نتایج جستجو برای عبارت :

صفر تا بیست ارزشیابی برای یادگیری

فرایند ارزشيابي می‌تواند بازخوردهایی را فراهم كند كه مشخص می‌سازد چه چیزهایی خوب انجام شده و چه چیزهایی به اصلاح و بهبود نیاز دارند. آموزش و يادگيري آنلاین پدیده جدیدی نیست و طی سالهای گذشته عمدتاً از آن به عنوان بخشی از تدریس چهره به چهره استفاده شده است. ارزیابی بخش اساسی آموزش و يادگيري است ، زیرا يادگيري را تثبیت می كند. ارزشيابي مبتنی بر رایانه مدت هاست که وجود دارد ، اما ارزیابی های آنلاین کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.
مقدمه همه پیشرفتهای شگفت انگیز دنیای كنونی، زاده يادگيري انسان است. محیط و آنچه در آن است پیوسته در معرض تغییرقرار دارد و انسان براي هماهنگ شدن با آن تغییرات و یا براي مقابله و مبارزه با آنها و یا براي درك چگونگی تغییرات و ارائه راه حلهای مناسب براي سازگاری و براي ادامه زندگی، پیوسته در كوشش و تلاش براي يادگيري و افزودن بر دانش خویش است ( 1). شتاب تغییر و تحول در جهان امروز در زمینههایی چون تحولات تكنولوژی اطلاعات، شرایط پیچیدهای را ایجاد كرد
هر دانش آموزی در جریان تحصیل ممكن است دچار مشكلاتی باشد، اما نمی توان به دلیل وجود این مشكلات پیش فرضی براي يادگيري و تحصیل وی در نظر بگیریم .در زیر نمونه ای از شخصیتهای مشهور جهانی كه دارای مشكلاتی در تحصیل و يادگيري بوده اند آمده است.شاید در كلاس شما نیز دانش آموزی باوجود مشكلاتی در يادگيري بتواند در تحصیل موفق باشد . 1- آلبرت انیشتن تا چهار سالگی توانایی حرف زدن نداشت،وتا سن هفت سالگی نمی توانست بخواند .او براي بیان هر جمله حتی جملات پیش پا
فواید يادگيري الكترونیك در این بخش فواید يادگيري الكترونیك از دیدگاه دانش آموزان, معلمان, برنامه ریزان آموزشی, مدیران و والدین بیان می شود. فهرست ارائه شده حاصل نظرسنجی های به عمل آمده از گروههای فوق است. الف- یادگیرندگان 1- يادگيري الكترونیك باعث می شود بین معلم و دانش آموزان تعامل ایجاد شود كه در جای خود سبب افزایش انگیزش يادگيري و به خاطر آوردن اطلاعات در دانش آموزان می شود. 2- تمامی روشهای يادگيري فردی را در بر گرفته و براي هر یك فعالیت خا
 
کتاب صفر تا بيست ارزشيابي براي يادگيري ››
راهنمای اجرای ارزشيابي کیفی – توصیفی در دبستان
 
این کتاب جدید ترین ، کاملترین و جامعِ ترین کتابی است که در موضوع ارزشيابي کیفی – توصیفی  با رویکرد کاربست کلاسی و خودآموزی تالیف (بهمن قره داغی) شده است .
 
 
مراکز پخش:   تهران -  انتشارات زنده‌اندیشان و کورش چاپ .77685164- 77685196- 09121438115
امروزه وسایل كمك آموزشی ، اعم از ساده یا پیچیده ، به عنوان ابزاری براي ایجاد تسهیل در امر تدریس و يادگيري در نظامهای آموزشی به كار می روند . این وسایل از حیث اینكه تئوری و عمل را با هم تركیب كرده ،باعث ماندگاری يادگيري و تنوع بخشی در كلاس درس شوند ، دارای اهمیت هستند . با توجه به پیشرفت های علمی و تكنولوژیكی در عصر حاضر ، وسایل كمك آموزشی به عنوان یك رابطه توانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا كنند . 
پیشرفتهای چشمگیر فن آوری ارتباطات و اطلاعات در سالهی اخیر تا مرزهای موسوم بر سر راه دسترسی به اطلاعات در هم نوردیده شود. با امكانات حاضر كابران می توانند در سریعترین زمان به انواع اطلاعات موجود در اقصی نقاط دنیا دسترسی پیدا كنند. با توجه به تاثیر شگرف این نو آوری ها در ارتقای كیفی سطح آموزش و فراهم نمودن امكان عمومی براي دسترسی به اطلاعات و آموزشهای برتر ریكرد نوینی در آموزش و پرورش تحت عنوان "يادگيري الكترونیك" (e- learning) مطرح شده است كه در آن
مقدمه :      نقش يادگيري در همه صحنه های زندگی نمایان است. يادگيري نه تنها در آموختن خاص مطالب درسی، بلكه در رشد هیجانی، تعامل اجتماعی و حتی رشد شخصیت نیز دخالت دارد. مثلا یاد میگیریم از چه چیزی بترسیم، چه چیز را دوست بداریم. چگونه مودبانه رفتار كنیم و چگونه صمیمیت نشان دهیم. با اینكه برخی صاحب نظران از جمله اسمیت و برودی فرایند تدریس و يادگيري را جدا از هم می پندارند، لیكن اكثر محققان و روانشناسان يادگيري، بر این باورند كه "همانطوری كه فروش
ویژگی های يادگيري الكترونیك 1- دوره های آموزشی تعاملی هستند. 2- دروس توسط اساتیدی كه در محلهای مختلف قرار دارند تهیه می شود. 3- براي تمامی گروههای سنی در همه جا و همه وقت (7/24) هستند. 4- دانش آموز محور بوده, فردی و در عین حال در خدمت سازمان است. 5- بر روی شبكه اینترنت قرار دارد. ادامه مطب را کلیک کنید.
با درور و سلام. جهت دریافت مقاله ای جالب با عنوان فوق پیوند را لمس نمایید. چکیده هدف این مقاله، معرفی راهبردهای نوینی براي سنجش برخط آموزشی میباشد. سؤال اصلی این است:چگونه میفهمیم که دانشجویان برخط در حال يادگيري هستند؟ براي رسیدن به پاسخی مطمئن، مطالعه اسنادی )مکتوب، الکترونیکی( و کتابخانهای انجام و با روش فیشبرداری اطالعات جمعآوری و ادبیات تحقیق بررسی گردید. یافتهها نشان داد که عالوه بر آزمونهای چندگزینهای متداول و ارزیابی پروژههای در
از نظر یونسکو يادگيري داری چهار ستون اساسی به شرح زیر است ¤ يادگيري براي دانستن ¤ يادگيري براي عمل کردن ¤ يادگيري براي زیستن ¤ يادگيري براي با هم زیستن در این رابطه داستان زیر را كه ضمن مطرود نمودن رقابت های منفی سنتی نحوه موفقیت در کارهای گروهی و مشارکت را بیان می کند بخوانید : داستان موفقیت گروهی: روزی روزگاری، چند دوست در جنگلی سرگرم بازی و صحبت بودند. آنان به ریل راه آهنی برخوردند که در لابه لای درختان ادامه می یافت.
چكیده:
منظور از ارزشيابي عملكرد، فرایندی است كه بوسیله آن كاركنان در فواصل معینی و
بطور رسمی ، مورد ارزیابی قرار می گیرند. شناخت كاركنان قوی و اعطای پاداش به آنها
و از این طریق ، ایجاد انگیزه براي بهبود عملكرد آنان و سایر كاركنان ،از جمله علل
اصلی ارزیابی عملكرد است. در گذشته ،مدیران كلاسیك ارزیابی عملكرد را فقط به منظور
كنترل كار كاركنان انجام میدادند،در حالی كه امروز جنبه راهنمایی و ارشادی این
عمل، اهمیت بیشتری یافته است. هدف اصلی از ارز
يادگيري الکترونیکی به عنوان یک فناوری آموزشی جدید به سرعت در حال گسترش، توسعه و تحول است. چنین گستردگی دست ‌ اندرکاران را مم به اعمال روش‌های علمی و منطقی در اجرا، مدیریت و ارزشيابي پروژه‌های يادگيري الکترونیکی کرده ‌است. یکی از روش‌های پیروی از منطق و عقلانیت در يادگيري الکترونیکی امکان‌سنجی پیش از اجرای پروژه‌های يادگيري الکترونیکی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی امکان اجرای يادگيري الکترونیکی در دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شده
قانون آمادگیقانون آمادگی به ما می‌گوید كه براي متحقق شدن امر يادگيري، یادگیرنده باید از نظر توان جسمی، ذهنی، وضعیت عاطفی و اجتماعی به حدی از رشد لازم براي يادگيري مورد نظر رسیده باشد و هم اینكه در هنگام يادگيري از نظر جسمی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی مشكلاتی نداشته باشد. بعنوان مثال بیمار نباشد، پریشان نباشد، عصبانی نباشد، مشكل كم خوابی نداشته باشد و غیره.در غیر اینصورت، امر يادگيري با مشكل مواجه می‌گردد. زیرا هم یادگیرنده در رنج و عذاب خواه
اکثر مواقع ما شاهد ناکامی و شکست آموزش و يادگيري، کاهش نمرات آزمونها و بیسوادی در کالسهای حضوری و برخط و در سطوح مختلف آموزشی هستیم. عوامل متعددی در این ناکامیها نقش دارند. پایه علمی دانشجویان، عدم توانایی آنها در درک فرایند پردازش دانش، عدم توانایی آنها در کار با ابزار الکترونیکی یا عدم آگاهی دانشجویان از توقعات مدرسان و مربیان میتواند عامل شکست يادگيري برخط باشند. Hara و Kling فضای جداگانه ً مربی و دانشجو را معموال عامل عدم درک، ناکامی تکنیک
تجارب جهانی در زمینه نوآوریهای آموزشی از منظر شیوه های تولید،پذیرش و اجرای نوآوری در آموزش عمومی ایراندانلود  نقش خودارزشيابي در فرآیند يادگيري و آموزش دانش آموزاندانلود معرفی ارزشيابي مستمر و انواع آندانلود روش‌های نوین تدریسدانلود گزیده هایی از روش های یاددهی و يادگيريدانلود
به نام خدابا توجه به حجم بالای مطالب و خسته كننده و مشكل بودن برخی مفاهیم ریاضی براي دانش آموزان مقطع ابتدایی، از شیوه مبتكرانه براي جذاب تر شدن يادگيري این درس میتونیم استفاده کنیم.خلاقیت آموزشی ما براي دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی، کشیدن اعداد با بطری‌های آب روی زمین مدرسه بود.بهره گیری از بازی های كودكانه و نیز مهارت های جسمی و دست ورزی در این نوع آموزش، زمینه ساز رغبت بیشتر دانش آموزان به درس ریاضی در این شیوه آموزشی شده است.در این رو
يادگيري مع یک تحول جدید آموزشی است که در سراسر دنیا در حال رشد و استقبال است.تمام معلمانی که در سراسر جهان از روش يادگيري مع استفاده می کنند آن را تحولی شگرف در شیوه های آموزشی می دانند که ضمن کم کردن از زمان آموزش، برآیند و نتیجه ی بهتری دارد.زمان ١٨ دی ماه ساعت ١٠ الی ١٢
محاسن ارزشيابي توصیفی :1- افزایش اعتمادبه نفس دانش آموزان .2- تکیه نداشتن به نمره ی بيست.3- افزایش پارامترها جهت تشخیص سطح يادگيري هر درس به طور جداگانه و در نتیجه یافتن ضعف دانش آموزان.4- ایجادرابطه ا ی صمیمی تربین معلّم و دانش آموز.5- تکیه بر کار و آموزش علمی و عملی.6- افزایش شور و نشاط و شادابی دانش آموزان و روحیّه ی آنان درکلاس و مدرسه.7- حذف اضطراب ناشی از امتحان و نمره که به نوعی استرس مانعی جدی براي فرایند یاددهی و يادگيري خواهد بود.8- در این طر
اختتامیه بيست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران تندیس بهترین فیلمنامه » و جازه نقدی تعلق گرفت به عارف نامور براي فیلم داستانی ما در راهیم».  http://www.tisff.ir/fa/%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%a8%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d8%b4%d8%b4%d9%85/
1- بهبود کیفیت فرایند یاددهی- يادگيري2-  فراهم نمودن زمینه مناسب براي حذف فرهنگ بيست گرایی3- تاکید بر اهداف آموزش وپرورش به جای تاکید بر محتوای کتابها4- فراهم آوردن زمینه مناسب براي حذف حاکمیت مطلق امتحانات پایانی در تایین سرنوشت تحصیلی دانش آموزان5- افزایش بهداشت روانی محیط یاددهی- يادگيري با کاهش فشارهای روانی ناشی از نظام ارزشيابي موجود
موانع و مشكلات يادگيري الكترونیك در كنار فواید و محاسنی كه از دیدگاه دست اندركاران و كاربران يادگيري الكترونیك كه در قسمت قبل آورده شده است , در این بخش موانع و مشكلات موجود این رویكرد جدید آموزشی بیان خواهند شد. 1- تغییر و تحولات فناوری بسیار سریع روی می دهند و لذا مدیران تمایل ندارند در زمینه ای كه آینده آن مشخص نیست راه اندازی كنند. 2- هزینه اتصال مدارس به یكدیگر به صورت گسترده WAN بسیار زیاد است و محتاج به كارگیری متخصصان شبكه می باشد.
بررسی عوامل مؤثر بر اختلالات يادگيري دانشآموزان مقطع ابتدایی استان قزوین احمدریانی1، مسعود اسدی2 و علی محمدی3 چكیده پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيري در بین دانشآمـو زان دوره ابتـدایی استان قزوین انجام شد. كلیهی دانشآموزان دختر و پسر پایههای سوم و چهارم ابتدایی استان قزوین جامعه آماری پژوهش حاضر را تشكیل دادند. تعـداد 120 نفـر بـا اسـتفاده از روش نمونـه گیـری خوشـ های چنـد مرحلهای تصادفی انتخاب شدند.
مهارت‌های يادگيريمقدمهمتعلم و محصل موفق كسی می‌تواند باشد كه مهارت‌های يادگيري را كسب و آنها را در دورة تعلیمی و تحصیلی‌اش به كار ببندد. اما، مهارت‌های يادگيري به چه معناست؟ براي جواب به این پرسش، در ابتدا مهارت، سپس يادگيري و در پایان مهارت‌های يادگيري را با هم مورد مطالعه قرار می‌دهیم.مهارت”مهارت یعنی برخورداری از توانائی‌هایی كه با آنها بتوان یك كار را در زمانی كوتاه‌تر، بشكلی درست‌تر و بصورتی راحت‌تر به انجام رساند. یما حمی
همکاران محترم توجه فرمایید محورهای فعالیت در ادامه مطلب درج شده است لازم به ذکر است که مطالب در هر بخش باید مرتبط با ارزشيابي کیفی و توصیفی باشد
 
منبع: شیوه نامه جشنواره ارزشيابي کیفی و توصیفی سال تحصیلی 96-97
سوالات ضمن خدمت ارزشيابي‌آموزشی این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات ضمن خدمت استارتاپ می باشد سوالات ضمن خدمت ارزشيابي‌آموزشی می باشد. محتویات بسته دانلود سوالات ضمن خدمت ارزشيابي
سوالات ضمن خدمت ارزشيابي‌آموزشی این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات ضمن خدمت استارتاپ می باشد سوالات ضمن خدمت ارزشيابي‌آموزشی  می باشد.محتویات بسته دانلود سوالات ضمن خدمت ارزشيابي
فراگیران به معلمانی عشق می ورزند كه با آنها شادند و خلاقیت دارند. كودكان براي يادگيري آسان به روش های ساده و جذاب نیاز دارند كه طی آن بدون اینكه خسته و بی حوصله شوند مطالب را به راحتی یاد گیرند. روش هایی كه در این مقاله می آید،.
آیا شادی مخل يادگيري است؟خانم نل نادینگز فیلسوف تربیتی پرآوازه جهان، در کتاب جدید خود تحت عنوان "شادی و تعلیم و تربیت" مقدمه را با این پرسش آغاز می کند: چرا تعداد بسیار زیادی از انسان های تیزهوش و خلاق که جماعت سرشناس شان، بر جهان و پیشرفت های آن تاثیر گذار بودند، از مدرسه متنفر و فراری بودند؟ در پاسخ می گوید: چرا با وجود نظاره کردن این مصیبت اثبات شده (تنفر کودکان نخبه از مدرسه)، باز اصرار می کنیم که این بدبختی را با این عذر و بهانه قدیمی توجی
دفاع شخصی بانواندفاع شخصی ویژه بانوانامروه بر هیچ خانمی ضرورت يادگيري دفاع شخصی پوشیده نیست چرا که بانوان ‏و دختران بیشتر از دیگر افرد جامعه در معرض خطر و تهدید قرار دارند.‏‏ قدرت جسمانی کمتر و اندام ظریف تر باعث شده در همه جای دنیا افرادی سود ‏جو خانمها را بهترین طمعه جهت سرقت و … انتخاب نمایند .‏حال چاره کار چیست؟پاسخ ساده است يادگيري تکنیک هائی که که با وجود نداشتن برتری فیزیکی ‏بتوان بر افراد مزاحم و سود جو غلبه کرد.‏نام این تکنیک ه

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها