نتایج جستجو برای عبارت :

تاقبل از مرگ حضرت عيسي روميان محكومان را بر صليبي به دار مي‌كشيدند شايد آن‌ها را با ريسمان به چوب بالاي صليب مي‌بستند نه آنكه ميخكوب كنند. درسال 73 تمام بردگان مردم ستمديده در رم شورش بزرگ پردامنه‌اي به رهبري اسپارتاكوس آغاز كردند كه تا سال 71 ادامه داشت.

مرحوم حضرت آیة اللّه العظمى آقاى بروجردى مرجع وقت جهان تشیع (رض) در آن زمانى كه در شهرستان بروجرد بودند نذر كردند كه اگر خشم و عصبانیت خود را كنترل نكنند و به افراد تندى نمایند یكسال روزه بگیرند. یك روز هنگام مباحثه علمى با یكى از شاگردان خود بخاطر اینكه آن شاگرد مطالب غیرمنطقى و بى ارتباط با موضوع بحث مى گفت طاقت نیاوردند و نسبت به او تندى نمودند. و در اینجا بود كه نذر آقاى بروجردى شكسته شد. بعد یكسال روزه گرفتند تا نذر خود را اداء كنند. در این
جوانمردی او طوری بود كه دشمنان شخصی خود را مورد عفو و اغماض قرار می‌داد. اگر در جایی ستمدیده‌ای بود، تا وقتی به كمك او نمی‌شتافت، دست برنمی‌داشت.در جاهلیت، پیمانی به نام "حلف‌الفضول" - پیمان زیادی، غیر از پیمانهایی كه مردم مكه بین خودشان داشتند- وجود داشت كه پیامبر در آن شریك بود. یك نفر غریب وارد مكه شد و جنسش را فروخت. كسی كه جنس را خریده بود، "عاص‌بن وائل" بود، او مرد گردن كلفت قلدری از اشراف مكه بود. جنس را كه خرید، پولش را نداد. آن مرد غری
 حضرت امام حسن عسكرى (علیه السلام) در سال 232 هجرى قمرى در روز هشتم ماه ربیع الثانى در شهر مدینه به دنیا آمد، پدر آن حضرت امام بزرگوار حضرت هادى، ومادرش خانمى به نام حدیثه بود. نام ایشان حسن، وكنیه آن بزرگوار ابو محمّد واز القاب ایشان زكى و عسكرى است.آنچه از صفات بزرگ وفضائل كه لازمه امامت است در آن حضرت جمع بود، یعنى: در علم، وزهد، كامل بودن در عقل وخرد، عصمت، شجاعت، كرم وبزرگوارى از تمام مردم زمان خود برتر بود، وعلاوه بر نصوص كه از پیامبر(صلى
اوّل: ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نهم: الف)روز عرفه(در این روز حضرت آدم(ع) به خطای خود که خوردن گندم یا میوۀ ممنوعه بود اعتراف کرد، ب) سدّالابواب (درب خانۀ تمام اصحاب را که به مسجد النّبی باز می شد به دستور الهی بستند و فقط درب منزل پیامبر(ص) و امام علی (ع) باز بود) دهم: الف) عید قربان ( پیامبر(ص) حدیث ثقلین را در منا برای مردم خواندند)، ب)ابلاغ سورۀ توبه توسط حضرت علی(ع) به فرمایش پیامبر(ص) وفرمان الهی .
امام شناسی خداوند متعال امام را انتخاب می کند نه مردم اصول كافى جلد 1 صفحه: 283 روایة: 1 عبدالعزیز بن مسلم گوید: ما در ایام حضرت رضا در مرو بودیم، در آغاز ورود، روز جمعه در مسجد جامع انجمن كردیم، حضار مسجد موضوع امامت را مورد بحث قرار داده و اختلاف بسیار مردم را در آن زمینه بازگو مى‏كردند، من خدمت آقایم رفتم و گفتگوى مردم را در بحث امامت بعرضش رسانیدم حضرت علیه السلام لبخندى زد و فرمود: اى عبدالعزیز این مردم نفهمیدند و از آراء صحیح خود فریب خورد
بحارالانوار، 78، 117. موسوعه كلمات الامام الحسین 748، ح 906. بلاغة الامام على بن الحسین، ص 171 باب سوم كلمات قصارامام حسین علیه السلام فرمود: گروهى خدا را با علاقه (به پاداش) پرستش مى كنند، این عبادت تاجران است، گروهى خـدا را از روى تـرس عبادت مى كنند، این پرستش بردگان است، و گروهى خدا را بخاطر سـپاسگزارى و تشـكّر از او پرستش مى كنند، این عـبادت آزادمردان است و آن بهترین عبادت است. ☘️☘️☘️
افسوس كه نانِ پخته، خامان دارند           اسبابِ تمام ناتمامان دارند   آنان كه به بندگی نمی ارزیدند            امروز غلامان و كنیزان دارند   ایام به كام مردم بی هنر است           در دامن احمق است گر سیم و زر است   بیچاره تر آنكه دانشش افزونتر            خوشبخت تر آنكه كله اش پوكتر است !!
به نام خدا روزس حضرت عیسی (ع)راهی مسافرت شد مردی پشت او به راه افتاد حضرت عیسی به او توجهی نکرد و رفت بعد از مدتی حضرت از ان مرد پرسید :((به کجا می روی؟)) مرد گفت: به هر کجا که شما بروید . حضرت عیسی (ع) پرسید :غذا داری؟ مرد گفت : نه با شما غذا خواهم خورد. حضرت گفت: من به اندازه ی خودم غذا دارم . مرد چیزی نگفت به دنبال حضرت راه افتاد حضرت عیسی گفت :من خسته شدم بهتر است اینجا زیر سایه ی درخت استراحت کنیم و نان بخوریم.
.قسمت دوم: حضرت محمد(ص) خطاب به حضرت عیسی(ع): می‌خواهم از نوۀ وصیّ‌تان برای نوۀ وصیّ ام خواستگاری کنم . ادامه متن قبل حضرت_نرجس_خاتون در راه، داستان خودش را برای آن پیرمرد بازگو می‌کند و می‌فرماید: من از نوادگان شمعون، وصیّ حضرت عیسی(ع) هستم. و از بستگان پادشاه روم هستم. 13 ساله بودم که پادشاه روم می‌خواست مرا به ازدواج برادرزادۀ خودش درآورد. صحن و سرای مجللی را ترتیب داده بودند و آزین بسته بودند که این مراسم ازدواج برگزار شود. وقتی می‌خواست
جرقه های شورش کوری که تمام زمینه های آن در جامعه ایران به چشم می آید، فعلا در تظاهرات موضعی در شهرهای مختلف ایران رو به گسترش است. آنها که خود زمینه ساز بحران اقتصادی و اجتماعی بوده و هستند و آنها که جان مردم را براثر تحمیل تنگناهای مذهبی به لب رسانده اند، از هول حلیم خود را انداخته اند توی دیگ و حامی تظاهرات و اعتراضات مردم شده اند. همانها که در دوران مملکت را غارت کردند و با قدرت مالی که دارند مانع هر نوع کنترل دولت بر ثروت آنها و ش
ber 17, 2019 شورش "بنزین" و راهکار پیروزی انقلاب در ایران مقدمه: بار دیگر شورش وسیع در شهرهای ایران ، اینبار با شکل مخالفت با افزایش بنزین از سوی حکومت ، اغاز شد.از دیروز 16 نوامبر مردم در شهرهای متعددی به خیابانها امدند و مراکز حکومتی بانکها خودروهای پلیس و نمادهای حکومتی به سرعت مورد هجوم مردم خسته واقع شد. رژیم اسلامی از ترس اینترنت مردم را بسته و برای سرکوب وسیع فراخوان داده. اخبار کشتار مردم و تلفات به بالای 20 نفر رسیده ونگرانی هست که خونهای مر
