نتایج جستجو برای عبارت :

کلاس ادبیات معلم ما صدای دلنشین

معلم و نقش مشاوره ای او " نقش" ، نشانگر رفتار یا عملی است که در اوضاع و موقعیت های معینی از شخص سر می زند و می توان آن را پیش بینی کرد. مانند نقش پزشک در مطب یا نقش معلم در کلاس درس. صرفاً نقشی را برعهده گرفتن، به انسان اعتبار نمی دهد، بلکه کیفیت و میزان تأثیری که شخص از طریق ایفای نقش در اجتماع می گذارد، از او شخصیتی ارزشمند یا کم ارزش می سازد. شاخص ترین نقش معلم، نقش آموزشی اوست. اما با عنایت به تأثیرهای آشکار و پنهان شخصیت معلم در کلاس او عملاً ن
 شاد و شوخ‌طبع بودن معلم در کلاس موجب توجه بیشتر دانش‌آموزان به درس می‌شود. همیشه فضایی شادی در کلاس ایجاد کنید، با این کار دانش‌آموزان ارتباط بهتری با معلم و مدرسه برقرار می‌کنند. اگر رفتار معلم در کلاس درس خشک و جدی باشد، دانش‌آموزان نمی‌توانند ارتباط خوبی با معلم برقرار کنند. هرچه فضای کلاس شادتر باشد، انگیزه‌ی دانش‌آموزان برای یادگیری نیز بیشتر می‌شود. البته ایجاد تعادل در حفظ یک فضای شاد که از کنترل نیز خارج نشود، از مهارت‌های
معلم کلاس اول خانم کریمیان، معلم بسیار باتجربه و معروفی است که سال ها در دبستان شمس کلاس اول را تدریس می کردند. مربی پیش دبستانی هم خانم نوروزی زاده هستند که بسیار پرانرژی ،باانگیزه و خلاق می باشند که با اطمینان میتوان گفت در سال گذشته همه اولیا از عملکرد ایشان راضی بودند.
جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحیه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.
جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحیه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.
کلاس درس نیازمند معلم پویاست. حال اینکه معلم باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد لازم است به چند نکته اشاره شود.*معلم با داشتن امنیت شغلی و رفاهی دغدغه‌های زندگی روزمره را در بیرون از کلاس گذاشته و در ساعات موظفی به تعهد خود می‌پردازد.* آرامش روانی و سلامت جسمی از دیگر ابعاد یک معلم پویا در کلاس است ؛ در توضیح بیشتر  معلم می‌تواند فرصت بیشتری به مطالعه، تهذیب نفس، ورزش، فراگیری تکنولوژی نوین آموزشی و . پیدا کند و در نهایت در انتقال مطالب درسی و
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می کند.چنانچه قرار باشد روح دانش آموز پرورش و رشد یابد،باید این روند از روح معلم آغاز شود. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت.معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه کنند، آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و برای پاسخگویی به نیاز دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم باید با توجه ب
نقش معلم در اشتیاق دانش آموزا ن برای حضور در کلاس درس معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می‌كند. چنانچه قرار باشد که روح دانش‌آموز پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز شود. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد، شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش‌آموزان وجود خواهد داشت. معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی‌توانند ارائه كنند، آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش‌آموزان هماهنگ نیستند و برای پا
اما نباید فراموش کرد معلم، شادابی و سرزندگی را با آگاهی و اطلاعات نو و روش‌هایی بدیع و مبتکرانه می‌آفریند و کلاس را شاد می‌کند.چهره‌ شاداب و متبسم معلم در ایجاد کلاس شاد و روابط صمیمانه بسیار موثر است، استفاده از انواع تکنولوژی آموزشی در کلاس و نمایش فیلم‌های آموزشی در خلال برنامه درسی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد که با اعتماد به نفس و بدون هیچ‌گونه ترس و واهمه‌ای صحبت و اظهارنظر کنند. همچنین فعالیت‌های فرهنگی و پرورش در مدارس چون بر
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموز پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت . معلم هایی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ، آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند .
لحظه شماری میکنم که یه روز از دانشجو معلم بشم "معلم" و سر کلاس تدریس کنم از اون نامه خوشگلا که بچه ها برای معلم هاشون مینویسن بهم بدن:)هرچند دانشجو معلم بودنم خودش پر از خیر و برکته+منو نصیحت کنید یکم درس بخونم** چ هوای عاشقونه ای داره بارررون میاد.بارون بارون دلمو ببر پیشش (الکی مثلا منم اره)
مهم ترین عامل در طراحی یک مدرسهی شاد، معلم و رفتار و شخصیت اوست. دانش آموزان در مورد ظاهر معلم و آراستگی او اظهارنظر می نمایند و لباس مرتب و شاد معلم موجب نشاط روحی و روانی آنان میگردد. دانش آموزان، صداي خوب معلم را دوست دارند و می توانند با صداي رسا و موزون، به درستی مفهوم درس را بفهمند. چهره ی شاد معلم نیز بر جو کلاس، تأثیر به سزایی دارد و معلم با لبخند می تواند با دانش آموزان، بهتر ارتباط برقرار نماید و در آنان نشاط به وجود آورد. معلم باید
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می‌كند. چنانچه قرار باشد که روح دانش‌آموز پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز شود. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد، شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش‌آموزان وجود خواهد داشت. معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی‌توانند ارائه كنند، آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش‌آموزان هماهنگ نیستند و برای پاسخ‌گویی به نیازهای دانش‌آموزان آمادگی ندارند.
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم بای
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم بای
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد. چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم بای
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم بای
روزگاری که معلم به عنوان گوینده و دانای کلاس و دانش آموز فقط به عنوان شنونده در کلاس حاضر می شد سپری شده است ، زمانی دانش آموز را به عنوان یک لیوان خالی در نظر می گرفتند که باید به وسیله ی معلم و کتاب های درسی پر شود ولی اکنون اشتباه بودن این تفکر به اثبات رسیده است . اکنون دانش آموز را باید آتشی افروخته بدانیم که معلم آن را شعله ورتر می کند.
خاطره ارسالی 2 از آرینکلاس چهارم میز آخر میشستم، سر کلاس کفش هامو دراورده بودم و پامو روی کفش هام گذاشته بودم.اتفاقا جوراب پام بود و معلم در حال درس دادن بود. با پا هام کفش هامو جلو و عقب می کشیدم. حوصلم سر رفته بود و جورابامو دراوردم و گذاشتم داخل کفشم.بفل دستیم شروع کرد به خندیدن و هرچی بهش علامت می دادم باز می خندید.معلم متوجه شد و گفت: ته کلاس چه خبره؟؟هول شدم و کفش هامو پام کردم، ولی پام توش نمی رفت، نگو جورابام توش بود!
 شاد و شوخ‌طبع بودن معلم در کلاس موجب توجه بیشتر دانش‌آموزان به درس می‌شود. همیشه فضایی شادی در کلاس ایجاد کنید، با این کار دانش‌آموزان ارتباط بهتری با معلم و مدرسه برقرار می‌کنند. اگر رفتار معلم در کلاس درس خشک و جدی باشد، دانش‌آموزان نمی‌توانند ارتباط خوبی با معلم برقرار کنند. هرچه فضای کلاس شادتر باشد، انگیزه‌ی دانش‌آموزان برای یادگیری نیز بیشتر می‌شود. البته ایجاد تعادل در حفظ یک فضای شاد که از کنترل نیز خارج نشود، از مهارت‌های
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم بای
امسال کلاس دوم رفتی و برای گرفتن برچسب و چک تشویقی از معلم تلاش میکنی.اولین چک و اولین برچسب را تو از معلم خانم مهدی پور و از معلم قرآن خانم شرافتی گرفتی.معلم قرآن گفت کلاه جشن قرآن سال قبل را نقاشی بکشید و فقط تو انجام دادی و بردی معلم بهت برچسب داد.اولین برچسب کلاس را تو گرفتی.پنجره ی قرآنی که داخلش پیام قرآنی باید مینوشتی را طراحی کردم  وتو رنگ کردی و نوشتی.اولین چک را تو از معلم قرآن گرفتی.انشالله همیشه قرآن نگهدارت باشه.8مهر اولین جلسه اول
 معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می کند چنانچه قرار باشد که روح دانش آموز پرورش و رشد یابد این روند از روح معلم آغاز می گردد.حال چنانچه روح معلم افسرده و نالتوان باشد شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت . معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.
معلم شاد و با روحیه : معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آماد
کلاس‌های درس در یک دسته‌بندی کلی یا شاداب و مخاطب‌پذیرند یا کسل‌کننده و مخاطب گریز یا معمولی و عادی.جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدود زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحیه ی شاد و با نشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد،زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی و نشاط در کلاس , حالات ظاهری و چهره ی معلم است.برخی از معلمان تصور می کنند اگر همیشه عبوس باشند و اخم کنند ، شاگردان از آنها حساب
 معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورشو رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزیبرای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز درکلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند
امروز کتاب فارسی تمام شد . خانم گلدانی از ما خواست که یک نامه برای کلاس ادبيات بنویسیم . آه ! خدای من چقدر نامه نوشتن برای کلاس ادبيات کار سختی است . روی تخت دراز کشیدم و پلکهایم را روی هم گذاشتم و به خاطرات کلاس ادبيات فکر کردم. تک تک لحظه های کلاس ما پر از خاطره بود . تمام ماجراهای کلاس مانند یک فیلم از جلوی چشمانم عبور کرد . تماشای کارتون قبل از امتحانات ، بازی وسطی در حیاط مدرسه ، اجرای نمایش برای وفات حضرت فاطمه ، کتاب خواندن در کتابخانه و.
معلم و روحیه‌ی او یکی از عواملی است که باعث ایجاد حس مثبت و منفی در دانش آموزان می‌شود. معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم می‌کند. برای پرورش روح دانش آموزان باید روح معلم شاد باشد. معلمانی که نمی‌توانند حضور توان‌مند در کلاس داشته باشند، از لحاظ انتقال فکری با دانش آموزان هماهنگ نیستند و برای پاسخ‌گویی به دانش آموزان آمادگی ندارند. اگر دانش آموزان بدانند چه باید بخوانند، چرا باید بخوانند، دروسی که باید بخوانند چه سودی در آینده‌ی نز

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها