حکومت جهانی اباصالح(عج) تا کنون چهار شخص توانسته اند حکومت جهانی تشکيل داده و بر کل زمین حکومت کنند این چهار شخص ذوالقرنین،داوود،سلیمان و فرعون می باشند.اما آخرین فردی که مشیت الهی بر آن قرار گرفته تا بر زمین حکومت کند با اینان متفاوت است.چرا که او می اید تا زمین را از عدل و داد آکنده سازد همانگونه که از جور و ستم پر شده است.در ادامه به توصیف بخشی از ویژگی های حکومت ایشان می پردازیم که در روایات به آن اشاره شده است.
درس دوازدهم چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفويه شکوفا شد؟تشکيل حکومت صفويهدر اوایل قرن دهم هجری، اوضاع ی و اجتماعی ایران نابسامان بود.حکومت قدرتمندی در کشور وجود نداشتو هر بخش آن در اختیار حکومتی بود.در چنین اوضاع آشفته ای شاه اسماعیل صفوی سلسله ی صفويه را تأسیس کرد.مشهورترین پادشاه صفوی شاه عباّس اوّل استکه اصفهان را به پایتختی انتخاب کرد. صفویان، مذهب شیعه را مذهب رسمی کشور اعلام کردند.آنها از عالمان دینی و مراسم مذهبی حمایت می کردند
صهیونیسم و تشکيل دولتی به نام اسرائیل نویسنده کتاب عقائد الامامیّه» در مورد قیام یهود در خاور میانه و تشکيل دولتی به نام اسرائیل» در سرزمین فلسطین، و بالاخره متلاشی شدن حکومت آنان، با شرکت اعراب و مسلمین به کمک یکدیگر، و به ویژه ارتش نیرومندی که از طریق عراق برای سرکوبی یهود عازم فلسطین می شود. در حدیث بسیار جامع و جالبی از امیرمؤمنان علی (علیه السلام) چنین نقل کرده است: قال أمیر المؤمنین (علیه السلام): وستأتی الیهود من الغرب لإنشاء دولت
⚡️علامه مجلسی حکومت صفويه را متصل به دوران ظهور میدانست ✔️کاظم قاضی زاده رئیس موسسه فهیم
بررسی ساختار اداری ، نظام کشوری و لشکری در عصر طاهریان نظام کشور داری در عصر طاهری: حدود جغرافیایی قلمرو حکومت طاهری حکومت طاهریان خراسان طی نیم قرن تداوم و اقتدار در پیش نخستین نمونه از نوع حکومت های ایرانی بعد از اسلام بود. منابع اشاره ای روشن بر تشکيلات حکومت و نظام کشورداری این روزگار نداشته اند. حدس می زنند در شکل اداره ی حکومت، باتوجه به شناخت طاهر و عبدالله از ساختار ی خلافت عباسی گزیدهی همان تشکيلات اداری خلافت در قالبی کوچک ت
آیینهای مذهبی شیعه بالغ بر دو قرن تحت حمایت و پشتیبانی حکومت صفويه برگزار شده و گسترش یافت، اما برخلاف آنچه انتظار میرود، پیامدهای این برگزاری کمتر مورد توجه قرار گرفته است و تحقیقات تاریخی بیش از هرچیز، بر چگونگی برگزاری این آیینها تمرکز یافتهاند. این نوشتار میکوشد با هدف جبران این کمبود و کمک به فهم بهتر فرآیند برگزاری آیینهای مذهبی شیعه در دورهی صفويه، پیامدهای برگزاری این آیینها را در دورهی تاریخی مذکور تبیین کند.پیامد
پایان جنگ ، آغاز هنر در عصر زندیه : ازدوره فروپاشی صفويه درسال 1135 ه.ق و رویکار آمدن نادرشاه و پایان حکومت او در1160ه.ق ناامنی خاصی در شیراز حاکم بود که نتیجه آن قتل و غارت و کشتار مردمان و تنگی معیشت بود. با آمدن کریمخان زند و سرکوب آشوبها و به سامان کردن اوضاع آشفته زمان، شیراز بهعنوان یک مرکزعلمی، تجاری و هنری تغییر یافت و خرابههای شهری پذیرای بناهای باشکوه شد. فضای آزادانه مذهبی و اجتماعی زندی که از ویژگیهای حکومت وکیل الرعایا بود، ن
.از این رو به نظر می رسد کمک به مردم و تسهیل روند سوق دادن حکومت ها به حکومت های دوره ای با مسئولیت و قدرت محدود که دارای چابکی لازم جهت نمایندگی مردم باشند، نه تنها نیاز امروز جامعه جهانی برای برون رفت از نزاع و کشمکش های دیرینه در جهان است که لازمه رهایی مردم زمین از فقر و نابسامانی های اجتماعی نیز به نظر می رسد.
*خوارزم: ناحیه ای حاصلخیز و آباد در جنوب دریاچه خوارزم(آرال). از عهد باستان به پادشاهان آنها خوارزمشاه می گفتند. موسس: وقتی حکومت سلجوقی ضعیف شد آنها از فرمانبری سرپیچی کردند و سپس سلطان محمد با شکست آخرین پادشاه سلجوقی حکومت را در دست گرفت. پایتخت: _ مشهور ترین فرمانروایان: سلطان محمد مهم ترین اقدام آنها(سلطان محمد): شکست سلجوقیان و پایه گزاری حکومت خوارزمشاهیان علت سقوط: چنگیز خان مغول به ایران حمله کرد و حکومت خوارزمی نتوانست در برابر حمله
نظرات مختلفی در باره پیدایش حکومت وجود دارد که به بررسی آنها می پردازیم. 1- عامل زور و قدرت : در گذشته افراد به صورت قبیله ای زندگی می کرده اند و کسی که زور بیشتری داشته بر بقیه افراد قوم حکومت می کرده است . 2- دفاع از اموال و حفاظت از سرزمین : برخی معتقد هستند جهت دفاع از زمینها و اموال یک قوم عامل مهمی در تشکيل حکومت بوده است . 3- انتخاب داوطلبانه : در قدیم افراد یک قوم یه صورت داوطلبانه شخصی را انتخاب می کرده اند مثلا مادها توافق کردند دیااکو را به
به نام خدا ما دراین صفحه ی وبلاگ سعی داریم با حکومت ((هخامنشیان)) بیشتر آشنا شویم و دقیق تر آن را بشناسیم. پیشاپیش از همراهی شما سپاسگزاریم در ایران به دنیای غرب نخستین نمونه آنچه که تشکيل دولت و امپراطوری بود نشان داد . مقدمات تشکيل این دولت پادشاهی مقتدر توسط مادها پایه گذاری شد . مادها مردمانی بودند از نواحی شمال ایران که به زبانهای ایرانی سخن مبگفتند . این دولت تقریباً همه جهان متمدن آن روز را دربرمیگرفت و از این رو، شاهنشاهی هخامنشی نخس
✊حکومت جنایت سرنگون سرنگون✊حکومت کشتار سرنگون سرنگون✊حکومت قاتلین سرنگون سرنگون✊حکومت جلادان سرنگون سرنگون✊حکومت آدمکُش سرنگون سرنگون✊جمهوری اسلامی، سرنگون سرنگون✊حکومت ضدزن، سرنگون سرنگون✊حکومت مذهبی، نمیخوایم نمیخوایم✊حکومت اعدام، نمیخوایم نمیخوایم✊حکومت شکنجه، نمیخوایم نمیخوایم✊حکومت اسیدپاش، نمیخوایم نمیخوایم✊حکومت سرکوبگر، نمیخوایم نمیخوایم✊حکومت سالار، نمیخوایم نمیخوایم✊حکومت فلاکت، نمیخوایم نمیخوایم✊
به نام خدا ما دراین صفحه ی وبلاگ سعی داریم با حکومت ((هخامنشیان)) بیشتر آشنا شویم و دقیق تر آن را بشناسیم. پیشاپیش از همراهی شما سپاسگزاریم در ایران به دنیای غرب نخستین نمونه آنچه که تشکيل دولت و امپراطوری بود نشان داد . مقدمات تشکيل این دولت پادشاهی مقتدر توسط مادها پایه گذاری شد . مادها مردمانی بودند از نواحی شمال ایران که به زبانهای ایرانی سخن مبگفتند . این دولت تقریباً همه جهان متمدن آن روز را دربرمیگرفت و از این رو، شاهنشاهی هخامنشی نخس
درس 14 میراث فرهنگی ایران در عصر سلجوقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ صفحه 84 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1- از میان سلسله های ترک تبار که بر ایران حکومت می کردند کدام یک از اهمیت بیشتری برخور دار بودند ؟ چرا ؟ 2- سلجوقیان تشکيلات حکومت خود را بر چه اساسی پایه گذاری کردند ؟ 3- در راس حکومت سلجوقی چه کسی قرار داشت و ریاست معنوی ، دینی
اشکانیان بعد از دو تا سلسله مهم هخامنشیان و سلوکیان به قدرت رسیدند و حدود 470 سال به ایران حکومت کردن . با این 476 سال حکومت ، به سلسله ای تبدیل شدن طولانی ترین زمان حکومت به ایران رو دارن . حتما هم میدونید که اون دو تا سلسله قبلی یعنی هخامنشیان و سلوکیان قبل از میلاد مسیح تاسیس شدن و از بین رفتن . اما اشکانیان 250 سال از حکومتشون قبل از میلاد بود و 226 سال بعد از میلاد مسیح حکومت کردن . یعنی وقتی که حضرت مسیح اونور در شهر بیت لحم به دنیا اومد ، اینجا تو
با توجه به روایاتی که وجود دارد می توان دیوان هایی را برای حکومت طاهریان نام برد. هرچند چنین نظام دیوانی را مربوط عهد سامانیان نیز می دانند. دیوان مظالم قضاوت و دادرسی به عنوان اصل اساسی اجرای حکومت در عصر طاهریان، جایگاه با ارزش داشت و برای اداره ی بهتر حکومت خود به امر قضاوت و رعایت حال مردم توجه خاصی داشتند چنان که از نامه ی عبدالله نیز مشخص است. طاهریان پیش از حکومت با قضاوت و دیوان مظالم آشنایی داشتند چرا در دربارهی عباسی و با منصب و مقام
پاسخ به یک شبهه، در باره تشکيل حکومت دینی در زمان غیبتشبهه:اینکه رهبری معظم فرمودند که جامعه ما و دولت ما اسلامی نیست! آیا میتوان نتیجه گرفت که حکومت هم اسلامی نیست و تشکيل و تحقق حکومت و دولت اسلامی مختص زمان ظهور و حکومت امام عصر (عجل الله فرجه) است؟پاسخ اجمالی شبهه:یک. این شبهه پیشترها توسط برخی جریانات دینی نظیر انجمن حجتیه و حتی طرفداران جدایی دین از ت(سکولاریسم) مطرح شده و طرفد اران این نوع نگاه، با تقطیع گوشه هایی از بیانات رهبری م
ستیزهای داخلی ارکان دولت سلوکی، و عقب نشینی ارتش این دولت در جنگ با پتولمی ها حکومت را به مرز فاجعه هولناکی سوق داد. در همین هنگام ساتراپ های باختر و پارت از قلمرو دولت اسالکه جدا شدند. ضمن رویدادهای بعدی پارت ها موفق به تشکيل دولت پارت (اشکانیان) گردیدند و در سرزمین های باختر حکومت یونانی – باختری تشکيل گردید. لشکر کشی سلوکی دوم به شرق با وجود کامیابی های نخستین سرانجام به شکست گرائید. این گونه حاشیه شمال شرقی قلمرو سلوکیان از دست شاه آندود
دارالاسلام فرضی از سوی الله و دعوت به حکومت سکولار گناهی عظیم ارائه دهنده: بشیر احمد کابلی ای مسلمانان: حکومت کردن در همه مسایل بزرگ و کوچک توسط حکومت اسلامی و دارالاسلام که از سوی الله سبحانه وتعالی نازل گردیده، مانند هر فرض دیگری فرض است، و این مسئله مجهول نیست بلکه کاملاً معلوم بوده و در حدود ۱۳۰۰ سال در سرزمینهای اسلامی عمر دارد، طوری که مؤمنان توسط آن خوشحال بوده و قدرت و عزت خود را توسط آن به دست میآوردند و بر دشمنان اسلام همانند رع
از نظر شما ما چه زمانی به یک حکومت، حکومت اسلامی میگوییم؟ صرفا اسلامی بودن ساختار میتواند دال بر اسلامی بودن حکومت باشد یا حتما قوانین اسلامی باید طابقالنعل بالنعل در آن اجرا شود؟ شاخص شما برای اینکه به یک حکومت در زمان غیبت اسلامی میگویید چیست؟ ابتدائا باید بدانیم که در مورد حکومت دینی در عصر غیبت در شیعه دو تا دیدگاه هست. یک دیدگاه این است که اساسا مسئله حکومت، اداره ی جامعه، اجرای حدود الهی و تأسیس یک سیستم حکمرانی از مناصب ا
جواب درس بیست و یکم مطالعات نهم 1- عزل و نصب فقهای این شورا از وظایف رهبر است .؟ شورای نگهبان 2-اعضای شورای اسلامی شهر و روستا از طرف چه کسانی انتخاب می شوند ؟ مردم 3-از دید گاه اسلام ولایت و حاکمیت انسان بر عهده ی کیست ؟ خداوند 4-از دیدگاه اسلام تقسیم جامعه بر گروه حاکم و محکوم و یا دادن حق حکومت به یک فرد و یک طبقه ظلم است . ص × یا غ 5-بر خی سلسله های ایرانی که منشأ قبیله ای داشته اند با توافق داوطلبانه مردم به تشکيل حکومت شدند .
اصفهان - قسمت سوم یکی از میدانهای تاریخی شهر اصفهان، ستون فقرات شهر اصفهان را تشکيل میدهد و عمود هست بر محور تاریخی-فرهنگی- طبیعیِ زاینده رود. در حقیقت یک محور طبیعی-تاریخی زایندهرود هست و یک محور انسانساخت، از مسجد جامع، میدان امام علی (ع) تا میدان نقش جهان و دولتخانه صفويه و چهارباغ عباسی تا سی و سه پل و باغهای هزار جریب تا قلعه شاهدژ بر فراز کوه صفه اصفهان. قطعه میدان امام علی یا میدان عتیق اصفهان، مرکز حکومت یکی از مقتدرتر
ولادیمیر مایاکوفسکی #Veladimir_Mayakovsky شاعر، طراح و نقاش گرجی الاصل بود که از سال ١٩١٢، هنرش را در خدمت حکومت کمونیستی گذاشت، سرانجام در سال ١٩٣٠ به دلیل سرخوردگی هایش از اوضاع ی و اجتماعی کشورش ودیدن عدم تحقق وعده های حکومت دیکتاتوری از حمایت حکومت دست کشید. اما سرخوردگی و افسردگی و احساس عذاب وجدان او را به خودکشی وادار کرد انسان می تواند اشتباه کند، می تواند فریب خورده باشد، اما یک با شرف باقی بماند *** استالین در مقطعی از مهمانانی گیل
1 – خواجه نظامالملک: ت عبارت است از آیین حکومتداری. 2 – ابونصر فارابی (معلم ثانی) : رابطه فرماندهی و فرمانبری و خدمات حکومت خوب را ت میداند. از نظر وی حاصل خدمات ت است. 3 – عبدالرحمان کواکبی: در کتاب طبیعت استبداد» روش اداره عقلانی و باحکمت جامعه را ت میداند. 4 – میرزاملکم خان: دولت در عالم حکمرانی یعنی ت و ت عبارت است از حکم و تنبیه. به عبارتی از نظر وی ت از نظر وی حکومت کردن و فرمان دادن است نه همة فرمانها و ا
بعد از عبدالله پسرش طاهر به حکومت رسید در سال ۲۳۷ه.ق طاهر، محمد بن عبدالله را به جانشینی خود به بغداد فرستاد دوران حکومت او در بغداد با رونق موقعیت خاندان طاهر همراه بود، پس از آن تمام موقعیت و مقامات اداری نظامی بغداد در اختیار فرزندان عبدالله قرار گرفت، در زمان او متوکل خلیفه ی عباسی بود و رابطه ی خوبی را با طاهردوم داشت و طاهردوم از او اطاعت می کرد. روزگار طاهر دوم را باید آغاز ضعف در حکومت طاهریان دانست.
من در انتخابات مجلس نمایندگان ایران اسفند 98 شرکت نمی کنم زیرا این حکومت با مردمان سرزمین مان با عدل و انصاف رفتار نمی کند و به خواسته های غالب مردم بی اعتناءست و چون عادل نیست پس ظالم ست و همراهی با حکومت ظلم و جور اخلاقاً جایز نیست. انتخابات در این حکومت جز ابزاری برای مشروعیت بخشیدن به نظام و مردمی جلوه دادن آن جایگاه دیگری ندارد .در این نظام ، ولایت مطلقه تصمیم گیرنده اصلی ست و رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و سایرمردم موظف به اطاعت بی چون و چ
عمارت و حکومت به طور کلی به دو شکل عامه و خاصه تقسیم گردیده است. در عمارت خاصه شخصی از دربار خلافت فقط برای امور خاصی مانند لشکر و یا حفظ ولایت فرستاده میشد. و ممکن بود در اداره ی امور مالی نقشی نداشته باشد اما عمارت عامه که رایج ترین نوع عمارت در دوره ی عباسیان بود خود به دو شکل عمارت استکفا و استیلا مرسوم بود. در عمارت استکفا یا تفریض، خلیفه بنابر تمایل خود شخصی را با اختیارات نسبتا وسیع به حکومت یک ناحیه اعزام می کرد.
اصل اول قانون اساسی میگوید حکومت ایران جمهوری اسلامی است.»؛ بنابراین حکومت از دومهمِ جمهوری» و اسلامی» معرفی و بنیانگذاری شده است. حکومت برای تثبیت و تداوم خود، بهوجود رقابت در بستر جامعه نیاز داشت؛ ازاینرو دوجریان ی را در بستر جامعه، رسمی و قانونی میداند: ۱. جناح اصولگرایی؛ ۲. جناح اصلاحطلبی. اولی نمایندگی اسلامی و دینیبودن نظام» را و دومی نمایندگی جمهوریبودن نظام» را باخود یدک میکشد.
کفتارهایی چون خاندان کیم در کره شمالی مردم رابه اسارت گرفته وخوددرنازونعمت زندگی میکنند یه تفکر غلط دربرخی حکومتهاهست مثلا همین کمونیست میگن طرفدار کارگری وحکومت کارگری یا جمهوری اسلامی هم میگه حکومت فقرا وتهیدستان بعد هم همیشه اینا میخوان باشند یعنی این گروههاباشند فقرا وکارگران بیچاره و افرادتهیدست همیشه باشه که حکومت آنهاراگردخود جمع آورد وبگوید ماطرفدارشماییم درحالیکه اگه راست بگن باید اینارو پایان بدن ودیگه کارگرفقیر یاگرسنه
به دنبال توطئهها و تحرکات پیمان شکنان در جنوب عراق و وقوع جنگ جمل و پیروزی سپاه امیرالمؤمنین امام علی (ع) و بازگشت بصره به آغوش حکومت اسلامی، امام (ع) در بازگشت از بصره و پس از م با یاران، راه کوفه را برگزید و در روز دوشنبه ۱۲ رجب سال ۳۶ هجری قمری و پس از حدود ۸ ماه از آغاز خلافت و حکومت خود، به همراه لشکریان و گروهی از مردم بصره به کوفه وارد شد و این شهر را به جای مدینه، به عنوان مرکز حکومت اسلامی انتخاب کرد و تا پایان عمر مبارکشان در کوفه م
درباره این سایت