نتایج جستجو برای عبارت :

مدل ايده‌آل توسعه پايدار تنها به زندگي انسان فكر نمي‌كند، بلكه كليه عوامل زنده غيره زنده بجز انسان را بسيار پرارزش تلقي مي‌كنند. زيرا ارزشهاي ذاتي اصل اينگونه عوامل براي زندگي انسان بسيار مفيد است. از سوي ديگر اين مدل در جستجوي معيارهاي برابري براي فرمهاي

چکیده وجود مهارتهایی در زندگی برای استفاده حداکثری از دوران کوتاه عمر یکی از اامات اساسی زندگی انسان است. حال اگر این مهم با عقاید انسان پیوند خورده باشد اهمیتی دوچندان می یابد که علاوه بر شادی و نشاط ظاهری درجات و مقامات باطنی را برای انسان به ارمغان می آورد. گوش جان سپردن به احادیث والای معصومین و عمل بر اساس آن در شرایط مختلف زندگی از انسان موجودی کامل، ماهر و با شخصیتی منسجم می سازد که خیر دنیا و عقبای خود را رقم می زند.
آب بعد از هوا مهم ترین ماده ی مورد نیاز موجودات زنده است آب از منابع مهم محیط زیست است و زندگی و سلامت همه ی موجودات زنده اعم از انسان ها ، گیاهان و جانوران به وجود آن بستگی دارد . بیش از سه چهارم کره ی زمین را آب فراگرفته است اما بیشتر این آب ها دارای نمک می باشند و تنها یک درصد کل آب های موجود، آب شیرین و قابل استفاده است . تمامی نیازهای انسان ها ، گیاهان و جانوران ساکن در خشکی و 90% آب آشامیدنی انسان ها از همین مقدار تامین می شود .
نقش بهداشت حرفه ای در توسعه پایداربنابر اعلامیه كنفرانس عالی ریو توسعه پایدار به عنوان یك استراتژی برای برآورد نیازهای جمعیت موجود دنیا بدون داشتن آثار سوئی روی سلامت انسان و محیط زیست و بدون به مخاطره انداختن منابع جهانی و بدون به خطر انداختنقابلیت های تولید در آینده در نظر گرفته می شود . بر اساس این اعلامیه ، انسان ها نقش محوری در ارتباط با توسعه پایدار بر عهده داشته و مستحق برخورداری از یك زندگی بارور و سالم هماهنگ با طبیعت می باشند .در
تكامل زندگی بر روی زمین به‌میزان زیادی تحت تاثیر هر دو خصوصیت حلالی و واكنش‌گری آب بوده است. محیط آبی بهترین محیط برای موجودات زنده به‌شمار می‌رود. چنانچه دقت نماییم، اكثر گونه‌های جانوران یا در آب(آب شیرین یا آب شور) زندگی می‌كنند یا قسمت اعظم بدنشان از آب ساخته شده یعنی دارای نوعی محیط داخلی آبی می‌باشند، همان‌طور كه بدن انسان نیز در حدود ۷۰ درصد از آب ایجاد شده است و سایر جانوران نیز قسمت اعظمی از بدنشان از آب ایجاد شده است. در كل همه
توسعه پایدار یا Sustainable Development در حقیقت ایجاد تعادل میان توسعه و محیط زیست است.در سال 1980 برای نخستین بار نام توسعه پایدار در گزارش سازمان جهانی حفاظت از منابع طبیعی (IUCN) آمد. این سازمان در گزارش خود با نام استراتژی حفظ منابع طبیعی این واژه را برای توصیف وضعیتی به كار برد كه توسعه نه تنها برای طبیعت مضر نیست، بلكه به یاری آن هم می‌آید.پایداری می‌تواند چهار جنبه داشته باشد: پایداری در منابع طبیعی، پایداری ی، پایداری اجتماعی و پایداری اقتصا
چگونه چند سال نوری از مردم عادی جلوتر باشیم؟اگر تمرین روز اول را دنبال كرده، و اكنون برای روز دوم آماده باشید، چند سال نوری از 99 درصد انسان های دیگر جلوتر هستید.خواستن تغییر بسیار آسان است، و شروع چنین برنامه ای كه یك فرد را تشویق به تغییر می كند نیز بسیار آسان می باشد، اما متعهد شدن به تغییر و پیروی از اقدامات عملی مشخص درس هر روز بسیار دشوار است.دیدن دوباره شما در روز دوم به من اثبات می كند كه شما خواستار رشد، هستید. امروز شما باید به انجام ا
از دیرباز حشرات و جانوران موذی به سبب ایجاد مزاحمت برای انسان و سایر موجودات زنده مورد توجه قرار گرفته اند، این موجودات با گزش و نیش خود مزاحمت بسیار برای انسان فراهم می آورند و گاه نیش سمی آنان مرگ موجودات را به همراه داشته و مشکلات عدیده ای پیامد این گزش می باشد. گاهی اوقات نیش و گزش باعث تحریک و آلرژی شدید می شود. انتقال عوامل بیماری زا به روش ها و به صورت مختلف توسط حشرات و جانوران موذی و ایجاد اپیدمی های چندان بزرگ جان هزاران نفر انسان را
بعضی ها انگار به صورت ذاتی شاد و سرزنده هستند و بعضی دیگر نیز به نظر می رسد که به قول معروف، نافشان را با غم و دلمردگی بریده اند! افراد غمگین تصور می کنند که شاد بودن باید در ژنشان باشد و مسئله شاد زندگی کردن، مهارتی نیست که آن را بیاموزند و بتوانند خودشان را تغییر دهند. بهتر است بدانید برخلاف نظر این عده، ما انسان ها تنها موجوداتی هستیم که می توانیم تصمیم بگیریم زندگی شادی داشته باشیم یا زندگی مان را صرف انجام کارهایی کنیم که ما را غمگین و افس
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشكلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشكلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
محیط Human Builder نرم افزار کتیا، به مدل كردن انسان به عنوان اولین مرحله تحلیل برهم كنش بین محصول و انسان اختصاص دارد. عوامل انسانی یكی از مهمترین پارامترها در طراحی ماشین آلات و ابزار می باشند. هدف مهندسی عوامل انسانی سازگار كردن محیط و وسایل كار با عملكرد انسان در ارتباط با مشخصه های فیزیكی، ذهنی، ادراكی، حسی و انسان می باشد. مدل دیجیتالی انسان در محیط Human Builder از اطلاعات مربوط به این سازگاری می توان در طراحی تجهیزات، محیط های كاری و .
