نتایج جستجو برای عبارت :

مدیریت فرهنگی در مدارس

پیشگفتارمفهوم‌ ت‌ فرهنگي‌ از جمله‌ مفاهیم‌ تازه‌ای‌ است‌ كه‌ از حدود چهار دهه‌ قبل‌ در كشورهای‌ جهان‌ مورد توجه‌ قرار گرفته‌ است‌. نگاه‌ به‌ فرهنگ‌ بعنوان‌ یكی‌ از زمینه‌های‌ اصلی‌ توسعه‌ و امكان‌ مديريتفرهنگي‌ برای‌ تغییر در عناصر فرهنگي‌ و دستیابی‌ به‌ اهداف‌ از پیش‌ تعیین‌ شده‌ و توجه‌ به‌ نقش‌ دولت‌ها در برنامه‌ ریزی‌ فرهنگي‌ بستر مناسبی‌ برای‌ شكل‌گیری‌ مفهوم‌ ت‌ فرهنگي‌ بوجود آورده‌ است‌.
تعریف نقش : نقش یعنی الگوهای رفتاری مورد انتظار از هر فرد در یک واحد اجتماعی . نقش ‏ های مديريتی سیر تحول اندیشه مديريت: 1)نظریه‌های کلاسیک 2)نظریه‌های نئوکلاسیک 3)نگرش کمی مديريت 4)نگرش سیستمی 5)نگرش اقتضایی 6)جنبش جدید در روابط انسانی نظریه‌های کلاسیک 1)مديريت علمی 2)مديريت اداری 3)مديريت بوروکراتیک هدف نظریه مديريت علمی : تعریف جنبه ‌ های مختلف رابطه میان ماشین – کارگر. برای رسیدن به این هدف، بجای تاکید بر روش ‌ های سنتی کار، مجموعه ‌ ای از
 از جمله راه کارهای ایجاد یک جو ایمن و شاد در مدارس تغییر شیوه ی سنتی مديريت مدارس می باشد. دیدگاه های مختلفی در مورد شیوه مديريت مدارس وجود دارد عده ای از مدیران مدارس ریشه بسیاری از مشکلات و راه حل های مدارس را در منابع مالی ، فیزیکی و بودجه آن می دانند این افراد بیشترین توجه خود را به ورودی های سیستم مدرسه معطوف داشته و عده ای دیگر اعلام می دارند که، اگرچه توجه به منابع موجود در ورودی های سیستم از اهمیت بالایی  برخوردار است اما باید به فرا
کتاب مديريت بحران با GIS مولفان: میلاد قمرزاده، سعید جوی زاده، مرضیه بذرافکن، سارا کاویانی آهنگر نشر: انتشارات آکادمیک تلفن فروش: 09382252774 کاربرد جی.آی.اس (GIS) در مديريت بحران،کاربرد GIS در مديريت بحران،نرم افزار مديريت بحران،نیازهای مديريت بحران،GIS مديريت بحران،سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) و کاربرد آن در مديريت امنیتی،مديريت بحران (سیل) و سامانه های اطلاعات مکانی GIS، مديريت بحران زله، مديريت بحران شهر،بررسی کاربرد اطلاعات جغرافیایی و سیستم
نگرش کمی مديريت : علم مديريت مديريت عملیاتی سیستمهای اطلاعاتی مديريت نگرش سیستمی: این نگرش تقریبا از سال 1960 به بعد در مديريت مرسوم شد . طرفداران این نظریه معتقدند که نگرش سیستمی بهترین طریق برای وحدت بخشیدن مفاهیم و نظریه‌های مديريت و دستیابی به نظریه ‌ ای جامع است. عناصر کلیدی در نگرش سیستمی: تعریف سیستم سیستمهای فرعی سیستمهای باز و بسته مرز سیستم هم ‌ افزایی جریان بازخورد تعریف سیستم : مجموعه ای از اجزاست که با ارتباط و پیوند متقابل یک ک
در دهه های اولیه قرن بیستم آموزش و پرورش به شدت تحت تاثیر مفاهیم و مديريت علمی قرار گرفت به طوری شیوه اداره آن شبیه شیوه اداره سازمانهای بازرگانی و صنعتی شد و مقایسه های نامناسب و نادرستی با توجه به معیارهای صنعتی و تولیدی بین مدارس و سازمانهای غیر آموزشی به عمل آمد. در نتیجه اصول مديريت علمی در نظارت بر مدارس هم کاربرد یافت و یافته های آن که در بخش صنعت و تجارت به کار گرفته شده بود و نتایج نسبتاً موفقی دربرداشت که به وسیله متخصصان تعلیم و تر
لباس فرم مدارس؛ جنس نامرغوب، پول مرغوب تهران - ایرنا - لباس فرم مدارس بدلیل استفاده از جنس نامرغوب در تهیه و هزینه غیرمتعارفی که باید برای آن پرداخت شود، طی سال های اخیر به یکی از دغدغه های والدین دانش آموزان تبدیل شده است. به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگي ایرنا، چند سالی است که دانش‌ آموزان با هر لباسی نمی ‌توانند وارد مدرسه شوند، و اولیا مدارس، اولیا دانش آموزان را مجبور می سازند که با مراجعه به یک تولیدی و یا خیاط خانه، لباس فرم دلبندا
نشاط و امید در مدارس یکی از مباحثی است که از رئیس جمهوری تا وزرای مستعفی و حال حاضر وزارت آموزش وپرورش به آن تاکید داشته و دارند. با همه این تاکیدات دانش آموزان همیشه در گرما، سرما و بلاهای طبیعی به دنبال تعطیلی مدارس هستند. به عبارتی دیگر از مدارس فراری هستند. جامعه شناسان و کارشناسان آموزشی معتقدند مدارس ما نشاط ندارد و فضای خشک و بی رو ح مدارس موجب شده است که بسیاری از دانش آموزان به اجبار به مدرسه بروند و همیشه به دنبال تعطیلی باشند.
همزمان با بازگشایی مدارس حضور رییس اداره بهمراه رابط فرهنگي کتابخانه های عمومی شهرستان دالاهو در این مراسم و اجرای برنامه های:# معرفی کتب دفاع مقدس در مراسم# معرفی خدمات کتابخانه های عمومی# تقدیر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی بزرگداشت شهیدان رجائی و باهنر# تقدیر از مديريت محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان دالاهو بابت همراهی و همکاری در اجرای برنامه های فرهنگي کتابخانه های عمومی  
سیستم آموزشی فنلاند بارها به عنوان بهترین سیستم آموزشی دنیا انتخاب شده است و دانش آموزان فنلاندی اغلب در زمینه های علمی و فرهنگي سرآمد هستند. این مسئله حاصل اصلاحاتی اساسی است که حدود 40 سال پیش در مدارس این کشور اتفاق افتاده است . در ادامه مطلب به علت شاد بودن دانش آموزان مدارس فلالند خواهیم پرداخت . 
1-توجه بیشتر مسولان آموزش و پرورش در بازسازی و نوسازی مدارس به معماری مدارس و زیباسازی آن2-ایجاد فضایی با نور مناسب، تهویه مناسب، رنگ آمیزی شاد و فضای سبز در سطح مدارس3-بکارگیری روش های فعال تدریس و مشارکت دانش آموزان با توجه به تاثیر آن در نشاط آنها4-بسترسازی فرهنگي، علمی، آموزشی درباره موضوع مورد مطالعه با برگزاری سمینارها، کارگاه ها، دوره های آموزشی، تهیه بروشورهای و کتابچه های آموزشی در خصوص نقش و اهمیت شادی و داشتن نگرش مثبت و سازنده د
دکتر قربان کیانی/ اردبیل ابتدا از منظر تربیتی، عصب شناختی و روان شناختی به آثار موسیقی می پردازم و سپس آن را با رفع مشکلات موجود در مدارس ارتباط می دهم. در اکثریت کشورها آموزش موسیقی به عنوان یک درس از دورۀ ابتدایی آغاز می شود. آیا این امر دلایل علمی خاصی دارد، یا این امر از بعد فرهنگي قابل بررسی است؟ اگر این مسأله دلیل علمی داشته باشد پس باید در مدارس مانیز به این امر مهم توجه شود، زیرا بر مبنای منویّات دینی ما، نه تنها نباید با علم به مقابله
بازگشایی مدارس روی لبه هشدار!؟ از 27 اردیبهشت ماه براساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا و وزارت آموزش‌و‌پرورش، تمامی مدارس کشور با رعایت پروتکل‌های ایمنی و سلامت به‌مدت یک‌ماه باز خواهند بود. با توجه به برنامه‌ریزی و تمهیدات انجام گرفته در خصوص بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان می‌توانند بصورت کاملا اختیاری و داوطلبانه» و بر اساس نیاز به دریافت خدمات و رفع مشکلات درسی به مدرسه مراجعه نمایند و حضور کلیه‌ مدیران، کادر اجرایی و کادر آموز
 - تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس- تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها- توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس- بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر
برگزاری كارگاه آموزشی مديريت مشارکتی در مرکز آموزش مديريت دولتی كارگاه آموزشی مديريت مشارکتی در مرکز آموزش مديريت دولتی برای تعدادی از کارکنان سازمانهای دولتی برگزار شد. عناوین مهمترین مباحث مطرح شده در دوره مذکور عبارتند از: - تعریف مشاركت - سیر تکوین مديريت مشارکتی - ابعاد نظام مشاركت - پیش نیاز های مديريت مشارکتی - اهداف مديريت مشارکتی - اهمیت مديريت مشاركتی - انگیزش از طریق مشارکت - ارتباط نظام پیشنهادها با سایر نظامهای انگیزشی کارکنان
‏ - تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس‏ ‏- تغییر در وضع فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش‌آموزان و تنوع برنامه‌ها‏ ‏- توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب‌تر آن‌ها در مدارس‏ ‏- بها دادن به دانش‌آموزان پرتحرک، کنجکاو و پرسشگر‏ ‏- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب درمحیط مدرسه‏ ‏- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر واصلاح مدارس‏ ‏- ایجاد انگیزه در مدیران برای مطالع
نشاط و امید در مدارس یکی از مباحثی است که از رئیس جمهوری تا وزرای مستعفی و حال حاضر وزارت آموزش وپرورش به آن تاکید داشته و دارند. با همه این تاکیدات دانش آموزان همیشه در گرما، سرما و بلاهای طبیعی به دنبال تعطیلی مدارس هستند. به عبارتی دیگر از مدارس فراری هستند. جامعه شناسان و کارشناسان آموزشی معتقدند مدارس ما نشاط ندارد و فضای خشک و بی رو ح مدارس موجب شده است که بسیاری از دانش آموزان به اجبار به مدرسه بروند و همیشه به دنبال تعطیلی باشند. نبود
 - تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس- تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها- توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس- بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس- ایجاد انگیزه و ترغیب
برگزاری كارگاه آموزشی مبانی مديريت و رهبری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی كارگاه آموزشی مبانی مديريت و رهبری به مدت 8 ساعت در ستاد مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. عناوین مهمترین مباحث مطرح شده در دوره مذکور عبارتند از: بخش اول: مديريت نظریه های سازمان و مديريت برنامه ریزی سازماندهی مديريت منابع انسانی كنترل و نظارت در سازمان هدایت و رهبری انگیزش ارتباطات تصمیم گیری و حل مسئله بخش دوم: رهبری مفهوم ( تعریف ) رهبری تفا
⭐برای بازگشت روزهای شاد به مدارس در مرحله نخست باید حاکمیت برخی رفتارها و قوانین در مدارس پایان یابد چرا که بسیاری از این عوامل سرمنشأ اصلی استرس، ناامیدی و ددگی دانش‌آموزان هستند. ⚡سرزندگی و شادی در مدارس کمرنگ شده است این همان نقطه‌ای است که مسئولان آموزش‌‌وپرورش و خانواده‌ها نسبت به آن هم نظر هستند در حقیقت اوضاع فعلی مدارس دولتی مهمترین عامل شاد نبودن دانش‌آموزان است. ⚡به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اگر از دانش‌آ
۱- نظارت مشاركتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه ۲- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازی مدارس ۳- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت ۴- استفاده از مديريت مشاركتی كه باعث خلاقیت و ابتكار می شود. ۵- برقراری روابط حسنه در مدرسه ۶- افزایش عزت نفس در كاركنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق ۷- تشكیل كمیته شاداب سازی مركب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اولیاء و مربیان ۸- برگزار
ایجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهكارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است كه كارشناسان بر آن تاكید دارند. نیك نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده كرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیكی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی كنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قدیمی و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل كلاس ها نیز معمولا یكنواخت و كسالت آور است و در بیشتر موارد حتی كلاس های دانش آمو
چرا باید در مدارس ابتدایی موسیقی تدریس شود؟ در بسیاری از کشورهای پیشرفته، آموزش موسیقی یکی از مهمترین عنوان های مدارس به حساب می آید و تمامی دانش آموزان باید همچون دیگر دروس به یادگیری آن بپردازند. این جمله را بارها و بارها از اخبار، رومه ها و سایر منابع در طول سالیان گذشته شنیده ایم. عده ای کاملا بی تفاوت آن را یک دلیل فرهنگي تلقی کرده اند ! عده ای دیگر آن را مفید دانسته و آن را مغایر با ارزش ها و باورهای کشور خود دانسته اند! و شاید در اخر ا
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس‏ ‏- تغییر در وضع فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش‌آموزان و تنوع برنامه‌ها‏ ‏- توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب‌تر آن‌ها در مدارس‏ ‏- بها دادن به دانش‌آموزان پرتحرک، کنجکاو و پرسشگر‏ ‏- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب درمحیط مدرسه‏ ‏- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر واصلاح مدارس
  قابل توجه کلیه دانش آموختگان ادوار گذشته مدرسه دارالفنون توسط مديريت محترم دارالفنون جناب آقای مسعود بهرامی سه سالن آماده فرمودندبرای استقرار دانش آموختگان دارالفنون ، واز این پس اجتماع دانش آموختگان در هرماه با فعالیت گسترده در این مکان مقدس آموزشی اجرا می شود. دارالفنون محل ستاد اجرائی مدارس ماندگار و ستاد خیرین مدرسه ساز خواهد شد امید است با مديريت مدرسه وموسسین دانش آموختگان برای بهبود مدارس کشور وساختار زیر بنای آموزش وپرورش و
راهکارهای مناسب جهت شاداب سازی مدارس الف) پیشنهاد به مدیران 1- نظارت مشارکتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه 2- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازی مدارس 3- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت 4- استفاده از مديريت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار می شود. 5- برقراری روابط حسنه در مدرسه 6- افزایش عزت نفس در کارکنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق 7- تشکیل کمیته شاداب سازی مرکب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماین
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس - تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها - توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس - بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر - ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه - شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس - ایجاد انگیزه و ترغیب مدیران جهت مطالعه در رابطه با شاد
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس - تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها - توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس - بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر - ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه - شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس - ایجاد انگیزه و ترغیب مدیران جهت مطالعه در رابطه با شاد
الف) پیشنهاد به مدیران - نظارت مشاركتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه ۲- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازی مدارس ۳- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت ۴- استفاده از مديريت مشاركتی كه باعث خلاقیت و ابتكار می شود. ۵- برقراری روابط حسنه در مدرسه ۶- افزایش عزت نفس در كاركنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق ۷- تشكیل كمیته شاداب سازی مركب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اول
پیشنهاد به مدیران ۱ - نظارت مشاركتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه ۲- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازی مدارس ۳- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت ۴- استفاده از مديريت مشاركتی كه باعث خلاقیت و ابتكار می شود. ۵- برقراری روابط حسنه در مدرسه ۶- افزایش عزت نفس در كاركنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق ۷- تشكیل كمیته شاداب سازی مركب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اولیاء

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها