نتایج جستجو برای عبارت :

عشیره ال گاهن

قبیله الجواد-بیت احمیرـقبیله الزیرج ـ عشيره الازارقه ـ قبیه بنی اسد ـ الانصاریه ـ الاماره ـ عشيره اوس ـ عشيره الباجی ـ قبیله الباوی ـ عشيره الجاجره ـ عشيره البحارنه ـ عشيره البخات ـعشيره البروایه ـ عشيره البهادل ـ ال البطاط ـ عشيره البغلانیه ـ عشيره البنده ـ البوبصیری ـ عشيره البو بالد ـ عشيره بنو بیان ـ عشيره التفاخ ـ قبیله بنی تمیم ـ قبیله الثوامرـ عشيره الجعافره ـ عشيره الجعاعره ـ تیره الجزایری ـ الجمالدین ـ عشيره حزبه ـ عشيره جلیزی ـ
ویژگی‌های اجتماعی خانواده به‌صورت پدرسالاری اداره می‌شد و از مجموع چند خانواده، تیره و از مجموع چند تیره، عشيره تشکیل می‌شد که در محلی بنام دهکده و ولایت زندگی می‌کردند. از جمع عشيره‌ها، قبیله و از جمع قبیله‌ها کشور به‌وجود می‌آمد. سالمندترین فرد به‌عنوان رئیس عشيره انتخاب می‌شد؛ عشيره‌ها زندگانی ی و اجتماعی مستقلی داشتند. هنگامی که جامعهٔ طبقاتی شکل گرفت، همین رئیسان به‌عنوان اشراف و طبقهٔ حکم محسوب می‌شدند.
جلکانی هایی که وارد عشيره کردونی شدند عشيره کردونی عشيره ‎ کردونی که عمدتاً در روستاهای کرانه چپ رود کارون در اطراف اهواز زندگی می ‎ کند. پس از ورود بزرگانی که در زیر به اختصار از بعضی ها نام برده شده وبستن پیمان برداری با یکدیگر در مظفریه پدید امد است. ورود بزرگانی چون عباس خان، فتح الله،حاج فرج،حاج ولی، خدرملامطیر که اصالتا بختیاری هستند به مظفریه (البکورد) ورود بزرگانی چون حاج رجب ،کل عیسی، روزه از جل به مظفریه (جلی ) ورود بزرگانی
یه وقتایی آدم باید حرفاشو بریزه بیرون نه اینکه به یه عده آدم پوست و استخون دار بگه و بعدا شر بشه واسه خودش فقط باید بنویسه . رو کاغذ . رو برگه . رو صفحه . رو کیبورد  باید بریزه بیرون و خالی بشه  سرد بشه . خنک بشه . آروم بشه  الانه که از اون وقتاست  از اون وقتای لعنتی که سرم پر از چرت و پرتای مزخرف و غیر مزخرفه و دلم آشووووووبه  اگه نریزم بیرون خفه میشم بخدا خفه میشم . له میشم . غده میشم . سرطان میشم  ولی آخه چی بنویسم ؟ چی بگم ؟ بگم از اونچه میتر
نظر یکی از دوستان. ریشه ی واژه ی ورمزیار از ترکیب ورمز ( هورمزد یا اهورامزدا بمعنای ایزد) و پسوند یار بمعنای یاری دهنده یا ایزد یار میباشد که قدمت این طایفه به هزاران سال پیش در ایران باستان برمیگردد چرا که اهورامزدا از ایزدان حتی پیش از دوره ی زردشت میباشد که در دوره ی زندگانی زردشت در 3700 سال پیش به آن اهمیت بیشتری داده شد و با توجه به پراکندگی این عشيره در غرب کشور از آذربایجان گرفته تا کردستان زنجان همدان لرستان خوزستان.ضمن اینکه در آذرب
#بازگشت به دوران ایلی و قبائلی قاجارها# #تا قبل از انقلاب# تعصبات عشيره ای و قومی ونژادی جانبدارانه در کشور بخصوص استانهای #عشایر نشین بسیار پررنگ بود که بعد از انقلاب این تعصبات تا حد زیادی رنگ باخت و در #مناصب ؛و #گزینش دانشجویان بصورتی #مخملین و نرم این #عصبیت و بربریت نمود می بافت،اما شوربختانه چند سالی است که این #تعصب کورتبار و ایلی و قبیله و قوم مداری# مجددا به کشور برگشته وبشدت جامعه را تحت تأثیر قرار داده است تا جایی که عوام هم به این نح
 
 اخبار و مناسبات القبیلة  
بســم الله الرحمن الرحیـــم
اخبار قبیله بنی کعب عشيره الرویتع
                                           
 
و جعلناكم شعوبا وقبائل حتی تتعارفو بعضكم بعضا انه اكرمكم عند الله اتقاكم
 
نهنی ونبارک کافه ابنا الرویتع فی الاهواز ودهلران والحایی والخفاجیه والشوش وعبادان وفی کل بقعه الارض
بمناسبه اجتماع یوم الجمعه بتاریخ ۰۸/۰۷/۱۳۹۱ الذی اقامه فی مضیف بیت شیخ احمیدی الدروعی زعیم
عشيره کعب الرویتع دعونا فی هذا الاجتماع وبح
مشرق- امام حسن عسکری علیه السلام ـ به شیعیان خود ـ : شما را سفارش می کنم به تقوای الهی و پارسایی در دینتان و کار و کوشش برای خدا و راستگویی . و ادای امانت به کسی که امانتی به شما سپرده است، نیکوکار باشد یا تبهکار. و سجده طولانی و نیکو همسایه داری؛ زیرا محمّد صلی الله علیه و آله برای این امور آمده است.در میان عشيره هایشان، نماز بخوانید، در تشییع جنازه هایشان، شرکت ورزید، از بیمارانشان، عیادت کنید، حقوق آنان، را بگزارید.
در کتاب بحار الانوار از علامه مجلسی ( رحمه الله) در خصوص روز سیزدهم محرم چنین آمده است:در این روز ن بنی اسد برای برداشتن آب راهی نهر فرات شده در کنار نهر فرات با پیکرهای بی جان کشته هایی مواجه شدند که گویی همین امروز جان باخته اند. ن شیون کنان و گریان به عشيره خود بازگشته خطاب به مردان عشيره گفتند شما را چه می شود که نشسته اید و پیکر بی جان امام حسین علیه السلام و اهل بیت و یارانش پاره پاره روی ریگهای بیابان افتاده اند؟ شما در روز قیامت هن
 بیست نهم سپتمبر و ششم میزان ، روز های رای دهی و سر نوشت ساز در کشور اتریش و افغانستان می باشد .اخیرن اظهارات بی مسوولانۀ اف پی او » ، هئیت رهبری کانون فرهنگ افغانستان و اکیس را به واکنش وا داشت ، تا با اهدای شاخه های گل به شهروندان گوشزد نمایند که راسیزم » در قرن 21 خریدار ندارد .در کشور افغانستان سالهاست که ناسیونالیزم قومی بیداد می کند ، راسیزم ، فرهنگ ارزشهای جهانشمول را با بی ارزش انگاشتن هویت های دیگران و بیحد و حصر به خود و عشيره خود پ
حضرت علی علیه السلام در بیماری صعصعه بن صوحان که از بزرگان اصحاب آن حضرت بود، به عیادت وی رفت و به صعصعه فرمود: اینکه من به عیادت تو آمده ام بر قوم خود فخر مکن و اگر مشکلی برای آنها بوجود آمد خود را کنار نکش که انسان از قوم و قبیله اش بی نیاز نیست، بلکه به آنها محتاج است. اگر آنها را کمک نکنی کمکی را از آنها دریغ داشته ای، و در مقابل کمک های فراوانی را از خود دریغ کرده ای، بنابراین اگر آنها را در حال خوشی بینی در آن خوشی به آنها کمک کن و اگر در بلا
  از دوران مدرسه به غیر از یک مدرک دیپلم، انبوهی از خاطرات با هر دانش آموز باقی می‌ماند. پررنگ‌ترین خاطره برای هر دانش آموز، خاطره گردش با اتوبوس اردو در سطح شهر است. اتوبوس‌های اردو، در ذهن ما نقش یک واگن تفریحی در شهربازی را داشت که یک روز کامل ما را از درس و مشق و امتحان و انضباط دور می‌کرد. اجاره اتوبوس دربستی برای اردوی مدارس از دغدغه‌های اصلی مدیران و معاونان مدارس است. حفظ جان دانش آموزان و عدم بروز مشکلات فنی در مسیر از اصلی‌ترین د
شما را سفارش می کنم به تقوای الهی و پارسایی در دینتان و کار و کوشش برای خدا و راستگویی .و ادای امانت به کسی که امانتی به شما سپرده است، نیکوکار باشد یا تبهکار.و سجده طولانی و نیکو همسایه داری؛ زیرا محمّد صلی الله علیه و آله برای این امور آمده است.در میان عشيره هایشان، نماز بخوانید، در تشییع جنازه هایشان، شرکت ورزید، از بیمارانشان، عیادت کنید، حقوق آنان، را بگزارید.زیرا هرگاه فردی از شما در دینش، پارسا و در گفتارش، راستگو باشد و امانت را ادا ک
۰۴آباناتوبوس کلمه ای آشنا به خاطرات هر ایرانی است. تاریخچه ورود اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری بر میگردد به قبل انقلاب مشروطه، اولین اتوبوس در ایران توسط تاجری بلژیکی وارد ایران و در شهر رشت به کار گرفته شد. اما با گذشت زمان و عدم داشتن صرفه اقتصادی، فرهنگی و… از کار گرفته و به یک تاجر ایرانی به نام معین التجار فروخته شد. او اتوبوس را بعد از انقلاب مشروطه به تهران آورده و با کرایه سه شاهی شروع به کار میکند که بعد اندی متوجه نیاز شدید اتوبوس
 مدارا با والدین:بکر بن صالح گوید: دامادم به امام جواد (علیه السلام) نوشت: پدرم مرد ناصبی بد اعتقادی است و از جانب وی با شدائد و زحماتی چند روبرو گشته‌ام، در صورت صلاحدید درباره‌ام دعا کنید، و بیان فرمائید که نظرتان در این باره چیست؟ آیا با وی به دشمنی و پرخاش برخیزم یا مدارا نمایم؟حضرت در پاسخ نوشتند: نوشته‌ات را فهمیدم و به آنچه در باره پدرت یاد کردهای پی بردم، و ان شاء اللَّه در باره تو دست از دعا نمی‌کشم، و مدارا برای تو بهتر از دشمنی و پ
حدودا اواسط اردیبهشت ماه 1397 شخصی بنام حاج حسین (ابوعلی) شریفی از اعراب ساکن هویزه طی تماس تلفنی مدعی بود که ایشان از والی زادگان فیلی حاکم  لرستان میباشد.نحوه آشنایی و ارتباط ابوعلی با بنده به این منوال بوده که در عراق شخصی بنام عمادخلف که مقیم شهرکوت است شماره جناب ایوب خان علوی فیلی را به ابوعلی شریفی داده و سپس جناب ایوب خان شماره بنده را داده تا طی دیداری مستندات این تحقیق و ادعا را بررسی و نتیجه را خدمت شریف جناب مهندس حبیب الله خان فیلی
   حاکمیت تاریخی ایران بر خرمشهر به روایت مشیرالدوله    میرزا جعفرخان مشیرالدوله در مورد حقوق حاکمیت ایران بر خرمشهر و سرزمین‌های واقع در سواحل شرقی اروندرود دلایل محکمی ارائه می‌دهد. حاکمیت تاریخی ایران بر خرمشهر به روایت مشیرالدوله خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- میرزا سید جعفرخان‌ فرزند میرزا تقی‌ از مردم‌ تبریز و معروف‌ به‌ مهندس‌» از جمله‌ دانش‌آموختگانی بود‌ که‌ سال‌ ۱۲۳۰ به‌ اروپا رفت‌ و به‌ تحصیل‌ ریاضیات‌ پرداخت‌. پ
نام های کوردی کلهری در سالیان گذشته با رشد فرهنگ عمومی و اگاهی یافتن از فراموشی و به حاشیه رفتن بعضی فرهنگ ها و خرده فرهنگ های غنی توجه مردم خصوصا صاحبان فرهنگ و ادب و رسانه به زنده نگه داشتن آنها فزونی یافته که از این میان یکی از نشانه های هویتی هر شخص اسمی است که برای او انتخاب می شود. مردم کورد زبان کلهر_ نیز با این جریان همراه بوده و با گرایش به انتخاب اسماء کوردی تلاش کرده اند رنگ و بوی فرهنگی خود را در این زمینه حفظ کنند. با توجه به کمبود م
  راهپیمایی ایام اربعین در عراق در حال تبدیل شدن به یک پدیده کلان فرهنگی و تمدنی در مقیاس جهان اسلام و بلکه دنیای امروز است. این راهپیمایی نه یک راهپیمایی به سمت کربلا، بلکه یک همایش بزرگ انسانی ـ اخلاقی و فرهنگی است که حقایق بکر و پنهان آن بسیار فراتر از جلوه­های ظاهریِ آن است. صحنه‌های ویژۀاخلاقی و انسانی در دهۀ اربعین در راه‌های منتهی به کربلا در عراق بسیار شگفتی‌آور است: اینکه هرکسی مِلک شخصی‌اش را در معرض استفاده عموم زوار قرار می‌د
 انتخابات را به عنوان پایه ای ترین ابزار تشخیص دمکراسی در سیستم اداره جامعه،میشناسیمدر مورد استفاده ،شرکت، نقش آفرینی، تاثیر و توان انتخابات در سیستم های مدعی دمکراسی بسیاری از صاحب نظران اندیشه های خود را عمومی کرده اند.اما به راستی در سیستم توتالیتر مذهبی (جمهوری اسلامی) انتخابات چه نقشی را ایفا و چه تاثیری را پوشش میدهد ؟ سوال و موضوعی که از بدو غصب قدرت توسط جمهوری اسلامی اپوزسیونش، ان را در شکل های مختلف بررسی کرده است اما چگونه یک سی
القبائل و العشائر العربیة القبائل و العشائر العربیة فی الاهواز تعود هجرة‌ القبائل العربیة الی خوزستان إلی ما قبل ظهور الإسلام بأکثر من الف عام. فقد جاء فی کتب التاریخ أن بعض القبائل العربیة قد دخلت ایران فی عهد داریوش الکبیر (القرن السادس قبل المیلادی) وقد توغلت فی جمیع انحاء الامبراطوریة الإخمینیة آنذاک. وبعد الفتح الاسلامی (16 هـ.ق)، دخل العرب المسلمون خوزستان وسکنوا سائر أنحاء الولایة مثل: شوش (السوس)، وجندی شابور، وشوشتر (تُستر)، وکور
  عشایر و کوچ نشینان ایران كوچ نشینی كهن ترین شیوه زیست بشر است كه پابرجا بودن آن تا عصر حاضر از بزرگ ترین جاذبه های این شیوه معیشت است و همین شیوه خاص زندگی سبب شده ایلات و عشایر دیدنی ترین جاذبه عصر تكنولوژی» لقب بگیرند. عشایر به شیوه ای جذاب و باورنكردنی طی قرن ها وسال های طولانی اقدام به حفظ سنن و آداب و رسوم گذشته خود نموده اند و این اصالت به جاذبه ای برای صنعت گردشگری تبدیل شده است. مسكن عشایر و نوع زندگی آن ها، زبان و موسیقی، غذاهای م
تاریخ، فرهنگ وهنر ترکمان- اسدالله معطوفی –جلد دوم–انجمن آثار و مفاخر فرهنگی -1383
*مروی نیز با اشاره بر گفته های نادر مبنی بر اینکه محمد شاه هم از نژاد ترکمان است چنین می نویسد:"چون  بندگان همایون ما به جماعت افشار اشتهار داریم وافشار نیز یکی از تیره های ترکمان است وجد وآبای ما به سلسله ترکمانی متصل، در این صورت این دو دولت (ایران وهند) به ایل جلیل گورکانی متعلق است و غرض آمدن ما به این نواحی محض ملاقات بندگان عظیم الشأن شماست".
      به هر صورت
ملکوت‌ برزخی‌ انسان‌قالاللهُ الحکیمُ فی‌ کتابِه‌ الکریم‌: یَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ مَا عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُحْضَرًا وَ مَا عَمِلَتْ مِن‌ سُوٓءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَیْنَهَا وَ بَیْنَهُ و ͠ أَمَدَا بَعِیدًا وَ یُحَذِّرُکُمُ اللَهُ نَفْسَهُ وَ اللَهُ رَءُوفُ بِالْعِبَادِ. (آیۀ سی‌ام ‌، از سورۀ ءَال‌ عمران‌: سوّمین‌ سوره‌ از قرآن‌ کریم‌)بهشت‌ آدم‌ و بهشت‌ برزخ ‌، بهشت‌ دنیوی‌ است‌انسان‌ که‌ از دنیا میرود در بهشتی‌ و
سه شب با مادوکس"ماتئی ویسنی یک" نمایش نامه نویس رومانیایی نمایش نامه کوتاه اما عمیقی دارد به نام "سه شب با مادوکس". در این نمایش نامه مهمان مرموزی وارد مهمانخانه یک شهر کوچک می شود و سه شب در شهر اقامت می کند. صبح روز چهارم چند نفر از شهروندان در میکده ی این مهمانخانه مشغول گفتگو با هم هستند؛ در این گفتگو هر یک از این افراد ادعا می کند که مسافر مرموز که مادوکس نام دارد سه شب گذشته را با او گذرانده است، چنان که گویی مادوکس در این سه شب همزمان در چن

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

جامعه مهندسین تست نرم افزار