نتایج جستجو برای عبارت :

تکنولوژی آموزشی رفتار گرایی

خودیادگیری این چنین معنی میشه:یادگیری شامل تمام مهارتها،گرایش ها،دانش ها و معلوماتی است که انسان در طول زندگی خود کسب می کند.رفتارگرایان یادگیری را تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری تعریف کرده اند.رفتار گرایان سواد آموزشي را تنها ارایه کننده اطلاعات ودر حقیقت فراهم کننده محرک برای فراگیران می دانستند و محتوارا به صورت جزء به جزء و بدون اینکه پیوندی بین محتواهای مختلف باشد    می دانستند.در این دوره برای یادگیری بهتر از وسایل سمعی
نگاهی بر نظریه های یادگیری رفتار گرايي
مقدمه
نظریه های یادگیری در واقع اصول کلیت یافته ای هستند که زمینه ی یادگیری و شرایط آن را تبیین می کنند. نظریه ها ضمن هدایت روش های تدریس، معلمان را با سودمندی و کاربردی بودن روش به کار گرفته شده آشنا می سازند. البته تاکنون هیچ مکتب یا نظریه ی واحدی نتوانسته است تصویر جامع و کاملی از تمامیت یادگیری انسان ارایه دهد.
·        معیار قضاوت رفتار گرایان فقط رفتار قابل مشاهده » است.
·        در تدریس رفتار گ
کتاب تحلیل رفتار سازمانیرویكرد انتقادیتالیف:دكتر سید علی اكبر – دكتر مینو سلسلهبه تعداد 226 صفحه pdf فهرست مطالبفصل اول: رفتار سازمانی چیست؟فصل دوم : كار برای افراد مختلف چه معنایی دارد؟فصل سوم: مدیران میانی چه كاری انجام می دهند؟فصل چهارم: معانی كارفصل پنجم: عقلائی گرايي و عقلانیتفصل ششم: عقلانیت گرايي و عقلانیت مك دونالدفصل هفتم: تفویض اختیار كردنفصل هشتم : مفهوم رهبری سازمانیفصل نهم: انگیزشفصل دهم : پویایی گروهی و كار تیمیفصل یازد
اهمیت استفاده از تکنولوژي آموزشي در تدریس تعریف تکنولوژي آموزشي تکنولوژي از دو لغت تکنیک , لوژی تشکیل شده است که اولی به معنای هنر و دومی به معنای علم و دانش است. و اصول و راهبرد هایی است که برای حل مسائل آموزشي در سطح کاربردی به کار می رود. عوامل انتخاب تکنولوژي 1- هدف های آموزش 2-فنون تدریس 3-شرایط علمی 4-ویژگی دانش آموزان تکنولوژي آموزشي و رسانه های مورد استفاده در این دوره با گذشته متفاوت است.
دوره آموزشي جوشکاری فورجینگ سربسر میلگرد برگزاری سمینارها و دوره های آموزشي جوشکاری فورجینگ : بدون شک آموزش یکی از موثرترین عوامل در بهبود رفتار حرفه ای و به روز نمودن مهارت , تخصص و تحول درون سازمانی می باشد. هر روزه شاهد پیشرفت روز افـزون دانش و تکنولوژي در سراسر دنیا هستیم. استفاده از تکنیکهای و تکنولوژي های پیشرفته همچون فن آوری نوین جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگرد مستم بالا بردن آگاهی ها و دانش فنی پرسنل و نیروهای انسانی با استقرار س
برگزاری کارگاه آموزشي " ارتباطات موثر با تکنیک تحلیل رفتار متقابل" در سازمان تامین اجتماعی ​ کارگاه آموزشي ارتباطات موثر با تکنیک تحلیل رفتار متقابل در روز سه شنبه 29 بهمن 98، در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد. ​ در ابتدای کارگاه، توضیحاتی در خصوص زندگینامه اریک برن و تاریخچه نظریه تحلیل رفتار متقابل ارائه شد. سپس ابعاد مختلف نظریه و بخصوص مراحل اولیه آن، یعنی شناخت حالات من و مبادلات رفتاری تشریح شد.
برگزاری کارگاه آموزشي " ارتباطات موثر با تکنیک تحلیل رفتار متقابل" در سازمان تامین اجتماعی ​ کارگاه آموزشي ارتباطات موثر با تکنیک تحلیل رفتار متقابل در روز سه شنبه 29 بهمن 98، در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد. ​ در ابتدای کارگاه، توضیحاتی در خصوص زندگینامه اریک برن و تاریخچه نظریه تحلیل رفتار متقابل ارائه شد. سپس ابعاد مختلف نظریه و بخصوص مراحل اولیه آن، یعنی شناخت حالات من و مبادلات رفتاری تشریح شد.
تعریف تکنولوژي: تکنولوژي به معنی هر گونه مهارت علمی است که در آن از نتایج دانش و یافته های علمی استفاده می شود. تعریف تکنولوژي آموزشي: اصول و راهبردهایی است که برای حل مسائل آموزشي درسطح کاربردی به کار می رود. ضرورت استفاده از تکنولوژي آموزشي: 1- رفع مسائل و مشکلات نظام آموزشي 2- نقش بسیار مهم حواس پنجگانه در یادگیری 3- ویژگیهای مربوط به یاد گیری مخصوصاً در کودکان دبستانی
نی باس؛ کارآفرینی در تکنولوژي ماهواره برای نی باس، کارآفرین دانمارکی، جاهای خالی فراتر از جو بالایی زمین پر از امکانات تجاری است. باس که به‌عنوان رهبر کسب‌وکار سال 2017 » در دانمارک معرفی شد، مدیر عامل شرکت گام‌اسپیس (GomSpace) است که نانوماهواره تولید می‌کند؛ یعنی ماهواره‌هایی به اندازه جعبه کفش که همان عملکرد مدل‌های بزرگ‌تر را با هزینه‌ای بسیار کمتر دارند . نی باس؛ کارآفرینی در تکنولوژي ماهواره باس از طریق ایجاد اختلال در مدل کس
مقدمه: این مقاله قصد دارد ابتدا به موضوع اصول تغییر و اصلاح رفتار در سیره معصومان علیهم‏ السلام بپردازد و سپس به معرفی روشهای کاهش و حذف رفتار های نا مطلوب به خصوص در کودکان بپردازد. اصول تغییر و اصلاح رفتار با بررسى سیره معصومان علیهم‏السلام در زمینه تغییر و اصلاح رفتار، و در پاسخ به سؤال اصلى مقاله، مى‏توان گفت : 1.آن بزرگواران تنها به تغییر رفتار نامطلوب توجه نداشته، بلكه درصدد اصلاح آن نیز بوده‏اند .
شاید بتوان مدیریت رفتار سازمانی یا Organizational Behavior را یکی از کلیدی‌ترین و زیر‌بنایی‌ترین درس‌ها در دوره‌های مدیریتی از جمله دوره MBA دانست (دانشجویان مدیریت معمولاً این درس را به اختصار، OB‌ می‌نامند).درس مدیریت رفتار سازمانی با به‌کارگیری و استفاده از دانش‌های گوناگون، می‌کوشد مجموعه‌ای از مبانی اولیه رفتارشناسی فردی و سازمانی را به ما بیاموزد.درس حاضر صرفاً مقدمه‌ای کلی برای آشنایی بیشتر شما با مدیریت رفتار سازمانی است تا بتوانیم د
روانشناسی : یعنی برسی علمی رفتار و فرایند های ذهنی از آنجایی که ما نمی توانیم از فرایند های ذهنی دیگران .یعنی آنچه درون افکار آنها اتفاق می افتد شناخت مستقیم داشته باشیم . به اجبار باید عملکرد آنها  یا رفتار آنها را در نظر بگریمبیان دیگر : روانشناسی با شناخت افراد سرو کار دارد و تنها وسیله ایی که از جهت علمی می تواند مارا ب این شناخت یاری دهد رفتار است . چون رفتار جنبه کمی و عینی دارد هدف های روانشناسی1. توصیف رفتار: یعنی بیان اندیشه احساس و ع
