نتایج جستجو برای عبارت :

آن عالم پر از شگفتی راز

عالم مثال که به آن عالم شهادت ، عالم اشباح، عالم برزخ و اقلیم ثامن نیز گفته می شود مابین دنیا و آخرت است. از جهتی شبیه به این دنیا است زیرا دارای شکل، مقدار و اندازه است و به عالم مجردات شبیه است زیرا عاری از ماده و آثار انفعالی ماده است مانند زوال و فساد. پس موجود مثالی موجودی است که شکل و اندازه دارد ولی ماده ندارد. عالم مثال محیط به عالم ماده است و در حکم باطن دنیاست. عالم مثال به دو قوس تقسیم می شود: 1- نزولی که قبل از عالم دنیا و بعد از عالم مجر
مقایسه تفاوت ها و ویژگی های دنیا و آخرت اسما و صفات دنیا و آخرت دنیا= اول، اُولی، مبدأ، ملک، عالَم شهود، خلق، أرض، طبیعت، میقات، حادثة، عاجلة، عالم سِفلی آخرت=آخِر، اُخری، معاد، مَلکوت، عالم غیب، امر، سماء، قیامت، میعاد، واقعة، ساعة، عالم عِلوی 1. حیات دنیا و حیات آخرت حیاة الاولی= حیات دنیوی(در دنیا) =//= حیاةالاخری= حیات اخروی(در آخرت) 2. عالَم مقید و عالَم مجرد عالم ماده/مادی و مقید (طبیعی= عالم طبع) =//= عالم غیر مادی و مجرد(معنوی=عالم معنا) 3.
عرفا مجموعة نظام هستی را به شکل دایره ترسیم می‌کنند و آن را دایره وجودیه می‌نامند.(اسفار، ج۷، ص ۱۰۷ و ج ۸، ص ۱۳۲؛ )طبق آیه :إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ» ، نقطه شروع و پایان خداوند است. یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَى رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِیهِ.یعنی:ای انسان همانا با رنج و زحمت به سوی پروردگارت روانی و (عاقبت) او را ملاقات خواهی نمود.دایره وجودیه به دو نیم دایره یا قوس تقسیم می شود :1- قوس نزول که هستی از مرا
نگاه خوش بینانه و بدبینانه به عالم محمدامین مروتی می توان دو نگاه به عالم داشت: دنیا جای خوبی است و زندگی نعمتی است که باید شکرگزارش باشیم و شکر این نعمت در این است که برای اصلاح هر چه بیشتر این دنیای خوب تلاش خود را بکنیم. این رویکردی مصلحانه و معقول و امیدوار است. دنیا جای بدی است و زندگی نوعی رنج و مردن تدریجی است. مگر این که از صفر شروع کنیم. عالم و حتی آدم را شخمش بزنیم. زیر و رویش کنیم و بر روی ویرانه های این جهان، عالمی دیگر و آدمی دیگر بساز
ای معجزه بزرگ این عالم توشوریست که داده ای به این حالم تومن معجزه ها دیده ام واما  هیچیک چون تو نکردست دل من را گیجتو  شور ترین شهدِ خدایی بارانپرنورترین سایه دنیایی جانتو ساده ترین  زیور عالم هستیدل سنگ ترین دلبر عالم هستیتو معرکه عشق در این دل هستیتو حوری و نوری که از گِل هستیتو  آن  نمِ باران که شدی سیلابمآن روز بیاید که کنی سیرابم؟!!!؟من  مشتعل عشق تو ام  بارانمیک روز که زندگی رسد پایانمجز نام تو هیچ با خود نبرمجز عشق دگر هیچ ز دنیا نخرمع
پرسش : زمانی كه مرده را دفن می كنند شب اول قبر از چه زمانی است و چقدر طول می كشد؟ آیا در آن لحظه كسانی كه در دنیا برای آن مرده ای دعا می خوانند در آن لحظه به او می رسد و از عذاب او كم می شود؟ پاسخ : قبل از هر چیز لازم است چند نكته را متذكر شویم. 1. انسان پس از مرگ وارد عالمی می شود به نامعالم برزخ» حیات برزخ و حقیقت باطن همین عالم دنیاست. دنیا ظاهری دارد و باطنی، ظاهر دنیا كه بدان عالم مُلك گفته می شود همین دنیای مادی كه ما در آن زندگی می كنیم كه خصوصی
  بیستم جمادی الثانی مصادف است با ولادت سعادت آفرین یگانه بانوی عالم بشریت، عطای خداوند رحمان، حضرت زهرا(س) وجود مقدسی که ن و مردان بسیاری در کلاس درسش زانوی ادب زدند و از جویبار طیب و طاهرش جرعه هایی از علم و معرفت و تقوا نوشیدند و کام تشنه خویش را سیراب کردند.
نیایش و آرزوکردن ها وزن روح و هویت حقیقی انسان را با توجه به خواهش هایش برای "قوای فعاله عالم "مشخص می کند قوای فعاله ی عالم؛ چرخه ای از" فعالین هستی" هستند که کارشان گماشتگی برای خدمات دهی به عالمیان به ویژه انسان هاست. قوای فعاله ی عالم؛ فرشتگانی هستند که در لوای عناصر مشخص برانسان گماشته می شوند تا به او خدمت کنند و یا مراقب او باشند و یا نیازهایشان را درچرخه ی حرکت رفع و رجوع کنند. انسان درحال حرکت به سمت بلوغ و پویایی و تعالی؛ انسانی است که
آن که در خلوت عشاق تو جایی دارد در دلش زمزمه و شور ونوایی دارد ما که دل بسته به او از همه عالم رستیم عالم عشق عجب حال وهوایی دارد سردار دلها سیدالشهدای جبهه مقاومت آسمانی شد رقص وجولان بر سرمیدان کنند رقص اندر خون خود مردان کنند چون رهند از دست خود دستی زنند چون جهند از نقص خوئ رقصی کنند
(آرزویی که ابن تیمیه بر باد داد) ریشه‌های الهیاتی مدرنیته اثر دانالد گلیپسی بعد از سال سر نخ آنجا که جا مانده ایم را به من نمایاند : تیغ اکام در پاره پاره کردن کلیات. هیچ قاعده کلی و هیچ جنس و سرنمونی در عالم وجود ندارد ، "سیب" تنها یک اسم است وگرنه هر "سیب" برای خود یک "سیب" دیگر است! نمی توان در اتاقی نشست و بر حسب قواعد کلی جزییات حوادث را تفسیر و حکم داد که اگر روی کاغذ pآنگاه q پس وما در عالم واقع نیز pوما q.
جایگاه علم در قرآن کریم و ویژگی های عالم برخاسته از اندیشه 
 استاد دانشگاه و محقق حوزه علوم اسلامی با اشاره به جایگاه علم در قرآن کریم و ویژگی های عالم برخاسته از اندیشه دینی گفت: مبداء و معاد علم خداست و فردی که بر اساس این تفکر به علم آموزی بپردازد خشیت نفس ویژگی اوست.
*این حسین کیست که عالم همه دیوانہ او است*
جهان پر درد می‌بینم دوا کو دل خوبان عالم را وفا کو ور از دوزخ همی ترسی شب و روز دلت پر درد و رخ چون کهربا کو بهشت عدن را بتوان خریدن ولیکن خواجه را در کف بها کو خرد گر پیشوای عقل باشد پس این واماندگان را پیشوا کو ز بهر نام و جان تا بام یابی چو برگ توت گشتی توتیا کو مگر عقل تو خود با تو نگفتست قبا گیرم بیلفنجی بقا کو درین ره گر همی جویی یکی را سحر گاهان ترا پشت دوتا کو به دعوی هر کسی گوید ترا ام ولیکن گاه معنی شان گوا کو سراسر جمله عالم پر یتیمست یتی
به افتخار پاییز 96 هنوز یک روز از اعلام خبر مرگ "سحر خدایاری" نگذشته بود که از یک سو شاعران و خوانندگان ایرانی در رثای آن "دردانه ی دو عالم" اشعاری سرودند و خواندند و از دیگر سو شاخها،دافها و مبارزان ِ فضای مجازی در مکارم و مناقب آن نماد مبارزه با رژیم پروفایلها آبی و دیده از خون جگر سرخ کردند. این همه و البته بیش از آن ؛ یادآور حماسه ی دلاوران این مرز پر گهر بود پس از مرگ یکی از "مفاخر موسیقی عالم" به نام استاد مرتضی پاشایی که تنها در یک نمونه، یکی
من! با تو! ام تنهای تنها…#♪♬هرجایِ این دنیا که باشی؛…#♪♬من! با تو! ام تنهای تنها…#♪♬من! با تو! ام هر جا که هستی…#♪♬حتی اگر با هم نَباشیم…#♪♬حتی اگر یک لحظه یک روز…#♪♬با هم؛ در این عالم نباشیم…#♪♬حتّی اگر یک لحظه یک روز…#♪♬با هم در این عالم نباشیم…#♪♬این خانه را بگذار و بگذر…#♪♬با من! بیا تا کعبه ی دل…#♪♬باور نکن تنهاییت را…#♪♬من! با تو! ام منزل به منزل…#
جلو آیینه نشستم دارم موهامو شونه میزنم و خودمو نگاه میکنم و آهنگ گوش میدم، یهو چشمام پر اشک میشن و بغض خفم میکنه، نه آهنگ غمگینه نه من دلم گرفته،چیه این بالا و پایین شدن هورمونا که تو یه لحظه از خوشحالی یه جا بند نمیشی یه لحظه بعدش غم عالم میشینه رو دلت و دوباره یه لحظه بعدش به خون آدم و عالم تشنه میشی. (بعد بیاید بگید دختر بودن آسونه
عشق پدیده ای کیهانی که بعد چهارم و دنیای شگفتي را بروی انسان میگشاید. عشق واقعی فداکارانه و عاری از ترس است.عشق واقعی بدون توقع و نیاز به جبران محبت خود را نثار معشوق می کند و از بخشیدن لذت می برد.عشق ظهور خدا و قوی ترین نیروی مغناطیس موجود در عالم است.عشق پاک و فارغ از خویشتن که عاری از نیاز یا طلب است،فرد همسنگ را به سوی آدمی می کشاند. حسادت بدترین دشمن عشق است. هیچ کس دشمن تو نیست،هیچ کس دوست تو نیست.همه معلم تو هستند.
شب اول قبر چیست ؟ در شب اول قبر چه اتفاقی می افتد که همه ازآن وحشت دارند ؟ آیا اصولاً در آن زمان شب و روز مفهومی دارد یا خیر؟ ما در روایات داریم که کلمه ی قبر همان عالم برزخ است . این قبری که حفره ای است در قبرستان و بدن مادی را در داخل آن قرار می دهند . دیگر با این بدن دنیایی کاری ندارند و نظام دنیا برچیده می شود . یک نظام کامل تری بعنوان عالم برزخ افتتاح می شود . و با این بدن تا قیامت کاری نیست .
دختر بودن آسون نیس اونی ک دختره خودش میدونه دختر بودن عالم های متفاوتی داره ک هیچکس  نمیتونه بفهمه تو این عالم زیبا چی میگذره دختر بودن پر از آرامشه آرامشی ک وقتی باهاش حرف میزنی و میشینه پای درد و دلت درونت آروم میگیره دختر بودن همون فرشته ای ک خدا زمان فرستادنش به زمین پیشونیشو بوسید و گفت برو خیلی ها به تو نیاز دارن
این کلیپ شامل صوت این عالم جانباز شهید میباشد و همچنین تصاویر ماندگار از ایشان در سمت ریاست عقیدتی ی فرماندهی انتظامی استان مازندارن و در انتها پیام تسلیت فرمانده کل ناجا در پی درگذشت این عالم مجاهد برای مشاهده و دانلود به ادامه مطلب بروید.
حضرت مهدی(عج)»:فَاِنّا یحیطُ عِلمُنا بِأَنبائِكُم و لایعزُبُ عَنّا شَیءٌ مِن اَخباركُم.ما از اوضاع شما کاملاً باخبریم و هیچ چیز از احوال شما بر ما پوشیده نیست. (بحار، ج ٥٣، ص ١٧٥)میلاد منجی عالم بشریت و روز جهانی مستضعفان گرامی بادبه امید آمدنت و نجات بشر از فقر و تاریکی ها.اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
خفاش ها را طاقت نـــــــــــــور شما نیست یعنی که شیطان را رهی هم بر خدا نیست پیغمبر ما حضرت احمد ، محمــــــــــــد(ص) چون او به نزد حضرت حــــــق آشنا نیست شب کـــــــــــــــــی تواند نور یزدان را بد نـور ش همیشه هست و او هم در فنا نیست بر عالم و آدم توئی اشـــــــــــــرف ، شریفی برتر ز تـــــــــــــــو در عالم و آدم به پا نیست توهین بر نام تو و هـــــــــــــــــــــم بر کتابت از کهنـــــــــــه دوران بوده و از تازه ها نیست آقا
خواجه بیا! خواجه بیا خواجه بیا خواجه دگربار بیا دفع مده دفع مده ای مه عیار بیا عاشق مهجور نگر عالم پرشور نگر تشنه مخمور نگر ای شه خمار بیا پای تویی دست تویی هستی هر هست تویی بلبل سرمست تویی جانب گار بیا گوش تویی دیده تویی وز همه بگزیده تویی یوسف یده تویی بر سر بازار بیا از نظر گشته نهان ای همه را جان و جهان بار دگر رقص کنان بی‌دل و دستار بیا روشنی روز تویی شادی غم سوز تویی ماه شب افروز تویی ابر شکربار بیا ای علم عالم نو پیش تو هر عقل گرو گاه
ظهور نادرشاه افشار به سلطنت صفویه خاتمه داد. با آنكه در عالم ت به او اهمیت بسیار داده شده است. امّا در این دوره در عالم هنر پیشرفت چشمگیری دیده نمیشود؛ تنها زرگری و طلا و نیز میناكاری ترقی داشته است. همچنین بعضی از قرآنهای نفیس مذهب در دست است كه به زمان نادر نسبت داده میشود، كاخ خورشید و برجهای دیده بانی شهر كلات از هنر معماری این دوره است.
" عالم پر از هیاهو است. تمام عالم زنده است. همه هم اسم الله هست. همه چیز اسم خداست. شما خودتان از اسماء الله هستید. زبانتان هم از اسماء الله است. دستتان هم از اسماء الله است. باسمالله، الحمدلله. حمد هم که می کنید اسم الله است. از اینجا پا میشوید میروید منزلتان، به اسم الله می روید. خودتان اسم الله هستید"
 
هر چه کردم نپرید از سر این دل هوست نفسش میرود از اینکه شود همنفست! ای برایم همه کس! عاشق آنم که برات همه کس باشم و جز من همه کس؛ هیچکست! تو برایم بسی از عالم و آدم، ایکاش بشوم من هم ازین عالم ویرانه بَسَت! تا در آغوش تو ساکن نشوم در بندم حس آزادی من بسته به کنجِ قفست! زندگی چیست به جز لمس نسیمی دلکش؟ زندگی چیست به جز لمس حریرِ نفست؟ #مهدی_حسینی #غزل #مجموعه_سوم
روزی تو خواهی آمد از کوچه های باران تا از دلم بشویی غمهای روزگاران تو روح سبز گار گل شاداب بی خار مرا از پا فکنده شکستنهای بسیار تو یاس نو دمیده من گلبرگ تکیده روزی آیی کنارم که عشق از دل رمیده ترا نادیدن ما غم نباشد کـه در خیلت به از ما کم نباشد من از دست تو در عالم نهم روی ،ولیکن چون تو در عالم نباشد روزی تو خواهی آمد از کوی مهربانی اما زمن نبینی دیگر به جا نشانی سروده: عبدالله الفت
جرعه ای از نهج البلاغهپرسش برای فهمیدن نه برای آزمودن  در پاسخ کسى که مشکلى از او پرسید، فرمود: براى فهمیدن بپرس، نه براى به سختى انداختن  طرف مقابل، چرا که نادانِ یادگیرنده شبیه به عالم است، و عالم بى انصاف شبیه به نادانى است که براى زحمت دیگرى سؤال مى کند.حکمت 320 
بخشی از پیام تسلیت امام خمینی ره به مناسبت شهادت حجت الاسلام محمد علی لطفیان قمی (سرگزی)در بخشی از پیام تسلیت امام خمینی ره  به مناسبت درگذشت این عالم فرزانه آمده است: این عالم عارف و اخلاقی با افادات معنوی و اثرگذار خود و با نفس گرم و شیرین خود که از دلی با معرفت بر می‌خاست، جوانان و جویندگان بسیاری را به جاده‌ی معارف حقیقی رهنمون بود و دارای حق بزرگی بر جامعه‌ی جوان کشور است. از خداوند متعال بهترین پاداش صالحان را برای این عالم ربانی  مس
حقّ الناس در عالم برزخ قابل گذشت نیست و اگر چه انسان، نیکوکار باشد، ولی وجود حقّ الناس در نامه اعمال، موجب ناراحتی او خواهد شد. یکی از علمای وارسته پس از مرگ، به خواب فرزندش که او هم از علمای گرانقدر بود، آمده بود. آن عالم نقل میکرد که پدرم را در خواب نگران و مضطرب دیدم. گفتم: چرا نگران و ناراحت هستید؟! شما که باید جای عالی و روضه‌ای از ریاض الجنه را داشته باشید! پدرم گفت: من هیجده تومان به یکی از کسبه بازار بدهکار هستم و این بدهی را در دفترم ننو

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

نشریه صنعتی