راه مردم ! دکتر قاسم شعله سعدی باتفاق آقایان دکتر اسدی و احمد بخارایی گفتگویی دارند در مورد آینده ایران. می توانید همه ی این گفتگو را اینجا شنیده و ببینید: https://t.me/gozaresh1395/7610 مطالبی که آقایان در مورد وضع بهم پاشیده کشور در حال حاضر می گویند، چیز تازه ای ندارد چرا که مردم همه را با گوشت و پوست و حتا استخوانشان هر روز حس می کنند. لب سخن این است که شورش های آینده- مانند شورش های گذشته - اگر رهبری نداشته باشد، با توجه به سرنیزه حکومت دستاوردی جز
و چگونه انكار مى‌كنند كلام بزرگ و امام را و حال آنكه نمى‌فهمند و نمى‌شناسند و به مجرد شنیدن ردّ مى‌نمایند! قسم به عمر خودم چیزى را كه ذكر مى‌نمایم مطلبى است تمام و روشن‌ترین انوار و درّ گران‌بهاى دریاى اسرار و مختص خواص و ابرار و محلّ معرفت خداوند جبار است به جهت آنكه اوست راه راست و اسم اعظم و دواى هردرد و كبریت احمر، لكن هركه صاحب مذاق بد بوده باشد و سینه‌اش پر از حقد و كینه و حسد بوده باشد فرق نمى‌گذارد میانه حنظل و شكر. و چون این مطلب ب
 پایگاه خبری تحلیلی فدائیان رهبر:






 ولایت ستیزی ولایت گریزیولایت پذیریكسانی كه رفتار و كنش خود را به نحوی سازمان می دهد كه در برابر خواست و اراده ی ولایت به مخالفت و ستیز بپردازند و مانع از تحقق اهداف ترسیمیِ ولی شوند را ولایت ستیز می نامند. خوارج و مارقین و ناكثین در زمان حكومت حضرت امیر علیه السلام را می توان مصداق ولایت ستیزی دانست و ضد انقلاب و اصحاب فتنه در روزگار ما مصداق امروزی تر این جریان هستند. در نقطه مقابل جریان ولایت پذیر هست
اساسا دو دیدگاه برای صلیب وجود دارد . پولس رسول در نامه اول به قرنتیان ، پیام صلیب برای گناهکاران را جهالت می داند ولی برای ما که پیروان راه نجات هستیم، صلیب قوت و اقتدار خداست . صلیب تمام بهای گناهان ما را به خدا پرداخت کرد و ما اکنون دیگر شرمسار نیستیم . خدایی را که ما به او پشت کردیم و به او خیانت کردیم و در مواقعی غیر از او را پرستیدیم بواسطه صلیب عیسی ما را می بخشد . محکومیت ما بر روی صلیب برداشته شد و دیگر سرافکنده نیستیم چون صلیب مسیح افتخا
یكی از مصائب رنج آور حادثه عاشورا، جریان اسارت اهل بیت امام حسین(ع) و در رأس آن‌ها حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) می‌باشد. عبیدالله بن زیاد پس از كسب تكلیف از یزید بن معاویه در خصوص اسرای كربلا، دستور اعزام آن‌ها را به سوی شام صادر كرد. طبری می‌نویسد:عبیدالله بن زیاد دستور داد ن و كودكان حسین(ع) را آماده كنند و دستور داد طوق آهنین به گردن علی بن حسین(ع) نهادند. سپس آن‌ها را همراه محفز بن ثعلبه عایذی و شمر بن ذی الجوشن روانه كرد كه پیش یزید
دوران زندگی امام زمان حضرت مهدی (عج) به چهار دوره تقسیم می شود:۱) از تولد تا غیبت امام زمان حضرت مهدی (عج):امام زمان حضرت مهدی (عج) پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری علیه السلام به صورت نیمه مخفی زندگی کردند. یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در این دوره انجام دادند این بود که امام زمان حضرت مهدی (عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف نشوند.۲) غیبت صغری امام ز
روزی حضرت رسول اكرم (ص) از شیطان پرسیدند: ای ملعون چرا مانع از صدقه دادن می شوی؟ شیطان گفت: ای رسول خدا اگر اره ای بر سرم گذارند و مانند درخت اره ام كنند برایم راحت تر است از تحمل صدقه دادن اشخاص.  حضرت فرمودند: چرا از صدقه دادن مردم ناراحتی؟شیطان جواب داد: در صدقه پنج خصلت است: 1- مال را زیاد می كند. 2- مریضان را شفا می دهد. 3- بلاها را دفع می كند. 4- صدقه دهندگان به سرعت از پل صراط عبور می كنند. 5-  بدون حساب وارد حساب می شوندو عذابی برایشان  نیست. رس
وَ رَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِى دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجاً (نصر ۲)این سوره مربوط به زمان فتح مكه در سال هشتم هجرى است كه گروهى از مردم به خاطر حقانیّت اسلام، ایمان آوردند و بعضى از ترس به اسلام تظاهر كردند، نظیر ابوسفیان!روایت است، هنگامى كه حضرت مهدى‏ علیه السلام ظهور كنند، مردم دنیا فوج فوج به او ایمان مى‌‏آورند.اگر نجات نباشد هدایتگری چه می‌شود؟
جنگ تحمیلی واقعیت‌های زیادی را به همه دنیا ثابت كرد، واقعیت‌هایی كه بسیاری آنها را انكار می‌كردند. اما هشت سال دفاع مقدس نشان داد مردم ایران در دفاع از وطن خود با كسی شوخی ندارند. از همه مهم‌تر اینكه تمامی اقشار جامعه در این دفاع مقدس نقش داشتند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نكردند. اهالی ورزش نیز از این قاعده مستثنی نبودند. در روزهایی كه دشمن بعثی برای ضربه زدن به كشورمان هر كاری می‌كرد و با حمایت‌های غربی‌ها نقشه تصرف خاك ایران را در س
ایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب _ از دیدگاه آلبرماله:‌ بعدازآنکه پاپ اوربن دوم دستور به جنگ و حمله به بیت‌المقدس را داد، نتیجه‌ای که از جنگ صلیبی انتظار داشت (آزادسازی سرزمین قدس)، حاصل نشد. عده زیادی از جنگجویان صلیب در جنگ‌های متعدد صلیبی، مردند و آن‌ها هم که جان سالم به در بردند، به فقر و مسکنت گرفتار شدند. هرکس موقع رفتن به جنگ، ملک و خانه خود را می‌فروخت یا رهن می‌گذاشت. همه به امید ثروت و کسب دارایی، به جنگ می‌رفتند، ولی وقتی برگشتند
از این ستون به این ستون فرجه؟؟؟
 
به کسی که گرفتاری بزرگی برایش پیش بیاید و ناامید شود ؛ می گویند : از این ستون به آن ستون فَرَج است .» یعنی تو کاری انجام بده هرچند به نظر بی سود باشد ولی شاید همان کار مایه ی رهایی و پیروزی تو شود .
مردی گناهکار در آستانه ی دار زدن بود . او به فرماندار شهر گفت : واپسین خواسته ی مرا برآورده کنید . به من مهلت دهید بروم از مادرم که در شهر دوردستی است خداحافظی کنم . من قول می دهم بازگردم »
فرماندار و مردمان با شگفتی و
 
در سال دهم هجرت، به دستور الهى، آخرین سفر پیامبر اكرم (صلى الله علیه و آله) به مكه براى تعلیم حج و اعلام ولایت ائمه (علیهم السلام) آغاز شد. در این سفر بیش از یكصد و بیست هزار نفر آن حضرت را همراهى كردند كه در شرایط آن زمان سابقه نداشت.
بلافاصله پس از پایان مراسم حج، اعلام شد همه حجاج از مكه خارج شوند و براى برنامه اى مهم در غدیر خم - كه كمى قبل از محل جدا شدن كاروان ها بود ـ حضور یابند.
سه روز پس از پایان مراسم حج، سیل جمعیت به سوى غدیر حركت كردند.
اصولگرایان به فکر چاره باشند، ملت مردنی نیست/عباس عبدی باید فكری به حال مردم كرد. مگر اینكه دعا كنند، ملت حذف شود یا بمیرد. این تنها راه است ولی فراموش نكنیم كه در تقابل با ملت باید ایمان داشت كه ملت مردنی نیست. عباس عبدی در رومه اعتماد نوشت: آقای محمدرضا باهنر كه از عناصر اصلی اصولگرایی هستند اخیرا نكته‌ای را گفته‌اند كه به نظر می‌رسد باتوجه به این نگاه هیچ امیدی به اصلاح تفكر اصولگرایی نباید داشت به ‌ویژه آنكه آقای باهنر از عقلای این
مریم قجر و جیره خواران مخ پوسیده اش می خواهند از سیل ماهی بگیرند !یک مثل معروف هست در مواقعی که فرصت طلبان بخواهند به نفع خود اقدام کنند می گوئیم طرف می خواهد از اب گل الود ماهی بگیرد . با جاری شدن سیل در چند استان و بوجود امدن خسارتهای مالی و جانی به مردم یک عده لاشخور فکر کردند می توانند از سیل هم ماهی بگیرند .با توجه به مشکلات پیش امده بر مردم استانهای سیل زده و البته با بی تدبیری دولتمردان و مدیران خوش گذران و .مریم قجرداعشی و جیره خوارانش و
چگونگی ولادت امام عصر، در عصر خفقان و تهدیدوضعیت شیعیان در آستانه تولد امام زمان(عج)براى آشنایى بیشتر با اوضاع فرهنگى و ى شیعیان در هنگام تولد امام زمان(عج) لازم است نگاهى هرچند كوتاه به وضعیت دوران حضرت امام حسن عسكرى(علیه السلام)داشته باشیم; دوران امامت آن حضرت همزمان بود با خلافت سه نفر از خلفاى عباسى، كه به ترتیب عبارت اند از: المعتز بالله، المهتدى بالله و المعتمد بالله.[ مهدى پیشوایى، سیره ى پیشوایان، ص 616]حاكمان عباسى از هر راه ممك
حجاب نوعی پوشش است در زبان عربی، حجاب به معنی پوشش و وسیله ای برای پوشاندن تعریف شده است. استاد مطهری در كتاب خود، كلمه حجاب را هم به معنی پوشیدن و هم به معنی پرده و حاجب می داند. میل به پوشش جزئی از طبیعت انسان و یك كشش درونی است كه قدمت آن به داستان خلقت آدم و حوا بر می گردد. در قرآن کریم در سوره اعراف ( آیه 22) آمده است: و به این ترتیب (شیطان) آنها را با فریب ( از مقامشان) فرود آورد و هنگامی كه از آن درخت چشیدند اندامشان (عورتشان) برای آنها آشكار شد
نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلكه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید. در سال روز نهم ربیع الاول كه یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است.تصمیم گرفتیم در چند سطر كوتاه به رخ دادهایی كه پس از شهادت امام حسن عسكری علیه السلام در سامرا روی داد، اشاره كنیم.* * *روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسكری علیه السلام پس از این كه نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری كه هشت روز قبل مع
داستان ضحاك مادوش و عاقبت جمشیددر گوشه ای از قلمرو پادشاهی جمشید ، آنطرف اروندرود در دیار تازیان ، مرد خداشناسی به نام مرداس بر قبیله خود حكومت می كرد . مرداس مرد خدا ترسی بود و از نعمتهایی كه در اختیارش بود به مردم دریغ نمی كرد و مردم اجازه داشتند كه از گله های بز و شتر و میش او شیر بدوشند و بنوشند .مرداس فرزند پسری داشت بنام ضحاك كه اندك بهره ای از مهر و محبت در وجودش نبود . او فردی جاه طلب و گستاخ و عجول بود . به او لقب پیوراسپ داده بودند زیرا د
خدای تعالی وحی نمود بر حضرت داود (ع) که: اى داود! من پنج چیز را در پنج چیز قرار داده ام، ولى مردم آنها را در پنج چیز دیگر مى‏جویند و نمى‏یابند . علم حقیقی را در گرسنگى و تلاش و كوشش قرار داده ام، ولى مردم آن را در سیرى و راحتى مى‏جویند و نمى‏یابند . عز ّ ت را در اطاعت از خودم نهاده‏ام ولى مردم آن را در خدمت به سلاطین طلب مى‏كنند و نمى‏یابند . بی ‏نیازى را در قناعت قرار داده ام، ولى مردم آن را در مال زیاد مى‏جویند و نمى‏یابند .

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

دنیای کاغذی