به طور کلی دو نوع مدرسه وجود دارد: 1) مدرسه عادی : این مدرسه ها شامل مدارسی هستند که در اصطلاح به آن ها مدرسه روزانه گفته می شوند. این مدارس در کل دارای سه دوره می باشند. 1: دوره ضمن سال روزانه 2: دوره تابستان روزانه 3: دوره دی ماه توجه: دوره دی ماه در مدارس روزانه فقط برای دانش آموزان پایه دوازدهمی هست که دارای درس افتاده بوده و متقاضی ادامه تحصیل در مدرسه روزانه می باشند. این دانش آموزان در صورتی که باز هم فارغ التحصیل نشوند بالاجبار برای ترم دوم ب
معماری دوره قاجار سبک قرون چهارم و پنجم است. برخی مورخان این دوره را تقلید از معماری غربی میدانند. با این حال، برخی دیگر معتقدند که دیدگاه خود - انتقادی شکست در جنگهای ایران و روسیه منجر به گرایشهای transformative در جامعه ایران در دوره قاجاریه شده و معماری مختلف قاجار محصول این رویکرد ایدهآل گرا میباشد.بسیاری از بناهای معماری در دوره قاجار از جمله کاخ گلستان، مدرسه Aghabozarg، مسجد sepahsalar، مدرسه Takeyeh، Fonoon، کاخ Tehran، کاخ Turquoise، کاخ
اگر به عنوان مثال بخواهیم خصوصیات یکی از بهترین مدارس دنیا را مورد مقایسه قرار دهیم، می توانیم به مدرسه انستیتو رزی سوئیس معروف به مدرسه پاداشاهان اشاره کنیم. نسبت معلمین به دانش آموزان در این مدرسه 1 به 5 بوده و هر کلاس حداکثر دارای 10 دانش آموز می باشد. تعداد دانش آموزان این مدرسه در هر دوره تقریبا 380 نفر می باشد که از 60 کشور مختلف انتخاب شده اند. اندازه محیط این مدرسه حدودا 28 هکتار می باشد سابقه معلمین این مدرسه حدود 10 سال به بالا می باشد.
اگر به عنوان مثال بخواهیم خصوصیات یکی از بهترین مدارس دنیا را مورد مقایسه قرار دهیم، می توانیم به مدرسه انستیتو رزی سوئیس معروف به مدرسه پاداشاهان اشاره کنیم . نسبت معلمین به دانش آموزان در این مدرسه 1 به 5 بوده و هر کلاس حداکثر دارای 10 دانش آموز می باشد. تعداد دانش آموزان این مدرسه در هر دوره تقریبا 380 نفر می باشد که از 60 کشور مختلف انتخاب شده اند. اندازه محیط این مدرسه حدودا 28 هکتار می باشد سابقه معلمین این مدرسه حدود 10 سال به بالا می باشد.
دبیرستان سلام نجم الثاقبمدرسه سلام نجم الثاقب یک مدرسه پسرانه در مقطع متوسطه دوره دوم (متوسطه عمومی-دبیرستان) است. این مدرسه یکی از مدارس منطقه 12 در شهر تهران است. این مدرسه در نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان صفی علیشاه، کوچه سردار،پلاک 3 ثبت شده است. شماره تماس این مدرسه 77643070 است که می توانید با این شماره با این مدرسه تماس بگیرید.
نوجوانان خصوصا در دوره اول متوسطه ، به شدت زود رنج و عصبی هستند و بنابر این نیاز به کسی دارند که هنگام ناراحتی با او صحبت کنند. پیدا نکردن دوست در مدرسه، می تواند یکی از دلایل مهم شاد نبودن در مدرسه باشد. همچنین رفتار معلمان با دانش آموز می تواند در علاقه او به درس مربوطه، علاقه او به مدرسه و میزان شادابی او در محیط مدرسه موثر باشد.
سیاری از ما روز اولی را كه قدم به مدرسه گذاشتیم بهیاد داریم، روزی كه برای بسیاری از كودكان، رنگ غم و اندوه دوری از خانوادهها را داشته است، بچهها در حالی كه پدر و مادرهایشان جلوی در مدرسه ایستاده بودند، به همدیگر دست تكان میدادند و با نگاهی تلخ از هم جدا میشدند. حال اگرچه این درد و رنج مربوط به ورود به مدرسه تا حدی میتواند طبیعی باشد اما آنچه مسئله تلقی میشود این است كه بسیاری از كودكان و نوجوانان حتی تا سالهای پایانی دوره متوسطه
باز آمد بوی ماه مدرسهبوی بازی های راه مدرسه بوی ماه مهر ماه مهربانبوی خورشید پگاه مدرسه از میان کوچه های خستگیمی گریزم در پناه مدرسه باز می بینم ز شوق بچه هااشتیاقی در نگاه مدرسه زنگ تفریح و هیاهوی نشاطخنده های قاه قاه مدرسه باز بوی باغ را خواهم شنیداز سرود صبحگاه مدرسه روز اول لاله ای خواهم کشیدسرخ بر تخته سیاه مدرسه
چکیده پایان نامه: پژوهش حاضر با هدف شناخت عوامل اجتماعی مؤثر بر مدرسه هراسی در کودکان در سه زمینه عوامل مرتبط فردی کودکان، عوامل خانوادگی و عوامل ارتباط با مدرسه پرداخته است با عنایت به اینکه ترس از مدرسه یک مقوله اجتماعی می باشد بصورت گسترده توسط جامعه شناسان مورد مطالعه قرار گرفته است. مدرسه هراسی میتواند اختلالات یادگیری برای دانش آموزان و مشکلات و آسیب های جدی برای خانواده ها و مدرسه و جامعه داشته باشد.
مدرسه محل آموختن علم و دانش است ولی ما در آنجا علاوه بر آن مهارت های زندگی را هم آموزش میبینیمدوره ی 12 ساله ای که ما میگذرانیم خیلی در اینده ی ما اثر گذار است با اموزش هایی که میبینیم شغل آینده ی مان را انتخاب میکنیم حتی در مدرسه میتوان گفت که بیشتر شخصیت ما شکل میگیرد اگر در این دوره راه های اشتباه را پیش بگیریم ممکن است در بزرگسالی دچار مشکل بشویمهمه ی معلمان سعی میکنند راه درست را نشانمان دهدند ولی در آخر این باز ما هستیم که انتخاب میکنی
بهترین مدرسه جهاناگر به عنوان مثال بخواهیم خصوصیات یکی از بهترین مدارس دنیا را مورد مقایسه قرار دهیم، می توانیم به مدرسه انستیتو رزی سوئیس معروف به مدرسه پاداشاهان اشاره کنیم.نسبت معلمین به دانش آموزان در این مدرسه 1 به 5 بوده و هر کلاس حداکثر دارای 10 دانش آموز می باشد.تعداد دانش آموزان این مدرسه در هر دوره تقریبا 380 نفر می باشد که از 60 کشور مختلف انتخاب شده اند.اندازه محیط این مدرسه حدودا 28 هکتار می باشدسابقه معلمین این مدرسه حدود 10 سال به ب
نوجوونی دوره خیلی عجیبیه. با اینکه دیگه تو اواخر این دوره هستم و با اینکه میدونم باید قدر این لحظه رو دونست ولی چندان تمایلی بهش نداشتم. تو دوره نوجوونی اولین بارها اتفاق میوفته. اولین بار دنیای اطرافتو میشناسی، اولین بار درون آدما رو بهتر میبینی، مشتاق انجام خیلی کارا هستی، خیلیها حتی اولین بار عاشق میشن، ولی دیگه همه چی مثل بچگي نیست و چون بخش تاریک دنیا رو میبینی، جا میخوری! نه این که بگم دوره سنی بدیه ها نه، منم به نوبه خودم لذت در حد رو
ما وقتی شادیم که زنگ ورزش زیاد شود سهیل ، دانشآموز پایه هفتم مدرسه الغدیر در منطقه14 تهران است. او از دوره کودکی عبور کرده و پا به بلوغ نوجوانی گذاشته است. تجربه 6سال درس خواندن در مدرسه ابتدایی را دارد و به سؤال رئیسجمهور فکر کرده و به قول خودش به نتایج جالبی رسیده است که میخواهد آنها را بنویسد: من در مورد بچههای شهرهای دیگه نمیدونم اما مدرسههای تهران کوچکاند، حیاط ندارند، زمین بازی ندارند.
((( مدرسه ))) مدرسه مکانی پر از شوق و ذوق برای کسانی است که با استفاده این این مکان میخواهند زندگی زیبا و شادابی داشته باشند. ما باید از این مکان تا حد استفاده ، استفاده کنیم تا برای خودمان در آینده زندگی سالمی بسازیم. البته تمام دانش آموزان باید از مدارس خود به خوبی محافظت کنند تا بتوانند به خوبی از این مکان استفاده کنند. در کشور ایران استان گیلان شهرستان تالش بخش جوکندان بزرگ ، مدرسه ای به نام دبیرستان دوره اول شهید نمازی جوکندان وجود دارد که
همه ی افراد دوره ی مهمی از زندگی خود را در مدرسه میگذرانند. از هفت سالگی تا نوجوانی وارد مدرسه میشوند تا خواندن،نوشتن،شیوه تفکر،راه و روش زندگی را یاد بگیرند. در یک مدرسه موارد مهمی هستند که می توانند سرنوشت دانش آموزان را تعیین نماید تا آنها بتوانند در آینده افراد مهم و مفیدی برای جامعه شوند و باید برای دانش آموز بهترین مدرسه باشد.
آدرس» سیرجان ، میدان نیروی دریایی خیابان اصناف دبیرستان دانش تلفن معاونت اجرایی » 42302022 فاكس :42337929 ایمیل مدیریت » javaheri.danesh@gmail.comایمیل دبیرستان دوره اول » danesh.aval@gmail.comایمیل دبیرستان دوره دوم » danesh.aval@gmail.com----------------------------------------------------- دبیرستان دوره دوم و مدرسه حکمت » 42300132-034
نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه یا بوم با هدف تربیت مدیران برنامه ریزی آموزشی اجرا و بسط یافته است.برنامه ویژه مدرسه نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه که طی بخشنامهای به مدیران مدارس ابلاغ شده است.برنامه ویژه مدرسه یا بوم چیست:نمونه طرح برنامه ویژه مدرسهاین فرصت را به مدارس میدهد. تا دو ساعت در هفته را به توسعه مهارتهای لازم در ساحتهای ششگانه مانند :مهارتهای هنری، فناوری، زیباییشناختی، دستورزی و غیره به دلخواه و بنا به تشخیص شورای راه
مدرسه طبیعت چیست؟ میلیونها سال است که جانوران در طبیعت به دنیا میآیند و دوره ابتدایی زندگی خود را صرف کشف محیط و دوره بعدی را صرف تجربه و مهارت و بقیه عمر از آن تجربهها استفاده میکنند. انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست. کودک انسان در دوران ابتدایی کودکی یعنی سه تا یازده سال به صورت غریزی تلاش میکند که محیط پیرامون خود را کشف کند. او این اکتشافات را با تمام وجود و با آزمون و خطا و با بهره گیری از تمامی حواس پنجگانه خود انجام میدهد.
از آمد بوی ماه مدرسهبوی بازی های راه مدرسه بوی ماه مهر ماه مهربانبوی خورشید پگاه مدرسه از میان کوچه های خستگیمی گریزم در پناه مدرسه باز می بینم ز شوق بچه هااشتیاقی در نگاه مدرسه زنگ تفریح و هیاهوی نشاطخنده های قاه قاه مدرسه باز بوی باغ را خواهم شنیداز سرود صبحگاه مدرسه روز اول لاله ای خواهم کشیدسرخ بر تخته سیاه مدرسه
به اطلاع می رساند دوره ضمن خدمت 10 ساعته با عنوان آغاز سال تحصیلی همراه با ایمنی و امنیت مدرسه» کد 91700174 به صورت الکترونیکی برای تمامی مدیران ( رشته شغلی با کد 120) و معاونین مدرسه اجرا می گرد . با توجه به نظر وزیر محترم آموزش و پرورش این دوره برای مدیران اامی می باشد .دریافت سوالات
به راستی از نظر شما مدرسه مناسب، چگونه مدرسهای است؟ حتماً عدهای میگویند مدرسه خوب مدرسهای است که دانش آموزان آن مۆدب هستند و خدای ناکرده کلمات نامناسبی بر زبان نمیآورند. شاید هم برخی بگویند مدرسه خوب مدرسهای است که کودکان در آن احساس شادمانی دارند و اول سال تحصیلی بچههای کلاس اول با ناراحتی و گریه از مدرسه بیرون نمیآیند. از نظر بعضی دیگر هم تنها فاصله مدرسه تا خانه مهم است.
مدرسه شاد، مدرسه ایست خلاقیت در آن موج می زند. دراین مدرسه مهارت های اجتماعی تمرین می گردد. در مدرسه شاد ؛ دانش آموز محور و معلم راهنماست در مدرسه شاد ،همه فعالیت ها هدایت شده ولی خود انگیخته توسط دانش آموز انجام می شود . در مدرسه شاد ،معلم وتاثیر پذیری از او بسیار حائز اهمیت است. در مدرسه شاد، فرصت های زیادی برای دانش آموز ایجاد می گردد تا با توجه به توان و علاقه خود انتخاب و فعالیت نماید . در مدرسه شاد، دانش آموز هم می آموزد هم تجربه می نماید.
مدرسه سپهداری عمارتی کهن و متعلق به دوران حکومت فتعحعلی شاه قاجار در بافت قدیمی شهرستان اراک و در مجاورت بازار این شهرستان قرار دارد که به مدرسهی علمیه سپهداری شهرت یافته است. این بنای قدیمی که گفته میشود نخستین مرکز علوم دینی در اراک است، به همت یوسفخان سپهدار، از اقوام فتحعلی شاه احداث شده و میتوان آن را اولین عمارت شهری که الگو گرفته از سبک مدارس دورهی صفویه است، در نظر گرفت.
مدرسه کارشناسان در این بخش به دبیران، والدین و به خصوص دانشآموزان در طول دوره تحصیل مشاوره درسی میدهند. این مشاوره در جهت تحصیل بهتر، انتخاب رشته و حل مشکلات پیرامون درس است گرایش مدرسه که به اشتباه برخی از آن به گرایش تحصیلی نام می برند هم جذابیت های خودش را دارد و تقریبا بین داوطلبان کنکور از جایگاه دومی برخوردار است. در سال های پیش در این گرایش بر مسائل مدرسه ای و امروزه علاوه بر آن بر مسائل دانشگاهی نیز تاکید می شود.
چهارمین دوره کارگاه پیشرفته رمان حوزه هنری استان قم از آبان ماه 1395 آغاز به کار کردهاست و پیشبینی میشود در ابتدای سال 1396 شاهد خروجیهای این کارگاه باشیم. مدیر چهارمین دوره این کارگاه و همچنین دو دورهی پیشین علی اصغر عزتی پاک رماننویس شناخته شده و مدیر مدرسه رمان موسسه شهرستان ادب است. این کارگاه از این جهت مورد توجه است که تمامی رمانهای خلق شده در دوره گذشته منتشر شدهاند و یا در نوبت انتشار هستند و برگزیده جشنوارههای معتبری
همه ی ما در مدرسه و کتاب های درسی مباحثی همچون نظریه نسبیت انیشتین، جدول تناوبی و همانند سازی دیانای را آموختهایم؛ اما بسیاری مباحث مهم بودهاند که هیچگاه وارد کتاب درسی نشدهاند! دانشی که ما در دورهی مدرسه فرا میگیریم، پایهای برای تمام رشتهها و مباحث جالبتوجهیاند که میخوانیم (یا در رشتههای مرتبط به آن) تحصیل میکنیم و به آن علاقهمند میشویم. اما قطعا علم در همان دوره برای ما تمام نمیشود. وقتی ما به حد خاصی از دا
بیست و یکمین دوره از انتخابات طرح شهردار مدرسه 20 آبان در مدارس تهران برگزار خواهد شد. علیرغم اینکه 20 سال از اجرای این طرح میگذرد نه تنها رنگ کهنگی به خود نگرفته است بلکه پویاتر از گذشته روی ریل پختگی و تکامل قرار دارد. طرحی که دانش آموزان انتخابات آزاد را تجربه میکنند. طرحی که می خواهد مشارکت جمعی در نوجوانان را نهادینه کند. طرحی که ماموریت مهم آن شخصیت بخشیدن به نوجوانان و تقویت مسئولیت پذیری از طریق تمرین جامعهپذیری با شناخت بهتر مدر
معرفی مختصر شهید ام رحمتی كاملامین متولد بیست شهریورسدال 4211در خدانوادهای بدا ریشدههدای مدذهبی و دارای خاستگاه ت در شهر قائمشهر دیده به جهان گشود. او پنجمین فرزند خانواده بود، با این حال مادر و پدرش(مریم پایان طبری، حسدینجان رحمتی كامل) به او علاقده خاصدی داشدتند، او نیدز جایگداه خدانوادش را بده درسدتی شناخته بود.پدرش با شغل آزاد توانسته بود فرزندانش را به بهترین نحو تربیت كند و امین تقریبدا در رفاه كامل زندگی كرد. دوران دبستان را ب
آغاز سال تحصیلی نو را که سرآغاز رویش و طراوت در بوستان عشق و محبت است به تمامی همکاران ارجمند و فرهیخته و دانش آموزان جویای دانش و معرفت تبریک می گویم و از خداوند منان برای تمامی عزیزان توفیق روز افزون همراه با شکوفایی و سربلندی مسئلت دارم.باز می آید صدای مدرسه بانگ شادی هوی و های مدرسهمرغ دل پر می زند از اشتیاق در هوای با صفای مدرسه زنگ تفریح است و خوش پیچیده
به نظر من، مدرسه شاد، اول از همه از ظاهرش پیداست که شاد است یا خیر. ظاهر یک مدرسه شاد، حتماً نباید با عکسهای کارتونی روی در و دیوار باشد؛بلکه با مطالب شاد و امیدبخش روی دیوار مدرسه یا حتی یک کار ساده مثل اینکه هر روز به همراه مراسم صبحگاه، یک جمله شاد و امیدبخش بگوییم یا یک فعالیت شاد انجام دهیم. بعد از ظاهر مدرسه، مهمترین عامل شاد بودن مدرسه، کادر مدرسه است؛ که می توانند بیشترین تآثیر را در برنامه ریزی و شاد بودن بچه ها داشته باشند و همچنین ع
درباره این سایت