نتایج جستجو برای عبارت :

من دانش آموز زم با نشاط وسر زنده

نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانشآموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود. چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانشآموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت.
تأثیر نشاط و شادکامی بر یادگیری دانش آموزان موفقیت تحصیلی دانش آموزان از موضوعات مهمی است که تحت تأثیر عوامل مختلفی است .درمطالعات اخیر نقش نشاط و شادکامی بر پیشرفت های تحصیلی مورد توجه قرار گرفته است. نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و شکوفایی در همه ی ابعاد وجودی یک دانش آموز می شود. در محیط شاد، ذهن انسان پویا، زبانش گویا و استعدادش شکوفا می گردد. در قرن جدید سرلوحه ی تعلیم و تربیت در یک جمله خلاصه شده است.
تأثیر نشاط و شادکامی بر یادگیری دانش آموزان موفقیت تحصیلی دانش آموزان از موضوعات مهمی است که تحت تأثیر عوامل مختلفی است .درمطالعات اخیر نقش نشاط و شادکامی بر پیشرفت های تحصیلی مورد توجه قرار گرفته است. نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و شکوفایی در همه ی ابعاد وجودی یک دانش آموز می شود. در محیط شاد، ذهن انسان پویا، زبانش گویا و استعدادش شکوفا می گردد. در قرن جدید سرلوحه ی تعلیم و تربیت در یک جمله خلاصه شده است.
تا حالا به ویژگی‌های یک دانشآموز نمونه فکر کردی؟ شاید دانشآموز نمونه بودن از نظر شما کار آسانی به نظر برسد و اهمیت چندانی نداشته باشد، اما بهتر است بدانید که یک دانشآموز نمونه برای رسیدن به موفقیت و آینده درخشان، یک گام از بقیه جلوتر است. منظور ما از ” دانشآموز نمونه ” تنها به معنی گرفتن نمرات عالی در دروس مختلف نیست، بلکه رعایت بسیاری از نکات اخلاقی، آموزشی و تربیتی است. دانشآموز نمونه بودن به شما دانشآموزان عزیز کمک می‌کند تا
نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانشآموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود. چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانشآموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت.
تعطیلات زمستانی، تعطیلی پنجشنبه، تعطیلات آلودگی هوا، تعطیلات برفی، حذف پیک نوروزی همگی در کوتاه مدت موجبات خوشحالی دانش آموز را فراهم می آورند. این نشاط زودگذار بعد از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت و کاستی برنامه ها و ضرورت های مهمی که باعث دوری مدارس از نشاط شده اند نمایان تر خواهند شد . هدایت تحصیلی درست و مبنایی یکی از عوامل مهم ایجاد نشاط، سرزندگی و انگیزه ادامه تحصیل در دانش آموزان می شود. پرهیز از آزمون های نمره ای و کمی و استفاده از توص
یکی از دغدغه های مسئولین مدرسه در طی سال تحصیلی، ایجاد نشاط در مدرسه بین دانش آموزان است. ایجاد شور و شعف خود به خود به وجود نمی آید، بلکه برای ایجاد آن در مدرسه یک سری ابزار و لوازم و امکانات لازم داریم. مدیر مدرسه می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از امکانات موجود، با ایجاد یک محیط آموزشی با نشاط، توانایی یادگیری و انگیزه دانش آموزان را افزایش دهد. در زیر پیشنهاداتی از سوی دانش آموزان مدارس مختلف ارائه شده است که می تواند ایده
بسمه تعالی 13 آبان؛ روز دانش آموز سیزده آبان که در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. - نامگذاری روز دانشآموز روز دانشآموز در ایران مصادف است با ۱۳ آبان هر سال.
شادابی و نشاط یک تعریف اجتماعی دارد و در این شادابی یک بالندگی هم نهفته است. فکر نمی‌کنم مدارس ما شاد باشند. ممکن است در ظاهر دانشآموز بخندد و با دوستش خوش بگذراند اما بسیاری از دانشآموزان هم هستند که علاقه‌ای به مدرسه رفتن ندارند. این موضوع هم عوامل و دلایل خاصی دارد. فضای مدارس کشور سختگیرانه و نمره محور است و همین سختگیری برای گرفتن نمره موجب می‌شود که دانشآموز علاقه‌ای به حضور در کلاس درس نداشته باشد.
چه عواملی به نشاط دانش آموزان در کلاس کمک می کند ؟، راههای نشاط بیشتر دانش آموز در مدرسه،شاداب سازی محیط کلاس،شاد کردن محیط کلاس،چرا دانش آموزان در مدرسه شاد نیستند ، چگونه خوب سخنرانی کنیم ، روشهای ایراد سخنرانی مفید،چرا نمی توانیم سخنرانی کنیم،روشهای سخنرانی خوب،غلبه بر ترس سخنرانیعوامل موثر بر نشاط دانش آموزان در کلاس درس 
روحیه معلم در رشد دانش آموز بسیار تاثیر دارد.اگر قرار باشد دانش آموز پرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم اغاز شود چنانچه روح معلم افسره و ناتوان باشد شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموز وجود خواهد داشت .معلمانی که نمی توانند حضور توانمد خود را هر روز در کلاس نمایش دهند از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند برای پاسخ گویی به نیاز های دانش آموزان امادگی ندارند.معلم باید با توجه به هر گونه نقص در درک و دریافت دانش آ
شادابی و نشاط یک تعریف اجتماعی دارد و در این شادابی یک بالندگی هم نهفته است. فکر نمی‌کنم مدارس ما شاد باشند. ممکن است در ظاهر دانشآموز بخندد و با دوستش خوش بگذراند اما بسیاری از دانشآموزان هم هستند که علاقه‌ای به مدرسه رفتن ندارند. این موضوع هم عوامل و دلایل خاصی دارد. فضای مدارس کشور سختگیرانه و نمره محور است و همین سختگیری برای گرفتن نمره موجب می‌شود که دانشآموز علاقه‌ای به حضور در کلاس درس نداشته باشد.
ایجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهكارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است كه كارشناسان بر آن تاكید دارند. نیك نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده كرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیكی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی كنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قدیمی و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل كلاس ها نیز معمولا یكنواخت و كسالت آور است و در بیشتر موارد حتی كلاس های دانش آمو
دانشآموزان مهم‌ترین رکن نظام آموزش و پرورش هر کشوری محسوب می‌شوند. عواملی که می‌تواند این سرمایه ملی را برای رشد بهینه و کیفی آماده سازد، مهارت‌های رفتاری است که در محیط آموخته می‌شود نه فقط محفوظات علمی. بچه‌ها آینده کشور هستند و ما باید آن‌ها را برای زندگی موثر برای مملکت آماده کنیم. نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانشآموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود.
نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانشآموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود. چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانشآموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت. این وظیفه مسئولین تعلیم و تربیت است که شرایطی را فراهم آورند تا تمام نیازهای او تامین شود. شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد،
شادابی و نشاط یک تعریف اجتماعی دارد و در این شادابی یک بالندگی هم نهفته است. فکر نمی‌کنم مدارس ما شاد باشند. ممکن است در ظاهر دانشآموز بخندد و با دوستش خوش بگذراند اما بسیاری از دانشآموزان هم هستند که علاقه‌ای به مدرسه رفتن ندارند. این موضوع هم عوامل و دلایل خاصی دارد. فضای مدارس کشور سختگیرانه و نمره محور است و همین سختگیری برای گرفتن نمره موجب می‌شود که دانشآموز علاقه‌ای به حضور در کلاس درس نداشته باشد.
دانش آموز از لحاظ لغوی به معنی کسی است که دانش می آموزد و در اصطلاح، برای اطلاق به محصلان رسمی در سطح تحصیلات پیش از دانشگاه به کار می رود. پیشتر نیز در مورد این که یک دانش آموز منضبط و مودب، همیشه کارهای خویش را با نظم انجام می دهد و جایی که ضعف در کارهایش پیش می آید سعی در بر طرف نمودن ضعف خویش می کند صحبت کرده ایم. دانستید که شما دانش آموزان در طول سال تحصیلی (برای ساعاتی) ساکنان جامعه کوچکی به نام مدرسه هستید و می توانید جامعه کوچک خویش را به
مدرسه شاد، مدرسه ایست خلاقیت در آن موج می زند. دراین مدرسه مهارت های اجتماعی تمرین می گردد. در مدرسه شاد ؛ دانش آموز محور و معلم راهنماست در مدرسه شاد ،همه فعالیت ها هدایت شده ولی خود انگیخته توسط دانش آموز انجام می شود . در مدرسه شاد ،معلم وتاثیر پذیری از او بسیار حائز اهمیت است. در مدرسه شاد، فرصت های زیادی برای دانش آموز ایجاد می گردد تا با توجه به توان و علاقه خود انتخاب و فعالیت نماید . در مدرسه شاد، دانش آموز هم می آموزد هم تجربه می نماید.
نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و شکوفایی در همه ی ابعاد وجودی یک دانش آموز می شود. در محیط شاد، ذهن انسان پویا، زبانش گویا و استعدادش شکوفا می گردد. در قرن جدید سرلوحه ی تعلیم و تربیت در یک جمله خلاصه شده است. شوق زندگی کردن را به دانش آموزان بیاموزیم» پس باید معتقد باشیم که در حقیقت رشد پایدار ما در گرو شادی پایدار است و این شادی باید در مدارس ایجاد و مدیریت شود. براى این که سلامت جسمانى و روانى کودکان، دانش آموزان، اطرافیان و خودمان حفظ شود
ارتباط موثر معلم با دانش آموز سرکارخانم آزاده کیانیارتباط موثر معلم با دانش آموز یکی از مهم ترین دلایل رشد و موفقیت دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیل است.دکتر علی صاحبی در کتاب تئوری انتخاب در مدرسه ” به نقش این ارتباط تاکید بسیار دارد.اینکه تشویق و تنبیه هردو مخرب است و مانع یادگیری مسئولانه و عمیق دانش اموزان می شود.
