نتایج جستجو برای عبارت :

روانشناسی علمی است که با استفاده از روش علمی به پژوهش مطالعه روان ذهن، فرایند ذهنی رفتار در موجودات زنده می پردازد. به عبارت دیگر، روانشناسی به مباحث رفتار فرایند های روانی می پردازد. منظور از《رفتار》، کلیه حرکات، اعمال رفتار قابل مشاهده مستقیم غیر مستقیم

روانشناسي علمي است که با استفاده از روش علمي به پژوهش و مطالعه روان (ذهن)، فرايند ذهني و رفتار در موجودات زنده مي پردازد. به عبارت ديگر، روانشناسي به مباحث رفتار و فرايند هاي روانی مي پردازد. منظور ازرفتار》، کليه حرکات، اعمال و رفتار قابل مشاهده مستقيم و غير مستقيم است؛ و منظور ازفرايندهاي روانی》، مباحثی همانند احساس، ادراک، اندیشه(تفکر)، هوش، شخصیت، هیجان و انگیزش، حافظه و. است.آغاز پژوهش هاي روانشناختی به شکل علمي و آکادميک، به اوا
روانشناسي اجتماعی ( Social Psychology ) یکی از شاخه‌هاي دانش روانشناسي(روانشناسي؛ علمي است که با استفاده از روش علمي به پژوهش و مطالعه روان، فرآیندهاي ذهني و رفتار در موجودات زنده مي پردازد.) است که به بررسی رفتارهاي(رفتار؛ کليه حرکات و اعمال قابل مشاهده مستقيم و غيرمستقيم است.) اجتماعی مردم مي‌پردازد. نخستین مطالعات و توجّه به حوزه رفتار اجتماعی و روانشناسي اجتماعی را متعلّق به فارابی» مي‌دانند.
روانشناسي : یعنی برسی علمي رفتار و فرايند هاي ذهني از آنجایی که ما نمي توانیم از فرايند هاي ذهني دیگران .یعنی آنچه درون افکار آنها اتفاق مي افتد شناخت مستقيم داشته باشیم . به اجبار باید عملکرد آنها  یا رفتار آنها را در نظر بگریمبیان دیگر : روانشناسي با شناخت افراد سرو کار دارد و تنها وسیله ایی که از جهت علمي مي تواند مارا ب این شناخت یاری دهد رفتار است . چون رفتار جنبه کمي و عینی دارد هدف هاي روانشناسي1. توصیف رفتار: یعنی بیان اندیشه احساس و ع
روان‌شناسی دانشی است که به بررسی رفتار و فرآیندهاي روانی مي‌پردازد.این جمله چند بخش برجسته دارد. ۱- روان‌شناسی دانش است. ۲- روان‌شناسی به بررسی رفتار مي‌پردازد.  ۳- روان‌شناسی به بررسی فرآیندهاي روانی مي‌پردازد.همان‌گونه که از چیستی روان‌شناسی آموختیم روان‌شناسی دانش است. پس همانند دیگر شاخه‌هاي دانش، از پایه‌هاي دانشیک (اصول علمي) پیروی مي‌کند. این دانش به بررسی رفتار که دیدنی (عینی) است و فرآیندهاي روانی که انگاره‌ای (ذهني) است م
ژنتیک هاي رفتاری که همچنین به عنوان ژنتیک هاي روانی شناخته مي شوند، عبارت از مطالعه تاثیر ترکیبات ژنتیکی ارگانیسمي بر روی رفتار و تعامل مابین وراژت و محیط مي باشند که بر روی رفتار فرد تاثیر مي گذارند. مباحث مربوط به تعیین کننده هاي تونایی ها و ناتوانایی هاي رفتاری در اغلب مواقع به عنوان مباحث طبیعت – تربیت” مورد اشاره قرار مي گیرد. تاریخچه اولیه رابطه مابین رفتار و عوامل ژنتیکی یا وراثت برای اولین بار به مطالعه یک دانشمند انگلیسی به اسم
علم رفتار سازمانی به مطالعه‌ی چگونگی رفتار و تعامل افراد در گروه مربوط مي‌شود. به طور معمول این مطالعات برای ایجاد سازمان‌هاي کسب‌وکاری که بیشترین کارایی را داشته باشند، اعمال مي‌شوند. ایده‌ی اصلی برای مطالعه‌ی رفتار سازمانی استفاده از یک رویکرد علمي برای مدیریت کارکنان است. نظریه‌هاي مطالعات سازمانی برای مدیریت منابع انسانی و با هدف به حداکثر رساندن بازدهی اعضای تیم، مورد استفاده قرار مي‌گیرند. 
روانشناسان اغلب یادگیری را به عنوان یک تغییر نسبتاً دائمي در رفتار فرد به عنوان یک نتیجه از تجربه وی تعریف مي کنند. روانشناسي یادگیری بر طیف وسیعی از موضوعات مرتبط در مورد نحوه یادگیری افراد و تعامل آنها با محیط شان تمرکز دارد. جان بی. واتسون یکی از اولین متفکران روانشناسي بود که در مورد چگونگی تاثیر یادگیری بر رفتار مطالعه نمود . واتسون پیشنهاد نمود که رفتار نتیجه فرآیند یادگیری است. یادگیری یک فرآیند کلیدی در رفتار انسان است .
مجموعه کتاب دکتری روانشناسي انتشارات آراه شامل دو جلد مي­باشد. جلد اول شامل آسیب شناسی روانی، روان شناسی رشد،‌ آمار و روش­هاي تحقیق مي­باشد. آسیب شناسی روانی، رفتار، احساسلت و هیجان­هاي افراد را از نظر برخود با محیط و جامعه مورد بحث قرار مي­دهد. همچنین چگونگی احساس متفاوت بودن افراد از نظر جامعه و برخورد با آنان را بررسی مي­نماید. بخش عمده رفتارهايی که در آسیب شناسی روانی مورد بررسی قرار مي­گیرد مربوط است به شکست­ها و ناشایستگی­هاي فرد.
روانشناسي با عمر تجربی و علمي محدود خود، در شناخت زمينه­هاي گوناگون رفتار و کردار فردی و گروهی دستاوردهاي زیادی داشته است. این یافته ها، زیر عنوان رشته هاي گوناگون روانشناسي مورد توجه و بهره گیری مربیان، درمانگران و قشرهاي گوناگون مردم قرار دارند. در این جا از ميان رشته هاي گوناگون روانشناسي، به معرفی چند رشته ی رایج آن اشاره مي شود:1.  روانشناسي کودکاین شاخه از روانشناسي، رفتار کودک را از مرحله ی جنینی تا آغاز دوره ی بلوغ و نوجوانی بررسی
شاید بتوان مدیریت رفتار سازمانی یا Organizational Behavior را یکی از کلیدی‌ترین و زیر‌بنایی‌ترین درس‌ها در دوره‌هاي مدیریتی از جمله دوره MBA دانست (دانشجویان مدیریت معمولاً این درس را به اختصار، OB‌ مي‌نامند).درس مدیریت رفتار سازمانی با به‌کارگیری و استفاده از دانش‌هاي گوناگون، مي‌کوشد مجموعه‌ای از مبانی اولیه رفتارشناسی فردی و سازمانی را به ما بیاموزد.درس حاضر صرفاً مقدمه‌ای کلی برای آشنایی بیشتر شما با مدیریت رفتار سازمانی است تا بتوانیم د
اگر چه راحت نمي‌توان به چنین سوالی جواب داد، اما اگر بخواهیم کمي راحت برخورد کنیم، باید بگوییم که نه! مدیریت رفتار سازمانی یک علم مستقل نیست.به معنایی که فیزیک و شیمي و روانشناسي و جامعه شناسی و فلسفه و مهندسی الکترونیک علم هستند، نمي‌توان مدیریت رفتار سازمانی را یک علم در نظر گرفت. اکثر رشته‌هاي علمي، از رشته‌هاي دیگر مطالب و یافته‌هاي مختلف را قرض مي‌گیرند و مورد استفاده قرار مي‌دهند. اما معمولاً بخش‌هايی از آن علوم هم، به خودشان اخ
مدیریت رفتار سازمانی یا Organizational Behavior یکی از درس‌هاي پایه مدیریت است که سالهاست در بیشتر دوره‌هاي مدیریتی در سراسر جهان، آموزش داده مي‌شود.قدیمي بودن و ریشه‌دار بودن مفهوم رفتار سازمانی، به آن معنی نیست که دانش مدیریت رفتار سازمانی هم تا همين حد، قدمت و سابقه دارد: از عمر رسمي این رشته، صرفاً چند دهه مي‌گذرد.البته این را هم باید بگوییم که طی یک یا دو دهه‌ی اخیر، رفتار سازمانی به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته و اهميت رفتار سازمانی را
با سلام من شیوافتحی کارشناسی ارشد روانشناسي بالینی از این پس با مطالبی چون شناسایی و تعریف اختلالات روانی در خدمتتون خواهم بود.طبق کتاب راهنمای تشخیصی DSM 5  به شناساندن اختلالات خواهیم پرداخت.برای شروع مباحث به جا دونستم که اول به این مساله بپردازم که چرا بعضی رفتارها در محدوده اختلال ها قرار ميگیرد⁉️و این جاست که لازم دانستم به "رفتار نا بهنجار" بپردازم، بهترین تعریفی که شاید بتوان در توصیف رفتار نابهنجار بکار برد این است که: رفتار نا ب
رفتار سازمانی و اهداف آنرفتار سازمانیمطالعه تأثیر افراد، گروه‌ها و ساختارها بر رفتار در یک سازمان است که هدف آن، به کار بردن این دانش برای بهبود کارایی سازمان استرفتار سازمانی عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات، اقدامات، کارها و نگرش هاي افرادی که سازمان را تشکیل مي دهند.هدف هاي رفتار سازمانی رفتار سازمانی » به دنبال چیست؟ به خوبی مي دانیم که این موضوع با مساله بهبود و توسعه مهارت هاي انسانی سر و کار دارد. هدف هاي بهبود ساز
در تحقیق پدیدارشناسی محقق کنترلی بر جامعه مورد تحقیق اعمال نمي کند،زیرا به دنبال آن است که بدون ایجاد هرگونه حساسیت در جامعه،که منجر به مصنوعی شدن رفتار اعضا مي شود،به ثبت رفتار بپردازد.در این نوع پژوهش،نقش محقق عبارت است از مشاهده گر همدل(empathic observer)که مي خواهدبه نوعی عینیت دست یابد.در واقع نقش و هدف محقق ورود به تجربه ی مشارکت کنندگان و دیدن آن تجربه به شیوه خود آنان است.در این معنا،محقق و مشارکت کنندگان در تحقیق همکارند.
پاسخ به این سوال ساده نیست؛ چون ابتدا باید مشخص شود که منظور ما از دو واژه‌ی علم» و مستقل» چیست.اما شاید این پاسخ کمک‌کننده باشد که:رفتار سازمانی، با علومي مثل روانشناسي و فیزیک و شیمي و مانند این‌ها، کمي تفاوت دارد: چون بسیاری از داشته‌هاي خود را از علوم دیگر وام گرفته است.البته همه‌ی رشته‌هاي علمي از رشته‌هاي ديگر، کمک مي‌گیرند و حتی گاهی این کمک‌گرفتن‌ها در حدی است که شاخه‌هاي دانش بین‌رشته‌ای شکل مي‌گیرد.اما رفتار سازمانی، ب
مدیریت رفتار سازمانی یا Organizational Behavior را شاید بتوان یکی از کلیدی‌ترین و زیر‌بنایی‌ترین درس‌ها در دوره‌هاي مدیریتی دانست (دانشجویان مدیریت، معمولاً این درس را به اختصار، OB‌ مي‌نامند)درس مدیریت رفتار سازمانی با به کارگیری و استفاده از حوزه‌هاي متعدد علمي، مي‌کوشد مجموعه‌ای از مبانی اولیه رفتارشناسی فردی و رفتارشناسی در محیط سازمانی را به ما بیاموزد.قبل از اینکه درس مدیریت رفتار سازمانی را به شکلی جدی و حرفه‌ای مورد بحث و بررسی قرار
روان شناسی دارای هدفهاي چندگانه است که به شیوه ها و ابعاد مختلف نمایان مي شوند و در زمينه هايی مانند ادراک، پیش گویی، دگرگونی رفتار، عقده گشایی، ترميم آسیبهای روانی و حل دشواری هاي زندگی به ما یاری مي دهند تا در نتیجه به رفع نیازها و خوشبختی و شکوفایی افراد آدمي بینجامند. در اینجا با توجه به موارد بالا به بیان چهار دسته از هدفهاي مهم روان شناسی مي پردازیم که عبارتند از توصیف (1)، توضیح (2)، پیش بینی (3) و مهار (4) رفتار.
۱- رفتار فیزیکی ۲ -رفتار شیميایی در قسمت اول شکل هندسی سنگدانه ها، بزرگی و درصد هر اندازه در کل توده (دانه بندی)، وزن مخصوص آنها، مواد خارجی همراه آنها، استعداد جذب آب آنها، آب همراه سنگدانه ها، سختی آنها و . مورد مطالعه قرار مي گیرد. به طور مثال در خصوص دانه بندی که از پارامترهاي رفتار فیزیکی مي باشد اگر بتن را مخلوطی از شن، ماسه، سیمان و آب بدانیم در مخلوط شن و ماسه به مقدار قابل ملاحظه ای هوا وجود دارد که با وجود هوا در بتن پوکی آن را موجب مي
قسمت اول خانواده هاي خشک وسخت گیر 1- پدر و مادر ها با بچه ها همان طور رفتار مي كنند كه والدین خودشان رفتار كرده اند. 2 - تصميم گیری با یكی از والدین ( خصوصا پدر )‌ انجام مي گیرد. معمولا پدر خانواده حاكم بر رفتار و اعمال فرزندان است و هیچ یك از اعضای خانواده اجازه اظهار نظر ندارند. 3 - والدین چنان رفتار مي كنند كه فرزندان مي آموزند حق هیچ گونه ابراز عقیده ای را - حتی در مواردی كه مي تواند مانع از بروز بعضی مشكلات برای خانواده گردد - ندارند.
تعریف رفتار سازمانی چیست؟ مدیریت رفتار سازمانی به چه مي‌پردازد؟مدیریت رفتار سازمانی یا Organizational Behavior یکی از درس‌هاي پایه مدیریت است که سالهاست در بیشتر دوره‌هاي مدیریتی در سراسر جهان، آموزش داده مي‌شود.قدیمي بودن و ریشه‌دار بودن مفهوم رفتار سازمانی، به آن معنی نیست که دانش مدیریت رفتار سازمانی هم تا همين حد، قدمت و سابقه دارد: از عمر رسمي این رشته، صرفاً چند دهه مي‌گذرد.البته این را هم باید بگوییم که طی یک یا دو دهه‌ی اخیر، رفتار سازم
نگاهی بر نظریه هاي یادگیری رفتار گرایی
مقدمه
نظریه هاي یادگیری در واقع اصول کلیت یافته ای هستند که زمينه ی یادگیری و شرایط آن را تبیین مي کنند. نظریه ها ضمن هدایت روش هاي تدریس، معلمان را با سودمندی و کاربردی بودن روش به کار گرفته شده آشنا مي سازند. البته تاکنون هیچ مکتب یا نظریه ی واحدی نتوانسته است تصویر جامع و کاملی از تماميت یادگیری انسان ارایه دهد.
·        معیار قضاوت رفتار گرایان فقط رفتار قابل مشاهده » است.
·        در تدریس رفتار گ
این نظریه كه توسط ایساك آدیزس ارائه شده است مبنی بر این است كه سازمان هاي در حال پیشرفت در طی حیات خود مسیر حركت و رشدی را طی ميكنند كه بر اساس یك منحنی نرمال قابل تشریح است. مدل منحنی عمر سازمانها بر این پایه استوار است كه سازمان به موجود زنده ای تشبیه ميشود كه در هر مرحله از زندگی خود ویژگی ها، رفتارها و نیازهايی خاص و متفاوت دارد. وی برای سازمانها دو دوره كلی جوانی و رشد و پیری و افول قائل بوده و بر این باور است كه رفتار سازمانها تا حدود زیاد
مقدمه: این مقاله قصد دارد ابتدا به موضوع اصول تغییر و اصلاح رفتار در سیره معصومان علیهم‏ السلام بپردازد و سپس به معرفی روشهاي کاهش و حذف رفتار هاي نا مطلوب به خصوص در کودکان بپردازد. اصول تغییر و اصلاح رفتار با بررسى سیره معصومان علیهم‏السلام در زمينه تغییر و اصلاح رفتار، و در پاسخ به سؤال اصلى مقاله، مى‏توان گفت : 1.آن بزرگواران تنها به تغییر رفتار نامطلوب توجه نداشته، بلكه درصدد اصلاح آن نیز بوده‏اند .
مي‌توان گفت که مدیریت رفتار سازمانی، همه‌ی مباحث خود را به سه دسته‌ی کلیدی تقسیم مي‌کند: فردی / گروهی / سازمانیاحتمالاً الان با خودتان مي‌گویید عملاً قسمت عمده‌ی چیزی که در مدیریت آموزش داده مي‌شود، زیرمجموعه‌ی رفتار سازمانی است!چنین حرفی اشتباه نیست.اما با توجه به اینکه ما در آینده قصد داریم راجع به بسیاری از آنها، با دقت بالا و جزییات زیاد صحبت کنیم، در بحث مبانی رفتار سازمانی صرفاً برخی از مطالب مقدماتی و عمومي را مطرح خواهیم کرد ت
عدم قطعیت موجود درمدلبندی رفتارانسانی وابسته به دو ویژگی مهم است. یکی تجربه فردی و دیگری تغییر. به عبارتی از تعارض بین تجربه ی مشاهده گر و تغییر پدیده ی در حال تجربه، عدم قطعیت بر مي خیزد. به بیان دیگر این دو ویژگی که هر دو غير قابل مشاهده اند، بنیان هاي عدم قطعیت مطالعات روانشناختی ، پایه ریزی مي شود. پژوهشگر روانشناس لازم است در تبیین رفتارهاي انسانی هر دو ویژگی را به صورت همزمان در مدلبندی خود وارد کند.مساله عدم قطعیت در مطالعات کیفی که پژ
مدیریت رفتار سازمانی یا Organizational Behavior یکی از درس‌هاي پایه مدیریت است که سالهاست در بیشتر دوره‌هاي مدیریتی در سراسر جهان، آموزش داده مي‌شود.قدیمي بودن و ریشه‌دار بودن مفهوم رفتار سازمانی، به آن معنی نیست که دانش مدیریت رفتار سازمانی هم تا همين حد، قدمت و سابقه دارد: از عمر رسمي این رشته، صرفاً چند دهه مي‌گذرد.البته این را هم باید بگوییم که طی یک یا دو دهه‌ی اخیر، رفتار سازمانی به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته و اهميت رفتار سازمانی را
با توجه به انجمن روانشناسي آمریکا، روانشناسي مطالعه ذهن و رفتار است.این مطالعه ذهن، نحوه کارکرد آن و نحوه رفتار آن است.APA اضافه مي کند که آن را پذیرای همه جنبه هاي تجربه انسان، از توابع از مغز به اقداماتی که ملل، از رشد کودک به سالمندان مراقبت.”روانشناسان و روانپزشکان برای کمک به افراد مبتلا به بیماری هاي روانی با یکدیگر همکاری مي کنند ، اما آنها کاملا یکسان نیستند.یک روانشناس از طریق روان درمانی بیمار را درمان مي کند و به تغییر علائم رفت
هر مدیر باید یاد بگیرد که اولا چه افرادی را دور هم گرد بیاورد و استخدام کند که تیمش را تشکیل دهد. دوما خودش چطور با آنها رفتار کند و در نهايت رفتار آنها را چطور هدایت و کنترل کند. بر اساس این اهداف رفتار سازمانی ، مدیر اقدام به یادگیری دانش رفتار سازمانی مي کند.عنوان 
 یکی از مهمترین دروس کارشناسی مهندسی برق گرایش قدرت درس ازمایشگاه ماشین هاي الکتریکی مي باشد این درس درک عميقی از رفتار یک ماشین الکتریکی به دانشجویان مي دهد در این جزوه به صورت کامل کليه مباحث این درس را به صورت ساده و روان توضیح مي دهد و سوالات و نمودار هاي مختلفی از رفتار ماشین را شامل مي شود . جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید :

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

999