نتایج جستجو برای عبارت :

معلم های دبیرستان شاهد علامه مجلسی

محمدباقر مجلسي معروف به علامه مجلسي و مجلسي ثانی، فقیه شیعه در دوران شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفویه بود. معروفترین اثر او بحارالانوار است که مجموعهٔ بزرگی از احادیث را گردآورده‌است. علامه مجلسي در یک نگاه ملا محمدباقر مجلسي فرزند ملا محمدتقی مجلسي، در سال 1037 ق در اصفهان‏ زاده شد و در سال 1110 ق، در همان شهر چشم از جهان فرو بست. او به مجلسي دوم» و پدر بزرگوارش به مجلسي اول» مشهور است و هر دو در شمار دانشمندان بزرگ شیعه می‏ باشند.
برگزاری اولین جلسه گروه روانشناسی ناحیه 3 استان کرمانشاه در دبيرستان شاهد علامه مجلسي در تاریخ  هفتم آذر ماه  98 برگزار گردید و سر گروه روانشناسی ناحیه 3 پیرامون برنامه عملیاتی سال جاری و تدوین آن و همچنین نقد کتاب روانشناسی  با همکاران روانشناسی ناحیه 3 به بحث و تبادل نظر پرداختند.همچنین در جلسه ، کارگاه آموزشی نظارت بالینی و روش تدریس مع و برنامه درس ملی برگزار گردید.
ملا محمدباقر مجلسي فرزند ملا محمدتقی مجلسي، در سال 1037 ق در اصفهان‏ زاده شد و در سال 1110 ق، در همان شهر چشم از جهان فرو بست. او به مجلسي دوم» و پدر بزرگوارش به مجلسي اول» مشهور است و هر دو در شمار دانشمندان بزرگ شیعه می‏ باشند. علامه محمد باقر مجلسي از بزرگ‏ترین عالمان شیعه است که خدمات گوناگون و فراوانی به جهان اسلام و مذهب تشیع کرده است. از جمله خدمات فرهنگی و دینی او تألیف کتاب‏هاي بسیاری در موضوعات مختلف دینی به دو زبان فارسی و عربی است.
پاسخ به اظهارات دکتر عبد الکریم سروش در باره بحار الانوار علامه مجلسي. در یک کلیپی که اخیرا در فضای مجازی دست به دست می‌شود آقای سروش بحار الانوار علامه مجلسي را مملو از خرافات می داند و اظهار می دارد که آیت الله محسنی از علمای افغانستان تمام بحار را پیرایه کرده و در نهايت به سه جلد رسیده است. در پاسخ به اظهارات ایشان لازم است به نکات ذیل توجه شود: نکته اول علماى بزرگوار شیعه در طول تاریخ با وجود فشارها، محرومیت‌ها و اختناق‌هاى فراوان زحمات
 
سومین جشنواره علمی مهرخوبان با موضوع بازخوانی ابعاد شخصیتی و آراء و نظریات علامه آیت الله جوادی آملی ( مدظله ) در دانشگاه شاهد برگزار شد .
در این جشنواره سلسله نشست هايی با حضور شاگردان و اطرافیان ایشان تشکیل و پیرامون اندیشه هاي ایشان بحث وپرسش و پاسخ  صورت گرفت .
از جمله مهمانان حاضر در سومین دوره : حجت الاسلام پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد حوزه ودانشگاه همچنین حجت الاسلام مصطفی پور عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم وا
انجام ثبت نام دبيرستانهاي استعداد درخشان تبریز در کافی نت سهندیه 041344314 تبریز نصف راه زیرزمین اشکان پشت پله ها تبریز/تبریز.ناحیه 2/علامه جعفری : خیابان بهار تبریز/تبریز.ناحیه 5/استاد شهریار: خیابان شمس تبریزی تبریز/تبریز.ناحیه 3/علامه امینی: خیابان طالقانی تبریز/تبریز.ناحیه 4/شهید مدنی: آخر طالقانی تبریز/تبریز.ناحیه1/علامه طباطبایی: خیابان خاقانی
خاطره ای که پارسال و امسال داشتم و در پست هاي قبلی تحت عنوان " قدرت ذهن در دو تجربه متفاوت من " نوشتم. فروردین امسال به مجله رشد معلم فرستادم در صفحات 59 تا 61 شماره 8 مجله اردیبهشت ماه چاپ شد. قهرمانان این تجربه ام دانش آموزان خوب و دوست داشتنی دوازدهم انسانی و دوازدهم ریاضی دبيرستان دوره دوم شاهد ناحیه دو اردبیل هستند. دانلود مجله رشد معلم ، شماره 8 ، اردیبهشت 99
#شعر_روز_معلم_دادا هدایت است و محبّت ، تلاش و کار معلم خدا شود همه ساعت ، أنیس و یار معلم ز قفلِ جهل هراسی ، ز درب ِ بسته غمی نیست کلیدِ علم چو باشد در اختیار معلم خوشا به حال کسی که عطش به چشمه ی علم است گرفته روزی خود را ز روزگار معلم فرشته هیچ ندارد چنین مقام و شکوهی بوَد کنار خدا او ، خدا کنار معلم ز بذرکاری ِ مهر و شکوفه باری ِ خرداد همیشه هست امیدی در انتظار معلم تمامِ فصلِ خزان و تمامِ فصل زمستان چو شاخه ای بوَد و میوه اش بهارِ معلم کم است چو
هدایت است و محبّت ، تلاش و کار معلم خدا شود همه ساعت ، أنیس و یار معلم ز قفلِ جهل هراسی ، ز درب ِ بسته غمی نیست کلیدِ علم چو باشد در اختیار معلم خوشا به حال کسی که عطش به چشمه ی علم است گرفته روزی خود را ز روزگار معلم فرشته هیچ ندارد چنین مقام و شکوهی بوَد کنار خدا او ، خدا کنار معلم ز بذرکاری ِ مهر و شکوفه باری ِ خرداد همیشه هست امیدی در انتظار معلم تمامِ فصلِ خزان و تمامِ فصل زمستان چو شاخه ای بوَد و میوه اش بهارِ معلم کم است چون بنمایم به دست هاي
⚡️علامه مجلسي حکومت صفویه را متصل به دوران ظهور می‌‌دانست ‌‌‌ ✔️کاظم قاضی زاده رئیس موسسه فهیم
اَلْبابُ الْحادی عَشَر ، باب یازدهم از منهاج الصّالح فی مختصر المصباح و از کتاب‌هاي کلامی و آموزشی در حوزه‌هاي علمیه شیعی، اثر علامه حلّی و در اثبات اصول عقاید شیعه. بیش از ۲۰ شرح بر این کتاب نوشته شده که شرح فاضل مقداد (متوفی ۸۲۶ق) به نام النافع یوم ال در میان آنها اهمیت بیشتری دارد. کتاب باب حادی عشر و شرح فاضل مقداد بر آن، چندین بار به فارسی ترجمه شده‌اند. دانلود کتاب باب حادی العشر علامه حلی
سلاممباز هم سراغتون اومدیم که درباره یه اردوی پرانرژی دیگه مدرسه علامه باهاتون گپ بزنیم.در اولین روز اسفند ماه در یک روز با هوای عالی میزبان مدرسه علامه طباطبایی در برج میلاد بودیم،که از اتاق فرار و زیپ لاین استفاده کردن و کلی کیف کردنبه شما هم توصیه میکنیم استفاده کنین
"یک نکته هست، بنده در باب علامه طباطبائی عرض کردم کسانی علامه طباطبائی را وسیله قرار داده اند دانسته و ندانسته  که اول قرب فرائض علامه طباطبائی را حذف کنند و مرتبه وَلایت و مرتبه اصیل انسان که آنسویِ و ورای طرح همه علوم در علت و معلول است. علاوه بر اینکه اینطور کردند، {می خواهند} قرب نوافل علامه طباطبائی و عقل حکمی را هم بکشانند به عقل سخیف منحوس غرب زده مضاعف یهودی و ماسونی. هم این است و هم آن. مساله عبارت از این است – شهید مطهری هم همینطور اس
برگزاری جشنها واعیاد وپذیرایی از دانش اموزان به همراه مولودی خوانی برگزاری مسابقات ورزشیاردوی تشویقیاهدای هدیه به کل دانش آموزان به مناسبت روز دانش آموزتقدیر از دانش آموزان برتربرگزاری نمایشگاه آثار ودست سازه هاي دانش آموزی 
ارسطو می گوید: افتخار کسانی که به کودکان تعلیم می دهند، بیش از کسانی است که آنها را به وجود می آورند. 1 معلم و دانش آموز، دو رکن اساسی آموزش و پرورش هستند. آموزش و تدریس، کاری بسیار ظریف و حساس است و هر کسی که سواد یا معلوماتی در زمینه خاصی کسب کرده است، نمی تواند معلم موفقی باشد. پس معلم شایسته، کسی نیست که در یک دبستان یا دبيرستان تدریس می کند، بلکه می تواند هر فرد واجد شرایطی باشد که در حوزه تربیتی فعالیت کرده و می خواهد در کار تدریس و فن آموخت
لحظه شماری میکنم که یه روز از دانشجو معلم بشم "معلم" و سر کلاس تدریس کنم از اون نامه خوشگلا که بچه ها برای معلم هاشون مینویسن بهم بدن:)هرچند دانشجو معلم بودنم خودش پر از خیر و برکته+منو نصیحت کنید یکم درس بخونم** چ هوای عاشقونه ای داره بارررون میاد.بارون بارون دلمو ببر پیشش (الکی مثلا منم اره)
همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب ، در روز 23 آبانماه کتابخانه علامه مجلسي میزبان جامعه ت شهرستان بود. در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اداره کتابخانه هاي عمومی شهرستان زرند اقدام به برگزاری نشست کتاب خوان ویژه جامعه ت نمود. در این نشست که با همکاری کتابخانه علامه مجلسي برگزار گردید، شرکت کنندگان به مدت یک ساعت به مطالعه در موضوعات مورد علاقه خویش پرداختند.  
معجزه ای که علامه امینی به چشم خود دید علامه امینی رحمه الله علیه فرمود: در شبی که شب شهادت امیرالمومنین علیه السام و شب قدر بود ، در حرم مطهر علوی مشغول عبادت بودم ، ناگهان مردی که سی،ای روستایی اما سیره و ضمیری روشن داشت وارد حرم مطهر شد . او تنها نبود بلکه یک بچه فلج و زمین گیر به همراه داشت . راه هاي زیادی را طی کرده بود و قصدش بود که در این شب مبارک شفای فرزندش را از حضرت بگیرد . فرزندش را کنار ضریح مطهر زمین گذاشت ، مقداری کنار او نشست و بعد ب
 علامه حسن زاده املی میفرماید : گوشتان به دهان رهبری باشد که ایشان گوششان به دهان امام زمان (عج) است . علامه حسن زاده املی شخصیتی میباشند که علامه طباطبایی در مورد ایشان میفرماید که : حسن زاده را کسی نشناخت جز امام زمان.
تفسیر و ترجمه صحیفه سجادیه علامه شهید میرزا علی لطفیان قمی متخلص به سرگزی  بهترین شرح در میان کتب  شیعه و سنی تا عصر حاضر است  و  که بسیاری از مطالب آیت الله  میرزا علی لطفیان سرگزی  از الهامات غیبی است.سالروز درگذشت علامه شهید میرزا علی لطفیان قمی متخلص به سرگزی ، فرصتی است برای بازخوانی اهمیت کار علمی و فلسفی این اندیشمند و مفسر  معاصر که شاگردان زیادی نزد او تربیت یافتند و تأثیرات فکری و فلسفی او همچنان ادامه دارد. 
المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در دبيرستان شاهد با حضور دانش آموزان ،دبیران ورزش ، اعضای گروه پیشتازان وفرزانگان و مدیر و عوامل اجرایی در دبيرستان شاهد برگزار شد هدف از برگزاری این المپیاد ایجاد روحیه همکاری ونشاط در دانش آموزان و همکاران دبيرستان بود  
روز معلمو به استاد داودزاده عزیز و مهربانم معلم زندگیم معلم اخلاقم معلم نگرشها و باورهايم معلم افکارم معلم اهدافم معلم دلسوز و مردم دوستم معلم انساندوستم معلمی که ازشون خیلی خیلی چیزهاي خوب و قشنگ و انسانی یادگرفتم تبریک میگویم. من عاشق معلمی هستم و شما برایم الگوی معلمی عاشق و دلسوز و دانا و توانا و مهربان و چون پدری مهربان هستید. نه تنها برای من که برای همه شاگردانتان. من از جانب خودم و همه آنها این روزو به شما تبریک میگویم و از خدای منان ب
معلم مهمترین عامل در طراحی یک مدرسه ی شاد، معلم و رفتار و شخصیت اوست. دانش آموزان در مورد ظاهر معلم و آراستگی او اظهارنظر می نمایندو لباس مرتب و شاد معلم موجب نشاط روحی و روانی آنان میگردد. دانش آموزان، صدای خوب معلم را دوست دارند و میتوانند با صدای رسا و موزون، به درستی مفهوم درس را بفهمند. چهره ی شاد معلم نیز بر جو كلاس، تأثیر به سزایی دارد و معلم با لبخند میتواند با دانش آموزان، بهتر ارتباط برقرار نماید و در آنان نشاط به وجود آورد.
ب) معلم شاد و با روحیه:معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم می کند، چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان بوجود خواهد آمد. معلم با انواع روش هاي تدریس آشنا باشد. اطلاعاتش به روز باشد، معلم باید بداند که دانش آموزان دارای تفاوت هاي فردی هستند و نیز باید با روش هاي تشویق وتنبیه آگاهی لازم داشته باشد و پر ر
معلم و نقش مشاوره ای او " نقش" ، نشانگر رفتار یا عملی است که در اوضاع و موقعیت هاي معینی از شخص سر می زند و می توان آن را پیش بینی کرد. مانند نقش پزشک در مطب یا نقش معلم در کلاس درس. صرفاً نقشی را برعهده گرفتن، به انسان اعتبار نمی دهد، بلکه کیفیت و میزان تأثیری که شخص از طریق ایفای نقش در اجتماع می گذارد، از او شخصیتی ارزشمند یا کم ارزش می سازد. شاخص ترین نقش معلم، نقش آموزشی اوست. اما با عنایت به تأثیرهاي آشکار و پنهان شخصیت معلم در کلاس او عملاً ن
داستان زیبا و واقعی از علامه جعفری در دانمارک علامه محمدتقی جعفری می‌گفتند: عده‌ای از جامعه‌شناسان دنیا در دانمارک جمع شده بودند تا در باره‌ی موضوع مهمی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضع این بود: ارزش واقعی انسان به چیست؟ معیار ارزش انسان‌ها چیست. هر کدام از جامعه‌شناسان، صحبت‌هايی داشتند و معیارهاي خاصی را ارائه کردند. بعد، وقتی نوبت به بنده رسید، گفتم: اگر می‌خواهید بدانید یک انسان چه‌قدر ارزش دارد، ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به
معلم آهنگ و فضا و جو كلاس درس را تنظیم می كند، چنانچه قرار باشد كه روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان بوجود خواهد آمد. معلم با انواع روش هاي تدریس آشنا باشد. اطلاعاتش به روز باشد، معلم باید بداند كه دانش آموزان دارای تفاوت هاي فردی هستند و نیز باید با روش هاي تشویق وتنبیه آگاهی لازم داشته باشد و پر روحیه و باانگیزه باشد.
معلم، آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم می کند، چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان بوجود خواهد آمد. معلم با انواع روش هاي تدریس آشنا باشد. اطلاعاتش به روز باشد، معلم باید بداند که دانش آموزان دارای تفاوت هاي فردی هستند و نیز باید با روش هاي تشویق وتنبیه آگاهی لازم داشته باشد و پر روحیه و باانگیزه باشد.
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .
به نظر من یه معلم شاد و با روحیه یکی از مورد هاي مهمی برای ساختن یک مدرسه شاد است.معلم آهنگ و فضای و جو کلاس را تنظیم میکند، چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد ، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. معلم باید با انواع روش هاي تدریس آشنا باشد.اطلاعاتش به روز باشد ، معلم باید بداند که دانش آموزان دارای تفاوت هاي فردی هستند و نیز باید با روش هاي تشویق و تنبیه آگاهی لازم داشته باشد و پر روحیه و با انگیزه باشد.حال اگر روح معلم افسرده

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

فیزیک اسلامی پایگاه شهید پارسا