نتایج جستجو برای عبارت :

يک داستان درباره ديگ به ديگ ميگه روت سياه

میخوام یه داستان کوتاه و کوچیک بنویسم،داستان این روزامون؛این روزاتون،داستان اسارت،زندان،درد،سردرگمی،داستان عروسکو خیمه و شبای پر از دست سیاه!صدای سوت و تشویق نخراشیده خیل سیاه و سفید کوچک ها و بزرگ ها،چنان شلاق نامرعی مخمل سرخ فام صفحه را پاره کرد.عروسک های خیمه شب بازی،داستان غم بار خود را با رقصی تلخ شروع کردند
کتاب شامل 17 داستان کوتاه از 10 نویسنده است؛ سه داستان از ژرمین گریر، دو داستان از فولتون اورسلر، یک داستان از پل ویلیارد، یک داستان از لئونارد مایکل، سه داستان از استفن لیکاک، یک داستان از ویلیام سیدنی پورتر، دو داستان از وندی بره نر، دو داستان از هال پورتر، یک داستان از نرگس دالال، یک داستان از ریشارد ل. اکثر داستان ها متوسط هستند.
کتاب آه ای مامان» یازده داستان کوتاه دارد. اکثر داستان های این مجموعه، راوی اول شخص دارند. این کتاب به زندگی آدم هایی که به سر حد جنون رسیده اند و سعی دارند به نوعی به آرامش برسد با زبانی روان کاوانه می پردازد. داستان ها اگر چه ناپیوسته اند اما کودک، مادرها و پدرها در هر داستان گوشه ای از زندگی آدم ها را بازگو می کنند. این مجموعه داستان محتوای ثابت دارد اما در فرم های متفاوت تکرار می شود. که نوعی تنوع به خواننده می بخشد.
به نام خالق هستی. روش چهارم:چگونه یک داستان تخیلی بنویسیم. ________________________________________________________________________________________________________ گام اول: تا می‌توانید داستان‌های تخیلی بخوانید. اگر قصد نوشتنِ یک داستان خیالی حماسی را دارید، خواندن داستان‌هایی از این ژانر، ایده‌ی خوبی است. حاصلِ تلاش برای نوشتن در ژانری که هرگز کتابی درباره‌اش نخوانده‌اید، یک اثر پیش‌پاافتاده خواهد شد و بدون‌شک، خوانندگانِ مشتاق این ژانر متوجه فقدان
عنوان یادداشت: واقعیت‌های خیالی یادداشتی بر مجموعه داستان بزقاب» نوشته مصطفی بیان مجموعه داستان بُزقاب مشتمل بر سی و سه داستان کوتاه‌ شده است. این واژه را انتخاب می‌کنم تا در همین ابتدا، وجهی از ویژگی این مجموعه بیان شده باشد. آفریننده‌ی مجموعه اگر چه در تمامی داستان ها سرِ صحبت با مخاطب را درباره موضوع و معنایی بزرگ در زندگی و کنش انسان ها باز می‌کند اما آن را به انجامی اندرز‌گو و نتیجه‌گرا نمی‌رساند.
داستان بچّه رئیس» درباره کودکی است که از شرکت کودکان مأموریت یافته تا با نفوذ در یک خانواده، جلوی نقشه رئیس قبلی شرکت را بگیرد. کودکی که با خوردن شیری مخصوص، همواره کودک می‌ماند. داستان لک لک ها» هم درباره کودکی است که به لک لک ها نامه می نویسد که برای او یک برادر بیاورند. به جهت اشتراک این دو انیمیشن در برخی از نکات، هر دو با هم نقد می شود.
معرفی چند داستان کوتاه معروف جهان که در کمتر از 150 صفحه نوشته‌شده‌اند ، توسط شهروزبراری صیقلانی گرداوری شده اند دل تاریکی، جوزف کنراد/99 داستان کوتاهی از نویسنده لهستانی الاصل درباره فردی بنام چار مارلو است که وسط رودخانه‌ای در کنگو در افریقای مرکزی پیاده می‌شود (برای مبارزه با فساد و .) و در یک داستان پیچیده به جستجوی مستر کورتس می‌پردازد. داستان حول حرص و طمع استعمارگران اروپایی می‌چرخد که با لفظ متمدن بیان می‌شود.