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشكلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
 ویکتور فرانکل روانشناس معناگرا برای معنابخشیدن به زندگی سه راه پیشنهاد می کند:1- اگر انسان چیزی خلق کند، زندگی اش می تواند با معنا باشد، (در اینجا انسان از خود سئوال می کند : من برای چه زنده ام؟) 2- انسان معنا را در شیوه تجربه کردن زندگی ، یا کسی را دوست داشتن، می بیند(در اینجا انسان از خود می پرسد: من برای چه کسی زنده هستم؟)3- انسان معنا را در بحبوحهٔ مشکلات سنگین در می یابد. طرز برخوردی که ما نسبت به رنج انتخاب میکنیم. در جایی که ما با یک سرنوشت غ
چگونگی شاداب سازی مدارس با توجه به فرهنگ اسلامیایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشكلات
مقام نیست که انسان را می‌سازد، بلکه انسان است که مقام را می‌سازد. برده می‌تواند مردی آزاد باشد، جبار و خود کامه و هم می‌تواند برده باشد؛ این خود ماییم که مقام و موقعیت را پست یا عالی می‌سازیم. 
مدافع حرم که بشوی تازه میفهمی که دنیا چه معنایی دارد. انسان از لحظه ی بعدش هم خبر ندارد، پس چه خوب که از زمانی که در اختیار دارد، برای دفاع از حریم اهل بیت بکوشد. مگر جان و عمر انسان به دست خدا نیست؟ پس چرا من ترس از دست دادن آن را داشته باشم؟! اگر خدا بخواهد، زنده خواهم رفت و زنده باز خواهم گشت. پایان عمر انسان را هیچ کسی جز خدا نمی داند. پس هیچوقت از مرگی که معلوم نیست در این سفر به من برسد یا خیر نخواهم ترسید و با اشتیاق از آن استقبال خواهم کرد.
این نظریه كه توسط ایساك آدیزس ارائه شده است مبنی بر این است كه سازمان های در حال پیشرفت در طی حیات خود مسیر حركت و رشدی را طی میكنند كه بر اساس یك منحنی نرمال قابل تشریح است. مدل منحنی عمر سازمانها بر این پایه استوار است كه سازمان به موجود زنده ای تشبیه میشود كه در هر مرحله از زندگی خود ویژگی ها، رفتارها و نیازهایی خاص و متفاوت دارد. وی برای سازمانها دو دوره كلی جوانی و رشد و پیری و افول قائل بوده و بر این باور است كه رفتار سازمانها تا حدود زیاد
امروزه در همه جوامع مدرسه در حکم مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای دارد و در کنار خانواده وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را به دوش می کشد و انسان امروز به شدت به تربیت رسمی و مدرسه نیاز دارد. زیرا مدرسه محل تجربه و راهنمای زندگی انسان است و بخش مهمی از زندگی دانش آموران مدرسه است زندگی و تربیت برای انسان دو مفهوم لازم و مومند.انسان تا وقتی زنده است به تربیت نیاز دارد و او را تربیت می کنند تا بتواند زندگی کند.تحصیل علم و کسب دانش، چگ
امروزه در همه جوامع مدرسه در حکم مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای دارد و در کنار خانواده وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را به دوش می کشد و انسان امروز به شدت به تربیت رسمی و مدرسه نیاز دارد. زیرا مدرسه محل تجربه و راهنمای زندگی انسان است و بخش مهمی از زندگی دانش آموران مدرسه است زندگی و تربیت برای انسان دو مفهوم لازم و مومند.انسان تا وقتی زنده است به تربیت نیاز دارد و او را تربیت می کنند تا بتواند زندگی کند.تحصیل علم و کسب دانش، چگ
امروزه در همه جوامع مدرسه در حکم مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای دارد و در کنار خانواده وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را به دوش می کشد و انسان امروز به شدت به تربیت رسمی و مدرسه نیاز دارد. زیرا مدرسه محل تجربه و راهنمای زندگی انسان است و بخش مهمی از زندگی دانش آموران مدرسه است زندگی و تربیت برای انسان دو مفهوم لازم و مومند.انسان تا وقتی زنده است به تربیت نیاز دارد و او را تربیت می کنند تا بتواند زندگی کند.تحصیل علم و کسب دانش، چگ
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشكلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
عوامل مؤثر بر شادمانی و طراوت: به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای روانی انسان، شادمانی تأثیرات عمده‌ای بر شخصیت انسان و کل زندگی او دارد. مهم‌ترین نکات در این زمینه یافتن شادی و غنی‌سازی و عوامل اثربخش این نیاز اساسی است. شخصیت، اعتماد به نفس، اعتقادات مذهبی، سرمایه اجتماعی، فعالیت‌های اوقات فراغت عوامل مختلف با تأثیرات قابل توجه بر آن هستند( طالبزاده و سمکان، 2011). فعالیت‌های اجتماعی: یکی از راه‌های پیداکردن شادی، یک فرد اجتماعی‌بودن ا
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشكلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
ویکتور فرانکل ، روانشناس معناگرا ، در کتاب ، انسان در جستجوی معنا " برای معنا بخشیدن به زندگی سه راه را پیشنهاد می کند .1- اگر انسان چیزی را خلق کند ، زندگی اش می تواند معنا داشته باشد . در اینجا انسان از خود سوال می کند .؟من برای چه زنده هستم ؟2- انسان معنا را در شیوه تجربه کردن زندگی یا کسی را دوست داشتن می بیند . در اینجا انسان از خود می پرسد : من برای چه کسی زنده هستم ؟3- انسان معنا را در بحبوحه مشکلات سنگین در می یابد : طرز بر خوردی که ما ان را نسبت
بخش دوم: فعّالیت های اامی نیمسال اول آداب و مهارت های زندگی- سبک زندگی چیست و عوامل مؤثر بر آن کدام است فعالیت 1 چه عاملی باعث شد فضیل سبک زندگی خود را تغییر دهد؟ این درس با داستانی از فضیل بن عیاض شروع می شود. فضیل در ابتدا سبک زندگی از طریق راهزنی را برای خود انتخاب کرده بود، اما بعد با شنیدن یک آیه از قرآن سبک زندگی خود را تغییر داد و روش زندگی انسان های پاک را برگزید. این داستان می خواهد بگوید که آگاهی های تازه، تماس با انسان های ارزشمند، ا
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بودچگونگی شاداب سازی مدارس با توجه به فرهنگ اسلامیایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و ب
قرآن اسلام را دین شادی می شمارد و نیز با شادی های دنیا مخالف نیست، بلكه آن شادی هایی را خوب می داند كه موجب لطمه به دیگران و همچنین دارای قبح اخلاقی و مذهبی نباشد و تضییع حقوق خداوند را در بر نداشته باشد.از نگاه دین مهمترین عوامل شادی زا در زندگی انسان ها عبارتند از: محبوبیت، مقبولیت، موفقیت، ایمان، هویت ملی و فرهنگی، خلاقیت، تجربه های عارفانه، حل مسئله، پرهیز از گناه، رضایت و تحمل، تبسم و خنده، تنوع ظاهری، بوی خوش، كار و تلاش، تفریح و تفرج،
اعمال انسان واکنشهای فردی است که دارای یک ساختار شخصیتی معین و متأثر از عوامل درونی و بیرونی می باشد. به عبارت دیگر انسان موجودی است متأثر از سه عنصر جسم، روان و اجتماع، و رفتارها و هنجارهای او تبلور این عناصر است. بنابر این، پدیده بزهکاری به مثابه یک عمل انسانی، معلول عللی است که ریشه های آن باید در شخصیت روانی، خصوصیات جسمانی و یا محیط زندگی وی جستجو گردد. تعدد سرچشمه عوامل ناسازگاری و بزهکاری، باعث گردیده تا از قدیم الایام تا کنون هر محقق
ارتباط با بیگانگان, تهدید یا فرصت؟استیون ‌هاوكنیگ، دانشمند برجسته بریتانیایی بر این باور است كه موجودات فضای تقریبا به طور قطع وجود دارند؛ اما انسان نه تنها باید از هرگونه تلاش برای ارتباط با آنها خودداری كند، بلكه باید از هرگونه تماس نیز دوری جوید.وی می‌گوید: موجودات بیگانه تقریبا به طور قطع، نه تنها در سیارات بلكه در بسیاری نقاط كائنات و احتمالا مركز ستاره‌ها وجود داشته و حتی در فضای بین سیاره‌ها نیز شناور هستند.منطق ‌هاوكینگ در این
ایجاد نشاط و شادابی یكی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یك نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب كردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی كردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشكلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

پرواز با قلم