نتایج جستجو برای عبارت :

عنوشته تقویت روحیه نشاط وشادی دانش اموزان

طبق تجربه آنچه در مدارس ابتدایی پسرانه باعث شادی ونشاط دانش آموزان می شودبرگزاری مسابقات ورزشی محلی وبه خصوص مسابقه فوتبال بین کلاسها است واگر به صورت دوره ای باشد وقرار باشد تیم قهرمان انتخاب شود وجایزه در نظر گرفته شده باشد این هیجان وشادي بین دانش اموزان بسیار بالا است.
  1.شروع فعالیت کلاس با قراعت سوره ای از قران از طرف دانش اموزان 2.تدریس به روش های مختلف از جمله (شعر.نمایش. نقاشی ) و هر ر وش دیگری که منجر به یادگیری بهتر دانش اموزان در سر کلاس درس می شود 3.مسعولیت دادن به دانش اموزان به صورت نوبتی در کلاس 4. گذشت و بخشش در مورد اشتباهات دانش اموزان و سخت گیری کردن در برخی موارد برای دانش اموزان بی قید و شرط 5.یاد دادن و تشویق دانش اموزان برای درست کردن کاردستی بدون دخالت والدینبه منظور تقويت توانایی فردی و تک
عوامل موثربرشادی و نشاط دانش اموزان در کلاس درس حالات ظاهری معلمجّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحيه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.برخی از معلمان تصور می کنند اگر همیشه عبوس باشند و اخم کنند ، شاگردا
ابان ماه بود که در دبیرستان شاهد عفاف معلمان این اموزشگاه که غرق شادی و سرور بودند به مدرسه امدند ودر برنامه صبحگاه اعلام شد  به مناسبت هفته سلامت روان مسابقه ای با حضور معلمان برگزار خواهد شد‌شور و شعف دانش اموزان با شادی وصف ناپذیرشان عجین شده بودزمان مسابقه شروع شد دانش اموزان هرکدام معلمی را تشویق می کردند من در ان روز شور و نشاط و هیجان دانش اموزان را مشاهده می کردم و به این نکته پی بردم که داشتن مدیر و معاونین و معلمان شاد و پر نشاط می
پرسش مهر امسال بسیار تامل برانگیز است اینکه ایا محیط مدرسه مکانی شاد است باید از چند بعد بررسی شود اینکه از جانب بازی و نشاط ایجاد شده بعد از بازی در دانش اموزان صحبت کنیم قطعا مدرسه محیطی عالی است چون هم یک محیط امن برای بازی است  و هم هم بازی در آن به راحتی برای دانش اموزان قابل دسترس است در ضمن حیاط بزرگ مدارس بسیار مناسب برای تخلیه ی هیجان های مخرب بچه ها در دویدن و فریاد زدن است و اما اگر از نظر شادی بعد از یادگیری مطلب جدید در دانش اموزان
دانش اموزان به طور متوسط چند ساعت از بهترین ساعات روز خود را در کلاس درس به سر می برند . توجه به عوامل فیزیکی مانند : روشنایی ، وسایل گرمایشی یا  سرمایشی ،رنگ ،هوا و سر و صدا ،چینش صندلی ها و تجهیزات اموزشی فمی تواند در ارتقاء کیفیت عاطفی کلاس و سلامت اعضاء ان مناسب باشد.دانش اموزان به محرک هایی که نشانه های زیبایی و سر زندگی و شادابی را نمایان کنند علاقه ی بیشتری نشان می دهند . برای ایجاد شادی و نشاط دانش اموزان ، باید از محیط مدرسه شروع کنیم .
جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحيه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.
برخی از معلمان تصور می کنند اگر همیشه عبوس باشند و اخم کنند ، شاگردان از انها حساب می برندو می ترسند،در حالی که تحقیقات انجام شده نتی
عوامل موثربرشادی و نشاط دانش اموزان در کلاس درس حالات ظاهری معلمجو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحيه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.برخی از معلمان تصور می کنند اگر همیشه عبوس باشند و اخم کنند ، شاگردان
از انجا که دانش اموزان در شروع ساعات اولیه صبح معمولا خواب الود و کسل هستند انجام ورزش صبح گاهی با موسیقی ورزشی شور و نشاط خاصی به فضای جمعی دانش آموزان منتقل می کند و آن ها پر انرژی و شاداب آماده حضور در کلاس درس می شوند . در واقع مدیر مدرسه با این کار دانش اموزانی فعال و سر حال را تحویل دبیران جهت شروع فرایند تدریس خواهد داد .نکته دیگر اینکه معمولا زنگ اول کلاس به درس ریاضی اختصاص دارد . حرکت و جنب و جوش درک بهتر ریاضی کمک خواهد کرد و از طریق ور
1.قردادن بانک امتیاز و کارت های امتیازی2.به پاکردن جشن ها و برنامه های شادی اور3.تقويت و توسعه اردو های علمی و تفریحی4. ایجاد نمایش های شاد با اجرای خود دانش اموزان5.ورزش صبحگاهی6.دعوت دانش اموزان برا صحبت در سر صف7 .زیبا و جذاب کردن  مدرسه8. تشویق برای هر فعالیت کوچک دانش اموزان9.توجه به رعایت بهداشت فردی10.از ایجاد تنش در مدرسه11.مشارکت با اولیا مدرسه12.پرهیز از تنبلی و توهین به یک دیگر13.نصب عکس دانش اموزان ممتاز14.اجرای روش های فعال تدریس15. توجه خا
جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحيه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست. برخی از معلمان تصور می کنند اگر همیشه عبوس باشند و اخم کنند ، شاگردان از انها حساب می برندو می ترسند،در حالی که تحقیقات انجام شده نتی
 عوامل موثربرشادی و نشاط دانش اموزان در کلاس درس حالات ظاهری معلم    جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحيه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.
هرچه محیطی که دانش اموز در ان  درس میخوانند خلاقانه تر باشد شوق درس خواندن و شاد بودن برای دانش اموزان بیشتر است و ارتباط عمیق تری بین دانش اموزان و معلمان شکل میگیرد ودانش اموزان علاوه بر یادگیری علم ودانش تعلیم و تربیت را نیز می اموزند.
☀ضرورت مشارکت وهمرایی اولیا دانش اموزان با اموزش و پرورش و مدارس امروز بیش از هر زمانی هر زمان دیگری احساس میشود . لذا اولیا دانش اموزان بر اموزش ویادگیری فرزندان خود در ایام تعطیلات نظارت جدی داشته باشند . اکنون که کشور عزیزمان همانند بسیاری کشور های دنیا با کرونا ویروس در حال مبارزه است بایستی با همدلی و همراهی مردم و مسئولین با رعایت بهداشتی و یاداوری نکات ضروری به هم دیگر از این مرحله گذر کنیم لذا بدینوسیله از اولیای محترم دانش اموزان
جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحيه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.
جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحيه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.
معلمانی که نمی توانند حضور توانمد خود را در کلاس درس نمایش دهند از لحاظ انتقال فکر با دانش اموزان هماهنگ نیستند و برای پاسخ گویی به نیاز های دانش اموزان امادگی ندارند . معلم باید با توجه به هر گونه نقص در درک و دریافت دانش اموزان تلاش کند تا توانایی روش های جدید تدریس و گرداندن کلاس را در خود کشف کند .
1_برگذاری مراسم صبحگاهی :با خواندن قرآن همراه باشد ، ورزش همگانی به همراه دبیران برا سرحال کردن دانش اموزان ،برگزاری مسابقه در مراسم صبحگاهی ،سخنرانی مشاور مدرسه در باره عملکرد دانش اموزان 2_کلاس درس با روش های مختلف تدریسدبیران با پرسش های متنوع، ازمون های  تستی ،برگزاری کلاس های فوق برنامه باعث تقويت دانش اموزان شوند3_داشتن امکانات چون کلاسی مجهز ، کارگاه هنر و کاروفن آوری4_حیاطی بزرگ نسب به جمعیت مدرسه5_داشتن سرویس بهداشتی مجهز و تمیز6_
تحصیلات‌ ابتدایی‌ از سن‌ 6 سالگی‌ اغاز می‌ شود و به‌ مدت‌ 6 سال‌ ادامه‌ دارد. در این‌ دوره‌ دانشاموزان‌ دروس‌ پایه‌ را فرا می‌ گیرند سپس‌ دانشاموزان‌ دوره‌ دبیرستان‌ را شروع‌ می‌ كنند كه‌ خود به‌ دو دوره‌ سه‌ ساله‌ تقسیم‌ می‌ گردد. دوره‌ اول‌ دبیرستان‌ (Middle School) سه‌ سال‌ است‌ كه‌ دانشاموزان‌ علاوه‌ بر دبیرستان‌ های‌ عمومی‌ می‌ توانند در دبیرستانهای‌ فنی‌ و حرفه‌ ای‌ نیز ادامه‌ تحصیل‌ دهند.
1) تاسیس بانک جایزه وتشویق دانش آموزان با ارئه کارت امتیاز 2) برپایی جشن های شادی ومسابقات مختلف 3) تقويت وتوسعه بازدید های علمی وتفریحی 4) تشکیل نمایشگاه های متعدد با مشارکت دانش آوزان از دست سازه های کار های تحقیقی امور آموزش وپرورش 5) ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی قبل از شروع کلاس 6) دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سر صف 7) توجه خاص به زنگ تفریح 8) نمایش فیلم واسلاید در مدرسه 9) حضور فعال دبیران  با نشاط همراه با ظاهری مناسب وآراسته
1)تشویق دانش آموزان با ارائه کارت امتیاز۲) برپایی جشن های شادی و مسابقات مختلف۳) تقويت و توسعه بازدیدهای علمی و تفریحی۴) تشکیل نمایشگاه های متعدد با مشارکت دانش آموزان از دست سازهای کارهای تحقیقی امور آموزشی و پرورشی۵) ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی قبل از شروع کلاس۶) دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سرصف۷) تشویق و تقدیر از فعالیت های کوچک و کم ارزش از نظر دیگران۸) زیبا و جذاب کردن محیط مدرسه و استفاده از رنگ های شادی آور در کلاس ها- سال
مسئولین مدرسه ما هم مثل تمام مدارس دغدغه هایی برای مناسب سازی فضای مدرسه جهت حضور دانش اموزان دارد از جمله اقدامات اجرایی عبارتند از :-برنامه ریزی برای برگزاری مراسم صبحگاه با اجرای  دانش آموزان و گنجاندن ورزش صبحگاهی در مراسم که باعث نشاط دانش اموزان می شود.- تزیین مناسبتی راهروها و کلاس ها با بنرها زیبا و گل وگیاه و تراکت های آموزشی رنگارنگ-برگزاری اردوهای مختلف درون شهری و درون مدرسه ای برگزاری طرح مدام ( اداره مدرسه توسط خود دانش اموزا
۱) تأسیس بانک جایزه و تشویق دانش آموزان با ارائه کارت امتیاز ۲) برپایی جشن های شادی و مسابقات مختلف ۳) تقويت و توسعه بازدیدهای علمی و تفریحی ۴) تشکیل نمایشگاه های متعدد با مشارکت دانش آموزان از دست سازهای کارهای تحقیقی امور آموزشی و پرورشی ۵) ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی قبل از شروع کلاس ۶) دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سرصف
خیلی از دانش اموزان زمانیکه میبینند در کلاس همکلاسی هایشان به خوبی مطلبی را درک کرده و به سوالات معلم پاسخ میدهند انگیزه خود را از دست میدهند. خیلی از دانش اموزان دلیل عدم توانایی خود در پاسخ به سوالات معلمشان را به هوش و مسائل زنتیکی نسبت میدهند. اما باید بدانید که این باور اشتباه است و بسیاری از دانش اموزان نمونه از استراتژی های مطالعه بهتری نسبت به بقیه استفاده میکنند. در این مقاله سعی کرده ایم به تعدادی از بهترین استراتژی های مطلوب در مط
    عوامل موثربرشادی و نشاط دانش اموزان در کلاس درس حالات ظاهری معلمجّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحيه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.معلمان عزیز برای اینکه بتوانند محیط کلاس درس را برای دانش آموزا
نقش معلم در ایجاد نشاط:ابتدا باید بدانیم که از حدود ۷ ساعت مدرسه در روز حدود ۶ ساعت را با معلم سپری میشود پس نقش اصلی ایجاد نشاط توسط معلم ایفا میشودمعلم و روحيه ی او یکی از عواملی است ک باعث ایجاد حس مثبت یا منفی در دانش آموز میگردد.معلم حس و فضای کلاس را تنظیم میکند.به عنوان مثال برخی معلمان کلاس را به بهترین شیوه مدیریت میکنند و شور و حال خاصی به کلاس می بخشند و دانش اموزان چنان با ذوق و اشتیاق به معلم توجه میکنند که نمی دانند وقتشان چگونه
این روزها دیگر دانش اموزان نمیتوانند این بهانه را بیاورند که غایب بودند و تکالیف را نمیدانستند و انرا ننوشته اند.چون گروه های مجازی که این روزها معلمان با والدین و دانش اموزان ایجاد کردند پل ارتباطی خیلی قویی بین معلم و دانش اموز ایجاد کرده است و والدین به صورت مرتب در جریان فرایند های فرزند خود هستند.همچنین معلم در دسترس قرار دارد و بچه ها اگر موضوعی برایشان مبهم باشد میتوانند به راحتی از معلم خود بپرسند.همچنین فضای مجازی شرایطی را فراهم
خش برای دانش اموزان بسیار اساسی است، اما تاثیر دانش آموزان بر این امر غیر قابل انکار است. بدیهی است که هر دانش آموز با ذوق شخصی و تفکر نوجوانانه خود می تواند تأثیر بسزایی در امر نشاط بخشی و افزایش اثردهی کلاس های آموزشی داشته باشد.
بدون شک نمی توان تاثیر مطالعه و کتابخوانی را در رشد انسان ها به خصوص دانش آموزان نادیده گرفت . از منظر روانشناسی داشتن مطالعه و دانش می تواند برای ایجاد روحيه و شکوفایی افراد کارساز باشد .یکی از امکاناتی که در مدارس می تواند موجب ایجاد فضای مفرح برای دانش اموزان و معلمان شود کتابخانه ی مدرسه است که می شود برای تشویق دانش آموزان با ایجاد فضای جذاب و طراحی شاد این محل را برای دانش اموزان جذاب کرد تا موجب ترغیب انها به مطالعه گردد    
بیشتر کردن امکانات مدرسه یا رفتن به ورزشگاه های نزدیک مدرسه شاید میزان تنوع رشته های ورزشی را بیشتر کند و دانش اموزان بتوانند در سال یک یا دو رشته ورشی را یاد بگیرند که این موضوع باعث نشاط و شادی در دانش اموزان میشود

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

بازتاب حقایق