عناصر داستان عناصر داستان اجزای بنیادین تشکیل دهنده داستان هستند. هر داستانی برای شكل‌گیری خود از ساختار و عناصری تشكیل می‌شود كه با هنرمندی و خلاقیت داستان‌نویس به صورت یک داستان کامل، ظهور و نمود می‌یابد و داستان‌نویس با كمک این عناصر به آفرینش پیكرهٔ داستان می‌پردازد. داستان كوتاه از عناصر مختلفی تشكیل شده است كه عبارت‌اند از: طرح موضوع درون‌مایه شخصیت و شخصیت‌پردازی زاویهٔ دید پیرنگ صحنه گفت‌وگو لحن فضا زبان زمان مكان حادثه سب
به نام خالق هستی. روش سوم: (چطور کتاب غیر داستانی بنویسیم) گام اول: موضوعی را انتخاب کنید که یا می‌شناسید یا می‌خواهید درباره‌ی آن بدانید کتاب غیرداستانی شما می‌تواند حاوی اطلاعاتی درباره مکانی باشد که شاید خواننده بخواهد روزی تعطیلاتش را در آنجا بگذراند، یا به طور کلی، اطلاعاتی درباره‌ی یک مکان باشد. می‌تواند درباره‌ی جامعه‌ی امروز، یک رهبر معاصر یا تاریخی، یا درباره‌ی فردی باشد که مورد علاقه‌ی شما است.
انتشارات :فکرآذین مولف: فردریک لونوار مترجم :پروین طهماسب قیمت پشت جلد: 130000 ریال داستان زندگی فردی در جستجوی عشق را می خوانیم. نویسنده سوئیسی , فردریک لونوارکه خود فیلسوف و علافمند به فرهنگ شرق می باشد طی داستان,مطالب قابل تاملی را درباره دوست داشتن و زندگی بیان می کند. به گفته نویسنده: این داستان برای سنین 15 تا 95 سال نوشته شده است . افسانه مانند بودن داستان به آن گیرایی خاصی می بخشد که برای سنین مختلف قابل استفاده می شود.
داستان امشب درباره یه دختریه که یه پسرو خیلی دوسش داشت اما نمیتونست بهش ابراز محبت کنه . حالا بخاطر یا شرایط روحیش بود یا بخاطر دلایل دخترونه که داشت . همیشه دنبال این بود پسره بیاد سمتش و بهش پیام بده و قربون صدقش بره و . اما نمیدوست که پسر ها هم به محبت احتیاج دارن . پسر از این موضوع کلی احساس ناراحتی میکرد که چرا دختر بهش محل نمیده . پسر یک روز از همه ی رفتار های دختر خسته میشه و میزاره میره یهو .
یادمه مدرسه که میرفتیم یه عکس میذاشتن جلومون و میگفتن در رابطه با این عکس مثلا ده خط بنویسید حالا منم صرفا جهت سرگرمی، باتوجه به عکس پروفایل وبلاگ یه داستان ساختگی نوشتم.البته شما موقع خوندن داستان میتونین شخصیتای داستان رو هرطور که مایلید تصور کنید، زن، مرد، پیر، جوون، کوتاه، بلند، سفید، سیاه، ایرانی، خارجی. توی متن داستان هم سعی کردم جزئیات خاصی راجع به شخصیتا مطرح نکنم.داستان در رابطه با دوتا مسافره که به مدت چند ساعت توی یه تاکسی خ
میگم گیل رو من بزرگ کردم. یه کف دست بود من بهش اب و غذا دادم بزرگ شد. میگه اینو راست میگه خداییش. اصن یاد اون دوران سیاه که میفتممیگم باااشه حالا اون دوران شد سیاه؟؟ میگه دییوانه پارسالو نمیگم! سال اول و اینا. میگم اهااا اون دوران. اره والا. ببین گیل! تو هی در حال داستان درست کردن بودی من یه گوشه نشسته بودم فقط تحملت میکردم =))میگه اره واقعن. از بیرون آدم آرومه ی دوستی* ما منم و تو شلوغ پلوغی. ولی واقعا بادوم هی کنار اومده با کارای من :)))میگم ول
روایت داستان حضرت عباس (ع)» در شبکه مستند مستند داستان حضرت عباس (ع)» به کارگردانی عباس قلیچ لو و با روایت محمدرضا سرشار با تصاویری از رسم زیبای سقا شدن در ایام محرم همراه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ عباس قلیچ لو کارگردان مستند داستان حضرت عباس (ع)» درباره انگیزه های ساخت این مستند اظهار کرد: ما مدت ها بود حین ساخت فیلم هایی که با عباس صالح مدرسه ای کار می کردیم، به معصومیت و مهجوریت حضرت عباس (ع) فکر می کردیم.
چند روز پیش آینه را دیدم. دیروز با دیدن آخرین ساخته‌ی تارکوفسکی، ایثار، دیدن اوّل‌بار هر هشت فیلم بلندش را تمام کردم. برای من آینه زیباترینِ فیلم‌های تارکوفسکی است. کودکی ایوان را هم خیلی دوست دارم. شیوه‌ی روایت داستان آینه سرراست نیست. بعد از دیدن دوباره‌ی فیلم و خواندن چند مطلب وبلاگی و مقاله درباره‌ی فیلم داستان را بهتر فهمیدم. زیبایی ِ مختصّ تارکوفسکی که با به تصویر کشیدن چهره‌ی انسان (و بیشتر عظمت چهره‌ی رنج‌کشیده)، طبیعت، آبِ رو
پیش از اینکه هاراکی موراکامی» نویسنده ژاپنی در دهه 70 میلادی نویسنده شود صاحب یک کلوب موسیقی جاز در توکیو» بود. البته قبل از انتشار کتاب تعقیب گوسفند وحشی» این کلوب موسیقی را برای همیشه بست. در همین زمان بود که در ماراتن دو شرکت کرد و سپس داستان علاقه خود به دویدن را در کتاب وقتی از دو حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم» منعکس کرد. این کتاب در سال 2008 به زبان انگلیسی نیز منتشر شد. کتاب درباره موسیقی» بیشتر درباره موسیقی در کنسرت است و علاقه زیا
پیش از اینکه هاراکی موراکامی» نویسنده ژاپنی در دهه 70 میلادی نویسنده شود صاحب یک کلوب موسیقی جاز در توکیو» بود. البته قبل از انتشار کتاب تعقیب گوسفند وحشی» این کلوب موسیقی را برای همیشه بست. در همین زمان بود که در ماراتن دو شرکت کرد و سپس داستان علاقه خود به دویدن را در کتاب وقتی از دو حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم» منعکس کرد. این کتاب در سال 2008 به زبان انگلیسی نیز منتشر شد. کتاب درباره موسیقی» بیشتر درباره موسیقی در کنسرت است و علاقه زیا
سلام به همه دوستان.پست امروز درباره مقاومت نکردنه.میخوایم یه مقدار درباره((مقاومت))صحبت کنیم و بگیم که اصلن مقاومت کردن یعنی چی بعد از اون میریم و نظر و توضیحات بی نظیر فلورانس اسکاول شین درباره این مبحث مهم رو دنبال می کنیم. خب بزارین با یه مثال شروع کنیم:مثلا یه نفر یه روزی یه جایی یه خونه خیلی بزرگ رو میبینه و تو دلش میگه ای کاش من این خونه رو داشتم.اینجاست که انگار یه نفر تو ذهنش بهش میگه:ای بابا انقد بلندپروازی نکن زندگی کردن تو این خونه رو
در تاریخ سینما همواره هنگام صحبت درباره نی که به عنوان ابزار برای به تصویر کشیدن جذابیت های فیزیکی معرفی شده اند، نام مرلین مونرو به میان آمده است. اما به نظر می رسد جودی گارلند بازیگری بوده که تاریخ بیش از آنچه که درباره مرلین مونرو نوشته شده، به او بدهکار است. بازیگری که در قرن بیستم یک نمونه تمام و کمال از ماشین آدم سازی هالیوود بود و سرنوشتش به گونه ای رقم خورد که می توان او را یک قربانی تمام عیار هالیوودی در کنار مرلین مونرو دسته بندی
سعی کنیم تکالیفی که برای عید به دانش آموزان میدهیم در قالب داستان نویسی، داستان گویی و داستان سرایی باشد . برای مثال از دانش آموزان بخواهیم خاطرات روز عید و یا سیزده بدر را به صورت داستان بنویسند. و در نهایت داستان خود را به صورت کتابچه تزیین کرده و بعد از عید به کلاس گزارش دهند . نمونه دیگر اینکه یک داستان مناسب با سن خود بخوانند و خلاصه آن را یادداشت کنند و با برای اولیای خود تعریف کنند. 
تنهایان مغروق نگار قلندر مردی بی‌نام‌ونشان به موجودی غریب و ناآشنا تبدیل شده. آکسولُتل» داستان مسیر این مسخ‌شدگی است. در ابتدای داستان راوی اعلام می‌کند که حالا یک آکسولتل است و با این جمله دو پرسش مهم را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. آکسولتل چیست و راوی چطور به آن تبدیل شده است؟ نویسنده مسیر پیشرفت داستان را به خوبی طراحی کرده است. او پس از ایجاد تصویری ناملموس در بند اول داستان و برانگیختن حس کنجکاوی خواننده، در ادامه‌ داستان را با تصاو
درباره رمان " گاه ناچیزی مرگ " وقتی صحبت از "محیی الدین عربی" باشد شوق خواند وصف ناپذیر است و اگر پای یک رمان در این خصوص وسط باشد، دیگر جای تامل نیست. یک رمان آن هم درباره ی "شیخ اکبر" از دو سو اشتیاق ایجاد می کند. اولا ً تمام آنچه را که می دانیم و یا نمی دانیم، در قالب یک داستان در ذهنمان نهادینه می شود و ثانیاً طیف های مختلفی از خوانندگان و مخاطبین غیر مرتبطی که تحمل نوشته های مغلق فلسفی و عرفانی را ندارند، با لطافت های ساختاری آن وجوهی از انوار
های گایز یه داستان اوردم توپ خب با افتخار معرفی میکنم داستان مرگ بله درست حدس زدید این یه داستان عاشقانه نیست بلکه یک داستان ترسناک وغم انگیز است خب بریم سراغ معرفی ها نام داستان:داستان مرگ ژانر:غمگین،ترسناک تعداد شخصیت های اصلی:۸تا تعداد شخصیت های فرعی:۱۰تا بیوگرافی ها: نام:مرینت دوپان چنگ سن:۱۴سال اخلاق:مهربون،شجاع،باهوش،شوخ و گاهی جدی نام:آلیا سزر سن:۱۴سال اخلاق:مهربون،شجاع،شوخ نام:جنی ویکتوریا سن:۱۴سال اخلاق:مهربون،خجالتی نام:نل سن:
همراه داشتن این سوره درآمد و روزی انسان را زیاد می‌کند! سوره حجر پانزدهمین سوره قرآن، در جزء چهاردهم و از سوره‌های مکی آن است. در این سوره به داستان قوم حضرت صالح (ع)، یعنی قوم ثمود در آیات ۸۰ تا ۸۴ اشاره شده است که به خاطر حضور در سرزمینی به همین نام، اصحاب حجر نامیده شدند. سوره حجر درباره مبدأ عالم هستی و نشانه‌های معاد، ایمان به خدا، کیفر بدکاران و اهمیت و عظمت قرآن سخن می‌گوید. در این سوره داستان خلقت حضرت آدم، سجده ملائکه بر او به جز ابلی
سلام دوستان. با عذر تاخیر ، داستان ابر صورتی را بعد از چهار سال دوباره خواندم. راستش بار اول خیلی بیشتر لذت بردم. داستان برای یک بار خواندن خوب است و بار دوم چیز تازه ای را به خواننده نمی دهد. نویسنده به گفته ی خودش در ابتدا می خواسته رمان بنویسد اما بعدن منصرف می شود و داستان بناچار در سطح باقی می ماند و عمق پیدا نمی کند. هرکدام از ما چندین بار بوف کور یا مسخ کافکا را خوانده ایم و هنوز هم می خوانیم.
کتاب "دختر تحصیل کرده" اثر تارا وستور را خواندم و از خواندنش نهایت رضایت را دارم .برخلاف اسمش که شاید غلط انداز باشه و فکر کنید با یک داستان آبکی روبه رو هستید ، اصلا اینطور نیست. داستان درباره ی سرگذشت خود نویسنده است . سرگذشتی به غایت عجیب .بخوانید . حتی امازون ، نیویورک تایمز ، باراک اوباما ، بیل گیتس هم گفتن در ردیف بهترین آثار سال 20 قرار میگیره . 
این داستان یه داستان کاملا متفاوت از یه زندگی متفاوته . شاید همه فکر کنن زندگی خودشون در بدترین حالته اما بدونین شماها همیشه چیزیو دارین که بخایین بهش تکیه کنین اما پسر داستان ما همونم نداره . اینکه پدر و مادر داشته باشی و یه ابجی که هیچوقت ندیدیش و توی پرورشگاه بزرگ بشی و اینکه پدرت موتاد باشه و فقط توی خوشی هاش بیاد از پرورشگاه برت داره و ببره تفریح و تنها خاطراتت ازش فقط اندازه 1 ماه باشه .
کتاب جدیدم یکی از 100 کتاب برتر ساله که گاردین مثل هرسال اعلام کرده. کتاب بدی نیست ولی مثل همه کتابهای کلاسیک خیلی خیلی جزئیات رو دقیق گفته که هم میتونه خوب باشه هم خسته کننده. خوب از این جهت که خواننده کاملا خودش رو عضوی از داستان میدونه و میتونه همه بخش ها رو تصویرسازی کنه و خسته کننده از این جهت که به ریزترین جزئیات هم پرداخته شده و گاهی موضوع داستان از ذهن میره داستان پسر کوچک یک کارگر رو توصیف میکنه که هیچ کس در خانواده بهش علاقه نداره و ه
 لایدا دیویس را در دنیای داستان نویسان کوتاه‌ترین خطاب می‌کنند چون کوتاه‌ترین داستان‌های کوتاه را می‌نویسد به طوری که حتی بعضی از داستان‌هایش از یک جمله هم فراتر نمی‌رود. از ویژگی‌های برجسته دیویس تعدد کارهای او است و معمولاً داستان‌هایش را در دو یا سه صفحه تمام می‌کند. او تقریباً سالی دو مجموعه کتاب از داستان‌های کوتاه خود منتشر می‌کند و تنها نویسنده زنده آمریکایی است که در کشور انگلیس طرفداران بی شماری دارد ولی خودش در نیویورک ز
این مطلب پیش‌تر در مجله‌ی تهران‌شهر شماره‌ی ۳ منتشر شده است. داستان‌هایی بدون خیابان در دهه‌های ۷۰ و ۸۰، داستان‌های ایرانی پر شد از فضاهای داخلی، از فضاهای آپارتمانی، و خیابان کم‌تر جایی در این داستان‌ها پیدا کرد. چرا؟ آن‌هایی که رمان‌ها و داستان‌های ایرانی را می‌خوانند،‌ حتماً خواهند گفت چون نویسنده‌گانِ زن زیاد شدند و نویسنده‌های زن هم بیش‌تر تجربه‌ی زیسته‌شان را ـ که درون آپارتمان‌ها می‌گذشت ـ نوشتند.

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها