نتایج جستجو برای عبارت :

خواص پترونک

پترونک که در بلوچی تلفظ هایی چون پتروک و پتریک نیز دارد، گیاهی است وحشی که از آخر اسفند تا اواخر فروردین در کوه های بلوچستان رشد می کند. این گیاه بسیار خوشمزه است و در بین مردم بلوچ، طرفداران فراوانی دارد. این گیاه در بخش گلباف استان کرمان نون تنکو» نامیده می شود . در خراسان با نام نقودشک» یا نقوتشک» شناخته می شود و به نام های گالوک» و نون پیغمبر» هم نامبردار است. در نائین پرپولوک» نامیده می شود.
اگر می‌خواهید درباره فواید و خواص میوه‌ خشک شده، خواص میوه خشک در بارداری، خواص میوه خشک برای کودکان، خواص سیب خشک، خواص گلابی خشک، خواص زردآلو خشک، خواص هلوی خشک، خواص انجیر خشک، خواص زغال اخته خشک، خواص آلو خشک و خواص بلوبری خشک شده بخوانید با ما همراه باشید. به گزارش فردا اگر به دنبال یک روش خوشمزه برای بهبود سلامت عمومی‌تان هستید میوه‌های خشک دارای پروتئین یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. بیشتر مردم می‌دانند که میوه‌ها و سبزی‌ها اجز
سنگ ها داراى خواص مغناطیسى و درمانى مى باشند و در حال حاضر با تکنولوژى پیشرفته اى که بشر حاصل نموده از نور و اشعه در علم و صنعت و طب استفاده میشود. جواهرات و سنگ ها اشعه و حرارت کیهانى را جذب نموده , سپس طبق خواص خود, پرتو و اشعه را به هاله ها و چاکرا هاى فرد منعکس کرده و به شخص نیرو مى بخشد.سنگ ها و جواهرات داراى۱- خواص مغناطیسى ۲- خواص طبى ۳ – خواص سحرى میباشد و باید دقیقا این خواص را شناخته و در رابطه با طبع و مزاج و عنصر خود و همینطور برج و ستاره
آلو میوه ای از خانواده زرد آلو و هلو است و رنگهای و مشخصات مختلفی دارد. آلو بخارا هم یکی از انواع آن است که خواص بسیار زیادی برای آن در طب سنتی به عنوان یک گیاه دارویی ذکر شده است. برخی از خواص این میوه در اینجا عنوان شده است.
1- خواص کلی : نظر به اینکه لیتیوم بروماید از عناصر قلیایی و برم از خانواده هالوژن ها است، لیتیوم بروماید از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی نزدیک به نمک طعام بوده و ترکیبی پایدار می باشد که در هوای آزاد تجزیه نمی گردد و تبخیر یا تصعید نمی شود (مگر در دماهای بیش از 5000℃. خواص اساسی این نمک در جدول زیر نشان داده شده است: فرمول شیمیایی LiBr وزن مولکولی 856/86 درصد هر یک از عناصر Li 7.99% ,Br 92.01 % ظاهر حبه های کریستالی بی رنگ وزن مخصوص 464/3 در 25 درجه سانتی
11 نوع چای و خواص آنها قسمت دوم امروزه مصرف چای در جهان مرسوم می باشد و در آسیا این نسبت به جاهای دیگر دنیا بیشتر است. کشور های چین، ژاپن، کره جنوبی، آفریقا ، ایران و چای زیاد مصرف می کنند. در مقاله قبل درباره 11 نوع چای و خواص آنها صحبت نموده ایم حال به ادامه ی 11 نوع چای و خواص آنها قسمت دوم می پردازیم : 12 . چای مورینگا گیاه مورینگا ( moringa oleifera ) گاهی با نام " درخت ترب کوهی " شناخته می شود و بومی هیمالیا در شمال غربی هند است.
رازیانه جز معدود گیاهان دارویی است که کلیه قسمت های رویشی و زایشی آن خواص دارویی دارد. و این گیاه مهم و استراتژیک و همچنین کم آب بر؛ سرشار از کلسیم و ویتامین  c می باشد. که خواص متنوع و مختلفی دارد.
خواص روغن زیتون و فواید آن برای بدن
یکی از خواص روغن زیتون آنتی اکسیدان بودن آن است
خواص روغن زیتون
روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اکسیدان است که باعث طول عمر و کاهش بیماری های مرتبط با مصرف روغن های اشباع می شود.
در بین خوراکیهای سالم و سنتی، یکی از مواردی که طرفدار و خواص زیادی دارد، قیسی است. قیسی که طعمی لذیذ و شیرین دارد گاهی از خشک کردن برگه زردآلو نیز بدست می‌آید که به آن برگه میگویند. از قیسی و خواص آن در کتابهای طب سنتی بسیار اسم برده شده و دلیل آن هم ویتامینها و مواد معدنی، بتاکاروتن و فیبر درون آن است.
گل نسترن درختچه کوچکی است با ارتفاع حداکثر ۳ متر و برگ هایی شامل پنج تا هفت برگچه دندانه دار که به شکل بیضی نوک تیز بوده و گل ها به رنگ های گلی (قرمز کم رنگ)، سفید مایل به گلی و یا سفید هستند. از میوه گل نسترن به عنوان غنی ترین منبع ویتامینC یاد شده که ۲۰برابر لیمو ویتامینC دارد. این گل زیبا و خوش عطر سرشار از خواص دارویی است که علاوه بر آن رب مخصوص خوراکی نیز از آن تهیه می شود که می تواند جایگزین رب انار جهت استفاده در غذاها باشد؛ در ذیل به معرفی ا
یکی از گیاهان دارویی که خواص زیادی دارد و به صورت غذا، دارو، خام و همینطور در سالاد استفاده می‌شود، گیاه دارویی شاهی است. این گیاه دارویی خواص زیادی دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌شود.
خواص میوه ،غلات ،بقولات بخش دوم هویج در حالى که ارزش سیر، لیموترش ، کلم و بعضى گیاهان بخوبى شناخته شده و نسبت به خواص آنها اطلاعات ذیقیمتى به دست آمده و قدر آنها بر عموم معلوم گردیده و بطور کلى ارزش قدرت درمان کنندگى آنها نیز به اثبات رسیده است باید اذعان نمود تا به امروز خواص فوق العاده با ارزش هویج آنطور که شاید و باید مورد توجه عموم واقع نشده و به فواید آن چنانکه شایسته آن است پى نبرده اند. باید دانست که هیچ یک از بقولات یا سبزیجات نمى توان
چای جزو سالم ترین نوشیدنی ها است. در حالی که قهوه در بیشتر کشورهای غربی نوشیدنی مورد انتخاب است، چای بر قسمت شرقی ( انگلیس ) مسلط است. در این مقاله به 11 نوع چای و خواص آنها می پردازیم و در مقاله بعدی ادامه آن را ارائه می دهیم. اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد یک چای خاص هستید، می توانید از فهرست زیر استفاده کنید. 11 نوع چای و خواص آنها را بیشتر بشناسیم انواع چای اول از همه، توجه به این نکته مهم است که " چای " واقعی همه از همان گیاه اولیه تهیه می شوند.
خواص و فواید آویشن گیاه قوی برای درمان بیماری ها خواص آویشن بسیار گسترده است به نوعی که از درمان انواع بیماری ها تا سلامت و زیبایی پوست و مو می توان از آن استفاده کرد. این گیاه دارویی بهترین درمان برای عفونت های تمام قسمت های بدن است. آویشن که خواص و فواید آن را در این بخش از سلامت خواهیم گفت یکی از گیاهان پرخاصیت دارویی است که از زمان های قدیم مصرف آن به شیوه های مختلف برای درمان انواع بیماری ها توصیه شده است.