معلمان باید شادی را به دانشآموزان انتقال دهند شادابی و نشاط یک تعریف اجتماعی دارد و در این شادابی یک بالندگی هم نهفته است. فکر نمی‌کنم مدارس ما شاد باشند. ممکن است در ظاهر دانشآموز بخندد و با دوستش خوش بگذراند اما بسیاری از دانشآموزان هم هستند که علاقه‌ای به مدرسه رفتن ندارند. این موضوع هم عوامل و دلایل خاصی دارد. فضای مدارس کشور سختگیرانه و نمره محور است و همین سختگیری برای گرفتن نمره موجب می‌شود که دانشآموز علاقه‌ای به حضور در کل
ایجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهكارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است كه كارشناسان بر آن تاكید دارند.نیك نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده كرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیكی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی كنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قدیمی و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل كلاس ها نیز معمولا یكنواخت و كسالت آور است و در بیشتر موارد حتی كلاس های دانش آمو
خش برای دانش اموزان بسیار اساسی است، اما تاثیر دانش آموزان بر این امر غیر قابل انکار است. بدیهی است که هر دانش آموز با ذوق شخصی و تفکر نوجوانانه خود می تواند تأثیر بسزایی در امر نشاط بخشی و افزایش اثردهی کلاس های آموزشی داشته باشد.
امروزه شادابی و نشاط فضای آموزشی نقش و جایگاه برجسته ای در مبحث کیفیت و برنامه ریزی آموزشی دارد. به طوری که شور و شوق به تحصیل، فعال شدن حس کنجکاوی و افزایش خلاقیت دانش آموزان ارتباط نزدیکی با وضعیت محوطه آموزشی آنها دارد. ایجاد محیط آموزشی با نشاط برای دانش آموزان سال هاست که به عنوان یک دغدغه جدی نزد ت گذاران و برنامه ریزان آموزش و پرورش مطرح شده است.
  ایجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهكارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است كه كارشناسان بر آن تاكید دارند.نیك نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده كرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیكی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی كنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قدیمی و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل كلاس ها نیز معمولا یكنواخت و كسالت آور است و در بیشتر موارد حتی كلاس های دانش آ
لباس فرم مناسب دانشآموزان می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد روحیه نشاط و شادی در مدارس داشته باشد. لباس فرم مناسب دانشآموزان می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد روحیه نشاط و شادی در مدارس و احساس امنیت آنان در مدرسه و خارج از آن داشته باشد. در فرهنگ غنی اسلامی تاکید فراوانی بر حمایت از قشر ضعیف شده است که از این نظر لباس فرم یکسان و یک‌رنگ نقش ویژه‌ای در کاهش فاصله طبقاتی داشته و می‌تواند موجب آن شود که هیچ دانشآموز کم بضاعتی احساس کمبود و س
لباس فرم مناسب دانشآموزان می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد روحیه نشاط و شادی در مدارس داشته باشد. لباس فرم مناسب دانشآموزان می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد روحیه نشاط و شادی در مدارس و احساس امنیت آنان در مدرسه و خارج از آن داشته باشد. در فرهنگ غنی اسلامی تاکید فراوانی بر حمایت از قشر ضعیف شده است که از این نظر لباس فرم یکسان و یک‌رنگ نقش ویژه‌ای در کاهش فاصله طبقاتی داشته و می‌تواند موجب آن شود که هیچ دانشآموز کم بضاعتی احساس کمبود و س
مشخصات شرح حالفرم ارزیابی درس به درس فرم خود ارزیابی دانش آموزفرم ارزیابی والدین از پوشه کارفرم پیشرفت دانش آموزفرم ملاک های خود ارزیابی معلمبرگ فهرست محتوابرگ ملاک های ارزیابی مدیر واحد آموزشی برگ پیشرفت دانش آموزبرگ فهرست وارسی ( چک لیست سیاهه ی رفتار ) برگ ارزیابی معلم از پوشه کاربرگ خودارزیابی دانش آموز از پوشه کار در ماهبرگ مقیاس درجه بندیبرگ ارزیابی والدین از پوشه کار برگ شرح حال نکات مهم در پوشه :تنظیم پوشه کار برعهده معلم است ن
هر چند که نقش عوامل و کادر اجرایی مدرسه در ایجاد یک محیط موثر و لذت بخش برای دانش اموزان بسیار اساسی است، اما تاثیر دانش آموزان بر این امر غیر قابل انکار است. بدیهی است که هر دانش آموز با ذوق شخصی و تفکر نوجوانانه خود می تواند تأثیر بسزایی در امر نشاط بخشی و افزایش اثردهی کلاس های آموزشی داشته باشد.
اگر قرار باشد روح دانشآموز پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز شود. چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد، شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانشآموزان وجود خواهد داشت.معلمانی که نمی‌توانند حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمایش دهند، از لحاظ انتقال فکر با دانشآموزان هماهنگ نیستند و برای پاسخگویی به نیازهای دانشآموزان آمادگی ندارند. معلم باید با توجه به هرگونه نقص در درک و دریافت دانشآموز، تلاش کند تا توانا

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها