-دریافت هم زمان از چند اندام حسی را چند رسانه ای یا مولتی مدیا می گویند. -رسانه وسیله ای برای نقل و انتقال اطلاعات ، ایده ها و افکار و افراد جامعه . -رسانه واسطه ی عینی و عملی در فرآیند برقراری ارتباط است. رسانه های اجتماعی: با توسعه فناوری اطلاعات ، شکل دیگری از رسانه های ارتباطی به وجود آمدند که با رسانه های جمعی Mass Media تفاوت داشتند . رسانه هایی که امروزه به عنوان رسانه های اجتماعی یا Social Media شناخته می شوند.
مطالب اصلی : تعاریف سازمان و مدیریت مکاتب مدیریت مدیریت و وظایف آن رفتار سازمانی مدیریت در رادیو و تلویزیون موضوع مدیریت در سه حوزه با رسانه پیوند دارد. مدیریت بر رسانه مدیریت در رسانه مدیریت رسانهای مدیریت بر رسانه در حوزه حکومت و مدیریت کلان کشور است و تهای کلان، اهداف اصلی، خطوط قرمز و اصول حاکم بر رسانه را تعین میکند. مدیریت در رسانه درحوزه سازمان رسانه و محیط پیرامون آن است و اداره رسانه را به عهده دارد.
بتداییترین برخورد ما با رسانهها یک برخورد فیزیکی است: کودکی که به تلویزیون خیره میشود، نوجوانی که گوشی تلفن همراه را به دست میگیرد، جوانی که برای شنیدن موسیقی هدفون روی گوشش میگذارد، معلمی که کتابی را زیر بغل میگذارد و نویسندهای که برای نوشتن مقالهاش دکمههای صفحهکلید رایانه را فشار میدهد، همگی در حال مواجههی جسمانی با دنیای رسانهها هستند. چشم و گوش و دست ما در خط مقدم درگیری با رسانهها هستند و سایر اعضا و اندام در مر
۱. چگونگی ایجاد پیامهای رسانهای را درک کنند.۲. آنچه که رسانهها میخواهند ما را به باور آن برسانند را تشخیص بدهند.۳. تعصبات، اطلاعات غلط و دروغهای رسانهای را تشخیص بدهند.۴. قسمتی از داستان که کتمان میشود را کشف کنند.۵. پیامهای رسانهای را براساس تجربیات خود، باورها و ارزشهایشان ارزیابی کنند.۶. پیامهای رسانهای خود را طراحی، ایجاد و توزیع کنند.
سواد رسانه ای (Media Literacy) مجموعهای از مهارتهای قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیامهای رسانهای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار میرود. برای حرکت در محیط رسانهای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر پیامهای رسانهای باشیم. افراد، با سواد رسانه ای قادر به کشف پیامهای پیچیدهی موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، رومهها، مجلات، کتابها، بیلبوردهای تبلیغاتی، اینترنت و سایر رس
سواد رسانه ای (Media Literacy) مجموعهای از مهارتهای قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیامهای رسانهای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار میرود. برای حرکت در محیط رسانهای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر پیامهای رسانهای باشیم.
پخش بیبیسی برای مردم دنیا با دریافت اشتراک است، اما چرا درباره مردم ایران این گونه نیست. به گزارش گروه دیگر رسانههای خبرگزاری فارس به نقل از ایرنا، کارشناسان عرصه رسانه در نشست جنگهای رسانهای و روشهای مقابلهای با آن» از جنگ نرمی صحبت کردند که ابزار آن رسانه و گلولههایش تکنیکهای خبری است. نشست تخصصی جنگهای رسانهای و روشهای مقابله با آن» در قالب چهارمین کرسی آزاداندیشی پدافند رسانهای با حضور حمیدرضا حسینیدانا، سید
(آرات حسینی هر روز بیشتر از دیروز مورد توجه انواع رسانههای خارجی قرار میگیرد و در رسانههای جهان، پشت سر هم گزارشات و مطالب مثبت در مورد این کودک ایرانی منتشر میشود) مسلّماً اگر این بچه ملیّت آلمانی یا استرالیایی یا انگلیسی یا چینی یا برزیلی داشت، خیلی بیشتر مورد تمجید و توجّه رسانههای آن کشورها قرار میگرفت و موج رسانهای بسیار قدرتمندتری راجع به آرات در جهان شکل میگرفت. و رسانههای ایران هم یا راجع به او چیزی نمینوشتند و یا ه
هدف سواد رسانهای چیست؟سواد رسانهای فن و تکنیکی است که ما از طریق آن قادر میشویم به عنوان مخاطبی فعال و پویا با پیام های رسانهای مواجه شویم و در برابر پیام های رسانهای قدرت تمییز داشته باشیم. هدف سواد رسانهای ایجاد توانایی در افراد برای کنترل برنامه ریزی رسانهای است. رسانهها ما را به گونهای تربيت میکنند تا زندگی خود را براساس زمان پخش برنامه های آنها تنظیم کنیم. کسانی که مهارت سواد رسانهای خود را توسعه ندهند، گرفتار جزر و م
عوارض استفاده طولانی مدت از رسانه های تصویری آسیب هایی که تلویزیون و رسانه های تصویری ایجاد می کند:
چندسالی است که بر موضوع رسانه ها و سواد رسانه ای متمرکز شده ام. بیش از آنکه مثل دیگران به دنبال نقد رسانه ها و سخن گفتن از توهم های توطئه باشم، تلاش کرده ام که تکنلوژی را مطالعه کنم. تجارب موفق دیگر کشور ها را بررسی کنم و به مدل هایی برسم هم بهره برداری و استفاده پیشرفته از رسانه ها را آموزش دهد و هم از آسیب هایی که می دانیم جلوگیری کند. چیزی که مک لوهان دوست داشت در Wired به مردم ارائه دهد و این روز ها کشوری نیست که نهادی برای این کار نداشته باشد. چ
استارتاپی با ۱۰ میلیارد دلار سرمایه قصد دارد یک رسانه مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کند. در این رسانه یک سیستم هوش مصنوعی، نسخه مجازی فرد را ایجاد میکند. این رسانه در حقیقت برقراری ارتباط از طریق نسخه مجازی فرد است که پس از رسانه جمعی و شبکه اجتماعی، نوع جدید رسانه به شمار میرود. استارتاپ AI Foundation در سانفرانسیسکو ایجاد شده و تصمیم دارد با سرمایه ۱۰ میلیارد دلاری سیستم هوش مصنوعی بسازد که مانند انسان فکر و رفتار خواهد کرد.
تحلیلی بر نگاه امام(ره) به هنر و رسانهعلیرضا پناهیانیک کتابچه جمع و جور که اگرچه مطالعه اش برای اهل هنر و رسانه (حتی فعالان رسانه های مجازی) و مشخصا صدا و سیما، واقعا ضروری است ، اما به نظرم برای همه مون لازمه تا متوجه بشیم چقدر از آنچه باید باشیم و سطح مطالباتمون فاصله گرفتیمچند صفحه اول که
امروزه علاوه بر تربيت شهروندی برای یک جامعه ملی، نیاز آماده سازی شهروندان برای زندگی در جامعه جهانی به صورت یک ضرورت تربيتی درآمده است. آموزش سواد رسانه ای به شهروندان در عصر جهانی شدن، مفهومی کلی است که به مطالعات رسانه ای، فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، ی و تکنولوژیکی وابسته است و می توان آن را به آموزش شیوه های بهتر زندگی کردن در عصر اطلاعات و ارتباطات که به طور خاص در یک جامعه و به طور عام در جامعه جهانی می توان اطلاق کرد. سواد رسانه ای
همانطور که اشاره شد بر خلاف معانی قدیمی فضای مجازی، امروزه این واژه به صورت گسترده تری استفاده میشود که در اغلب موارد صحیح نیست. یکی از این موارد بکارگیری لفظ فضای مجازی به جای رسانه است که دکتر سعید رضا عاملی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تفاوت این دو لفظ به رسانهها گفته است: میخواهند بگویند که رسانههای جدید برابر با اینترنت است. میتوان گفت: رسانههای جدید و اینترنت به لحاظ ماهیت یک پدیده است، چون هر دو آنها دیجیتال و تعا
رسانههای دیجیتال به مخاطب آزادی انتخاب میدهد تهران - ایرنا - مدرس علوم ارتباطات و رومهنگاری معتقد است، رسانههای دیجیتال به مخاطب اجازه میدهد تا سلیقه و حوزه دید خود را انتخاب یا آن را گسترش دهد. مجید امرایی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تشریح جزئیات دیجیتالی شدن رسانه ها در دنیا، اظهار داشت: دیجیتالی شدن رسانه ها نیاز مبرم و قطعی ارتباطات بشر در قرنی است که تغییر و تحولات اجتماعی، ی، نظامی، فرهنگی به سرعت برق و باد د
اندیشه قصرشیرین " عباس عبدی» رییس انجمن صنفی رومهنگاران تهران: هر جامعهای را که ملاحظه کردید از نظر رسانهای ایراد دارد تردید نکنید که حکمرانی خوب در آن جامعه وجود خارجی ندارد. ذات حکمرانیها به سمت بد شدن است مگر این که از طریق بیرون از حکمرانی یعنی به واسطه نهادهای مدنی و به طور مشخص رسانهها، حکمرانان تحت نظارت و کنترل شدید رسانهها باشند. رسانه آزاد به لحاظ ساختاری به حکمرانی خوب، ثبات و پایداری میدهد مهمترین رکن حکمرانی خ
عوارض استفاده طولانی مدت از رسانه های تصویری آسیب هایی که تلویزیون و رسانه های تصویری ایجاد می کند:
سواد رسانه ای چیست؟سواد رسانه ایMedia Literacy))مجموعهای از مهارتهای قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیامهای رسانهای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار میرود.برای حرکت در محیط رسانهای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر پیامهای رسانهای باشیم.افراد، با سواد رسانه ای قادر به کشف پیامهای پیچیدهی موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، رومهها، مجلات، کتابها، بیلبوردهای تبلیغاتی
سه جنبه سواد رسانهای عبارتند از:الف: ارتقای آگاهی نسبت به رژیم مصرف رسانهای و یا به عبارت بهتر تعیین میزان و نحوه مصرف غذای رسانهای از منابع رسانهای گوناگون که در یک کلام همان محتوای رسانههاستب: آموزش مهارتهای مطالعه یا تماشای انتقادیج: تجزیه و تحلیل اجتماعی، ی و اقتصادی رسانهها که در نگاه اول قابل مشاهده نیست.
سواد رسانه چیست؟ در یک تعریف بسیار کلی عبارت است از یک نوع درک متکی بر مهارت که براساس آن میتوان انواع رسانهها و انواع تولیدات آنها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد . این درک به چه کاری میآید؟ به زبان ساده، سواد رسانهای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا اینکه میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد.
سلامدرس سواد رسانه چند سالی است که درون مدارس پایه ی دهم تدریس می شود این درس از دیدگاه من عملی_حفظی است که معلم ما با توجه به تکالیف ونحوه درس دادن به هردوی انها توجه میکند جالبی کار معلم ما القا دانش آموزان به مفهوم آنکه در این عصر جدید ارتباطات ما نیز باید دارای سواد کافی باشیم ودر زمینه های مختلف پیرامون موضوع سواد رسانه مانند سواد فناورانه با ما بحث و گفت وگو می کند که این واقعا خوب است .این دیدگاه ایشان که باید به سواد رسانه نیز ه
درس سواد رسانه در مورد چگونگی کار کردن واستفاده از رسانه ها و درک مطالبی است که در رسانه ها پخش میشود.برای تدریس این درس به یک معلم مجرب در این حوضه نیاز است.آقای مهدی طالقانی یک معلم خوب در این زمینه است. راه های ارتباط با مهدی طالقانی http://mahditaleghani.blogfa.com وبلاگ پست الکترونیکی : Taleghani110@yahoo.com تلگرام : https://telegram.me/mahditaleghani اینستاگرام : https://www.instagram.com/taleghanimahdi اصفهان ابتدای خیابان آمادگاه پلاک 7 -
هژمونی رسانهای لیبرالهای داخلی که سرمایهی پولهای کثیف و اختلاسی، و همیاری شبکههایی مثل VOA و BBC پشت و پناهشونه؛ به راحتی میتواند تا قبل از انتخابات مجلس، یک #آمدنیوز دیگر بسازد✅ حسن عباسی جملهی زیبایی گفت: به دشمن حمله نکنید، به استراتژیش حمله کنید» یعنی در زمانی که تاکتیک رسانهای لیبرالهای داخلی، #رسانه_بازتابی هست، شما باید به این تاکتیک حمله کنید و از پرداختن به روحالله زم و #آمدنیوز بپرهیزید#تئوری_رسانه_های_بازتابی.
امروزه در میان عواملی که جوامع انسانی را به تغییر ارزش ها و فرهنگ ها می کشاند، رسانه ها مهم ترین و تأثیرگذارترین عامل هستند. در این میان، رسانه های ارتباط جمعی، به ویژه رسانه های تصویری مانند سینما و تلویزیون به سبب تأثیر بیشتر تصاویر روی مخاطبان از اهمیت خاصی برخوردار هستند. تلویزیون به دلیل حجم بالای تماشاگران و راه یابی آسان آن به دورترین و محروم ترین مناطق و تنوع برنامه ها، بیشتر مورد تأکید قرار می گیرد؛ زیرا اثرپذیری افکار عموم
جوانه ها : یک جامعه شناس گفت: کارتونهای ترسناکی که کودکان تماشا می کنند ترسها و اضطراب های غیرواقعی را در روان آنها شکل میدهند. فاطمه خادملو جامعه شناسی و آسیب شناس مسائل اجتماعی و خانواده ، درباره تاثیرات كارتون هاى ترسناک و تخیلى بر كودكان، اظهار کرد: در عصر اطلاعات، رسانه یکی از ابزارهای قدرتمند برای گذران اوقات فراغت، آموزش و حتی سایر حوزه ها مانند تجارت، شهرت و . شده است. از میان انواع رسانه، رسانه های تصویری نسبت به سایر رسانه ه
سواد رسانه ای میتواند به افراد جامعه کمک کند تا:۱. چگونگی ایجاد پیامهای رسانهای را درک کنند.۲. آنچه که رسانهها میخواهند ما را به باور آن برسانند را تشخیص بدهند.۳. تعصبات، اطلاعات غلط و دروغهای رسانهای را تشخیص بدهند.۴. قسمتی از داستان که کتمان میشود را کشف کنند.۵. پیامهای رسانهای را براساس تجربیات خود، باورها و ارزشهایشان ارزیابی کنند.۶. پیامهای رسانهای خود را طراحی، ایجاد و توزیع کنند.
نماینده وشهامت فرزاد وثوقی – رومه نگار موضوع تذکر به نمایندگان مجلس از سوی افکار عمومی باید مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد. هر چند هر رسانه ای قابلیت تذکر به نمایندگان را ندارد چراکه اولین اصل، اصل استقلال رسانه هاست.اینکه باخودمان فکر کنیم رسانه مستقل نداریم یک بدبختی بزرگ است چرا که بدون این امتیاز اصل نظارت برامور زیر سوال می رودوکارها به گونه ای اداره می شود که امروز درحال اداره است. دیروز یکی از منتخبان شیرازبه خبرگزاری ها گفته بود
رسانه با توجه به قابلیت های بی نظیرش میتواند بعنوان یك مكانیسم ارتباطی نقش مهمی را در زمینه سلامت ایفا كند. رسانه همواره در نمایش و معرفی تازه ترین نوآوری های پزشكی، تغییر در رفتار سلامت، تولید اطلاعات سلامت، نمایش تصاویر مربوط به سلامت، سبك زندگی، پزشكی، دارو و درمان و بیماری سهیم بوده است. رسانه های جمعی قدرت قابل توجهی در ساختن الویت ها -این كه ما باید به چه مسائلی بیندیشیم- و چهارچوب بندی كردن مسائل - و این كه چگونه باید به آن مسائل بین
قدیمی ترین رسانه ها که به آنها رسانه های فردی می گفتند؛ سخن گفتن، حرکات دست و حالت چهره بود که انسان از طریق آن ها پیام خود را به دیگری منتقل می کرد. این نوع رسانه نیازی به ابزار و فنّاوری نداشت. اما انسان نیاز داشت که پیام خود را زودتر، به جاهای دورتر یا به تعداد بیشتری از افراد منتقل کند. به همین دلیل فنّاوری ابداع شد. برای مثال بلندگو برای انتقال صدا به مکان های دوردست، صنعت چاپ برای انتقال اطلاعات به تعداد بیشتری از مردم و تلفن، رادیو، بیسی
درباره این سایت