نتایج جستجو برای عبارت :

کلمة اشکور للمعلم

"سرزمینم مادر گل گاو زبان"   قصه دارم  از دیار اشکور  قصه  ای از مردمان پرهنر
قصه با با و خرج زندگی  قصه بی پولی وشرمندگی  قصه دستان  پاک  مادرم
قصه چشمان خیس خواهرم  این همان خرج عروسی پسر  قصه شادی شود بهر  پدر
قصه از باغی که مهداین گل است  هم صفا هم  آشنای بلبل است  رویش این گل  بنام  اشکور
زحمت است اما بهایش کم ثمر  چون  بهار با صفا از نیم گذشت  دیده ها پرخون شودزین سرگذشت
چون بهشت  اشکور آید پدید  باید این گل را به زحمت جمله چید  از خروسخ
سرزمین عجایب هفتگانه در اشکورات گیلاناشکورات منطقه ای کوهستانی در جنوب شهرستان رودسر است که سه بخش اشکور علیا، اشکور سفلی و اشکور شوییل را شامل می شود. از مهم ترین دلایل مورد توجه بودن این منطقه وجود دریاچه و چشمه سارها ، غارهای فراوان و آب و هوای پاک آن می باشد. مسجد ناصرالحق یا آستانه ی هفت امام در روستای رودبارک، غار وادار در روستای دلیجان، کوه عروس و داماد در روستای زیار و تونل زیبای روستای یازن از دیدنی های اشکورات می باشند که نباید از
به روستاییان برسید که زبان شکایت ندارند- امام خمینی(ره) منطقه اشکورات از مناطق بسیار زیبا و دیدنی و بکر استان گیلان می باشد که جنگل های بسیار زیبا و چشم نوازش، رمندگی آهوان و بز کوهی اش، آواز بلبلان و پرندگان خوش الحانش، آب معدنی مشرف بر جیرکل و نیلو و سجیرانش، قله سر به فلک سمامش ، آسمانرود رویایی و دیدنی اش، سفید آب توریستی اش، پلام شگفت انگیز و رویایی اش، گرمابدشت احاطه شده در آبشار های تماشایی اش، لیمای مه گرفته اش، موسیقی روحبخش رودخان
نگاهی به #شاخص_شهدای_اشکور گیلان و امکانات زندگی مردم آن در مقایسه با کشور
 پیش درآمد آن با دو نکته قابل تامل
روستای خورسندکلایه اشکورخورسندکلایه اشکور، یکی ازروستاهای دهستان شوییل بخش رحیم آباد شهرستان رودسراستان گیلان است،حدود 8 کیلومتری از مرکزدهستان شوئیل و 1300 متری از سطح جاده اصلی آسفالته فاصله دارد در 44 کیلومتری بخش رحیم آباد و54 کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر واقع شده است.خورسندکلایه ( در شمال دهستان شوئیل ) با روستاهای لیلکی – مازودره – وسرای ورسو همسایه بوده ، از طرف شمال به روستای لیلکی از طرف شرق به روستای مازودره از طرف غرب به مناب
اگر به داستان ها و حکایت های عجیب وجالب نقل شده از زبون مردم محلی علاقه مندید با ما همراه باشید تا راز کوه عروس و داماد را ببینیم.(تور انفرادی سبز گیلان همراه شما در سفر به این مکان جالب و مرموز خواهد بود.)
پست موقت جدیدترین شماره از ماهنامه پژوهشی- علوم انسانی ره آورد گیل (سال پانزده، شماره ی 98 و 99، پیاپی111 و 112، خرداد و تیر 1399) به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی هوشنگ عباسی و زیر نظر شورای سردبیری، اول مرداد سال 1399 خورشیدی از چاپ خارج شد. در این شماره مقالات و نوشته هایی در موضوع تاریخ و مردم شناسی، هنر و ادبیات (مقالات ادبی، داستان و شعر) و سرانجام گزارش ها و رویدادهای فرهنگی آمده است. اشکور: نام مکان یا نام طایفه ای ساکن در آن؛ وصف العیش نصف العیش،
از سال ۱۳۶۵ تا ۷۵ تحت مدیریت آقای عبدالرضا صیاد نیک دراین مدرسه خدمت کردم اما خاطره آمیز ترین آن یک سفر تاریخی است . عبدالرضا صیاد نیک مدیر وبهداد انبیر معاون و محمد آقاجان زاده معاون وآقای ساحلی دفتر دار مدرسه با یک دستگاه ژیان ۳۵ ساله به کیاسه اشکور رفتیم هرگز هیچ ژیانی دیگر به آنجا پا نگذاشته است !!یاد آوری می شود حدود ۱۰ در صد مسیر را یا پیاده رفتیم و یا ژیان راهل دادیم !! این عکس ااز ۴ نفر ما ا ز گردنه دیلمان در مسیر انزلی به کیاسه گرفته شده
این و آن»، وقتی قبل از اسم قرار بگیرد نقش صفت اشاره را دارند، بنابراین یک نوع دستوری مستقل هستند و جدا نوشته می شوند. پس؛ ننویسم بنویسیم آنروز آن روز اینصورت این صورت آنگونه آن گونه اینگونه این گونه اینکار این کار تبصره- اگر ترکیب این و آن و اسم بعد از آنها، کلمة مستقل دستوری تشکیل بدهد باید متصل نوشته شوند. مانند آنجا، اینجا (قید مکان)، آنچنان، اینچنان، همین، همان، همچنان، همچنین. * نکته- نکتة مهم در این مورد، آنکه و اینکه» است.
 مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»: اِنتَهِزوا فُرَصَ الخَیر فإنّها تَمُرُّ مَرَّ السَّحابٍ. از فرصت‌های خوب استفاده کنید. آن‌ها مانند ابر زودگذرند. (فهرست غرر، ص ٣٠٤)١ـ مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:عُمرُ المَرءِ لاقیمةَ لَه.عمر انسان (آنقدر گرانبها است که) به هیچ قیمتی قابل ارزیابی نیست. (اسرارالبلاغه، ص ٨٩) ٢ـ مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:اِضاعَةُ الفُرصَةِ غُصَّةٌ.از دست دادن فرصت‌های خیر، برای انسان مایه غم و اندوه است. (نه
✨طرح کوچک کردن #بخش_رحیم_آباد گیلان (2) جدا سازی اشکور و رحیم آباد ، درست است یا غلط؟#رحیم_آباد
روستای ییلاقی لسبو در دهکده شوئیل در ییلاق اشکورات در امتداد سلسله کوه‌های البرز قرار دارد و امتداد آن از جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رودسر آغاز شده و تا جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه دارد. محدوده اشکور از جنوب به قزوین از مغرب به املش و رودبار الموت و از سمت شرق به بخش کوهستانی شهرستان رامسر،تنکابن و از سمت شمال به دامنه‌های کوهستانی رحیم آباد رودسر و رامسر متصل بوده و در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر لاهیجان قرار دارد.
نام مشتاق علی شاه3 با ساز سه تار در موسیقی دستگاهی ایران عجین است. این ساز در میان سازهای موسیقی دستگاهی ایران به دلیل ویژگی های صوتی خاص، ساز خلوت بوده و بدین لحاظ مورد توجه نوازندگان قرار گرفته است. کلمة سه تار مشترک لفظی است میان سازی که با ناخن انگشت سبابه نواخته می شود (سه تار فعلی) و نوعی تنبور که دارای سه عدد وتر بوده و با پنجه (پنج انگشت) نواخته می شده است. تا قبل از قرن دوازدهم ه‍ / هجدهم م هر گاه کلمه سه تار یا سه تای به کار رفته منظور تنب
پاسخ:
در پاسخ به قسمت اوّل سؤال، لازم است علاوه بر تعریف اخلاق، برخی دیگر از مفاهیم و اصطلاحات نیز مانند علم اخلاق»، هدف علم اخلاق» و تربیت اخلاقی» توضیح داده شود.1. تعریف اخلاق:کلمة اخلاق» جمع خُلق و به معنای نیرو و سرنوشت باطنی انسان است که تنها با دیدة بصیرت و غیر ظاهر قابل درک است. در مقابل، خَلق به شکل و صورت محسوس و قابل درک با چشم ظاهر گفته می شود.(1) اصطلاح اخلاق» در متون اخلاقی و استعمالات عرفی به سه معنا به کار می رود:1. غرایز و ملکا
 
ختنه سوران تركیبی است از دو كلمه ختنه و سوران به معنی جشنی كه برای سنت ختنه كردن بر پا می شود.ترکیب کلمة حتنه سوران» و به زبان محلی ختنه سوران یا » خود حاکی از آن است که ختنة کودک همیشه با جشن و سور و سرور همراه بوده است کسی که  در سنین پیری صاحب پسری می شوند، به خاطر اینکه شاید در عروسی فرزند شان زنده نباشد ، در ختنه سوران به اصطلاح عروسی می گیرند ,یعنی آن را با تفصیل یک عروسی برگزار می کنند، در جشهنای ختنه سوران نوازنده خبر می کنند و شام
  وضعیت کسی که در مقابل مردم جانماز آب می کشد و در خفا گناه می کند/ شرح حدیث از آیت الله آقا مجتبی تهرانیروی عن محمد بن علیٍ الجواد علیهماالسلام قال:لَا تَکُنْ وَلِیّاً لِلَّهِ فِی الْعَلَانِیَةِ عَدُوّاً لَهُ فِی السِّرِّ.»در بین رذائلی که انسان به آن مبتلا می ‏شود و در معارف ما حتّی بیش از کفر نسبت به آن نکوهش شده، مسأله نفاق است که از آن به دورویی تعبیر می‏ کنیم. نفاق گاهی در ارتباط با مخلوق است؛ مثلاً کسی روابطی منافقانه با افراد داشته
الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة سلطان اولیا، سخن گذار منبر سلونی، سرور مطلبی، ابن عم نبی، مهر برج إنّما، شهسیوار لافتا، پشوای انبیا، عروة الوثقی، کلمة الحسنی، سید الاوصیا، عماد الاصفیا، رکن الاولیا، آیة الله العظمی، خیر المومنین، امام المتقین، اول العابدین، ازهد ااهدین، زین الموحدین، حبل الله المتین، لنگر آسمان و زمین، وجه الله، عین الله، نور الله، سرالله، اذن الله، روح الله، باب الله، سیف الله، عبدالله، اسدالله الغالب، آ
استخوان درگلوی تولید و کارآفرینی یک شیرزن رودسریآیا پایتخت فندق و گل گاو زبان کشور هم نماینده ای درخانه ملت دارد؟!صفورا شعبانزاده - شهرستان رودسربا تولید سالانه 237 تن گل گاوزبان درسطح 470هکتار، دارای بالاترین سطح تولید دراستان و کشور به شمار می رود؛ که هرساله بطورمتوسط حدود 5 هکتار، به سطح زیرکشت گل گاوزبان این شهرستان افزوده می شود. 70 درصد گل گاو زبان گیلان و 34 درصد گل گاوزبان کشور، دراین شهرستان تولید می شود.قیمت هرکیلوگرم گل گاوزبان 0 هز
شکست مرزهامقدمهدر این رساله بیشتر توجه به شکست مرزهای شده، که باعث رنجش و یا ایجاد فاصله بین اقشار مختلف این کشور گردیده است. هدف بیان واقعیت مسلمی است که بر مردم ما چه به فرمایش قدرت ­های بیرونی و چه برای تأمین منافع زود گذر خود اشخاص و دسته ­های ی و اجتماعی به راه افتیده است. سنت الهی بر این است که برای ویرانی و تخریب یک چیز و یا جامعه با کمترین نیرو، بیشترین دست آورد تخریبی خواهید داشت، مثلا: جنگ در یک ولایت باعث می­ گردد تا همه چیز برهم
 حجاب به معنای پوشاندن بدن زن در برابر نامحرم، از احکام ضروری دین اسلام است. در ادیان الهی دیگر، از جمله آیین زرتشت، یهود و مسیحیّت نیز این حُکم با تفاوت‌هایی وجود دارد. یکی از نیازهای حقیقی و مسلّم در زمینه‌های تربیتی، دینی، اخلاقی و فرهنگی، مسئلة حجاب و عفاف است. هرچه الگوهای حجاب مراتب برتر و بالاتری داشته باشند، تأثیر بیشتری بر معنویّت و دینداری فرد و جامعه خواهند گذاشت و هرچه حجاب فردی و اجتماعی، متعالی باشد، نورانیّت، تقدّس، حرمت ا
راز قیام، رکوع، سجود و.همان گونه که نماز دارای ذکر و قول است، دارای حال و فعل نیز هست، و هر یک از اینها سر و نهانی دارد، زیرا جای جای نماز رازمند است. قبلا گذشت که تنها راه بیان راز نماز کشف و شهود صحیح یا نقل معتبر است؛ زیرا اولاً برای عقل که گرد کعبه کلیات می گردد، راهی جهت سعی بین مصادیق جزئی وجود ندارد.ثانیاً لازم است هر مصداق جزئی که از طریق کشف و شهود و یا از راه نقل معتبر به دست آمده، ناقض و شکننده حکم کلی معقول و برهانی نباشد.توجیهاتی که
شاخ نبات حافظ ( شجره طیبه الهی)مناجات عرفانیوقت سحردوش وقت سحر از غصّه نجاتم دادند       و اندر آن ظلمت شب، آب حیاتم دادند[1]بی خود از شعشعه ی پرتو ذاتم کردند        باده  از  جام   تجلّی   صفاتم   دادندچه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی     آن شب قدر که این تازه براتم دادندبعد ازین روی من و آینه وصف جمال         که در آنجا خبر از جلوه ذاتم دادندمن اگر کامروا گشتم و خوشدل چه عجب       مستحق بودم و اینها به زکاتم دادندهاتف آن روز به من مژده ای
از رهنمودهای امام علی (ع) می‌توان به مکانیزم معینی برای ایجاد و تقویت این خصلت ارزشمند در وجود انسان، دست یافت؟با توجه به سخنان امام (ع) می‌توان نتیجه گرفت که توانمندی‌های ذاتی و خدادادی انسان این امکان را به او داده است که به ایجاد و تقویت خصلت نیکوی قناعت در وجود خود اقدام نماید. به‌نظر می‌رسد برای نیل به این مقصود مهم، تلاش‌های انسان باید در دو زمینه شناختی و رفتاری متمرکز گردد.الف) زمینه‌های شناختیخودشناسیکشف خود، انسان را به گنجینه
 سیدعلی نقی حسینی دشتی فرزند حاج سیدمحمد فرزند سید علی اکبر است که در سال 1242ش در روستای میانخره از توابع شهرستان دشتی دیده به جهان گشود از شجره طیبه سادات حسینی دشتی است.در زندگی بسیار منظم و با فراست بود.مطالعه ودانش اندوزی گمشده آن بزرگوار ودر کسب معرفت سیری ناپذیر بود.به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از ترنم دشتی:گروه تاریخ و فرهنگ: تاریخ مقاومت مردم استان ولایتمدار و استعمار ستیز بوشهر تاریخ پر شکوهی است که به دلیل عدم توجه مناسب به این مول
امام مهدی(عج) در قرآن

آیا در قرآن اشاره ای به امام زمان شده است؟

اشاره: مقالة حاضر به بررسی آیاتی از قرآن کریم پرداخته است که دو فرقة شیعه و سنی در ذیل آنها روایاتی تفسیری دربارة امام مهدی(ع) نقل کرده اند. این آیات که تعدادشان بالغ بر هشت آیه می باشد به ترتیب از ابتدا تا انتهای قرآن به صورت ذیل بررسی شده اند: ابتدا روایات تفسیری فریقین در ذیل هشت آیه که مجموعاً 44 روایت از شیعه و 65 روایت از اهل سنت می باشد به صورت دسته بندی نقل شده و سپس به بررسی م
امام مهدی(عج) در قرآن

آیا در قرآن اشاره ای به امام زمان شده است؟

اشاره: مقالة حاضر به بررسی آیاتی از قرآن کریم پرداخته است که دو فرقة شیعه و سنی در ذیل آنها روایاتی تفسیری دربارة امام مهدی(ع) نقل کرده اند. این آیات که تعدادشان بالغ بر هشت آیه می باشد به ترتیب از ابتدا تا انتهای قرآن به صورت ذیل بررسی شده اند: ابتدا روایات تفسیری فریقین در ذیل هشت آیه که مجموعاً 44 روایت از شیعه و 65 روایت از اهل سنت می باشد به صورت دسته بندی نقل شده و سپس به بررسی م
چکیدهگرایش به زیبایی از قبیل: زیبا پوشیدن، زیبا سخن گفتن، خود را آراستن، معطر کردن و تمایلات جنسی، همه و همه اموری است که از فطرت انسان بر می خیزد. آنچه مهم است، نگهداشتن حریم و خارج نشدن از حد اعتدال در این موارد می باشد؛ نه سرکوب کردن خواهشها و تمایلات فطری و درونی و نه تندروی و افراط در آنها، اساساً معنای عفت همین است. که در این مقاله به معنای عفاف می پردازیم.متناللهم انی اسئلک الهدی و التقی والعفاف و الغــنی و العمـل بما تحب و ترضی»[1]    

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

کار و فناوری