تخمه کدو به عنوان یک فراورده جانبی حاصل از کدو تنبل محسوب می‌شود که بیشتر در میان خانواده‌های ایرانی در کنار دیگر تخمه‌ها از آن در آجیل استفاده می‌شود. جالب است بدانید که خواص تخمه کدو بسیار بیشتر از انواع تخمه‌ها است و اگر بتوانید آن را با تخمه آفتابگردان یا تخمه‌های نمکی جایگزین کنید، مسلماً فواید سلامتی بیشتری بهره‌مند خواهید شد. تخمه کدو را به صورت بو داده و همچنین خام مصرف می‌کنند. بو دادن تخمه کدو می‌تواند خواص تخمه کدو را تغییر
خواص روغن کرچک؛ برای سلامتی و پوست و مو روغن کرچک چیست؟ روغن کرچک که از گیاه کرچک به دست می آید یکی از بهترین روغن هایی است که مصریان باستان از آن برای درمان التهاب چشم و به عنوان یک درمان طبیعی برای مراقبت از پوست و مو استفاده می کردند. در هند روغن کرچک را به عنوان تسکین دهنده درد و خواص ضد باکتریایی آن استفاده می کنند. خواص روغن کرچک برای پوست و مو , ابرو و مژه روغن کرچک طبع روغن کرچک گرم و خشک است.
معرفی کتاب : چای سبز (خواص سلامت بخش و کاربردها) اگرچه عنوان کتاب به مطالعات مرتبط با چای سبز اشاره دارد، ولی در بسیاری از موارد به منظور مقایسه این نوع از چای با انواع دیگر چای به ویژه چای سیاه، نکات ارزشمندی در رابطه با چای سیاه و … بیان شده است. در هر حال، عمده مباحث کتاب حاضر به خواص سلامت بخش چای سبز با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده در سیستم های درون زیست و برون زیست و به وسیله دانشمندان صاحبنظر پرداخته شده است.
خواص و انرژی سنگ ها قسمت اول تاریخچه ، مفاهیم و روش ها تاریخچه سنگ درمانی انسان از زمانی که نوشتاری به یادگار به نسلهای آینده سپرده ، هزاران سال می گذرد، در باب جواهرات سخن زیاد به میان آمده، در زمان حضرت سلیمان (ع) مردم از جواهرات استفاده می کردند و به آن فخر و عزت می نمودند، در کشتی حضرت نوح (ع) از جواهرات در تاریکی برای روشن شدن استفاده شده است. در مصر در کائنان جواهرات را به خدایان آویخته بودند ، که آنان را خواص متافیزیکی می داد.
یکی از گیاهان دارویی مهم در طب سنتی، گیاه دارویی پنیرک است. چقدر در مورد این گیاه دارویی و خواص آن اطلاعات دارید. اینجا خواص و نحوه مصرف این گیاه دارویی مورد بررسی قرار می‌گیرد. پنیرک (mallow): گیاه دارویی پنیرک، گیاهی است خودرو که در جنگلها و اراضی غیر مزروع می روید و از ارتفاع آن تا شصت سانتی متر میرسد.
فرمول شیمیایی آب آب نوعی ماده مرکب است که از دو عنصر اکسیژن و هیدروژن ساخته شده است. آب را جزو دسته مخلوط‌ها طبقه‌بندی نمی‌کنند، چون خواص آب نه به خواص هیدروژن شبیه است و نه به خواص اکسیژن. از ترکیب دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن، یک مولکول آب بوجود می‌آید. یک قطره آب دارای تعداد بی شماری مولکول آب می‌باشد. معادله شیمیایی واکنش بین هیدروژن و اکسیژن و تشکیل آب از قرار زیر است: هر مولکول آب دارای یک ناحیه مثبت و یک ناحیه منفی است که این دو ناحی
روش استفاده از روغن اکالیپتوس : روغن اکالیپتوس را می‌توان به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد. از این روغن می‌توان به صورت استنشاقی، موضعی و خوراکی برای درمان بیماری‌های گوناگون استفاده کرد. این روغن خواص بسیار فراوانی را دارد و این خواص را به وجود ترکیبات گوناگون در این روغن ارزشمند نسبت می‌دهند. اکالیپتول یا سینئول یکی از مهم‌ترین ترکیبات دارویی این روغن می‌باشد و تاکنون خواص گوناگونی برای آن عنوان شده است.
روش نظری یا ماکروسکوپی خواص فیزیکی کانی ها که در شناسایی آنها اهمیت دارد مورد بررسی قرار می گیرد. این خواص شامل جلا، رنگ، سختی، رنگ خاک، رخ (کلیواژ)، چگالی نسبی، خاصیت مغناطیسی، طعم، بو، لمس، واکنش با اسید و شکل کانی ها می باشد.
چای سبز محصولی است که از گیاه کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) بوجود می آید. خواص چای سبز به قدری بیشمار است که در یک عبارت می توان آن را درمان تمام بیماری ها و راهی برای زیبایی و تناسب اندام معرفی کرد. مشاهده در ادامه مطلب .
همانگونه که در مطالف فوق گفته شد ماب زمینی اگر بهترین ماسک صورت به نام نگیرد میتواند یکی از بهترین ماسک های طبیعی پوست که خواص و فواید باور نکردنی را پدید می آورد بشمار آید . خلاصه فواید و خواص ماب زمینی کاهش چین و چروک وجوانسازی پوست کلاژن یکی از عناصر اصلی پوست می باشد که تاثیر بسیاری بر از بین بردن چین و جروک پوست دارد . ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند تا از آسیب های ناشی از خورشید ، رادیکال های آزاد ، آلودگی و دود جلوگ
هفت گنج صفحه اصلی آشپزی و شیرینی پزی سلامت سبك زندگی ازدواج مد و زیبایی تماس با ما خواص مواد غذایی • سلامت خواص عسل برای سلامتی از نظر علمی 4,522 بازدید13 دقیقه مطالعه از سراسر وب دفتر بیمه خودتان را افتتاح کنید !!! اگر میخواهید موهای ریخته شما بازگردند از این شامپو استفاده کنید عسلخواص مواد غذایی اگر شما از خواص عسل بی اطلاعید و به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنید وقت آن رسیده که عسل را وارد رژیم غذایی روزانه خود کنید زیرا عسل عاملی شفابخش بر
روغن کرچک یا یکی از معروف‌ترین ترکیبات طبیعی است که در بیشتر محصولات آرایشی وجود دارد. حتی شما محصولات آرایشی با خواص مشابه روغن کرچک را می‌توانید در قفسه مغازه‌ها پیدا کنید. روغن کرچک نیز به‌مانند دیگر روغن‌ها از اسیدهای چرب مؤثر تشکیل شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ریسینولئیک و چند اسید چرب دیگر اشاره کرد. وجود این اسیدهای چرب باعث شده‌اند که خواص روغن کرچک برای سلامتی پوست و مو دو چندان شود.
طبیعت حلوا ارده گرم است، ملین طبع می باشد و به همین خاطر مفید حال سردمزاجها است . حلوا ارده بهترین غذا برای سرد مزاجان حلوا ارده، از ترکیب کنجد سابیده شده با شیره یا شکر تهیه می شود و یک خوراک مقوی و لذیذ برای طول روز به همراه وعده های غذایی بویژه صبحانه است که خواص فراوانی برای افراد بخصوص سرد مزاج ها دارد.در این مطلب با خواص فوق العاده حلوا ارده آشنا شوید. فواید و مضرات حلوا ارده ارده کنجد بوداده آسیا کرده ایست که از آن حلوا ارده درست می کنند.
خواص زعفران: گیاه زعفران دارای خواص متعددی برای سلامتی است. برخی از مهمترین خواص زعفران و مزایای زعفران عبارت است از: توانایی بهبود سلامت تنفس، بهینه سازی سیستم گوارش، از بین بردن درد، بهبود الگوهای خواب، کاهش خونریزی، تقویت سلامت قلب، افزایش گردش خون، پیشگیری از دیابت، تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن. 
میوه کاج و یا همان دانه درخت کاج خواص بی نظیر دارویی و درمانی را در خود داراست. این دانه ها رایحه ی بسیار دلنشین و آرام کننده ای دارند که بوییدن آن باعث ترشح آدرنالین در خون شده و حس تازگی ، نشاط ، و سرزندگی به انسان دست میدهد. توصیه میشود که در محل کار و یا محل استراحت خود از چند دانه کاج استفاده کنید.
آب مایعی ارزشمند و حیاتی است که زندگی موجودات به آن وابسته است و به دلیل دارا بودن خواص منحصر به فرد،از سایر مایعات متمایز گردیده است. حلال بسیار قوی --بی بو،بی رنگ و بی طعم است--آب در دمای محدود صفر درجه سانتیگراد منجمد میشود--آب در دمای 100درجه به جوش می آید

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها