ایجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهكارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است كه كارشناسان بر آن تاكید دارند. نیك نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده كرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیكی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی كنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قديمي و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل كلاس ها نیز معمولا یكنواخت و كسالت آور است و در بیشتر موارد حتی كلاس های دانش آمو
نشاط و امید در مدارس یکی از مباحثی است که از رئیس جمهوری تا وزرای مستعفی و حال حاضر وزارت آموزش وپرورش به آن تاکید داشته و دارند. با همه این تاکیدات دانش آموزان همیشه در گرما، سرما و بلاهای طبیعی به دنبال تعطیلی مدارس هستند. به عبارتی دیگر از مدارس فراری هستند. جامعه شناسان و کارشناسان آموزشی معتقدند مدارس ما نشاط ندارد و فضای خشک و بی رو ح مدارس موجب شده است که بسیاری از دانش آموزان به اجبار به مدرسه بروند و همیشه به دنبال تعطیلی باشند.
بازگشایی مدارس روی لبه هشدار!؟ از 27 اردیبهشت ماه براساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا و وزارت آموزشوپرورش، تمامی مدارس کشور با رعایت پروتکلهای ایمنی و سلامت بهمدت یکماه باز خواهند بود. با توجه به برنامهریزی و تمهیدات انجام گرفته در خصوص بازگشایی مدارس، دانشآموزان میتوانند بصورت کاملا اختیاری و داوطلبانه» و بر اساس نیاز به دریافت خدمات و رفع مشکلات درسی به مدرسه مراجعه نمایند و حضور کلیه مدیران، کادر اجرایی و کادر آموز
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس- تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها- توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس- بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس - تغییر در وضع فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانشآموزان و تنوع برنامهها - توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شادابتر آنها در مدارس - بها دادن به دانشآموزان پرتحرک، کنجکاو و پرسشگر - ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگهای شاد و جذاب درمحیط مدرسه - شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر واصلاح مدارس - ایجاد انگیزه در مدیران برای مطالع
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس- تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها- توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس- بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس- ایجاد انگیزه و ترغیب
⭐برای بازگشت روزهای شاد به مدارس در مرحله نخست باید حاکمیت برخی رفتارها و قوانین در مدارس پایان یابد چرا که بسیاری از این عوامل سرمنشأ اصلی استرس، ناامیدی و ددگی دانشآموزان هستند. ⚡سرزندگی و شادی در مدارس کمرنگ شده است این همان نقطهای است که مسئولان آموزشوپرورش و خانوادهها نسبت به آن هم نظر هستند در حقیقت اوضاع فعلی مدارس دولتی مهمترین عامل شاد نبودن دانشآموزان است. ⚡به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، اگر از دانشآ
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس - تغییر در وضع فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانشآموزان و تنوع برنامهها - توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شادابتر آنها در مدارس - بها دادن به دانشآموزان پرتحرک، کنجکاو و پرسشگر - ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگهای شاد و جذاب درمحیط مدرسه - شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر واصلاح مدارس
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس - تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها - توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس - بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر - ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه - شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس - ایجاد انگیزه و ترغیب مدیران جهت مطالعه در رابطه با شاد
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس - تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها - توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس - بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر - ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه - شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس - ایجاد انگیزه و ترغیب مدیران جهت مطالعه در رابطه با شاد
تعطیلی مدارس الان مدارس كل جهان از جمله مدرسه ما تعطیل شده است . شاید برای شما سؤالی باشد كه جرا مدارس تعطیل است ؛ زیرا یك ویروس جهانی به نام ویروس كرونا با همه ی كشؤر های جهان را دربركرفته است . اما این تعطیلی نباید مانع درس خواندن ما شود . ما می توانیم درس های خود را از طریق بیام رسانی ها ، تلویزیون و. دنبال كنیم . این تعطیلی باعث شدة ایت كه ما وقت زیادی را برای ما تنجام كارهای خوب وهمجنین فكر كردن اختصاص بدهیم .
✔️با راهاندازی شبکه شاد تاکید شد؛ اطلاعات دانشآموزان و مدارس به جایی داده نمیشود. مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: شبکه شاد برای مشاوران و معاونان پرورشی مدارس نیز مانند یک معلم که تعریف شده است، تعریف می شود و همه فعالیت های پرورشی مدارس از آن طریق ادامه پیدا کند.
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شاد سازی مدارس - تغییر در وضع فیزیکی مدارس و توجه به نیاز های دانش آموزان و تنوع برنامه ها- توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آنها در مدارس- بها دادن به دانش آموزان پر تحرک،کنجکاو و پرسشگر- توجه به زیبا سازی مدارس- استفاده از تابلو ها و پیام های شاد و شعر های شادی آفرین- برگزاری مسابقات ورزشی،تفریحی،علمی در بین مدارس و بین دانش آموزان- افزایش مدت زنگ های تفریح- اجرا برنامه های
آیا تعطیلی سراسری مدارس کشور به دلیل "کرونا" نیاز است؟! وزارت آموزش و پرورش از اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای کنترل شیوع کرونا در مدارس خبر میدهد اما با توجه به تجمع دانشآموزان توجه به مدارس بسیار ضروری است. منبع : خبرگزاری تسنیم
♦️مدارس تا آخر این هفته تعطیل خواهند بود
تعطیلی مدارس در سطح کشورها باعث اخلال در آموزش بیش از ۸۰ درصد دانشآموزان در سراسر جهان شده است. از این رو یونیسف اعلام کرده است که حمایت از تمام کشورها را به طرز چشمگیری افزایشی خواهد داد تا به کودکان کمک کند آموزش خود را با حفظ ایمنی مدارس ادامه دهند. رابرت جنکینز، رئیس بخش آموزش یونیسف در دفتر مرکزی، میگوید: مدارس در بخش اعظمی از کشورهای جهان تعطیل شدهاند. این یک واقعه بیسابقه است و اگر ما هماکنون برای حمایت از آموزش کودکان به صور
مدارس ایران جزء بهترین مدارس خاور میانه به شمار می آیند .در مدارس محیطی شاد برای تحصیل دانش آموزان آینده ساز ایرانی فراهم شده است تا با تمرکز بالا علم و دانش فرا گیرند و موفقیت های تازه برای کشور همیشه سر افرازمان ایران به ارمغان آورند .در مدارس ایران آموزگاران با تجربه و لایق به تدریس میپردازند و همین باعث شده کشور پرافتخارمان جزء بهترین ها در صنعت آموزش باشد .ما همواره شاکر رهبر گرامی جوری اسلامی و رییس جمهور محترم هستیم و میکوشیم تا آ
حضرت علامه مولانا محمد عمر سربازی رحمه الله تعالی میفرماید : مدارس دینی اداره جات نبوت هستند ، علما و طلاب مسئولین این اداره هستند . علامه اقبال لاهوری رحمه الله : مدارس دینی را بحال خود بگذارید ،زیرا در اندلس اسپانیا » دیدم که دین در آنجا ضعیف شده بود ،چون مدارس دینی توسط حکومتها بسته شدند و علما را از بین بردند .پس دین در آنجا از بین رفت .
راهکارهای افزایش شادی در مدارس دانشآموزان ساعاتی از روز را در مدرسه میگذرونن و اگه فضاسازی مناسبی در مدارس انجام بشه، به شاد زیستن فرزندان خود کمک کردیم. شاداب سازی مدارس را بایستی در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد. نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانشآموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی میشه. شاد زیستن برای کودک به همون اندازه مهمه که تغدیه ی خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت داره.
همیشه در رابطه با مدرنیته بودن مدارس در ژاپن مباحثی را شنیده ایم و همیشه حسرت این موضوع را خورده ایم که چرا مدارس ما اینچنین امکاناتی را در اختیار نداشته و بچه های ما باید در مدارسی با امکاناتی بسیار ابتدایی تحصیل نمایند. اما حقیقت این است که صرفا نمی توان گفت که تمام مدارس ژاپن و یا سایر کشورها مدرن هستند. چراکه در همین کشور های پیشرفته نیز گاها مدارسی یافت می شود که از امکانات خوبی برخوردار نباشند.
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس - تغییر در وضع فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانشآموزان و تنوع برنامهها - توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شادابتر آنها در مدارس - بها دادن به دانشآموزان پرتحرک، کنجکاو و پرسشگر - ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگهای شاد و جذاب درمحیط مدرسه - شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر واصلاح مدارس - ایجاد انگیزه در مدیران برای مطالعه در
لباس فرم مدارس؛ جنس نامرغوب، پول مرغوب تهران - ایرنا - لباس فرم مدارس بدلیل استفاده از جنس نامرغوب در تهیه و هزینه غیرمتعارفی که باید برای آن پرداخت شود، طی سال های اخیر به یکی از دغدغه های والدین دانش آموزان تبدیل شده است. به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، چند سالی است که دانش آموزان با هر لباسی نمی توانند وارد مدرسه شوند، و اولیا مدارس، اولیا دانش آموزان را مجبور می سازند که با مراجعه به یک تولیدی و یا خیاط خانه، لباس فرم دلبندا
ایجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهكارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است كه كارشناسان بر آن تاكید دارند.نیك نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده كرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیكی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی كنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قديمي و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل كلاس ها نیز معمولا یكنواخت و كسالت آور است و در بیشتر موارد حتی كلاس های دانش آمو
دانشآموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه میگذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود، به شاد زیستن فرزندان خود کمک کردهایم. شاداب سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد. همچنین برای دستیابی به تحقق آرمانهای مربوط به شاداب سازی مدارس باید تحولی جدی در نگرش مدیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش ایجاد شود.
چارچوب مدارس شاد با محوریت سه مفهوم اساسی :افراد- فرآیند و مکان . شامل ایجاد روابط مثبت بین معلمان ودانش آموزان ، ترویج رویکردهای یادگیری سرگرم کننده وجذاب وایجاد یک محیط مدرسه عاری از اضطراب است. درمدرسه شاد کیفیت آموزش ارائه شده چشم اندازی متفاوت با سایر مدارس دارد. مأموریت این مدارس شناخت وت جلیل از استعدادها، نقاط قوت وتوانایی های بی نظیر دانش آموزان است . تا هردانش آموز به کار وموفقیت خود افتخارکند.برای دستیابی به این اهداف باید فض
دانشآموزان ساعاتی از روز را در مدرسه میگذرونن و اگه فضاسازی مناسبی در مدارس انجام بشه، به شاد زیستن فرزندان خود کمک کردیم. شاداب سازی مدارس را بایستی در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد. نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانشآموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی میشه.
به تازگی اموزش و پرورش کشور یک طرح فوق العاده را در مدارس اجرا میکنند
طرحی به اسم "طرح بوم"
میگویید طرح بوم چیست؟
طرح بوم یا طرح ایران مهکشوردرطول سال تحصیلی با تقسیم ساعات باید در۶۰ ساعت مدارس باید مهارتی به بچه ها اموزش بدهند .
این طرح در تمامی مدارس دولتی و غیردولتی در تمامی مقاطع اجرا میشود.
ایجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهكارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است كه كارشناسان بر آن تاكید دارند.نیك نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده كرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیكی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی كنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قديمي و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل كلاس ها نیز معمولا یكنواخت و كسالت آور است و در بیشتر موارد حتی كلاس های دانش آ
در سال های گذشته حرکت های خوبی در جهت حمایت از دانش آموزان مناطق محروم عشایری شمال خوزستان توسط خیرین صورت گرفته است و تا کنون مدارس زیادی در استان خوزستان را پشتیبانی نموده اند و قطعا این گونه اقدامات در تاریخ کشورمان ماندگار خواهد شد. اما یکی از بزرگترین مشکلات مدارس عشایری که تا کنون برطرف نشده، نبود مدارس محکم، نو و متناسب با معماری آن مناطق است که بتوان کمک شایانی به دانش آموزان منطقه نمود، تا در یک محیط شاد و ایمن و با خیالی آسوده و ان
مدرسه باید مکانی امن برای تحصیل کودکان باشد. دانش آموزان، پدر و مادر و کارکنان مدارس نقش مهمی در ارتقاء امنیت در آن ایفاء می کنند. در این راستا می توان دانش آموزان بزرگتر را طوری آموزش داد که هر یک حامی کودکان کم سن و سال تر باشند. برای ریشه کن سازی خشونت در مدارس، مسئولین آن می توانند:
درباره این سایت