نتایج جستجو برای عبارت :

کتاب در مورد شاداب سازی کلاس

از نظر من این کتاب خیلی مناسبی برای تدریس معلمان عزیز در کلاس درس است.آنها میتوانند با کمک گرفتن از این کتاب جو کلاس را از حالت یکنواخت خارج و ارتباط موثرتری با دانش آموزان برقرار کنند.این کتاب برای کلاس ادبیات خیلی مفیدتر است زیرا در آن ضرب المثل ها و. برای درس به کار رفته است.
1- نظارت مشارکتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه 2 - تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازي مدارس 3- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت 4- استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار می شود. 5- تشکیل کمیته شاداب سازي مرکب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اولیاء و مربیان 6- برگزاری اردوهای سیاحتی و تفریحی با نظارت اولیاء 7- بها دادن به دانش آموزان کنجکاو و پرسشگر و پرتحرک و شاد
محیط یادگیری تثیرمستقیمی درمیزان انگیزه وعلاقه دانش آموزان به درس ومدرسه داردوبه همین دلیل فضای کلاس راب سلیقه دانش آموزان ومناسب باهمان پایه تحصیلی بایدتزیین کرد. متاسفانه یک سری ازهمکاران این کارراقبل ازشروع سال تحصیلی انجام می دهندکه این باعث بی رغبتی می شودچون دانش آموز هیچ شراکتی درفضاسازي کلاس ندارد. کلاس شاداب، دانش آموزان راهم شاداب می کند.
معلمانی که در کلاس درس فعالیت و تحرک بیشتری داشته ، به شغل خود علاقه و عشق می ورزند ، هدف های متنوعی دارند ، درگیری ها و جنگ اعصاب کمتری داشته باشند ، دیر تر از دیگران فرسوده و شکسته خواهند شد و همیشه به عنوان فردی شاداب و با نشاط و موفق در شغل خود نزد دیگران شناخته شده اند . در زیر به صورت خلاصه ، کارهایی که معمولا" در کلاس درس باعث جلب توجه دانش آموزان ، علاقمندی به درس و معلم و نشاط آنان می شود و برگفته از تجارب شخصی است ، ذکر می گردد .
الف) شاداب سازي ظاهری مدرسهمحیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. این بخش شامل:۱- فضاسازي و زیباسازي حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سردر مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.۲- زیباسازي ساختمان مدارس: رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازي راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصن
1) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان.2) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به یادگیری بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود. 3) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس. 4) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالت والدین به منظور تقویت توانایی های فردی و اتکا به نفس. 5) وضعیت فیزیکی کلاس شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان 6)
1) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان. 2) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به یادگیری بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود. 3) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس. 4) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالت والدین به منظور تقویت توانایی های فردی و اتکا به نفس. 5) وضعیت فیزیکی کلاس شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان 6)
1) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان. 2) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روش دیگری که منجر به یادگیری بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود. 3) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس. 4) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالت والدین به منظور تقویت توانایی های فردی و اتکا به نفس. 5) وضعیت فیزیکی کلاس شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان 6)
الف) پیشنهاد به مدیران - نظارت مشاركتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه ۲- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازي مدارس ۳- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت ۴- استفاده از مدیریت مشاركتی كه باعث خلاقیت و ابتكار می شود. ۵- برقراری روابط حسنه در مدرسه ۶- افزایش عزت نفس در كاركنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق ۷- تشكیل كمیته شاداب سازي مركب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اول
پیشنهاد به مدیران ۱ - نظارت مشاركتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه ۲- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازي مدارس ۳- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت ۴- استفاده از مدیریت مشاركتی كه باعث خلاقیت و ابتكار می شود. ۵- برقراری روابط حسنه در مدرسه ۶- افزایش عزت نفس در كاركنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق ۷- تشكیل كمیته شاداب سازي مركب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اولیاء
الف: پیشنهاد به مدیران1- نظارت مشارکتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه2 - تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازي مدارس3- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت4- استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار می شود.5- تشکیل کمیته شاداب سازي مرکب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اولیاء و مربیان6- برگزاری اردوهای سیاحتی و تفریحی با نظارت اولیاء7- بها دادن به دانش آموزان کنجکاو و پر
منظور از شاداب سازي ظاهری بیشتر مواردی مورد توجه قرار می گیرد که قابل رویت و لمس کردن باشد . افراد و دانش آموزان با دیدن فضای زیبا و جذاب مدرسه شور و نشاط مضاعف میگیرند .1 - فضاسازي و زیباسازي حیاط مدارس از جمله دیوارها ، سطح زمین ، کاشت درخت و گل و گیاه ، گذاشتن نیمکت های فانتزی و مناسب سن دانش آموزان با ظاهری جذاب ، دیوارهای مدرسه با رنگ آمیزی های جذاب و رنگ های شاد و انرژی بخش انجام شود .2 - زیبا سازي کلاس و محیط های آموزشی ، نصب پرده های زیبا ، ر
  پیشنهاد به مدیران۱- نظارت مشاركتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه۲- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازي مدارس۳- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت۴- استفاده از مدیریت مشاركتی كه باعث خلاقیت و ابتكار می شود.۵- برقراری روابط حسنه در مدرسه۶- افزایش عزت نفس در كاركنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق۷- تشكیل كمیته شاداب سازي مركب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اولیاء و
فضاسازي و زیباسازي حیاط مدرسه زیباسازي ساختمان مدارس زیباسازي و تمیز بودن نمازخانه، کتاب‌خانه و کارگاه پوشش‌های ظاهری معلم‌ها، مدیر، کارکنان و دانش آموزان رعایت بهداشت فردی، محیط مدرسه و کلاس‌ها
1- استفاده از روش های مناسب تشویق و تنبیه 2- ترغیب دانش آموزان به فعالیت های گروهی 3- استفاده از روش گردش علمی و نمایشنامه ای 4- اختصاص بخشی از کلاس به گفتن لطیفه 5- استفاده از موسیقی سر کلاس درس در موقعیت مناسب 6- خواندن قصه ها و داستان های جالب و دوست داشتنی برای دانش آموزان در کلاس درس انشاء، دینی، ادبیات و.
برای داشتن مدرسه ای شاد باید تمامی عوامل ازخانواده گرفته تا مدرسه و اجتماع باید دست به دست هم دهند تا محیط مدرسه برای شاگردان مطلوب و خوش آیند باشدکه از این میان معلمان نقش اساسی رادر شاداب کردن محیط کلاس دارند اگر معلمی به شغل خود علاقه داشته باشد همواره سعی میکند که محیط کلاس و مدرسه برای خود و دانش آموزانش،محیطی شاد و انگیزشی باشد.من نیز بعنوان معلم که به شغلم علاقه ای وصف ناپذیر دارم سعی میکنم که محیط کلاسم برای خودم ودانش آموزانم ،محیط
امروز کتاب فارسی تمام شد . خانم گلدانی از ما خواست که یک نامه برای کلاس ادبیات بنویسیم . آه ! خدای من چقدر نامه نوشتن برای کلاس ادبیات کار سختی است . روی تخت دراز کشیدم و پلکهایم را روی هم گذاشتم و به خاطرات کلاس ادبیات فکر کردم. تک تک لحظه های کلاس ما پر از خاطره بود . تمام ماجراهای کلاس مانند یک فیلم از جلوی چشمانم عبور کرد . تماشای کارتون قبل از امتحانات ، بازی وسطی در حیاط مدرسه ، اجرای نمایش برای وفات حضرت فاطمه ، کتاب خواندن در کتابخانه و.
1) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان. 2) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روشدیگری که منجر به یادگیری بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود.3) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس.4) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالتوالدین به منظور تقویت توانایی های فردی و اتکا به نفس.5) وضعیت فیزیکی کلاس شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان     
) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان. 2) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روشدیگری که منجر به یادگیری بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود.3) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس.4) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالتوالدین به منظور تقویت توانایی های فردی و اتکا به نفس.5) وضعیت فیزیکی کلاس شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان     6
1) شروع فعالیت کلاس با قرائت سوره ای از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان.2) تدریس به روش های مختلف از جمله با شعر، نمایش- نقاشی و هر روشدیگری که منجر به یادگیری بهتر دانش آموزان در سر کلاس درس می شود.3) مسئولیت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتی در کلاس.4) یاد دادن و تشویق دانش آموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالتوالدین به منظور تقویت توانایی های فردی و اتکا به نفس.5) وضعیت فیزیکی کلاس شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان     6)
معلمانی که در کلاس درس فعالیت و تحرک بیشتری داشته ، به شغل خود علاقه و عشق می ورزند ، هدف های متنوعی دارند ، درگیری ها و جنگ اعصاب کمتری داشته باشند ، دیر تر از دیگران فرسوده و شکسته خواهند شد و همیشه به عنوان فردی شاداب و با نشاط و موفق در شغل خود نزد دیگران شناخته شده اند . در زیر به صورت خلاصه ، کارهایی که معمولا" در کلاس درس باعث جلب توجه دانش آموزان ، علاقمندی به درس و معلم و نشاط آنان می شود و برگفته از تجارب شخصی است ، ذکر می گردد .با شنیدن
به نام هستی بخش خلاصه ای از فصل چهارم کتاب " آموزش قلب ها و اندیشه ها" این فصل از کتاب به موضوع گ روه های کوچک کلاسی به عنوان یک خانواده می پردازد که در آن اعضا به هم کمک کرده و با هم زندگی می کنند. بحث از اینجا شروع می شود که چگونه یک معلم کلاس اولی با 30تا40 دانش آموز یک تنه، کلاس را جمع و جور کرده و پیش می برد؟ - وجود گروه های کوچک ثابت است که هسته اصلی زندگی در اغلب کلاس های ژاپنی است. این گروه ها معمولاً بین 4تا8 نفر هستند و توسط بچه ها با اسامی
راهکارهای مناسب جهت شاداب سازي مدارس الف) پیشنهاد به مدیران 1- نظارت مشارکتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه 2- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازي مدارس 3- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت 4- استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار می شود. 5- برقراری روابط حسنه در مدرسه 6- افزایش عزت نفس در کارکنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق 7- تشکیل کمیته شاداب سازي مرکب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماین
راهکارهایی در جهت شاداب سازي مدارس علاوه بر داشتن فضای سبز و معلم با روحیه عواملی دیگری هستند که در ترویج روحیه دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد از جمله آن عوامل: ـاستفاده از مشاوران مجرب و دلسوز برای حل مشکلات تحصیلی و تربیتی دانش آموزان و برقراری ارتباط - نمایش فیلم و تئاتر نمایش های عروسکی – موسیقی زنده مورد علاقه دانش آموزان - بردن دانش آموزان به موزه – تئاتر – سینما - پارک – اردوگاه – با کمک اولیا مدرسه و خانه - تشکیل نمایشگاه کتاب
چگونگی ایجاد فضای شاداب در مدارس: در تبیین موضوع شاداب سازي را از ابعاد مختلف می توان بررسی نمود چرا که در ابتدا شاداب کردن محیط مدرسه در کلا م به ایجاد فضای مناسب و فضاسازي ظاهری منتج می شود. لیکن با نگاهی دقیق تر باید عنوان کرد که شاداب نمودن فقط جنبه ظاهری ندارد چون داشتن بهداشت روانی سالم نیازمند رعایت اصولی است که هم جنبه مادی و هم جنبه معنوی دارد و در واقع شاداب سازي را در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد که هر یک از این موارد شامل ب
فضاسازي و زیباسازي حیاط مدرسهزیباسازي ساختمان مدارسزیباسازي و تمیز بودن نمازخانه، کتاب‌خانه و کارگاهپوشش‌های ظاهری معلم‌ها، مدیر، کارکنان و دانش آموزانرعایت بهداشت فردی، محیط مدرسه و کلاس‌ها
چگونگی شاداب سازي مدارس با توجه به فرهنگ اسلامی ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند.
 مدارس شاداب، دانش‌آموزان شادمؤلف: محمد عباسی‌نیاناشر: جامعه القرآن الکریمزبان: فارسیرده‌بندی دیویی: 371.2سال چاپ: 1391نوبت چاپ: 1تیراژ: 3000 نسخهتعداد صفحات: 162قطع و نوع جلد: وزیری (شومیز)شابک: 9786005508635 توضیح کتاب:مروری بر بایسته‌های مدرسه و راهکارهای داشتن دانش‌آموزان شاداب و با و کلاس و محیط درسی با نشاط است. در این نوشتار از منظری روان‌شناختی به بحث در مورد ویژگی‌های مطلوب یک محیط آموزشی برای دانش‌آموزان مدارس با تأکید بر ویژگی شادا
راهکارهای مناسب جهت شاداب سازي مدارس الف) پیشنهاد به مدیران ۱- نظارت مشارکتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه ۲- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازي مدارس ۳- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت ۴- استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار می شود. ۵- برقراری روابط حسنه در مدرسه ۶- افزایش عزت نفس در کارکنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق ۷- تشکیل کمیته شاداب سازي مرکب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، ن
در تبیین موضوع شاداب سازي را از ابعاد مختلف می توان بررسی نمود چرا که در ابتدا شاداب کردن محیط مدرسه در کلا م به ایجاد فضای مناسب و فضاسازي ظاهری منتج می شود. لیکن با نگاهی دقیق تر باید عنوان کرد که شاداب نمودن فقط جنبه ظاهری ندارد چون داشتن بهداشت روانی سالم نیازمند رعایت اصولی است که هم جنبه مادی و هم جنبه معنوی دارد و در واقع شاداب سازي را در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد که هر یک از این موارد شامل بررسی موضوعات و مواردی مهم است که ب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای مهریز مشاوره در حوزه تجهیزات پزشکی زیبایی