چگونه یک مدرسه شاداب داشته باشيم؟ در شرایطی که بیشتر خانههای شهری تبدیل به آپارتمانهای کوچک و به دور از فضاهای بازی شده است، حداقل کاری که میتوان برای تامین بهداشت جسمی و روحی كودكان و نوجوانان داشته باشيم، ایجاد فضای شادیبخش در مدرسه است. دانشآموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه میگذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود، به شاد زیستن فرزندان خود کمک کردهایم. شاداب سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و
چگونه مدرسه شاد داشته باشيم؟؟؟؟؟؟ دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگی مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگی خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگی اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی
چگونه مدرسه ای شاداب داشته باشيمعصری که ما در آن زندگی می کنیم، به کلی متفاوت از زمان های گذشته است. پدیده های جدید متنوع و به هم پیچیده آنچنان فراوان و نو به نو شده اند که دانایی ها و امکانات را اجتناب ناپذیر می کنند. البته این دانستنی ها و مهارت ها باید قادر باشند امنیت روانی و احساس زيبايي دوستی را در مواجهه با مشکلات زندگی تضمین کنند. در روند استفاده از امکانات در راه مقابله منطقی و فراگیر مسایل دنیای جدید به خصوص نگرش های نوجوانان باید از
چه عواملی به نشاط دانش آموزان در کلاس کمک می کند ؟، راههای نشاط بیشتر دانش آموز در مدرسه،شاداب سازی محيط کلاس،شاد کردن محيط کلاس،چرا دانش آموزان در مدرسه شاد نیستند ، چگونه خوب سخنرانی کنیم ، روشهای ایراد سخنرانی مفید،چرا نمی توانیم سخنرانی کنیم،روشهای سخنرانی خوب،غلبه بر ترس سخنرانیعوامل موثر بر نشاط دانش آموزان در کلاس درس
در تبیین موضوع، شاداب سازی را از ابعاد مختلف می توان بررسی نمود چرا که در ابتدا شاداب کردن محيط مدرسه در کلام به ایجاد فضای مناسب و فضاسازی ظاهری منتج می شود.لیکن با نگاهی دقیق تر باید عنوان کرد که شاداب نمودن فقط جنبه ظاهری ندارد چون داشتن بهداشت روانی سالم نیازمند رعایت اصولی است که هم جنبه مادی و هم جنبه معنوی دارد و در واقع شاداب سازی را در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد که هر یک از این موارد شامل بررسی موضوعات و مواردی مهم است که
۱- همیشه چهره خندان و تبسم را در نگاه و صورت خود داشته باشيم ۲- در معاشرت با اطرافیان با احساس و شاداب باشيم ۳- رفتارهای مثبت را برجسته و توجه نماییم ۴- از کلمات محبت آمیز و خودمانی در سخنان خود استفاده کنیم ۵- کبرو غروربی جا نداشته باشيم وخود را برتر از دیگران ندانیم ۶- برنامه های شاد در ساعات تفریح در مدرسه داشته باشيم .۷- از موسیقی در ساعات مناسب به موقع استفاده کنیم ۸- دیگران را دعوت به لبخند و شادی نماییم .۹- رنگ آمیزی دیوارهای کلاس و راهر
۱- کلاس های بزرگ تری داشته باشيم ۲- گل و گیاه بیشتری در حیاط داشته باشيم ودرحیاط طبیعت زیباتری داشته باشيم ۳- کلاس های هنری نیز بیشتر داشته باشيم ۴- مدرسه زود تر تعطیل شود ۵- اردو های بیشتری داشته باشيم و بین امتحان ها استراحت داشته باشيم پایان
رییس جمهور ، طبق روال هر ساله پرسشی تحت عنوان پرسش مهر عنوان کرد که : آیا محيط مدرسه محيطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟ ♢ محيط پرنشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی میتوان انجام داد تا این محيط شادابتر، دلپذیرتر و امنتر باشد و آن را بیشتر دوست داشته باشید ؟ ♤ حال در این وبلاگ به پاسخ این پرسش پرداخته می شود .
مدرسه با نشاط چیست؟ چه ضرورتی احساس می شود که مدرسه با نشاط داشته باشيم؟شاخص های مدرسه با نشاط کدام است؟ معلم یک مدرسه با نشاط چه ویژگی های باید داشته باشد جامعه چه مسئولیتی در مورد این مدارس دارد ؟نقش حاکمیت در راستای مدرسه با نشاط چه هست؟ان شاءالله در مطالب بعدی خواهیم گفت.ونظرات خوانندگان محترم را منتشر خواهیم کرد .
چگونه یک مدرسه زیبا داشته باشيم؟ عصری که ما در آن زندگی میکنیم، به کلی متفاوت از زمانهای گذشته است. پدیدههای جدید متنوع و به هم پیچیده آنچنان فراوان و نو به نو شدهاند که داناییها و امکانات را اجتنابناپذیر میکنند. البته این دانستنیها و مهارتها باید قادر باشند امنیت روانی و احساس زيبايي دوستی را در مواجهه با مشکلات زندگی تضمین کنند. در روند استفاده از امکانات در راه مقابله منطقی و فراگیر مسایل دنیای جدید به خصوص نگرشهای نوجو
شادی در مقابل غم وافسرگی یکی از حالات روحی ما انسانها است که برای سلامتی جسم وروح ما ودیگران بسیار موثر ومفید می باشد . انسانهای شاد کمتر دچار بیماری های جسمی می گردند و عموما انسانهای شاد افراد متعاد ل از نظر روحی می باشند .محيط مدرسه نیز که شامل معلمان وکارکنان و دانش آموزان می باشند نیاز به شادابی و طراوت دارد و مدیر و معلم با نشاط موج شادمانی و شادابی واقعی را در مدرسه ایجاد می کند . چهره های اخمو و خیلی جدی در محيط مدرسه که تعداد زیادی انس
نقش 3 گروه در شادی مدرسه بسیار زیاد است:1) خود دانش آموزان2) معلمین زحمتکش3) اولیای گرامیاز طرفی برخی عوامل دیگر مانند محيط مدرسه و برنامه ریزی ها میتوانند در شادی مدرسه نقش به سزایی داشته باشند.در ادامه این عوامل را بررسی میکنیم.
نرخ شادی و خنده در مدارس ما بسیار پایین است. میزان شیوع خنده و توسعه فضای فرح بخش در آموزشگاهها مورد بیمهری قرار داده شده است. ما باید سعی کنیم یک مدرسه پویا ، شاد داشته باشيم و بکوشم از این طریق نقش موثری در روحیه و نشاط دانش آموزان داشته باشم.گر مدرسه ای پویا ، شاداب و با نشاط می خواهم باید دانش آموزان از حالت منفعل به فعال درآیند.
آیا محيط مدرسه، محيطی دلپذیر، ساده و پرنشاط است؟ برای ما بنویسید محيط پرنشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی می توان انجام داد تا لین محيط شاداب تر، دلپذیرتر و امن تر باشد و آن را بیشتر دوست داشته باشید
فرض کنیم که درصد بالایی از دانشآموزان مدرسه را دوست ندارند و در این مورد که مواد درسی را نیز مفید به حال خود نمیدانند با هم توافق داشته باشيم. حال باید فکر کنیم که چگونه مدرسهای مطلوب برای دانشآموزان بسازیم که آن را دوست داشته باشند. باید راه کارهایی را کشف کنیم که بتواند دانشآموزان را جذب نموده و آنان را با میل و رغبت در محيط مدرسه نگاه دارد. راه کارهای پیشنهاد شده از پنج قسمت تشکیل شدهاند.
محيط مدرسه باید یک محيط فرهنگی و علمی باشد که در راستای ان محيطی برای ایجاد صمیمیت و دوستی بکوشیم یعنی در کنار رقابت و تلاش،دوستی و همدلی هم داشته باشند. در واقع گفتن اینکه محيط مدرسه از نظر ما چگونه است، گام اولمون از نقش والدین جهت موفقیت تحصیلی و پیشرفت درسی دانش آموزان شروع میشود یک مدرسه خوب باید با روحیات و خصوصیات کودک همخوانی داشته باشد؛ مثلاً نباید انتظار داشت بچهای که از ابتدا بسیار آزادانه و منطقی تربیت شده و تحت سختگیری بی
شادی در مقابل غم وافسرگی یکی از حالات روحی ما انسانها است که برای سلامتی جسم وروح ما ودیگران بسیار موثر ومفید می باشد . انسانهای شاد کمتر دچار بیماری های جسمی می گردند و عموما انسانهای شاد افراد متعاد ل از نظر روحی می باشند .محيط مدرسه نیز که شامل معلمان وکارکنان و دانش آموزان می باشند نیاز به شادابی و طراوت دارد و مدیر و معلم با نشاط موج شادمانی و شادابی واقعی را در مدرسه ایجاد می کند . چهره های اخمو و خیلی جدی در محيط مدرسه که تعداد زیادی ان
شادی در مقابل غم وافسرگی یکی از حالات روحی ما انسانها است که برای سلامتی جسم وروح ما ودیگران بسیار موثر ومفید می باشد . انسانهای شاد کمتر دچار بیماری های جسمی می گردند و عموما انسانهای شاد افراد متعاد ل از نظر روحی می باشند .محيط مدرسه نیز که شامل معلمان وکارکنان و دانش آموزان می باشند نیاز به شادابی و طراوت دارد و مدیر و معلم با نشاط موج شادمانی و شادابی واقعی را در مدرسه ایجاد می کند . چهره های اخمو و خیلی جدی در محيط مدرسه که تعداد زیادی انس
در شرایطی که بیشتر خانههای شهری تبدیل به آپارتمانهای کوچک و به دور از فضاهای بازی شده است، حداقل کاری که میتوان برای تامین بهداشت جسمی و روحی كودكان و نوجوانان داشته باشيم، ایجاد فضای شادیبخش در مدرسه است. دانشآموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه میگذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود، به شاد زیستن فرزندان خود کمک کردهایم. شاداب سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد.
الف) شاداب سازی ظاهری مدرسهمحيط ظاهری و فیزیكی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. این بخش شامل:1- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، كاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمكت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سردر مدرسه، مناسب بودن اندازه محيط مدرسه.2- زیباسازی ساختمان مدارس: رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، كلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنو
رئیسجمهور در آیین آغاز سال تحصیلی و در بیستمین پرسش مهر مطرح کرد: باید دولت، خانواده و معلمین و دانشآموزان تلاش کنند تا محيط مدرسه دلپذیرتر و شادابتر برای همه شود به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت آموزشوپرورش، دکتر در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، بابیان اینکه اساس آموزش و پرورش محيط مدرسه است و همه تلاش میکنیم تا شما از اول شهریور در عشق رسیدن به اول مهر باشید، گفت: این شما هستید که باید حس
شاد بودن محيط مدرسه: در شرایطی که بیشتر خانههای شهری تبدیل به آپارتمانهای کوچک و به دور از فضاهای بازی شده است، حداقل کاری که میتوان برای تامین بهداشت جسمی و روحی كودكان و نوجوانان داشته باشيم، ایجاد فضای شادیبخش در مدرسه است. دانشآموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه میگذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود، به شاد زیستن فرزندان خود کمک کردهایم. شاداب سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد.
مدرسهی شاد مدرسهای است که دانشآموزان، مدرسه را دوست دارند، مقررات مدرسه را بهتر رعایت میکنند و بهتر درس میخوانند، ماجراجو هستند و همهی افراد مسئولیت دارند و به عبارتی مدرسهای است که با دانشآموزان تطبیق دارد. به دلیل نقش مهم شادی و نشاط در روند بهبود عملکرد دانشآموزان و مدارس نگارنده در کتاب حاضر به این موضوع پرداخته و مباحثی چون: زیباسازی و بهسازی فضای مدرسه با هدف جذابیت و ایجاد نشاط و شادابی، رنگ و پوشش دانشآموزان در م
فرض کنیم که درصد بالایی از دانشآموزان مدرسه را دوست ندارند و در این مورد که مواد درسی را نیز مفید به حال خود نمیدانند با هم توافق داشته باشيم. حال باید فکر کنیم که چگونه مدرسهای مطلوب برای دانشآموزان بسازیم که آن را دوست داشته باشند. باید راه کارهایی را کشف کنیم که بتواند دانشآموزان را جذب نموده و آنان را با میل و رغبت در محيط مدرسه نگاه دارد. راه کارهای پیشنهاد شده از پنج قسمت تشکیل شدهاند این پنج قسمت عبارتند از: 1- مشخص کنید که دا
هیچ نسخهای برای توسعه و پرورش بینقص یا یک مدرسه شاد و با روح و سرزنده وجود ندارد ولی میشود راهکارهایی برای فعالکردن مدرسه و کلاس تدبیر كرد تا شوق و انگیزه بیشتری در دانشآموزان به وجود آید و نشاط بیشتری احساس شود. تشخیص اهمیت مطالب غیرکلامی، توجه به زيبايي محيط آموزشگاه و کلاسهای درس، برگزاری جشنها و مراسم مذهبی، شادابسازی ظاهری در مدارس، استفاده از قاریان با صوت و لحن زیبا در صبحگاه مدرسه به صورت زنده یا با استفاده از نوارهای
دولت باید با ایجاد مدارس مناسب و استفاده از روش و شیوه نوین و بهتر آموزشی محيطی بهتر را برای دانش اموزان فراهم کنند تا با ایجاد صمیمیت و همدلی شادابی را در محيط مدرسه گسترش بدند ما دانش اموز ها هم با دوستی بایکدیگر و رعایت ادب و احترام،رعایت قوانین مدرسه و تلاش وکوشش فراوان میتوانیم محيطی شاداب و پرانرژی را در مدرسه به وجود بیاوریم اما اینها تنها برای شاداب سازی محيط مدرسه کافی نیستاکثرا مواردی مورد توجه قرار می گیرد که قابل رویت و قابل
دانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگی مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگی خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگی اجتماعی خود را در آنجا تجربه می کند.
چگونه مدرسه شاد داشته باشيمدانشآموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارتهای زندگی مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقتفرسا را آن هم غالبا با بیرغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته، فرد شادترین لحظات زندگی خود را در مدرسه میگذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمیکند بلکه بخش عمدهای از زندگی اجتماعی خود را در آنجا تجربه میکند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام
شادی در مقابل غم وافسرگی یکی از حالات روحی ما انسانها است که برای سلامتی جسم وروح ما ودیگران بسیار موثر ومفید می باشد . انسانهای شاد کمتر دچار بیماری های جسمی می گردند و عموما انسانهای شاد افراد متعاد ل از نظر روحی می باشند .محيط مدرسه نیز که شامل معلمان وکارکنان و دانش آموزان می باشند نیاز به شادابی و طراوت دارد و مدیر و معلم با نشاط موج شادمانی و شادابی واقعی را در مدرسه ایجاد می کند . چهره های اخمو و خیلی جدی در محيط مدرسه که تعداد زیادی انس
- تلاش در وقت گذاری و رسیدگی به خود : کمک به رفع نیازهای دیگران بدون شناسایی و ی نیازهای فرد نا ممکن است . باید فرد توجه کند که چه کارهایی او را خوشحال می کند ، سپس وقت کافی برای انجام دادن آنها در نظر بگیرد .
درباره این سایت