نتایج جستجو برای عبارت :

این آیه ای از قرآن است که به استناد آن دین اسلام را دین جهانی پیامبر خاتم ص را آخرین سفیر الهی به جانب جهانیان می دانند1. از سوی دیگر در برابر این نظام حقوقی متعالی وعده داده شده الهی، نظام حقوق بین الملل امروزی نیز ایده جهانی شدن را در سر می پروراند. از

نظام حقوق زن در اسلام اين کتاب مجموع مقالاتى است که استاد شهید مطهری در طى سالهاى 45 ـ 46 شمسى در مجله زن روز» تحت عنوان زن در حقوق اسلامى» نشر دادند. اين مقالات در پاسخ به سلسله مقالاتى نگارش یافت که در آنها پیشنهادهايى درباره تغییر قوانین مدنى مربوط به حقوق خانوادگى ارائه شده و مطالبى بر ضد نصوص مسلّم قرآن عرضه گردیده بود. استاد با پاسخهاى متقن و مستدل خود به اين پیشنهادها در واقع نظام حقوق زن را در مکتب متعالى اسلام طرح و تدوین نموده، مسائ
عفو بينالملل از جامعه جهاني خواست وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر در ايران را علنا محکوم و راهکارهايی را براي برطرف کردن اين موارد به حکومت ايران ارائه کند. اين اطلاعیه در آستانه نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل داده شد.
1.سوگند خداوند بر صداقت و درست‌گویی پيامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله:فَلا أُقْسِمُ بِما تُبْصِرُونَ‌ وَ ما لا تُبْصِرُونَ‌ إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِیمٍ‌.  مقصود از رسول كریم»، پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله است.2.خداوند در قرآن سوره یس در آيه دوم سوگند به قرآن ميخورد و در آيه پنجم ختاب به پيامبر ميفرمايد کتاب از جانب خدا نازل شده استتَنْزِیلَ الْعَزِیزِ الرَّحِیمِ ﴿۵﴾ [و كتابت] از جانب آن عزیز مهربان نازل شده است (۵)
نظام هاي حقوقي جهانجوامع براي تامين نظم اجتماعی٬ برقراری ثبات٬ تامين امنیت و استقرار عدالت نیاز به نظام حقوقي دارند تا به اين اهداف نايل اند.در حقیقت نظام حقوقي بازتاب روح و شخصیت ملت ها٬ خواست٬ رفتار٬ کردار٬ و عادت ها٬ هر جامعه انسانی است٬ بنابر اين نظام حقوقي هر کشور بر مبناي خواست ها و نیاز هاي اقتصادی٬ فرهنگی٬ اجتماعی وی ان جامعه شکل مي گیرند.در اينجاه ميخوام نظام هاي حقوقي جهان را نام ببرم و بعد به طور اجمالی ارتباط نظام حقوقي افغ
مهرسازی مهر فوری قم مهر خاتم 70 مهر خاتم 68 مهر خاتم 67 مهر خاتم 66 مهر خاتم 65 مهر خاتم 64 مهر خاتم 63 مهر خاتم 62 مهر خاتم 61 مهر خاتم 59 مهر خاتم 58 مهر خاتم 57 مهر خاتم 56 مهر خاتم 55 مهر خاتم 54 مهر خاتم 53 مهر خاتم 52 مهر خاتم 51 مهر خاتم 50 مهر خاتم 49 مهر خاتم 48 مهر خاتم 47 مهر خاتم 46 مهر خاتم 45 مهر خاتم 44 مهر خاتم 43 مهر خاتم 42 مهر خاتم 41 مهر خاتم 40 مهر خاتم 39 مهر خاتم 38 مهر خاتم 37 مهر خاتم 36 مهر خاتم 35 مهر خاتم 34 مهر خاتم 33 مهر خاتم
آیا ادیان ديگر چون مسیحیان و یهودیان به ظهور مصلح آخرامان اعتقاد دارند؟ آیا منظور آنها از مصلح آخرامان حضرت مهدی(عج) است؟ همه پیروان ادیان الهي و برخی از پیروان غیر ادیان الهي عقیده دارند كه در یك عصر بحرانی جهان كه فساد و ظلم بیداد ميكند، نجات دهنده بزرگ و مصلح جهاني ظهور ميكند و اوضاع آشفته جهان را اصلاح نموده و عدل را گسترش ميدهد.(1) گرچه در اين كه مصلح جهاني كیست، داراي چه ویژگیهايی است، نام او چیست و منسوب به كدام ملت و دين است، اختلا
1- ايا قران توسط پيامبر یا شخص ديگری تحریف شده؟ عموم محققان و علماء شیعه و اهل تسنن قائل به تحریف قرآن نیستند و معتقدند که قرآن موجود همان قرآن نازل شده بر پيامبر اسلام مي باشد. جهت مطالعه بیشتر در اين زمينه مي توانید به تفسیر آيه 9 سوره "حجر" پ مراجعه نمايید. آیات متعددی در قرآن وجود دارد که دلالت مي کند قرآن کلامي الهي است و پيامبر اسلام نمي تواند کوچکترین تغییری در آن ايجاد نمايد. از جمله: آیات 43 الی 46 سوره حاقه و آیات 3 الی 5 سوره نجم و .
 سرلشکر سلامي: جهان اسلام مفهوم جدیدی در نظام قدرت جهاني استفرمانده کل سپاه:" امروز به مفهوم جدیدی در نظام قدرت جهاني به نام جهان اسلام رسیده‌ايم؛ اين در حالی است که تا پیش از انقلاب اسلامی، قدرت ما در ادبیات ی عالم، رايج نبود." اراده کردیم که مستقل، مقتدر، آزاد و بی تأثیر از اراده قدرت‌ها، الگویی تمام‌عیار از یک زندگی شرافتمندانه، آزاد، پیشرفته و چشم‌نواز بسازیم. 
قرآن از هنگام نزول داراي خصوصیاتی؛ مانند نظم بدیع، عدم اختلاف بين آیات، اخبار غیبی و بوده است و همچنان آن خصوصیات را دارد و هنوز هم کسی نتوانسته حتی یک سوره مانند آن بیاورد. پس قرآن ۱۴ قرن گذشته با قرآن امروز فرقی ندارد.اگر دينی بخواهد آخرين دين باشد، اولاً: بايد کامل باشد (بر خلاف دين هاي غیر خاتم که کامل نبودند) و ثانیاً: هیچ تحریف و تغییری در طول تاریخ نداشته باشد، و با فقدان هر یک از اين دو ویژگی، عقل خواهد گفت اين دين خاتم نیست. البته باي
تغییرات جهان پیرامون و ايجاد شاخه هاي متعدد صنعتی و رقابتی، گرايش هاي رشته ی حقوق را دستخوش تغییر قرار داده و صاحب نظران را بر ان داشته تا گرايش هاي جدیدی براي آن تعریف كنند؛ گرايش هايی كه دانشكده هاي حقوق ايران هم به آنها نیازمندند. در سال هاي اخیر، صرفا چند گرايش محدود حقوق خصوصی،حقوق جزا، حقوق عمومي،حقوق بين الملل، حقوق تجارت بين الملل و حقوق مالكیت معنوی در مقطع تحصیلات تكميلی در دانشكده هاي حقوق ايران تدریس مي شد؛ از سوي ديگر دانشجویا
دروس مرتبط با هر گرايش * داوطلبان بايد بر اساس گرايش انتخابی خود به دروس ذکر شده بر اساس هر گرايش که در ذیل آمده است پاسخ دهند. گرايش حقوق خصوصی و حقوق اقتصادی: ۱- متون حقوقي ۲- متون فقه ۳- حقوق مدنی ۴- حقوق تجارت ۵- آئین دادرسی مدنی گرايش حقوق محیط زیست: ۱- متون حقوقي ۲- حقوق جزاي اختصاصی ۳- حقوق بينالملل عمومي ۴- حقوق اداری گرايش حقوق مالکیت فکری: ۱- متون حقوقي ۲- متون فقه ۳- حقوق مدنی ۴- حقوق تجارت گرايش حقوق تجارت بينالملل: ۱- متون حقوقي ۲- حقوق
‏عفو بينالملل از جامعه جهاني خواست وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر در ايران را علنا محکوم و راهکارهايی را براي برطرف کردن اين موارد به حکومت ايران ارائه کند. اين اطلاعیه در آستانه نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل داده شد.نشست "بررسی ادواری جهاني" در شوراي حقوق بشر سازمان ملل جمعه ۱۶ آبان (هشتم نوامبر) در ژنو برگزار مي‌شود. عفو بينالملل به همين مناسبت در یک اطلاعیه مطبوعاتی از جامعه جهاني و کشورهاي شرکت کننده در اين نشست به تاکید خواسته است موا
یکی از آثار پژوهشی منتشر شده از حجت الاسلام زین العابدين زینالپور فتاحی ، کتاب حقوق بين الملل بشردوستانه در فقه شیعه» است. اين کتاب حقوق انسان در مخاصمات و جنگ ها را با مبانی دينی و فقهی شیعی که برگرفته از کتاب و سنت نبوی و علوی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم اسلام است مورد توجه و مداقه پژوهشگرانه قرار داده و با هدف دفاع از آموزه هاي ناب اسلامی و دفع هجمه هاي ناجوانمردانه از ساحت اسلام به رشته تحریر در آورده است.
طبق اصل اثر نسبی قرارداد (ماده 231 قانون مدنی)، هر عقد فقط نسبت به طرفین و مقامقائم آنها مؤثر است و براي اشخاص ثالث حق و تکلیفی ايجاد نميکند. اما قرارداد به عنوان یک رویداد اجتماعی در برابر اشخاص ثالث قابل استناد است (شهیدی، 1386 ، ج 294 -295/3 کاتوزیان،؛ 1387،ج 242/3 و ). 273 با وجود اين، درپارهاي موارد استثنايی قراردادی که بين دو طرف صحیح و نافذ است، دربرابر اشخاص ثالث قابلیت استناد ندارد. درحقوق فرانسه، به چنین عقدی، عقد غیر قابل استناد و به چنین وضعیتی ع
جهانشمولی حقوق بشر در پرتو تنوع فرهنگی موجود درجهان از زمان تصویب اعلاميه جهاني حقوق بشر در1948 تا به امروز مطرح بوده است. اين مساله از جمله مهم ترین مسايل حقوق بين الملل مربوط به حقوق بشر است. وبه طور مستقیم درارتباط با موضوع جهان گرايی و منطقه گرايی در قلمرو تشویق وحمايت از حقوق بشر قراردارد.منشور ملل متحد به عنوان قانون اساسی جامعه جهاني ودر معنايی تجلی حقوق بشریت که درپیشگفتار خود یکبار ديگر تعهدملل متحد به حقوق بشر وبه کرامت و ارزش شخص ا
رد تحریم تسلیحاتی نظام فقاهتی و مکانیسم ماشه!  چهارشنبه, اوت 19, 2020 - 15:03 نیره انصاری با اين حال ماهیت آنارشیک حقوق بين الملل از ضمانت اجرا محروم است و رفتار دولت‌ها و تبعیت و یا عدم تبعیت از اين قوانین عمدتاً ناظر به قدرت کشورهاست. البته الحاق نظر حقوقي و به جریان انداختن مکانیسم ماشه منحصر به چند روز نیست . و با توجه به قطعنامه تازه‌اي که تدوین شده و هیچ ارتباطی به قطعنامه2231 نداردممکن است از مکانیسم ماشه استفاده نمايد.
حضرت ابوالقاسم محمد بن عبدالله ( عام الفیل –۱۱ق)، پيامبر اسلام و در اعتقاد مسلمانان آخرين و برترین فرستاده‌ی خدا و پنجمين پيامبر از پیامبران اولوالعزم است. ۱ او در جزیره العرب مبعوث شد اما دينش جهاني است و همه انسانها و در همه زمانها را مورد خطاب قرار داده است. قرآن کریم کتابی است که به او وحی شد و او مامور به تبلیغ و تبیین آن براي مردم گردید. پيامبر اسلام مدت 13 سال دين اسلام را در مکه تبلیغ نمود و در سال سیزدهم از دعوت خود، براي در امان ماندن
وجود قرآن دلالت مي کند که از جانب خداست و غیر خدا حتی پيامبر را توان بر انشاي چنین کتابی نیست. با صراحت تمام هم اعلام کرده که از جانب خداست و پيامبر و غیر پيامبر را در ايجاد آن دخالتی نیست . خود را آیت خدايی شمرده و اعلام کرده اگر در خدايی بودن قرآن شک دارید و مرا ساخته بشر از جمله پيامبر مي دانید و معتقدید و مدعی هستید که بشر را توان انشاي چنین کتابی هست ، پس یک سوره مثل سوره هاي من بیاورید و به جامعه عرضه کنید و در معرض قضاوت سخن شناسان قرار دهی
حقوق بين الملل قطب ها گرايشی نو در جامعه آکادميک و جامعه حقوق بين الملل مي باشد که از چندين سال پیش پابه عرصه وجود گذاشته است. اين رشته نو با توجه به قوانین و کنوانسیون ها و اعلاميه هاي بين المللی سعی در به نظم درآوردن حاکميت در قطب شمال و حفاظت از گونه هاي جانوری و محیط زیست و تجارت با بوميان آن منطقه و باز کردن پاي بوميان قطب شمال به عرصه جهاني و تعامل با جهانيان مي باشد. همين اهداف در مورد قطب جنوب هم صدق مي کند با اين تفاوت که قطب جنوب داراي
کتاب لغات ضروری متون حقوقي فرانسوي که  توسط انتشارات جنگل به چاپ خواهد رسید یازدهمين اثر و اولین کتاب دكتر علی كميلی پور به لسان فرانسوي و پارسی ست کتاب حاضر در 12 فصل،حاصل پژوهش ها و تجربیات شخصی نویسنده در فرانسه و راهنماي حقوقدانان و وکلاي خواهان ادامه تحصیل یا مهاجرت به اين کشور  مي باشد از فصول کتاب ميتوان به نظام قضائی فرانسه،،حقوق بين الملل،قراردادها،حقوق جزا و،،،، اشاره کرد  
نظامي که با وعده هايی تو خالی سرکار اومد و فقط پايه تروریسم رو توی منطقه تقویت کرد و تنها مسئله بی اهميت اين نظام مردم کشور ايران بودند و هميشه بیگانه از مردم ايران عزیزتر بودند براي چنین نظام مردم ستیزی.-هميشه از مجرم حمايت و مردم عادی سرکوب.فقط ظلم و آزار مردم عادی رو کرسی عدالت اين نظام حکم فرما بوده. نظام اسلامی اگه خوبه براي مردم ايران حکم نداشتن یک روز آرامش و امنیت را داره؛آزادی و داشتن یک زندگی روزمره عادی براي ملت ايران بوی خون ميده.
عادی‌سازی روابط از سوي برخی کشورهاي عربی با رژیم صهیونیستی را نبايد یک اتفاق عادی در روابط بينالملل تلقی نمود. از دیدگاه صهیونیست‌ها، دشمن اصلی یهود، دين اسلام و مسلمانان است؛ ازاين‌رو صهیونیسم جهاني با جهان اسلام اختلاف عميق هویتی و اندیشه‌اي دارد. حال در روزگاری که برخی دولت‌هاي به‌اصطلاح اسلامی براي به دست آوردن مطامع اندک دنیايی دست دوستی به رژیم غاصب صهیونیستی دراز کرده‌اند، انتظار محکوميت شدید اين نوع عادی‌سازی روابط از جا
موضوع : اسلام هراسیِ نظام سلطه - اسلام شناسی :لغت اسلام=تسلیم بودن در برابر خدالغت کفر یا دُوَلِ غرب=انکار خدا و غروب یا افولآسیب شناسی :گروههاي تروریستیی از جمله : داعش ، طالبان ، القائده، جبهة النصره و . را آمریکايیها و رییس جمهورهاش در انتخابات هايشان با افتخار اعلام ميکنند که ساخته اند در پیرامون ايران براي از بين بردن ايران ، و نه تنها موفق نشدند ، بلکه طبق آيه ی : و مکروا و مکروالله و الله خیرالماکرین ، ما با یکدرصد بودجه ی انها فاصله ما
اصول حقوق اداری در اغلب کشور هاي پیشرفته براي توسعه حقوق اداری و تلاش براي ايجاد نظام اداری مطلوب ايجاد شده است تا تضمين گر حقوق و آزادی هاي بنیادين شهروندان باشد. در همين راستا در قوانین اداری و استخدامي ما و همچنین سیاستهاي کلی نظام اداری اين اصول پیش بينی شده اند. از جمله مهمترین اين اصول ميتوان به اصل عدالت اداری، اصل برابری و منع تبعیض و همچنین اصل شايسته سالاری اشاره کرد. همچنین حکمرانی شايسته به معناي مشارکت برابر تمام شهروندان در تص
وفات جانگداز و مظلومانه اشرف مخلوقات خاتم الأنبیاء محمد بن عبدالله (ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری در سن ۶۳ سالگی بوده است. رسول گرامي و اهل بیت وی، مظهر تامّ اسماي الهي و آیینه تمام نماي صفات جمال و جلال حقّ اند. آنان، پیشوايان بشر به سوي فضايل و ارزش‌هاي متعالي انسانی و الهي اند و آشنايی با ابعاد گوناگون شخصیت و زندگی اين رهبران الهي، بهترین توشه سالکان راه حقیقت و پاکبازان طریقِ سعادت و کمال است.رحلت پيامبر اکرم(ص) بر همگان تسلیت باد.
فراخوان مقاله همايش ملی فلسفه فقه نظام منتشر شدفراخوان مقالات همايش ملی فلسفه فقه نظام به همت گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید سجاد ايزدهی رئیس پژوهشکده نظام‌هاي اسلامی پژوهشگاه و دبیر علمي همايش ملی فلسفه فقه نظام ضمن اعلام اين خبر گفت:‌ همايش ملی فلسفه فقه نظام به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مشارکت نهادهاي علمي کشور به مناسبت روز جهاني فلسفه، ۷ آذر ماه سال جاری در ق
دانشمندان دلايل زیادی بر عدم تغییر و تحریف قرآن بیان نموده اند که ما در اين جا تنها برخی از ادله عقلی آن را بیان مي کنیم: 1. قرآن از هنگام نزول داراي خصوصیاتی؛ مانند نظم بدیع، عدم اختلاف بين آیات، اخبار غیبی و بوده است و همچنان آن خصوصیات را دارد و هنوز هم کسی نتوانسته حتی یک سوره مانند آن بیاورد. پس قرآن 14 قرن گذشته با قرآن امروز فرقی ندارد. 2. اگر دينی بخواهد آخرين دين باشد، اولاً: بايد کامل باشد (بر خلاف دين هاي غیر خاتم که کامل نبودند) و ثان
در اين سعی داریم تعریفی ساده از حقوق تجارت بينالملل براي شما ارائه دهیم.حقوق تجارت بين الملل به مجموعه‌اي از قوانین که به منظور برقراری روابط بازرگانی و تجاری بين کشور‌هاي گوناگون اجرا مي شود، اطلاق مي‌شود. به عبارت ديگر اين قوانین براي شرايطی است که روابط بازرگانی از مرز یک کشور عبور کرده و در نتیجه بیشتر از یک کشور در آن شرکت داشته باشد. حقوق تجارت بين الملل در حقیقت به روابط بازرگانی که شکل بين المللی دارند گفته مي‌شود.در نتیجه اي
مهندس مجید مهدوی کلاته نو در راستاي معرفی هرچه بهتر نظام صنفی کشاورزی به کشاورزان و مسئولان خراسان رضوی در برنامه زنده تلویزیونی »صبح خراسانی شرکت کرده و برخی از سئوالات مردمي در زمينه نظام صنفی کشاورزی پاسخ داده و در ادامه به معرفی مفصل اين نظام صنفی ،اهداف ، دستاورد ها ، تاریخچه تاسیس نظام . همچنین وم حمايت هاي مسئولان استان از اين نظام پرداخت.
نسبت اجتماعی حق- وظیفه در گفتمان دينی (مطالعه موردی نهج البلاغه و نهج الفصاحه ) مقاله منتشره 1391 سید محمود نجاتی حسینی (خراسانی ) (فصلنامه اسلام و علوم اجتماعی /شماره 7 / صص 43-80 ) http://hadith.net/post/59168 *پی نوشت مهر ماه 1399 نظام هاي حقوقي دينی در ادیان ابراهیمي خصوصا در دين اسلام و مذهب تشیع چنان چه با قرائت و خوانش غیر ی و غیر حکومتی و صرفا با خوانش و قرائتی حقوقي اجتماعی و فرهنگی مورد تامل قرار گیرند مي توان گفت اين نظام هاي حقوقي دينی هم

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها