نتایج جستجو برای عبارت :

رسول گرامي اسلام ص فرمود انما يدرك الخَيرُ كُلُهُ با لعقلِ وَ لا دينَ لِمن لا عقلَ لَهُ .» تمام خير ، منحصراً در عقل قابل درك است هركس كه عقل ندارد دين ندارد . اين حديث مؤيدي قوي براي اثبات مطلب فوق است كه انسان تنزل يافته در مرحله حيوانيت دين ندارد ، زير

سرم سودا دلم پروا ندارد صباحم شب، شبم فردا ندارد دلم در هیچ جا الفت نگیرد سرم با هیچکس سودا ندارد ز هر جا هر که خواهد، گو بجویش که او جز در دل ما، جا ندارد کشاکش چیست؟ ما گردن نهادیم سرت گردم بکش اینها ندارد جفا دارد جفا، چندانکه خواهی وفا دارد؟ ندانم یا ندارد نیالودی بخونم دامنت را اگر رنجم ز دستت جا ندارد فلک را گو که ما دیریست خصمیم ز دستش هر چه آید وا، ندارد محبت داند و با ما نداند مروت دارد و با ما ندارد رضی رفتست قربان سر تو ندارد اینهمه غو
اسلام به ن کرامت داده است. حضرت رسول و اهل بیت رسول به زنها احترام میگذاشتند و آنها را تکریم میکردند. اینها جملاتی است که خیلی زیاد بر روی منابر و از سوی اسلامگرایان و ون تکرار میشود و در اثبات آن نیز به روایات و احادیث من درآوردی و دروغینی استناد میکنند که هیچ پایه و اساسی ندارد. اما وقتی به کتب ون بزرگ شیعه سر میزنیم و احادیث ثبت شده در این کتب نگاهی می اندازیم, نگاه شرم آور و ضد انسانی بزرگان اسلام, خصوصا پیامبر اسلام و اماما
در کنج دلم عشق کسی خانه ندارد کس جای در این خانه ویرانه ندارد دل را به کف هر که دهم باز پس آرد کس تاب نگهداری دیوانه ندارد در بزم جهان جز دل حسرت کش مانیست آن شمع که می‌سوزد و پروانه ندارد دل خانه عشقست خدا را به که گویم کارایشی از عشق کس این خانه ندارد گفتم مه من! از چه تو در دام نیفتی گفتا چه کنم دام شما دانه ندارد در انجمن عقل فروشان ننهم پای دیوانه سر صحبت فرزانه ندارد تا چند کنی قصه اسکندر و دارا ده روزه عمر این همه افسانه ندارد از شاه و گدا ه
دلم جز عشق معبودی ندارد که هستی غیر از این سودی ندارد محبت گر نباشد ملک هستی نمودی دارد و بودی ندارد ز بینایی چه دیده ست آنکه در چشم نگاه حسرت آلودی ندارد ز صحرای عدم تا شهر هستی جهان جز عشق مقصودی ندارد نشد چشمی تر از سوز دل من دریغا کآتشم دودی ندارد شدم در دوستی بدنام و شادم که آن سودا جز این سودی ندارد
السلام یا ایها العزیز. ای وای از آن شهر که دیوانه ندارد صد عقل به مسجد شد و خمخانه ندارد در حسرت یک نعره ی مستانه بمردیم ویران شود این شهر که میخانه ندارد درخویش تپیدیم ولی داد فزون شد بیداد ز دادی که غم خانه ندارد دیوانه ترین مردم شهرم ، توکجایی؟ تا فاش بگویم چوتو افسانه ندارد گیسوی بلندت همه شب ماه نهان کرد آن مو که تورا هست دمی شانه ندارد؟ نغزی به مثل گفت همان طره ی زلفت گر روز شود شمع تو پروانه ندارد ما دلشدگان خیل اسیران شماییم این خیل در
حدیث اتفاقات عجیب آخرامان از عبد اللَّه بن عباس نقل شده که گفت: با رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به زیارت حج رفتیم، همان حجی که بعد از آن رسول خدا (ص) از دنیا رفت، رسول خدا (ص) در کعبه را گرفت و سپس روی نازنین خود را به طرف ما کرد و فرمود: می خواهید شما را خبر دهم از علامات قیامت؟ و در آن روز سلمان از هر کس دیگر به آن جناب نزدیک تر بود، لذا او در پاسخ رسول خدا (ص) عرضه داشت: بله یا رسول اللَّه، حضرت فرمود: یکی از علامت های برپایی قیامت این است ک
حکم م با ن ارائه دهنده : ایران منشاز دیدگاه اهل سنت م با ن منع شرعی ندارد، مردان می توانند با همسران خود م داشته باشند و در صورتی که نظر آنها درست بود مطابق آن عمل نمایند. به ویزه زمانی که مربوط به او و فرزندان آنها بود. و در سایرموارد ومی به م با زن ندارد.جواز م با ن از سنت حضرت رسول علیه السلام اثبات گردیده است از جمله م ام سلمه به آن حضرت در جریان صلح حدیبیه
دگر آن شبست امشب که ز پی سحر ندارد
من و باز آن دعاها که یکی اثر ندارد
 
من و زخم تیز دستی که زد آنچنان به تیغم
که سرم فتاده برخاک و تنم خبر ندارد
 
همه زهر خورده پیکان خورم و رطب شمارم
چه کنم که نخل حرمان به از این ثمر ندارد
 
ز لبی چنان که بارد شکرش ز شکرستان
همه زهر دارد اما چه کند شکر ندارد
 
به هوای باغ مرغان همه بالها گشاده
به شکنج دام مرغی چه کند که پر ندارد
 
بکش و بسوز و بگذر منگر به این که عاشق
بجز این که مهر ورزد گنهی دگر ندارد
 
می وصل نیست
این روزها مثل همه روزهای این سال ها سرگرمی های مازیادشده و خرد ما كم شده است. همه درگیرند از گوشت و مرغ تا یدن نفتكش، از مسكن و دلار و طلا تا پهپادهای زده شده و نشده اما لابلای همه این اخبار لابلای این روزها كه از عمرمان می گذرد یك سوال هویداست! ،  ایران را كه خواهد ساخت؟؟ایران چه با عنوان اسلام ، چه بی عنوان اسلام ، چه با عنوان انقلاب چه بی عنوان انقلاب باید ساخته شود. باید فقرو فساد وتبعیض از این كشور رخت بربندد، باید هركس از مزد زحمت خویش
حضرت علی (ع) در بیشتر جنگ ها در کنار پیامبر اسلام به عنوان پرچمدار سپاه اسلام می جنگید و داستان های زیادی از دلاوری و شجاعت او بر سر زبان ها است که خیلی هم زیاد است.البته بنا به روایات، حضرت امیر (ع) در همه غزوات به جز غزوه تبوک حضور داشته است. در غزوه تبوک خود حضرت رسول (ص)، امام علی (ع) را به جای خودش در مدینه گذاشت و این امر موجب بروز یکسری شایعه در مورد کدورت پیامبر از امام علی (ع) گردید. امام علی (ع) این شایعه را با پیامبر در میان گذاشت و آن حضرت (ص
افتاده به شهریم که ویرانه نداردیک شهر غریبیم و یکی خانه نداردجایی نه ، که گیرد دل دیوانه قراریویران شود آن شهر که میخانه نداردگه گوشه آبادی و گه کنج خرابیآسوده کسی کو دل دیوانه نداردمن بودم و دل ، کو سر افسانه ی ما داشتفریاد که آن هم سر افسانه نداردآهسته رفیقان که به هر گام درین راهگسترده دو صد دام و یکی دانه نداردعالم همه خود بیخود از آنند و گر نهکاری به کس این نرگس مستانه نداردمستیم از این باده در این بزم که ساقیمی در قدح و باده به پیمانه ند
خمیده ام زیربارعشقی که ازدل من خبر نداردبه خاک مرگم نشانده اما در او نگاهم اثرنداردخبر ندارد که شاعری از دیار زاینده رود  هردمدلش پر ازشعر عاشقانه ولی سرش شور وشرنداردنه آب می خواهم ونه دانه،درآرزوی فقط نگاهش نشسته ام تا مگر بیاید ولی به اینجا گذر ندارددلم گرفته چه جای صحبت ، به او بگویید  بی توهیچمبیاکه دیگرجهان برایم ، به جزسیاهی هنر نداردچه کرده ای با بهار جانم ،که شبنمی بردلم ندارمگلی نرویدبه باغ زردم ، زمین خشکم ثمر نداردبه عمق چشما
پنج معیار مهم شادی در اسلام با این زاویه دید عوامل ذیل را می توان از معیارهای شادی دانست: اطاعت خداوند: شادی، وقتی است که انسان توفیق طاعت خداوند را پیدا کرده باشد و از گناه، دوری گزیند؛ چنانچه علی علیه السلام می فرماید: سرور المؤمن بطاعة ربه و حزنه علی ذنبه. شادی مؤمن، به طاعت پروردگارش می باشد و حزنش بر گناه و عصیان است. و در روایت دیگر به مناسبت عید فطر فرمود: انما هو عید لمن قبل الله صیامه و شکر قیامه / این عید برای کسی است که خداوند نماز و رو
رنگ به رخسار نداردماه هم خواب نداردیار هم یاد نداردراه همراه ندارد رگ هم نبض ندارد جان هم تاب ندارددست همدست نداردچشم هم اشک نداردمن جهانم (   ا   ) نداردچون ندارد، تو ندارد، من ندارد، ما ندارد.آهنگ دروغه از (ملانی) آهنگ ادامه نمیدمت از ( رامین بی باک)
پیمان دوستی را نگه دار، گرچه دیگری آن را نگه ندارد . امام علی علیه السلام دوستی و مهربانی با دیگران » رسول خدا صلى الله علیه و آله : رَأسُ العَقلِ بَعدَ الإِیمانِ بِاللّهِ عز و جل التَّحَبُّبُ إلَى النّاسِ؛ اساس عقل، پس از ایمان به خداى عز و جل، دوستى با مردم است. خصال: ۱۵ / ۵۵ ؛ دوستی در قرآن و حدیث، ص
 روزى پیغمبر صلى الله علیه و آله و سلم با جمعى از اصحاب خود نشسته بودند ناگه شخصى خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم رسید و عرض كرد:یا رسول الله در فلان خانه مردى و زنى به فساد مشغولند.پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: این خبر تو را باید بررسى كنم و آنها را بخواهم ببینم مطلب چیست ؟چند تن از صحابه كه آنجا بودند اجازه احضار آنها را خواستند، لیكن پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و سلم هیچ یك از آنان را اجازه نداند تا اینكه حضرت على (علیه الس
 
هرگز نخواب کوروش، ای مهرآریایی  
بی نام تو، وطن نیز نام و نشان ندارد
دارا جهان ندارد، سارا زبان ندارد            
 بابا ستاره ای درهفت آسمان ندارد 
 کارون ز چشمه خشکید، البرز لب فرو بست      
حتی دل دماوند، آتش فشان ندارد   دیو سیاه دربند، آسان رهید و بگریخت 
رستم در این هیاهو، گرز گران ندارد  
 روز وداع خورشید، زاینده رود خشکید 
زیرا دل سپاهان، نقش جهان ندارد  
 بر نام پارس دریا، نامی دگر نهادند  
گویی که آرش ما، تیر و کمان ندارد
ضد باکتری: سنگ کوارت ز دارای مقاومت خش ناپذیری بالایی است و علاوه بر آن ضد باکتری است ، به این معنی که هیچ منافذی برای عبور و پیشرفت موجودات میکروسکوپی ندارد . کاملاً قوی: سنگ کوارتز کاملاً مستحکم است و به ویژه در برابر خراشها و شکستگیها غیرقابل نفوذ است . غیر قابل نفوذ: سنگ کوارتز غیر قابل نفوذ است و در برابر لکه ها نفوذ ندارد ، به عنوان مثال ، چای ، شراب ، اسپرسو و روغن . تعمیر و نگهداری پایین: سنگ کوارتز نیازی به اصلاح ندارد و نگهداری آن نیز آس
  شهید عبدالرسول مرادی شهید رسول مرادی رسول مرادی  شهید عبدالرسول مرادی شهید رسول مرادی رسول مرادی  شهید عبدالرسول مرادی شهید رسول مرادی رسول مرادی  شهید عبدالرسول مرادی شهید رسول مرادی رسول مرادی  شهید عبدالرسول مرادی شهید رسول مرادی رسول مرادی  شهید عبدالرسول مرادی شهید رسول مرادی رسول مرادی  شهید عبدالرسول مرادی شهید رسول مرادی رسول مرادی 
                  
شهید رسول مرادی در سال ۱۳۶۱ در جبهه دارخوین خوزستان به شهادت رسید. پیکر پ
آزادی در اسلام و معنی لااکراه فی دین را بهتر بشناسیم: جواز قتل مرتدجابر جعفی از امام باقر روایت کرده که فرمود: چون زنی از اسلام برگردد از او تقاضای توبه کنید، اگر توبه کرد فبها و گرنه او را زندان ابد کنید و او را نکشند، آری او را (در زندان) به اعمال و خدمات وادارند و او را از آب و غذا به اندازه سد رمق دهند، و جز غذای ناگوار در اختیارش ننهند و لباس زبر بر او بپوشانند و بر نماز و روزه او را بزنند ، چنان‌که مرد به ارتداد کشته می‌شود؛[بحارالانوار، جل
جز حرمت جای ندارد گدا
جز ره تو راه ندارد صدا
در حرمت جای ندارد گناه
پس دل من بگریو بمان
ای که به جز تو مرا راه نیستراه بده چون که مرا راه نیستای که به عشق تو زنده منمجای بده این منه بر دام رااین همه درماندمو تو شاه منجان مرا دست به دستش بدهنور توای شاه خراسان توییجان مرا باز پناهیی بدهبی تو وصال دوست چه ماند به دلای که وصالت بر ما آرزوست
در فصل اول این کتاب می خوانیم: حدیث اول :(عائشه)حدیث را عایشه همسر رسول خدا (ص) نقل می کند:عن عایشه : روزی فاطمه داشت به طرف ما می امد را رفتن او مانند راه رفتن رسول خدا بود,پیامبر فرموده مرحبا به دخترم سپس پیامبر فرمود :بنشین دخترم, فاطمه نشست در طرف چپ یا راست پیامبر.سپس پیامبر فرمود آیا راضی نمی شوی که تو بهترین ن این امت یا بهترین ن مومنین باشید.پس عایشه گفت با بیان این جمله حضرت زهرا (س) خندیده است
مخالف نبودن اسلام با آزادىِ اظهار عقیده سالماسلام علی‌الاصول با این مطلب[آزادیِ اظهار عقیده و بیان ]مخالفتی ندارد. اظهار عقیده یکی از حقوق طبیعی انسان است. وقتی انسان یک عقیده‌ای را دارد و آزاد است که این عقیده را داشته باشد، باید آزاد هم باشد که این نظر خودش را اظهار کند؛
کوتاه و گویا از روز جهانی اهل بیت مباهله ، روز اثبات نبوت پیامبر گرامی اسلام است. مباهله، روز عزت اسلام است. مباهله، مهر تأییدی است بر ولایت علی علیه‌السلام. مباهله، برافرازنده پرچم ولایت علی علیه‌السلام بر مدار هستی است. مباهله، نمایشگر جایگاه والای اهل بیت علیه‌السلام است. مباهله، داستان فضیلت اهل بیت رسول است؛ آنجا که خدا فرمان داد تنها ن و فرزندان و جان‌هایتان را به میدان بیاورید؛ با رسول خداصلی‌الله‌علیه‌و‌آله تنها فاطمه علی
مقایسه انسان و جایگاه او در مسیحیت و اسلام (رستگاری) سه مرحله رستگاری انسان در مسیحیت همه گروه های موجود مسیحیت در زمینه رستگاری انسان، قائل به سه مرحله اند: 1- انسان قبل از هبوط آدم 2- انسان بعد از هبوط و قبل از صلیب 3- انسان بعد از صلیب در هر یک این سه مرحله وضعیت انسان متفاوت بوده است. انسان قبل از هبوط خدا آدم را به صورت خود آفرید. او را به صورت خدا آفرید (پیدایش، 1: 27) این آیه از سفر پیدایش، که در درک دیدگاه مسیحی راجع به طبیعت بشر فوق العاده م
در پزیرش دین هیچ إجباری لازم نیست. (لا اكراه فی الدین) آزادی در اسلام و معنی لااکراه فی دین را بهتر بشناسیم: جواز قتل مرتدجابر جعفی از امام باقر روایت کرده که فرمود: چون زنی از اسلام برگردد از او تقاضای توبه کنید، اگر توبه کرد فبها و گرنه او را زندان ابد کنید و او را نکشند، آری او را (در زندان) به اعمال و خدمات وادارند و او را از آب و غذا به اندازه سد رمق دهند، و جز غذای ناگوار در اختیارش ننهند و لباس زبر بر او بپوشانند و بر نماز و روزه او را بزنند
ماموستا حسینی: جنایات ترو ریستی و کشتار مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی با قرآن و سنت رسول‌الله (ص) در تضاد آشکار است امام جمعه موقت سنندج با اشاره به جنایات تروریستی و کشتار مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی گفت: آنچه امروز عده‌ای به نام اسلام و مسلمانی به آن دست می‌زنند چیزی جز یک جنایت بزرگ نیست و با قرآن و سنت رسول‌الله(ص) در تضاد آشکار است سنندج، ماموستا سیداحسن حسینی آنچه امروز عده‌ای به نام اسلام و مسلمانی به آن دست می‌زنند چیزی جز
پس از وفات رسول خدا صلی الله علیه و آله بزرگ علمای نصاری به همراه صد تن از نصاری به مدینه آمده و از ابوبکر سوالاتی نمودند،ابوبکر پاسخ آنان را ندانسته، ایشان را به نزد حضرت امیر علیه السلام رهبری کرد.تازه واردین به محضر امیرالمومنین علیه السلام شرفیاب شده سوالات خود را مطرح کرده پاسخ کافی دریافت نمودند، و اینکه یکی ازپرسشهایشان: بگو روی خدا به کدام طرف است؟علی علیه السلام مقداری هیزم و آتش خواست و هیزمها را مشتعل نموده آنگاه به عالم نصرانی
حمایت اسلام از زن و رد بردگی در اینجا مسائلی هستند که شناخت آنها درباره اسارت ن و مردان کافر که در جنگ با کفار اسیر شده اند ضروری است، تا کسانی که قصد سوء استفاده از جهالت بعضی از مسلمانان را دارند، از بی علمی مردم به سود عقاید و دین فاسد خود بهره برداری نکنند. برده داری ربطی به اسلام ندارداین اسلام نبود که اسارت ن و مردان و به برده گرفتن آنها را تشریع کرد، بلکه این روند در امت های پیشین قبل از اسلام و در بین تمام ملتها رواج داشت، تازه
گاهی می پرسند: چرا علی علیه السلام در اثبات حقانیت خویش به حدیث واضح و غیر قابل انکار غدیر استدلال نکرده است؟ این سؤال ظاهرا از سوی مخالفین آن حضرت به صورتی زیرکانه شیوع یافته است؛ چرا که امام علی علیه السلام در هر فرصت ممکن به حدیث غدیر و ماجرای آن اشاره کرده و وصایت و خلافت بلافصل خویش را بعد از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله اثبات نموده است؛ به عنوان نمونه به موارد زیر توجه کنید:1. علی علیه السلام هنگامی که به اجبار در مراسم بیعت با خلیف

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

m.kaboodi1397