نتایج جستجو برای عبارت :

ج اگر به طوع رغبت نيايد به اكراه اجبار برگير

 لا اكراه فی الدین چگونه مفاد آیه (لا اكراه فی الدین) - كه دلالت بر آزادی در انتخاب دین دارد - با مفاد آیه‏ی دیگری كه می‏فرماید: و هر كس غیر از اسلام دینی بجوید هرگز از او پذیرفته نشود و او در جهان دیگر از جمله‏ی زیان كاران خواهد بود، سازگار می‏باشد؟.بقیه در ادامه مطلب 
کسی که راهی برای خودش انتخاب کرد، بد یا خوب، حتا حق گله جلو آیینه را نیز ندارد. کسی را مجبور نکردند که بیاید. خانه‌ات را رها کن، خانواده‌ات را رها کن. علائق‌ات را ببر. اگر چنین کاری صورت گرفت، اجبار و احتیاج درونی بود. این اجبار متعلق به خود آن شخص بود. خودش انتخاب کرد. در میان مسائل چیزی که وجود دارد، یک آزادی انتخاب نیز هست. پس دیگر گله برای چه؟ برای خانواده؟ برای پدر؟ برای مادر؟ آیا خاطرات واقعیت‌ها، قشنگ‌تر، لذت‌بخش‌تر و رنج‌آورتر نیست
 اجبار که نبود، تو راهت را از گذر بالا انتخاب کرده بودی و من از گذر گاه پایین،تو تماشای کوه ها را دوست داشتی و من را رفتن توی دشنها را، تو خیره به خورشید نگاه کردن را ترجیح میدادی و من در سایه به تو را خیره ماندن را
اجبار که نبود، تو دستهایت کشیده و وسیع بودند و من دستهایم مثل قلب یک ذره ایم،کوچک و له شدنی. تو معمولیترین آرزوهایت از حوالی پیچیده ترین توانایی های من هم عبور نمی کرد و اوج آرزوهای من برای تو مثل لباسهای قدیمی تنگ دوران کودکیت ،منا
ازدواج اجباری مصداق زیرپا گذاشتن حقوق انسان هاست. و نمونه ای از خشونت جنسیتی محسوب می شود که دختران جامعه قربانیان اصلی آن هستند. ازدواج اجباری هیچ جایگاهی در قانون ندارد. طبق قانون، هر عقدی که به اجبار و زور خانواده باشد باطل است. و به رسمیت شناخته نمی شود. از دیدگاه دینی نیز عملی مثل ازدواج، اگر از روی اجبار باشد، مشروعیت ندارد.
دل تمام شد و به دل کسی ننشست. با این حال، بیشتر افرادی که دل را "دل ننشین" یافتند را آنانی تشکیل دادند که ماجراها ورویدادهای سریال را، مو به مو و بی کم و کاست، از قسمت نخست تا قسمت چهلم تعقیب نمودند. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چطور می شود کسی از تماشای یک سریال خوشش نیاید، اما ان را، به قول بچه ها، تا ته ته تعقیب نماید!؟ این امر، دقیقا، به این می ماند که بچه ای با خوردن دو سه لقمه اول غذا آن را نامطبوع تشخیص دهد، اما، بی آنکه اجبار پدر و
علاوه بر اینکه دوچرخه سواری یک تفریح خوشحال کننده هست , علاوه بر اینکه موجب حفاظت از سلامتی میشه , علاوه بر اینکه موجب کاهش آلودگی هوا و ترافیک میشه , علاوه بر اینکه استرس رانندگی رو کاهش میده , علاوه بر اینکه زیبایی مسیر طی شده رو می بینید , علاوه بر اینکه دغدغه جای پارک رو از بین میبره , احتمالا به زودی زود استفاده از دوچرخه تبدیل به یک اجبار گریز ناپذیر میشه !!
انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد.
شب به تندی فرا رسید و احساسات را شدت بخشید تاریکی همه جا را فرا گرفت و تخیلات و اوهام را بیدار ساخت. احساسات به آرامی از هر مقاومتی در برابر نت هایی که من نگاشتم ناتوان شدند در برابر نغمه ی شبانه ای که من ساخـته ام. شب آرام آرام افراشته می شود، این است جلال و شکوه. درکش کن، حسش کن، بیمناک و لطیف. صورتت را از نور پر زرق و برق روز برگیر افکارت را از این نور سرد احساس ناشدنی برگیر و به نغمه ی شبانه ام گوش ده.
انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این ک
انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این ک
انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این ک
هیچ وقت به کسی نگید من دلم می خواد تو چنین و چنان باشی. چون اون هرگز چنین و چنان نخواهد شد. یا همین طوری بپذیریدش یا ازش بگذرید. درخت بید، چه با رضایت خودش بره دور از برکه آب، چه با اجبار، به هر حال خشک می شه.
 انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به موضوع های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه های متفاوت است. یکی از این انگیزه ها که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این
به نظر کارشناسان مهمترین مسله در پوتین الوند پوش تبریز مسله حفاظتی ازجمله محافظت در برابر سقوط اجسام سنگین ـ عدم لغزش وسپس مسائل بهداشتی و ارگونومیکی میباشد . به لحاظ محافظتی سرپنجه فولادی عامل اصلی در حفاظت از انگشتان در مقابل ضربه میباشد که باید از جنس فولاد آبکاری شده با توان تحمل ضربه حداقل 200 ژول را دارا باشد که در غیر اینصورت خود سرپنجه به عنوان عامل برنده عمل کرده باعث قطع انگشتتان پا میگردد .از لحاظ مسائل بهداشتی و ارگونومیکی به عل
امروز خواستم بنویسم نمیدونم این من بودم که پناه بردم بهش یااون بود که مثل یه سایه بون کنارم بود اما حس خوبی بود یه حس امنیت و آرامش که بهم غرور میداد.بچه ترکه بودم بابابزرگ همیشه برای حل مشکلاتش یه ذکرمیگفت.ننه جونم که نگم وقتی دایی جون رفت و برنگشت هروقت عکسش و پاک میکرد اون ذکرومیگفت من معنیش و نمیفهمیدم و نمیدونستم اما تا ۹سالگی بعد اون بابابزرگ گفت :میدونی بابا ازامروز این تویی که راحت و انتخاب میکنی خوب انتخاب کن نه به اجبار حرمت چ
من نمیدونم وقتی ما تو کاری که میریم و واقعا میبینیم از اون کارخوشمون نمیاد چه اجباری میکنه این نگاه ونظر دیگران مارو که این کارو انجام بدیم .گاهی ام از روی ننگ یا حرف مردم واطرافیان!هیچ وقت اجبار رو قبول نمیکنم  
اجبار محکوم‏ له کارگر به انعقاد قرارداد با شرکت پیمانکار» به جای انعقاد قرارداد با کارفرما فاقد وجاهت قانونی است. شماره رای نهایی: 11/90/900573 رای دیواندرخصوص شکایت مطروحه به شرح فوق الذکر باتوجه بهنقض رأی معترض عنه پاسخ از ناحیه طرف شکایت با وجود ابلاغ قانونی اخطاریه نظر به  اینکه کارفرما اموزش و پرورش بوده و مطابق رأی هیأت حل اختلاف مورخ 21/1/87 ابقاء به کار شاکیه صادر شده وکارفرما حق اجبار کارگر به انعقاد قرارداد با شرکت دیگر نداشته است فلذا
نمیخوام مثه قلب معصوم من تو بازیچه ی دست مردم بشی نمیخوام مثه من که قلبم پره تو هم قاطی با غصه و غم بشی نمیخوام که تنهاییای دلم دوباره برای تو تکرار شه تو تنهایی با گریه اروم بشی یا هر شب واست گریه اجبار شه
 مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوستتا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوستواله و شیداست دایم همچو بلبل در قفسطوطی طبعم ز عشق شکر و بادام دوستزلف او دام است و خالش دانه ان دام و منبر امید دانه‌ای افتاده‌ام در دام دوست
همچنا ادامه دارد تا کی این مردم باید تاوان چهل سال پیش را بدهند خدا میداند از هیچ چیز برای سرکوب مردم دریغ نمیکنند.گاز اشک آور ، شلیک مستقیم گلوله جنگی ، بر روی مردمی که برای نان شب محتاج شده اند چه پدرانی که از روی خجالت فرزندان نیمه شب به خانه میروند که با آنها روبرو نشوند چه نی که از روی اجبار و گرسنگی دست به خود فروشی زده اند. تا کی ظلم،ستم،بیداد،کشتار.
در فرهنگ و ادب فارسی برای شادی مفاهیمی نظیر خوش و خرّم، سرور، تازگی، طراوت، شادمانی، سرزندگی، زنده‌دلی، سبکی و چالاکی، طرب، خرسندی، خجستگی، کامروایی، رغبت درونی، ضدافسردگی و نظیر آن، در نظر گرفته‌شده است.
هوالنور :)# واقعا چه فازیه؟ هر بار بعد یه هفته میام اینجا میبینم یه نفر از دوستام وبلاگشو حذف کرده. الان توی این ماه ۴ نفر حذف کردن رفتن بدون خدافظی. اصل مطلب این که شما خواستین برین قبل رفتن راه ارتباطی هم نخواستین بدین یه خدافظی بکنین :) نه که یهویی غیب شین. :| بعد این همه سال هنوز به این قسمت ش عادت نکردم# یه سری عکس خوشگل پیدا کردم دلم میخواد باهاشوم قالب بسازم عوض کنم یه کم تنوع بشه. ولی فعلا حالش و وقتش نیست حالا شاید آخر هفته اگه وقت شد. بعد ک
امام علی بن موسی الرضا علیه السلام در سال 3 ه.ق. به امامت رسید. امام تا سال 201 ه.ق. در مدینه بود. در رمضان آن سال وارد مرو شده و به اجبار ولایت عهدی مأمون را پذیرفت. بر خلاف انتظار مأمون روز به روز محبوبیت امام در دلها فزونی می یافت. لذا تصمیم به قتل آن حضرت گرفت. آن حضرت در سن 55 سالگی، آخر صفر سال 203 ه.ق. به شهادت رسید و در طوس به خاک سپرده شد.
شاید گاهی وقتا ادم فقط ب اجبار نفس میکشه.گاهی وقتا انسان در 20سالگی میمیرد و در 70سالگی به خاک سپرده میشه.حال امروزم اصلا خوب نیست از اینده خبر ندارم‌.‌حتی از ی دیقه بعد خودمم خبر ندارمنمیدونم قراره چی بشه .یا اصلا چی شده فقط فقط ی چیز میخوام دیگهارررررررامش.خدایا من فقط میخوام ارومم کنی فقط همینو دیگر هیچ.‌‌گاهی چقدر زود دیرررررررر میشود
حضرت امام ‌ای (حفظه الله تعالی)درباره مسئولیت معلمی میفرمایند: از مسئولیت های مهمی که ن میتوانند در آن نقش داشته باشند، در امور فرهنگی و آموزشی است. شما بنا به وظیفه‌ی حساستان باید شاگردها را در مدارس مؤمن تربیت کنید، نه متظاهر و دارای احساس اجبار به ایمان. با ظرافت و دقت و لطف، در ریختن شربت ایمان تا عمق وجود نوباوگان تلاش کنید.» ۶۳/۱۱/۷
در 35 و اندی سالگی کجا ایستاده‌ام؟ خوشحالم؟ راضی‌ام؟ می‌خندم؟ بنظر راضی هستم، گاهی می‌خندم و آرامم.آرزوهای بزرگ ندارم؟ چرا. فکر می‌کردم ندارم اما بعد از علامت سوال فهمیدم که دارم آن هم آرزوهای قشنگی مثل سفر و سفر. قبلا با خودم می‌گفتم اگر یک عده را دوست ندارم یا حتی ازشان متنفرم لابد باید ناراحت باشم اما الان می‌گویم مگر می‌شود همه را دوست داشت. اصلا مگر همه دوست داشتنی‌اند؟ پس به خاطرش از خودم تائید نمی‌خواهم. **فقط کاش روزهای قرنطینه
کتابها انواع بسیاری دارند. چنانکه قبلاً اشاره کردم، کتابهای مرجع هم کتاب هستند، مجموعه تست‌های کنکور در فلان سال هم کتاب محسوب می‌شود. کتابهای درسی دانشگاهی هم، کتاب هستند و خوب یا بد، سهم مهمی از مطالعه‌ در کشورهایی مانند ما را به خود اختصاص می‌دهند. من به طور خاص کتابهایی را در نظر دارم که ما آگاهانه و از روی اختیار و با هدف گذران وقت یا افزایش آگاهی و یا تجربه‌ی لذت مطالعه بدون اجبار مستقیم بیرونی آنها را می‌خوانیم.
تمدنی در غرب با مبانی خاص خودش شکل گرفته است و به سمت شرق سرازیر شده است در ابتدای ورود به ایران علما با احتیاط با آن برخورد نمودند ولی به مرور جلوه های بیشتری از آن هویدا شد و علما هم برخوردی توام با آگاهی با آن داشتند در دوران مشروطه بیشترین نزاع بین طرفداران تمدن غرب و تمدن اسلامی صورت گرفت و بالاخره با زیرکی تمام از طرف طرفداران غرب با حکومت دیکتاتوری رضاخان قلدر به نفع جریان مذکور پیش رفت یعنی مدرنیزاسیون در دوران قاجاریه با آرامی به پی
گلوم درد میکنه کرونا نگرفته باشم یوقت؟ البته دیشب خیلی سردم بود و حدودای ساعت ۵ صبح هم یه بستنی خوردم،شاید بخاطر اونه خوابم میاد برم بخوابم؟ دوست ندارم بخوابم ): اما کلا چند روزیه ک همش خوابم میاد و شبا هم به زور و از سر اجبار تا هفت صبح بیدارم،اخه ۱۵ گیگ اینترنت شبانه برام مونده و تا ۲۸ام مهلت داره،حالا هرچی دانلود میکنم مگه تموم میشه بیشعور ​​​​​​​

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها