نتایج جستجو برای عبارت :

و يارى رساندنش به او همدردى اش با او پيامبرص در هر بيم هراس، ياد كرده اى. بدين سان با فضلِ كسى جز خود، با من احتجاج رانده اى. پس خداى را مى ستايم كه فضل را از تو وا گردانْد آن را به كسى جز تو بخشيد اما آنچه نوشته اي در مورد پسر ابي طالب چيز تازه اي نيست چ

مولوی:ای عاشقــان ای عاشقـان پیمانه را گم كرده امدركنج ویران مــــانده ام ، خمخــــانه را گم كرده امهم در پی بالائیــــان ، هم من اسیــر خاكیانهم در پی همخــــانه ام ،هم خــانه را گم كرده امآهـــــم چو برافلاك شد اشكــــم روان بر خاك شدآخـــــر از اینجا نیستم ، كاشـــــانه را گم كرده امدرقالب این خاكیان عمری است سرگردان شدمچون جان اسیرحبس شد ، جانانه را گم كرده اماز حبس دنیا خسته ام چون مرغكی پر بسته امجانم از این تن سیر شد ، سامانه را گم
له مودوورک اتل غازی طالب راغلی ده ټول کلی خوشحال ده بندی طالب راغلی ده دوخت خالداوقهرمان ده اخ ننګیالی او غیرتی طالب راغلی ده څومره ښایسته ده دزړه سرمی ول ول یی څڼی ګلابی طالب راغلی ده منځ کی هجران اوفاصلی وی له سنګروورته غازی طالب راغلی ده نورانی مخ یی ځلاکاندی دنورشوغله اونورانی طالب راغلی ده مادوبندوال امید ته ګران ده دپردو مرګ او هیبتی طالب راغلی ده
نگارنده‌ى كتاب المنتخب» چنین نقل كرده است:هنگام استهلال ماه صفر بگو:اللَّهُمَّ أَنْتَ اللَّهُ الْعَلِیمُ الْخَالِقُ الرَّازِقُ وَ أَنْتَ اللَّهُ الْقَدِیرُ الْمُقْتَدِرُ الْقَادِرُخداوندا، تو خداى آگاه، آفریننده و روزى‌رسان هستى و تو خداى توانا مقتدر و توانمندى،
ولادت و خاندان بنا به نوشته مورخین، امام على(ع) در روز جمعه 13 رجب سال سى‌‏ام عام الفیل و در خانه‌ی خدا متولد شدند. پدر آن حضرت ابوطالب فرزند عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف (عموی پیامبر(ص)) و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود. بنابراین امام على(ع) از هر دو طرف هاشمى نسب است. مادر این حضرت، خداپرست بوده و با دین حنیف ابراهیم زندگى می‌كرد و پیوسته به درگاه خدا مناجات كرده و تقاضا می‌نمود كه وضع این حمل را بر او آسان گرداند.
2 - نام آن حضرت جعفر و لقب شاخص ایشان حضرت صادق» است، اگر چه القاب دیگرى همانند فاضل و صابر، و طاهر هم داشته اند، لقب صادق را حضرت رسول اكرم(صلى الله علیه وآله) براى آن حضرت انتخاب فرمودند، مرحوم مجلسى در جلد 47 بحار الانوار صفحه 8 روایتى بدین مضمون نقل كرده است:امام زین العابدین(علیه السلام) از پدرش و او از جدش امیر المؤمنین(علیه السلام) نقل كرده كه فرمود: پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) فرمود: وقتى كه فرزند من جعفر بن محمد بن على بن الحسین بن ع
ی عاشقــان ای عاشقـان پیمانه را گم كرده ام دركنج ویران مــــانده ام ، خمخــــانه را گم كرده ام هم در پی بالائیــــان ، هم من اسیــر خاكیان هم در پی همخــــانه ام ،هم خــانه را گم كرده ام آهـــــم چو برافلاك شد اشكــــم روان بر خاك شد آخـــــر از اینجا نیستم ، كاشـــــانه را گم كرده ام درقالب این خاكیان عمری است سرگردان شدم چون جان اسیرحبس شد ، جانانه را گم كرده ام از حبس دنیا خسته ام چون مرغكی پر بسته ام جانم از این تن سیر شد ، سامانه را گم كر
ای عاشقــان ای عاشقـان پیمانه را گم كرده ام دركنج ویران مــــانده ام ، خمخــــانه را گم كرده ام هم در پی بالائیــــان ، هم من اسیــر خاكیان هم در پی همخــــانه ام ،هم خــانه را گم كرده ام آهـــــم چو برافلاك شد اشكــــم روان بر خاك شد آخـــــر از اینجا نیستم ، كاشـــــانه را گم كرده ام درقالب این خاكیان عمری است سرگردان شدم چون جان اسیرحبس شد ، جانانه را گم كرده ام از حبس دنیا خسته ام چون مرغكی پر بسته ام جانم از این تن سیر شد ، سامانه را گم ك
 سطح فکری مشرکان مکه در زمان ظهور دین خدا===============================================================گفتار هرکسو آنچه که می خواهد نشانگر شخصیت اوست .یک بررسی دقیق از آیات قرآن که بخشی از تاریخ نشر دین اسلام را نشان می دهد ثابت می کند که مشرکان علاوه ب  غرض ورزی از سطح فکری بسیار پایین نیز برخوردار بودند.آیات  ۴ تا ۸ سوره فرقان بیانگر آن خواستهای کودکانه و جاهلانه است! كسانى كه كفر ورزیدند گفتند این كتابجز دروغى كه آن را بربافته چیزى بیش  نیست و گروهى دیگر او را بر آن
ای گل تازه که بویی ز وفا نیست ترا خبر از سرزنش خار جفا نیست ترا رحم بر بلبل بی برگ و نوا نیست ترا التفاتی به اسیران بلا نیست ترا ما اسیر غم و اصلا غم ما نیست ترا با اسیر غم خود رحم چرا نیست ترا فارغ از عاشق غمناک نمی باید بود جان من اینهمه بی باک نمی یابد بود همچو گل چند به روی همه خندان باشی همره غیر به گلگشت گلستان باشی هر زمان با دگری دست و گریبان باشی زان بیندیش که از کرده پشیمان باشی جمع با جمع نباشند و پریشان باشی یاد حیرانی ما آری و حیران با
امام صادق ( ع) می فرمایند: " تعجب می کنم از کسی که فرار می کند از چهار چیز ، چگونه به طرف چهار چیز نمی رود؟! تعجب می کنم از کسی که از چیزی خائف است ، اما به این جمله از قران پناه نمی برد . " حَسبُنَا الله و نِعمَ الوَکیل " زیرا حق تعالی پشت سر این آیه می فرماید : " فانقلبوا بنعمۀ من الله و فضل لم یمسسهم سو " یعنی خدای تعالی بر می گرداند آنچه را که از او می ترسیدند به نعمت از جانب خودش و فضیلتی که نتیجه اش این است که بدی آنها را مس نمی کند.
اگر دل و زبان یکی شون د زبانتان را با دلتان یكى كنید ، یكى را مى بینید كه پیرو هوسهاى دلش مى باشد ولى با این حال به گمان خودش ادعا مى كند كه به خدا امیدوار است! به همان خداى بزرگ سوگند كه او دروغ مى گوید. و گرنه چرا امیدش در رفتار و كردارش نمودار نمى گردد؟ چنین كسى كه دل به امید خدا مى بندد باید امیدش در رفتار و كردارش نمود كند، در غیر این صورت امیدش به خداى تعالى مغشوش و ترس از او گزاف و آمیخته با نیرنگ است.
برای من هیچ دعوتنامه ای نیست و جاده ها از عبور مسافری هراس دارند با این وجود مگر می شود تصویری از مقصد در ذهن خود مجسم کنم ؟ وقتی همه ی تابلو های راهنما خاموش می شوند و آدرس دلتنگی ها را نشانم می دهند انگار نمی خواهند این خواب آشفته را پایان دهند . مرداد 1399 علی دادخواه
تقرب کمیل به حضرت علی (ع)كمیل مى گوید: با مولایم امیرالمؤمنین در مسجد بصره نشسته بودم و اصحابش با او بودند، به بعضى از آنان گفت معنى قول خداى عزوجل فیها یفرق كل امر حكیم چیست ؟امام فرمود: شب نیمه شعبان است، سوگند به كسى كه جان على در دست او است، هیچ بنده اى نیست مگر این كه جمیع خیر و شر براى او در این شب تا همان شب آینده مقسوم است، و هر بنده اى كه این شب را احیاء كند و دعاى خضر علیه السلام را بخواند دعاى او به اجابت مى رسد، پس چون حضرت منصرف ش
امّا پرهیزكاران در دنیا داراى فضیلت هاى برترند،سخنانشان راست،پوشش آنان میانه روى،و راه رفتنشان با تواضع و فروتنى است،چشمان خود را بر آنچه خدا حرام كرده مى پوشانند،و گوش هاى خود را وقف دانش سودمند كرده اند،و در روزگار سختى و گشایش، حالشان یكسان است.و اگر نبود مرگى كه خدا بر آنان مقدّر فرموده، روح آنان حتى به اندازه بر هم زدن چشم، در بدن ها قرار نمى گرفت،از شوق دیدار بهشت، و از ترس عذاب جهنّم. خدا در جانشان بزرگ و دیگران كوچك مقدارند، بهشت بر
برده ها و باخته ها افسوس که آنچه برده ام باختنی است بشناخته ها تمام نشناختنی است برداشته ام هر آنچه باید بگذاشت بگذاشته ام هر آنچه باید بر داشت خو اجه نصیر الدین طوسی ای همیشه در دل کی رفته‌ای زدل که تمنا کنم تو را کی بوده‌ای نهفته که پیدا کنم تو را غیبت نکرده‌ای که شوم طالب حضور پنهان نگشته‌ای که هویدا کنم تو را با صد هزار جلوه برون آمدی که من با صد هزار دیده تماشا کنم تو را زیبا شود به کارگه عشق، کار من هرگه نظر به صورت زیبا کنم تو را فروغی ب
این دعا از امام صادق علیه السّلام و امام موسی الکاظم علیه السّلام، منقول است که بعد از هر نماز در ماه رمضان خوانده می شود. متن دعا به این شرح است: یَا عَلِیُّ یَا عَظِیمُ یَا غَفُورُ یَا رَحِیمُ أَنْتَ الرَّبُّ الْعَظِیمُ‌ اى خداى بلند مقام اى بزرگوار اى آمرزنده اى مهربان تویى خداى بزرگ الَّذِی لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْ‌ءٌ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ که هیچ مثل و مانندى ندارد و به گفتار و کردار خلق شنوا و بیناست وَ هَذَا شَهْرٌ عَظَّمْتَه
چه قومی "خونخواران تاریخ بشریت" لقب گرفته‌اند؟ + تصاویر و فیلم نزد یهودیان دو مراسم خونین وجود دارد که "یهوه" را راضی می‌گرداند؛ یکی از آنها عید نان‌های آغشته به خون بشری -منظور همان عید فصح» است- و دیگری مراسم ختنه‌کردن کودکان یهودی که خون آن را خاخام یهودی می‌خورد. گروه گزارش ویژه مشرق - خونریزی یهودیان موضوع تازه‌ای نیست. از آنچه که امروز رژیم اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی رقم میزند می‌توان خوی درندگی و وحشی‌گری این قوم را دریافت.
بخش نخست: حَجَّة‌الاسلام و حج نیابى فصل اول: حَجّة‌الاسلام   مسأله ۲۳ ـ در اصل شریعت، بر هر شخص مستطیع در طول عمر، بیش از یك بار حج واجب نیست كه آن حَجَّة‌الاسلام» نام دارد.   مسأله ۲۴ ـ  وجوب حج فوری است بدین معنا كه در صورت تحقق شرایط استطاعت، باید در همان سال نسبت به انجام حج مبادرت نماید و به تأخیر انداختن آن بدون عذر، جایز نیست، و اگر به تأخیراندازد، معصیت كرده است، و حج بر ذمه‌ی او باقی است، و واجب است كه در سال بعد (و در صورت به‌جا ن
بسمه تعالیآیه تطهیر-روایات تفسیر نور الثقلین از 84 تا 111*    مروی عنه    در مورد    محل    علت    منبع    شماره روایت1    علی    خمسه        احتجاج در شورا    خصال    902    علی    خمسه+جبرئیل        فضیلت هفتادم    خصال    913    امیرالمؤمنین    خمسه +تسعه    بیت ام سلمه    مسجد-خلافت عثمان    کمال الدین    924    علی    لی و لاهلی        احتجاج با ابوبکر    خصال    895    حسن بن علی    جمعنا- (خمسه)            مجمع البیان    1096    ام سلمه 
ایک مدرسہ میں میرے اور اہل سنت کے عالم کے درمیان حضرت علی علیہ السلام کے پدر بزرگوار جناب ابوطالب کے ایمان کے سلسلہ میں ایک مناظرہ ہوا: سنی عالم:ہماری معتبرکتابوں میں ابو طالب کے بارے میں روایات مختلف بیان ہوئی ہیں ،بعض میں ان کی مدح و ثنا کی گئی ہے اور بعض میں ان کی مذمت کی گئی ہے۔ موٴلف:(ائمہ معصومین علیہم السلام جو عترت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ہیں کی پیروی کرتے ہوئے) شیعہ علماء کا اتفاق اس بات پر ہے کہ جناب ابو طالب ایک ممتاز شخصیت ،م
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ کد خبر : ۷۴۳۷۶۰۱ گروه : همدان » همدان پدر جامعه شناسی روستایی ایران درگذشت دکتر مهدی طالب پدر جامعه شناسی روستایی ایران و اهل نهاوند درگذشت. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، مرحوم دکتر طالب که چندی پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، دیروز در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. دکتر طالب تالیفات متعددی در حوزه‌های علمی علوم اجتماعی از خود به جا گذاشت و دانشجویان زیادی را در حوزه‌ه
بعضی روزها روز کار نیست. روز هیچ چیز نیست. حتی نمی دانم اگر کار نمی کردم باید چه می کردم. از این حال خوشم نمی آید. آنقدر که می خواهم همین جمله که نوشته ام را هم پاک کم. آها. یادم آمد. اگر کار نمی کردم . می رفتم و می گفتم تو هم بیایی. کجا؟ چه فرقی دارد. دلم می خواست آدمی بودی که می توانستم بگویم بیا برویم و تو هم راه بیوفتی. برای چند ساعت. من نمی خواهم بروم که بروم. فقط چند ساعت.جمع کردن این کار سخت است. رساندنش به پول سخت. کنترل تیم سخت است. برنامه ر
تازه‌نفس‌های چامک: شفاف‌م بی‌لکه دیده‌ نمی‌شوم‌! #اخگر‌کرفکوهی #چامک گویه‌های چامکانه: گاه یک چامه و یا چامک اتفاق نیست، بیان خبری یک مکاشفه‌است. بی‌که "بیان خبری" بشود ذره‌ای از جوهره. روی گونه‌های بیان این‌سان مکاشفات باید کار شود، چامه ومن زایمان جنینی باری بههرجهت نیست، می‌توان پیش از آن‌که از اتاق زایمان به جهان بیرون راه یابد، مانند کوزه‌ی روی بساط کوزه‌گری ریختش را تغییراتی داد، شاعر باید به کوزه‌گر خود را نزدیک‌تر گ
سلام دوستان عزیرم این اولین نوشته وبلاگم که باعث شروع راه تازه ای برای منه امیدوارم نوشته های منو دوست داشته باشین و با نظرات خوبتون از من حمایت کنید با تشکر از همه ببینندگان وبلاک سرگرمی گیم داستان
خداوند به من اعلام فرموده که اگر آنچه را که در حق علی بر من نازل نموده ابلاغ نکنم رسالتش را نرسانده‌‏ ام و ضمانت کرده مرا از شر مردم محافظت کند. او به من چنین وحی کرده: ‌ای پیامبر، ابلاغ کن آنچه از طرف پروردگارت درباره علی بر تو نازل شده است.» ‌ای مردم، جبرئیل سه مرتبه بر من نازل شد و از طرف خداوند مرا مأمور کرد که در این اجتماع بپاخیزم و اعلام کنم که علی‌بن‌ابی‌‏طالب برادر، وصی و جانشینم در امت و امام بعد از من است.
هنگامی که احساس تنهایی و غم می کنیم و از همه جا رانده می شویم تنها پناهگاه امنی که به ذهن ما می رسد تا به آنجا رویم و درد دل کنیم خدا وند است. او در تمام لحظات همراه ماست اما این ما انسان ها هستیم که فقط در لحظات سخت به سوی او می رویم و از او کمک و یاری می جوییم.
از آن سو رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)و ابو بكر در غار آرمیده و از شكافى كه وارد شده بودند بیابان و صحرا را مى‏نگریستند و خداى تعالى براى گم شدن رد پاى رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)عنكبوتى را مامور كرده بود تا بر در غار تار بتند، و كبكهایى را فرستاد تا آنجا تخم‏بگذارند و به هر ترتیبى بود وقتى مشركین به در غار رسیدند، ابو كرز نگاه كرد دید رد پاها قطع شده از این رو همان جا ایستاد و گفت:
نکات مهم در مورد ،خداشناسی : آنچه که ما از آن منع شده ایم ،تفکر در مورد ذات خداست ،یعنی حق نداریم فکر کنیم که خدا از چه درست شده ،زیرا او ماهیتی بیرون از مادّه دارد . اما آنچه که باید در مورد آن تفکر کنیم،تفکر در مورد وجود داشتن خداست . نکته ی دوم : تمامی مسائل اعتقادی ،تقلیدی نیستند ،وکتب اعتقادی فقط برای کمک به تفکر نوشته شده اند.و ما در مسایل اعتقادی ،باید به یک عقیده برسیم ،نه صرف تقلید . نکته ی آخر ویک مثال برای خداشناسی : جهان با همه ی عظمتش،
به نام خداى كفشدوزك های خال خالی
 
هر روز كه مى گذرد
كوچك تَر خواهى شد
یك روز پیر تَر
چند گِرَم بیش تَر
 
خدانوشت: مثل هر روز و هر ساعت باز تویی و بزرگی تو و هر آن چه دست توست
تو نوشت: حیف نیست آمدنت را در صفحات این دفترمجازی ثبت نكنم؟!به تاریخ بودنت جانم.
او نوشت: حال و هوای آن  روزها مزه گسی است این روزها
 
شعری در مورد رونق تولید از مجتبی باقی در شهر می‌بینی نسیم عشقِ جاری را لبخندهای صبح زیبای بهاری را در باغ‌های قمصرِ گل‌های همراهی عطر گلابی می‌نوازد آنچه داری را از ارتفاع قله‌های عزت و غیرت هر دم ببین نقش و نگار استواری را گر طالب زیبایی فردای ایرانی با ما بخوان اینک سرود پایداری را "رهبر"که می‌خواند تو را بر کار و بر تولید از دل بگو در پاسخش گلبانگ "آری" را در نای شور انگیز او چون روز می‌بینی هفت آسمانِ عزّت و امیدواری را آیینه در آیینه ،

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

آفتاب مشرق