین محترم از فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در مدارس در روز یکشنبه مورخه 98/07/21 راس ساعت 11 صبح در کانون کوثر برگزار می گردد. شایسته است در اطلاع رسانی به رابطین پژوهشی مدارس و حضور اام آور آن ها راس ساعت مقرر اهتمام ویژه گردد.
چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر در شاداب سازی مدارس دوره راهنمایی دخترانه استان گلستان از دیدگاه دانش آموزان و اولیای مدرسه (مدیران، معلمان، مربیان تربیتی) است. روش پژوهش توصیفی از نوع زمینه یابی است. جامعه آماری شامل دانش آموزان، مدیران، معلمان و مربیان تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان است. حجم نمونه متناسب با حجم جامعه و با استفاده از جدول مورگان شامل 380 دانش آموز، 170 مدیر، 310 معلم و170  مربی تربیتی به روش نمونه گیری طبقه ا
مدارس، تعطیلات زمستانی داشته باشند یا خیر؟به نظر می رسد مقدمه این کار باید تفویض اختیارات آموزشي به استان ها باشد که شاید بتوان آن را فدرالیسم آموزشي نامید.ایران از مناطق و اقوام مختلفی تشکیل شده است؛ در یک زمان واحد، در جایی از کشور می توان از فرط گرما تن به دریا سپرد و در نقطه ای دیگر بر دامنه کوه ها اسکی رفت. در جایی کودکی با زبان ترکی با معلم اش سخن می گوید و در مدرسه ای با صدها کیلومتر فاصله، گلیکی و در نقطه ای دیگر بلوچی و . حرف می زنند.و
ابزارهای گرافیکی وفلش برای تولید محتوای آموزشي مدارس/بسته ششمبیش از 4100 ابزارگرافیکی با پوشه بندی تفکیک شده برای طراحی محتواهای آموزشي تمام مقاطع تحصیلی ابزارهای گرافیکی وفلش برای تولید محتوای آموزشي مدارس/بسته ششمبرای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید ابزارهای گرافیکی وفلش برای تولید محتوای آموزشي مدارس/بسته ششمبیش از 4100 ابزارگرافیکی با پوشه بندی تفکیک شده برای طراحی محتواهای آموزشي تمام مقاطع تحصیلی  
ابزارهای گرافیکی وفلش برای تولید محتوای آموزشي مدارس/بسته اولبیش از 9800 ابزارگرافیکی با پوشه بندی تفکیک شده برای طراحی محتواهای آموزشي تمام مقاطع تحصیلی ابزارهای گرافیکی وفلش برای تولید محتوای آموزشي مدارس/بسته اولبرای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید ابزارهای گرافیکی وفلش برای تولید محتوای آموزشي مدارس/بسته اولبیش از 9800 ابزارگرافیکی با پوشه بندی تفکیک شده برای طراحی محتواهای آموزشي تمام مقاطع تحصیلی  
.به نظر شما دسترسی به فضاهای آموزشي ( مدارس) در سطح شهر یکسان است؟؟!
آیا مثلا در محدوده ی طرح سپاه که در این چندسال وسعت آن به سرعت زیاد شده وهمچنان هم در حال پیشرفت است به اندازه ی کافی مدرسه دارد؟ اصلا مدرسه دارد؟! آیا کافی هستند؟! به نظر شما چه کسی یا کسانی باید پاسخگو باشند؟ شهرداری ؟ یا آموزش وپرورش ؟ مسئولان قبلی؟ یا مسئولان فعلی؟ یا شایدم مسئولان بعدی!!
.الی ماشاالله در هر  کوچه ای یک مدرسه ی غیر انتفاعی مجوز گرفته و مشغول فعالیت است.ا
یک مدرسه موفق در طراحی فضای آموزشي و عملکرد محیطی باید به صورت یک جامع مشارکتی عمل کند در بسیاری از مدارس که در طراحی یک فضا مانند کلاس درس – کتابخانه و …. بر اساس اصول فرهنگي که مورد پذیرش مردم منطقه است باید عمل شود و در نتیجه حس مشارکت و رغبت بیشتری را در بین استفاده کنندگان بر می انگیزد.
دانشگاه و مدارس مارکسیسم»تحول کامل در نحوه‌ی آموزش دانشگاهی و تاسیس مدارس مارکسیسم از جمله چالشهای بسیار سخت و مهمی هستند که پیشِ‌رو خواهیم داشت،اگر از پس چنین چالش دشواری بربیاییم میتوانیم امیدوار باشیم پس از گذشت یک الی دو دهه پس از تحول سیستم آموزشي،جوانانی بانشاط،باسواد،امیدوار و آماده‌ی خدمت به جامعه داشته باشیم.در این مرحله دانشجو صبح به دانشگاه میرود تا در رشته‌ی تخصصی‌اش مهارتهای ورود به عرصه‌های تولیدی،ی،فرهنگي،عل
 شادی و نشاط در مدارس یكی از مهمترین مسایلی به شمار می رود كه برای مسوولان آموزشي و خانواده بسیار حایز اهمیت است ونسبت به آن هم نظر هستند. در بسیاری از مدارس كشور دیده می شود كه برخی قوانین و رفتار مسوولان سبب پیدایش استرس،‌ ناامیدی و ددگی در میان دانش آموزان شده و آنها را منزوی و گوشه گیر می كند به طوری كه او می خواهد هر چه زودتر زمان مدرسه به پایان برسد و به منزل برگردد. همچنین كتاب‌های درسی در بحث ایجاد نشاط دانش‌آموزان نقش موثری دارد ز
دکتر قربان کیانی/ اردبیل ابتدا از منظر تربیتی، عصب شناختی و روان شناختی به آثار موسیقی می پردازم و سپس آن را با رفع مشکلات موجود در مدارس ارتباط می دهم. در اکثریت کشورها آموزش موسیقی به عنوان یک درس از دورۀ ابتدایی آغاز می شود. آیا این امر دلایل علمی خاصی دارد، یا این امر از بعد فرهنگي قابل بررسی است؟ اگر این مسأله دلیل علمی داشته باشد پس باید در مدارس مانیز به این امر مهم توجه شود، زیرا بر مبنای منویّات دینی ما، نه تنها نباید با علم به مقابله
 - تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس- تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها- توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس- بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارت‌های زندگی مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگی خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگی اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشي ما وجود دارد که مدار
‏ - تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس‏ ‏- تغییر در وضع فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش‌آموزان و تنوع برنامه‌ها‏ ‏- توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب‌تر آن‌ها در مدارس‏ ‏- بها دادن به دانش‌آموزان پرتحرک، کنجکاو و پرسشگر‏ ‏- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب درمحیط مدرسه‏ ‏- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر واصلاح مدارس‏ ‏- ایجاد انگیزه در مدیران برای مطالع
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارت‌های زندگی مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگی خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگی اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشي ما وجود دارد که مدار
عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معتقدم مدارس غیردولتی برخلاف عدالت و موازین اصل ۳۰ قانون اساسی است اظهار کرد: درباره عدالت آموزشي داریم با یک جِرم بحرانی خطرناکی روبرو می‌شویم که از جمله شواهد آن نتایج کنکور امسال بود و نشان می‌داد دانش آموزانی بالاترین رتبه‌ها را کسب کردند که در مدارس VIP درس خوانده‌اند. 
ابزارهای گرافیکی وفلش برای تولید محتوای آموزشي مدارس/بسته هفتمبیش از 8500 ابزارگرافیکی با پوشه بندی تفکیک شده برای طراحی محتواهای آموزشي تمام مقاطع تحصیلی ابزارهای گرافیکی وفلش برای تولید محتوای آموزشي مدارس/بسته هفتمبرای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید ابزارهای گرافیکی وفلش برای تولید محتوای آموزشي مدارس/بسته هفتمبیش از 8500 ابزارگرافیکی با پوشه بندی تفکیک شده برای طراحی محتواهای آموزشي تمام مقاطع تحصیلی  
 کارشناسان معتقد هستندآموزش زبان انگلیسی در مدارس به دلایلی چون پایین بودن زمان آموزش ناکارآمد است و کنکور نیز نقش مهمی در تعیین روش آموزشي غلط این درس دارد اما حذف آن پاک کردن مساله است.خبرگزاری مهر- گروه جامعه- آزاده سهرابی: گرچه طرح یک فوریتی رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزشي کشور که به نام طرحی برای  حذف آموزش انگلیسی از مدارس و سپردن آن به موسسات آموزش زبان معروف شد، مسکوت مانده است اما آنچه با مطرح شدن این طرح در مجلس، بار دیگر در

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

کارگاه قلمزنی