مدیریت رفتار سازمانی یا Organizational Behavior یکی از درس‌های پایه مدیریت است که سالهاست در بیشتر دوره‌های مدیریتی در سراسر جهان، آموزش داده می‌شود.قدیمی بودن و ریشه‌دار بودن مفهوم رفتار سازمانی، به آن معنی نیست که دانش مدیریت رفتار سازمانی هم تا همین حد، قدمت و سابقه دارد: از عمر رسمی این رشته، صرفاً چند دهه می‌گذرد.البته این را هم باید بگوییم که طی یک یا دو دهه‌ی اخیر، رفتار سازمانی به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته و اهمیت رفتار سازمانی را
قسمت اول خانواده های خشک وسخت گیر 1- پدر و مادر ها با بچه ها همان طور رفتار می كنند كه والدین خودشان رفتار كرده اند. 2 - تصمیم گیری با یكی از والدین ( خصوصا پدر )‌ انجام می گیرد. معمولا پدر خانواده حاكم بر رفتار و اعمال فرزندان است و هیچ یك از اعضای خانواده اجازه اظهار نظر ندارند. 3 - والدین چنان رفتار می كنند كه فرزندان می آموزند حق هیچ گونه ابراز عقیده ای را - حتی در مواردی كه می تواند مانع از بروز بعضی مشكلات برای خانواده گردد - ندارند.
هر مدیر باید یاد بگیرد که اولا چه افرادی را دور هم گرد بیاورد و استخدام کند که تیمش را تشکیل دهد. دوما خودش چطور با آنها رفتار کند و در نهایت رفتار آنها را چطور هدایت و کنترل کند. بر اساس این اهداف رفتار سازمانی ، مدیر اقدام به یادگیری دانش رفتار سازمانی می کند.عنوان 
نخستین جلسه آموزشي آسیب شناسی رفتار نوجوانان با حضور والدین نوجوان روز چهارشنبه 13 آذر 98با همکاری اداره بهزیستی نجف آباد و با حضور آقای مومن پور کارشناس ارشد مشاوره در کتابخانه هنر و اندیشه برگزار شد. در این جلسه مباحثی پیرامون چگونگی و علت رفتار نوجوانان، نیازهای اساسی نوجوانان عادت های موثر و مخرب در برقراری رابطه با نوجوان و مسئولیت پذیری در نوجوان مطرح شد. همچنین نمایشگاهی از کتابهای کتابخانه با توجه به موضوع کارگاه در معرض دید شرکت ک
مدیریت رفتار سازمانی یا Organizational Behavior یکی از درس‌های پایه مدیریت است که سالهاست در بیشتر دوره‌های مدیریتی در سراسر جهان، آموزش داده می‌شود.قدیمی بودن و ریشه‌دار بودن مفهوم رفتار سازمانی، به آن معنی نیست که دانش مدیریت رفتار سازمانی هم تا همین حد، قدمت و سابقه دارد: از عمر رسمی این رشته، صرفاً چند دهه می‌گذرد.البته این را هم باید بگوییم که طی یک یا دو دهه‌ی اخیر، رفتار سازمانی به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته و اهمیت رفتار سازمانی را
زیر بنای نظریه های وابسته به مکتب گرايي و خبرپردازی،عینت گرايي است.طبق فلسفه ی عینیت گرايي یا واقیت گرايي،دانش مستقل از یادگیرنده است و معلم می تواند این دانش را به یادگیرندگان انتقال دهند.     مثال اشیا وجود دارند و اگر هم هیچ انسانی وجود نداشت که تا آنها را درک کند باز هم آنها وجود داشتند.   متخصصان یادگیری عموما بر قوانین یادگیری تاکید میکننددر ذهن ما دانش ها تفسیر می شود با کسب تجربیات جدید،دانش قبلی را با دانش جدید مطابقت داده و در صور
بازی با تبلت چه تاثیری در رفتار کودکان دارد؟ جد

در چند دهه اخیر تکنولوژي پیشرفت چشمگیری داشته است و همین مسئله تغییر و تحولات فراوانی را در سبک زندگی ها به وجود آورده است. در این مقاله از دکتر سلام به تاثیر بازی با تبلت در رفتار کودکان پرداخته ایم. توصیه می کنیم که این مقاله را از دست ندهید و حتما آن را مطالعه کنید. با ما همراه شوید.
امام علی (ع ) فرمودند: خوش اخلاقى در سه چیز است: دورى كردن از حرام، طلب حلال و فراهم آوردن.
روانشناسان اغلب یادگیری را به عنوان یک تغییر نسبتاً دائمی در رفتار فرد به عنوان یک نتیجه از تجربه وی تعریف می کنند. روانشناسی یادگیری بر طیف وسیعی از موضوعات مرتبط در مورد نحوه یادگیری افراد و تعامل آنها با محیط شان تمرکز دارد. جان بی. واتسون یکی از اولین متفکران روانشناسی بود که در مورد چگونگی تاثیر یادگیری بر رفتار مطالعه نمود . واتسون پیشنهاد نمود که رفتار نتیجه فرآیند یادگیری است. یادگیری یک فرآیند کلیدی در رفتار انسان است .
آیا آگاهی باعث تغییر در رفتار می‌شود؟ تا چند روز قبل به شدت معتقد بودم که اگر آدم از مسئله‌ای آگاهی پیدا کند، آن آگاهی موجب تغییرات مثبت در رفتار فرد می‌شود. اما مثال نقضی یافتم. معتادی که می‌داند مصرف مواد به ضررش تمام می‌شود با این که از عواقب کارش آگاه است اما تغییری در رفتارش ایجاد نمی‌کند. چرا؟ اینجا پای کلمه‌ای مقدس در میان است: لذت! غریزه‌ای که در نهاد انسان‌ها نهفته است کاری می‌کند که لذت را بر هرچیزی ترجیح دهد.
فصل دوم رفتار شهروندی مدیریت- ادبیات تحقیق رفتار شهروندی مدیریت- مبانی نظری رفتار شهروندی مدیریتفصل دوم رفتار شهروندی مدیریت در 22 صفحه همرا با منابع و ماخذ تهیه شده است. ادبیات تحقیق رفتار شهروندی مدیریت در پایان نامه "رابطه بین رفتار شهروندی مدیریت و تعهدسازمانی" مورد استفاده قرار گرفته شده استلینک دانلود؛https://idpay.ir/adabiat/file/45302 
فرهنگ کار نقش مهمی در نگرش افراد نسبت به کار دارد و یا به عبارتی دیگر رفتار متفاوت افراد در محیط کار ناشی از فرهنگ های متفاوت کاری می باشد.لذا شناخت صحیح فرهنگ کار نقش مهمی در تغییر رفتار و یا اصلاح رفتار دارد.دانستن دیدگاههای مختلف در مورد این واژه ضروری به نظر می رسد.
علم رفتار سازمانی به مطالعه‌ی چگونگی رفتار و تعامل افراد در گروه مربوط می‌شود. به طور معمول این مطالعات برای ایجاد سازمان‌های کسب‌وکاری که بیشترین کارایی را داشته باشند، اعمال می‌شوند. ایده‌ی اصلی برای مطالعه‌ی رفتار سازمانی استفاده از یک رویکرد علمی برای مدیریت کارکنان است. نظریه‌های مطالعات سازمانی برای مدیریت منابع انسانی و با هدف به حداکثر رساندن بازدهی اعضای تیم، مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
ژنتیک های رفتاری که همچنین به عنوان ژنتیک های روانی شناخته می شوند، عبارت از مطالعه تاثیر ترکیبات ژنتیکی ارگانیسمی بر روی رفتار و تعامل مابین وراژت و محیط می باشند که بر روی رفتار فرد تاثیر می گذارند. مباحث مربوط به تعیین کننده های تونایی ها و ناتوانایی های رفتاری در اغلب مواقع به عنوان مباحث طبیعت – تربیت” مورد اشاره قرار می گیرد. تاریخچه اولیه رابطه مابین رفتار و عوامل ژنتیکی یا وراثت برای اولین بار به مطالعه یک دانشمند انگلیسی به اسم
كمكهای پرستار به كودك براى داشتن رفتار مناسب پرستار كودك و کمکهای پرستار به کودک براى داشتن رفتار مناسب : یكى از معمولیترین چالشهایى كه پرستار كودك با آن مواجه مى شود رسیدگى به رفتارهاى نامناسب است . این رفتارها، گاهى اوقات، به نوعى از همه بچه ها سر مى زند. کودکان غالبا نیاز به كمك دارند تا كنترل بر رفتار و ابراز احساسات و منظورشان را یاد بگیرند. یكى از مسئولیتهاى شما به عنوان پرستار كودك تلاش در جهت جلوگیرى از این رفتارها و برخورد مناسب با آ
نوجوانی و بلوغ دوره‌ای حساس در زندگی انسان است که رفتار صحیح والدین با فرزندان در این دوران نقش بسیار زیادی در شکل گیری هویت آن‌ها دارد. والدین با رفتار و شیوه تربیتی خود تعیین کننده کیفیت روابط و عمق پیوند عاطفی میان خود و فرزندشان هستند. همچنین رفتار صحیح شما با نوجوان، تضمین کننده موفقیت تحصیلی و شادکامی او در سن بلوغ است؛ در مقابل عدم ارتباط مناسب با نوجوان با گرایش او به سمت مواد مخدر، شروع زودرس فعالیت‌های جنسی، درگیری و خشونت و حتی
یادگیری، بخش مرکزی زندگی هر فرد است. حتی زمانی که به آن فکر نمی کنیم نیز اتفاق می افتد؛ با این تفکر که رفتار در خلا رخ نمی دهد؛ لذا راه های گوناگون رفتار، مرتبط با محیط کالبدی است. محیط های یادگیری از عناصری تشکیل خواهند شد که در کنار هم معنا دار می شوند. ویژگی ها و کیفیت های هر کدام از این عناصر در شکل گیری رفتارهای مختلف موثر می باشند. فیلسوف ژان پیاژه، بر توانایی کودک در درک جهان به طور فعال تاکید بسیار می کند و معتقد است که کودکان به طور انفع
می‌توان گفت که مدیریت رفتار سازمانی، همه‌ی مباحث خود را به سه دسته‌ی کلیدی تقسیم می‌کند: فردی / گروهی / سازمانیاحتمالاً الان با خودتان می‌گویید عملاً قسمت عمده‌ی چیزی که در مدیریت آموزش داده می‌شود، زیرمجموعه‌ی رفتار سازمانی است!چنین حرفی اشتباه نیست.اما با توجه به اینکه ما در آینده قصد داریم راجع به بسیاری از آنها، با دقت بالا و جزییات زیاد صحبت کنیم، در بحث مبانی رفتار سازمانی صرفاً برخی از مطالب مقدماتی و عمومی را مطرح خواهیم کرد ت
یادگیری انسان و ساماندهی رفتار نوجوان در گرو نشاط و شادابی و هیجانات مثبت اوست و خلاقیت، شكوفایی استعدادها در گرو نشاط و انبساط روحی انجام می شود. شكی نیست كه یكی از وظایف مهم تربیتی مدیریت و برنامه ریزی آموزشي مدارس، تشویق نوجوانان به مشاركت و تعاون در همه امور است و آنان می توانند با تدوین برنامه ریزی آموزشي مناسب به جلب مشاركت دانش آموزان در امور مختلف مدرسه اقدام كنند و این موضوع می تواند به احساس مفید بودن و دور شدن از انزوا و كسالت در

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها